Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Op een zeer goede set........


A projection screen in my listening room completely blocks my line of sight to the rack on which my Mac Mini and Wavelength Proton DAC sit. I can't see if a cable is being changed or not, and covering my ears was enough to block out any noise of cables being swapped. Sometimes, in my blind tests, the cable was not swapped; i.e., the same cable was used for both the A and B stages of an evaluation. It was relatively easy to tell when a cable had not been swapped. It was also easy to tell the difference between the generic USB cable and the AudioQuest Carbon. I was a little less successful at detecting a difference between the Forest and Cinnamon, but I still got it right 80% of the time.


Nauwelijks verschil tussen Cinnamon en Forest in de blind test

AbZ

Vast wel 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'  ::)

Iedere advertorial heeft tegenwoordig wel zo'n inleiding.
"Ik had het nooit verwacht maar ..."
Wie kan dit soort dingen nog onderscheiden van Tell-Sell?
50% kans...

twani

Citaat van: AbZ op januari 25, 2013, 22:54:36
Vast wel 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'  ::)

Iedere advertorial heeft tegenwoordig wel zo'n inleiding.
"Ik had het nooit verwacht maar ..."
Wie kan dit soort dingen nog onderscheiden van Tell-Sell?
50% kans...
Soundstage Network......

AbZ

Hadden ze ook een significante correlatie tussen de hoeveelheid 'hoog' en het percentage zilver in digitale kabels?  of alleen tussen de prijs en de hoeveelheid lucht tussen de instrumenten?

twani

 :clapping:
Citaat van: AbZ op januari 25, 2013, 23:21:07
Hadden ze ook een significante correlatie tussen de hoeveelheid 'hoog' en het pecentage zilver in digitale kabels?  of alleen tussen de prijs en de hoeveelheid lucht tussen de instrumenten?
Zeker niet, vond eigenlijk de constatering dat er wel "enig" verschil tussen de kabels zou zitten, maar het verder knap lastig (onmogelijk?) was om sommige kabels (cinnamon en Forest) onderling uit elkaar te houden, wel interessant.....

Ik denk dat ik maar gewoon een Supraatje of een Forestje koop, was toch al blij met mijn sound, stel je voor het wordt nóg veel beter, nergens voor nodig :D

AbZ

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 23:45:21
:clapping:Zeker niet, vond eigenlijk de constatering dat er wel "enig" verschil tussen de kabels zou zitten, maar het verder knap lastig (onmogelijk?) was om sommige kabels (cinnamon en Forest) onderling uit elkaar te houden, wel interessant.....

Ik denk dat ik maar gewoon een Supraatje of een Forestje koop, was toch al blij met mijn sound, stel je voor het wordt nóg veel beter, nergens voor nodig :D
Ok.  Denk dat je meer aan galvanische scheiding kunt hebben, zoals in de V-Link 192.

Jumping Jack

Mss ligt er voor Frank een toekomst bij die goldminers in Alaska van Discovery Chanel: oortje op de grond, "hier zit 6% zilver en 2% goud" en graven maar  ;).

Je bent er toch maar weer mooi mee bezig geweest Frank!  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Galvanische scheiding door bijvoorbeeld in een inputtransformator zorgt voor gescheiden massa/aarde en voorkomt dus aardlussen en vereffeningsstromen tussen twee aardes. Het voorkomt niet of niet geheel de EMI en zeker niet de RFI vervuiling. Ik heb geen idee of die worden toegepast in USB schakelingen/circuits.

frank2

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 22:45:48
Op een zeer goede set........


A projection screen in my listening room completely blocks my line of sight to the rack on which my Mac Mini and Wavelength Proton DAC sit. I can't see if a cable is being changed or not, and covering my ears was enough to block out any noise of cables being swapped. Sometimes, in my blind tests, the cable was not swapped; i.e., the same cable was used for both the A and B stages of an evaluation. It was relatively easy to tell when a cable had not been swapped. It was also easy to tell the difference between the generic USB cable and the AudioQuest Carbon. I was a little less successful at detecting a difference between the Forest and Cinnamon, but I still got it right 80% of the time.


Nauwelijks verschil tussen Cinnamon en Forest in de blind test

Ik zou echt geen Forest kopen, maar een chord in jouw geval, jammer dat je niets doet met de review, maar het is jouw keuze.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Tsjonge wat zijn we weer lekker positief bezig hier, zoals gewoonlijk worden de woordjes weer op een weegschaal gelegd.. Ik zou zeggen wordt eens volwassen...

Nu weet ik gelukkig dat er ook mensen zijn die niets posten maar wel in verschillen in kabels geloven. Het is alleen jammer dat de non believers die er toch niet in geloven hier aan een stuk door bezig zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Misschien een report tot the mod ?

Ik zat gisteren nog te bedenken waar heb je je vrouw de kabels niet labelen en dat zij ze dan wisselt en jou alleen maar de letter doorgeeft ?

Ik begrijp namelijk niet zo goed dat je op deze manier test na de ervaring die je hebt met de ABX test met Keyser en Arjen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik wilde weten zoals eerder geschreven of er veel verschil in usb kabels is, bovendien wilde ik weten of mijn eigen kabel nu goed was of niet. Bovendien had ik nog 1 extra kabel nodig. Aangezien ik ze toch allemaal beluisterde, op verschillende tijdstippen meermaals kon ik een goede indruk krijgen, dus waarom niet iemand anders laten meeprofiteren? Het gaat mij niet om abx testen maar om wat ik hoor...

De conclusie heb ik opgeschreven, en hier gepubliceerd.

Vele zijn tegenwoordig bezig om een pc achter een DAC te zetten, met een usb kabel uit de test krijg je een beter geluid. Hoef je niet te geloven hoor, ik hoor net zoals meerdere mensen duidelijke verschillen, waardoor ik lang heb moeten luisteren voor ik bij de Cinnamon uitkwam, de een doet dit zo mooi, de ander dat, dus afwegen. De verschillen zijn niet enorm maar wel duidelijk hoorbaar en net als bij een interlink je koopt ze hangt ze eraan en ze blijven, dus je moet alles goed overwegen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 26, 2013, 07:16:10
Ik zou echt geen Forest kopen, maar een chord in jouw geval, jammer dat je niets doet met de review, maar het is jouw keuze.
Ah nee Frank, dat is het niet...Ik kom echter wel verdomde veel reviews tegen op het www. waarin valt te lezen dat er wellicht minimale klank "verschillen" (en niet verbeteringen) tussen al die kabels kunnen zitten. Zo minimaal allemaal dat ik ze maar links laat liggen en slechts een kabel zal kiezen tot een bedrag van max. 100 euro. Hiermee ben ik verzekerd van een mechanisch piekfijn verzorgde kabel, in mijn geval voldoende heb ik voor mezelf besloten..... Bovendien heb ik gevoelsmatig in mijn set momenteel geen klankmatige elementen zitten die ik zou willen corrigeren.
Jouw test was echt leuk om te lezen hoor Frank, sluit zelfs wel aan bij wat je zoal op het net leest: er zijn wat verschilletjes, maar als je een beetje redelijke kabel koopt kun je niet zo heel veel "vaud" doen....

Spijkie

frank2,

Heel mooi omschreven je review en leuk dat je er de tijd en moeite voor hebt genomen voor zowel het testen als het delen.

Ik ken alleen de AQ usb kabels en onderschrijf exact de verschillen die je hebt neergezet tussen die usb kabels en inderdaad: koop geen forrest! die vond ik erg donker bijna dof te noemen zelfs.

Ik speel zelf met een vlink ertussen en vind ook dan de verschillen groot te noemen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

twani

En je hoeft jezelf vanaf nu niet meer te verdedigen Frank, ik lees geen disrespectvolle reacties van onze members bij jou in het topic. Niet onzeker zijn, we lezen jouw "schrijvelarij" met interesse, echt waar.
Zo lees ik ook de reacties van Han en Abel, en anderen. Ze denken er wellicht iets ander over maar reageren imo. normaal.


chansig

Citaat van: frank2 op januari 26, 2013, 07:49:51
Ik wilde weten zoals eerder geschreven of er veel verschil in usb kabels is, bovendien wilde ik weten of mijn eigen kabel nu goed was of niet. Bovendien had ik nog 1 extra kabel nodig. Aangezien ik ze toch allemaal beluisterde, op verschillende tijdstippen meermaals kon ik een goede indruk krijgen, dus waarom niet iemand anders laten meeprofiteren? Het gaat mij niet om abx testen maar om wat ik hoor...


Het gaat mij ook niet om de ABX. Dus dat delen we dan. Het delen is ook prima en wordt ook door mij als prettig ervaren. Maar ik maak die link met je laatste ABX omdat je toen aangaf dat het wel behoorlijk verhelderend is geweest en je toen ook gewoon met je eigen oren geluisterd heb.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: twani op januari 26, 2013, 08:03:16
Ah nee Frank, dat is het niet...Ik kom echter wel verdomde veel reviews tegen op het www. waarin valt te lezen dat er wellicht minimale klank "verschillen" (en niet verbeteringen) tussen al die kabels kunnen zitten. Zo minimaal allemaal dat ik ze maar links laat liggen en slechts een kabel zal kiezen tot een bedrag van max. 100 euro. Hiermee ben ik verzekerd van een mechanisch piekfijn verzorgde kabel, in mijn geval voldoende heb ik voor mezelf besloten..... Bovendien heb ik gevoelsmatig in mijn set momenteel geen klankmatige elementen zitten die ik zou willen corrigeren.
Jouw test was echt leuk om te lezen hoor Frank, sluit zelfs wel aan bij wat je zoal op het net leest: er zijn wat verschilletjes, maar als je een beetje redelijke kabel koopt kun je niet zo heel veel "vaud" doen....

Het zijn geen verschilletjes....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

@ Frank.

Het belangrijkste is dat jij voor jezelf kan uitmaken welke kabel het beste bij jou klinkt.

Ook niet vergeten dat je met Room EQ werkt en dat blijft hoe dan ook een filter. Bij iemand anders kunnen deze verschillen heel anders uitpakken.

Ook hier weer de gouden regel : thuis testen in je eigen set om te beoordelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vanzomereng

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 22:45:48
Nauwelijks verschil tussen Cinnamon en Forest in de blind test

:butbut: "nauwelijks" is ook een verschil
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Citaat van: vik op januari 26, 2013, 08:37:56
@ Frank.

Het belangrijkste is dat jij voor jezelf kan uitmaken welke kabel het beste bij jou klinkt.

Ook niet vergeten dat je met Room EQ werkt en dat blijft hoe dan ook een filter. Bij iemand anders kunnen deze verschillen heel anders uitpakken.

Ook hier weer de gouden regel : thuis testen in je eigen set om te beoordelen.

Door een optimalere opstelling van de speakers is de room EQ bijna niet meer nodig, deze doet nog wel mee, maar verschil tussen met en zonder is niet groot meer. Overigens de verschillen tussen de kabels met en zonder EQ zijn wel hetzelfde. De EQ doet hier alleen wat in het basgebied, het maakt geen verschil voor de klankkleur van de kabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Citaat van: twani op januari 26, 2013, 08:03:16
Ah nee Frank, dat is het niet...Ik kom echter wel verdomde veel reviews tegen op het www. waarin valt te lezen dat er wellicht minimale klank "verschillen" (en niet verbeteringen) tussen al die kabels kunnen zitten. Zo minimaal allemaal dat ik ze maar links laat liggen en slechts een kabel zal kiezen tot een bedrag van max. 100 euro. Hiermee ben ik verzekerd van een mechanisch piekfijn verzorgde kabel
Hiermee verzeker je "rust" tussen de oortjes
- niet de spitse gouden oortjes van Frank
- een USB-dropveter, tsja voelt eigenlijk ook niet zo lekker
- ach, die 100 euro

zo vergaat het velen  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vik

Citaat van: frank2 op januari 26, 2013, 08:51:45
Door een optimalere opstelling van de speakers is de room EQ bijna niet meer nodig, deze doet nog wel mee, maar verschil tussen met en zonder is niet groot meer. Overigens de verschillen tussen de kabels met en zonder EQ zijn wel hetzelfde. De EQ doet hier alleen wat in het basgebied, het maakt geen verschil voor de klankkleur van de kabels.

Ah ok.  :)

Gebruik je voor elke input een andere EQ setting bij Anthem?

Als je bijna geen verschil hoort tussen met of zonder EQ heb je het goed voor elkaar in je ruimte.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Citaat van: vik op januari 26, 2013, 08:58:08
Ah ok.  :)

Gebruik je voor elke input een andere EQ setting bij Anthem?

Als je bijna geen verschil hoort tussen met of zonder EQ heb je het goed voor elkaar in je ruimte.

:withstupid:

...echter begreep ik juist dat dit niet het geval was ... Vandaar dat een tijdje terug zijn prachtige hifi gear plaats heeft gemaakt voor een receiver met EQ en DSP ...


In het algemeen Frank; niet zelf te veel inhoudelijk in gaan op alle reply in jouw draadje. Ga daar selectief mee om, dat zal jou veel rust brengen/de nodige frustraties schelen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Antoine op januari 26, 2013, 01:50:56
Galvanische scheiding door bijvoorbeeld in een inputtransformator zorgt voor gescheiden massa/aarde en voorkomt dus aardlussen en vereffeningsstromen tussen twee aardes. Het voorkomt niet of niet geheel de EMI en zeker niet de RFI vervuiling. Ik heb geen idee of die worden toegepast in USB schakelingen/circuits.
De verschillen kun je makkelijk zelf testen. Als door jouw voorgestelde EMI/RFI invloeden op de kabel het signaal aantasten dan zou dat betekenen dat aan het uiteinde de 1'tjes en 0'tjes niet goed overkomen.
Doe een vergelijk met de diverse kabels door deze aan te sluiten tussen je computer en een externe harddrive. Copieer nu diverse grote bestanden naar de harddisk per map gesorteerd op kabel zodat je later de eventuele verschillen kunt vergelijken.
Btw zelfs bij de goedkoopste usb kabels zijn intern de D+ en D- draadjes getwist, de duurdere zullen waarschijnlijk ook een buitenmantel hebben.
Probeer het eens.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted member

Citaat van: Kingpin op januari 26, 2013, 09:34:46
De verschillen kun je makkelijk zelf testen. Als door jouw voorgestelde EMI/RFI invloeden op de kabel het signaal aantasten dan zou dat betekenen dat aan het uiteinde de 1'tjes en 0'tjes niet goed overkomen.
Doe een vergelijk met de diverse kabels door deze aan te sluiten tussen je computer en een externe harddrive. Copieer nu diverse grote bestanden naar de harddisk per map gesorteerd op kabel zodat je later de eventuele verschillen kunt vergelijken.
Btw zelfs bij de goedkoopste usb kabels zijn intern de D+ en D- draadjes getwist, de duurdere zullen waarschijnlijk ook een buitenmantel hebben.
Probeer het eens.

Ik heb al een paar keer gezegd dat er volgens mij meer is dan alleen de juiste dataoverdracht dus meer is dan alleen bitjes die om kunnen vallen. Zie m'n vorige posts.