Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik ben gisteren begonnen met het beluisteren van kabels, gelukkig zijn ze gebruikt, dus ingespeeld. Heb al wel ontdekt dat er verrassende verschillen zijn. Ook valt mij op dat qua detaillering ze alle goed zijn, maar qua klankkleur wisselen ze nogal per kabel. Ben begonnen met de review voor mijzelf welke ik naderhand als ik ze allemaal heb gehad nogmaals ga nalopen en ga aanvullen indien nodig.

Het verschil is wel dusdanig dat je het kunt vergelijken met 2 verschillende merken cd spelers..... welke je vergelijkt..
Dus eigenlijk is het zeer gemakkelijk om het karakter v.d. kabel te ontdekken.

wordt vervolgd..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

**Marco 76**

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn Frank. Veel luisterplezier!

twani

Super coulant van de firma "inbouwaudio" dat ze al die kabels ter beschikking stellen. Dus dacht ik eens even hun site te bezoeken, wat een k*t site zeg :nopompom:  gauw weer vanaf gegaan, jammer.......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 14:34:15
Super coulant van de firma "inbouwaudio" dat ze al die kabels ter beschikking stellen. Dus dacht ik eens even hun site te bezoeken, wat een k*t site zeg :nopompom:  gauw weer vanaf gegaan, jammer.......

Het is inderdaad een *u* site ;D

frank2

Ja die site mogen ze wel iets aan doen. Ik zal bij de review ook de prijzen vermelden, deze heb ik ook gekregen.
De duurste is 184 euro en de goedkoopste is 29 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

**Marco 76**

Ja, de site is wat gedateerd. ;)
Tips voor aanpassingen op de huidige site? Of 100% vernieuwen

frank2

Ik zou voor een nieuwe site gaan, maar probeer met de oude via zoeken maar eens een usb kabel te vinden, dat vind je niet....
Ook een gedateerde site maar voldoet prima is de site van wenw audio, alles makkelijk te vinden....
Maar ook een site zoals wehkamp of hobo hifi voldoet prima

**Marco 76**

Former member 78

Hoho, de site van W&W is ook gedateerd.
Ze zijn niet voor niks bezig om die te vernieuwen ;)

twani

Citaat van: **Marco 76** op januari 20, 2013, 15:34:17
Ja, de site is wat gedateerd. ;)
Tips voor aanpassingen op de huidige site? Of 100% vernieuwen
Zonder te zeggen dat "ie" zo moet vind ik de site van Peter Meijer altijd wel plezierig om te "besurfen" ;D

Hifisupply dus.......

twani

Citaat van: Onder013 op januari 20, 2013, 14:49:34
Het is inderdaad een *u* site ;D
Bij deze stelling van "Onder" K+U+T = kwalitatief uitermate teleurstellend....

Deleted Member 2

Citaat van: **Marco 76** op januari 20, 2013, 15:46:49
Zal eens het e.e.a. omgooien

Heb je regelmatig contact met engelsen? Could be worse ;D

Jumping Jack

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 15:47:20
Zonder te zeggen dat "ie" zo moet vind ik de site van Peter Meijer altijd wel plezierig om te "besurfen" ;D

Hifisupply dus.......

Ook Hi-stands is op een zelfde wijze opgebouwd. Shopt inderdaad lekker makkelijk (te makkelijk  ;D)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Leuk met dit sneeuwweer naar muziek luisteren, alleen komt op een gegeven moment Enya - trains boats enz. wel een keer je keel uit, maar ja anders kun je niet usb kabels vergelijken. Ben al de gehele dag bezig en heb nu 1 grote favoriet maar wil 1 andere kabel nog niet uitsluiten, wil ze sowieso nog bijna allemaal nogmaals horen...
en kijken of mijn idee wat ik nu heb juist is. (en dat gaat juist langer duren, doe je niet in 2 uurtjes...)

Hoop eind deze week geheel klaar te zijn. Zondag kan ik de reviews wel plaatsen.

B.

frank2

Citaat van: B. op januari 20, 2013, 16:35:50
Werk jij eigenlijk nog?
Het is zondag vandaag indien je dat nog niet in de gaten had.

frank2

Oeff wat kan dat toch lastig zijn....

Heb net een uur geluisterd naar een usb kabel welke ik erg goed vind klinken, maar hij is niet zo natuurgetrouw als mijn Oyaide. Maar het klinkt als een klok, strak, zeer mooi hoog, betere definitie, geen gedreun in de bas, maar een Bas (instrument) klinkt via de Oyaide natuurgetrouwer, echter via de favoriet mooier...

Ik hoef gelukkig niet te beslissen, maar eerst denk je dat is 'm, en ga je verder langdurig luisteren dan vallen je deze dingen op, maar tsjonge wat klinkt het lekker zo. Ik zal Onder13 en Bas Akkerman a.s. zaterdag dit laten horen, kijken wat zij vinden.....

Tsja genoeg keuze, maar sommigen vallen voor mij af, is niet mijn smaak, te fel of juist te saai... ach we gaan verder....

chansig

Ben jezelf basgitaar speler ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Nee, en ik bedoelde zo'n grote bas een echte dus geen electrische. Ik heb zo'n audiofiele cd met dat soort muziek erop, op de HDD staan. maar ik weet wel hoe een bas klinkt..

chansig

Veel live muziek geluisterd ?

Ik vind het altijd zo lastig...dat bleek van het weekend weer. Er was iemand die een test cd met drum geluiden had meegenomen. Allemaal verschillende soorten drums. Aangezien hij drumt weer hij hoe het hoort te klinken. Na de eerste tracks betrok zijn gezicht enigszins...dat was toch niet wat hij verwachte. Hmmmm....speakerdraadjes omdraaien en je dat bedoelde hij.

Ik hoorde het zelf ook direct alleen had ik het daarvoor niet gehoord...ik had ook prima met dat geluid verder gekund. Alleen na de aanpassing weet ik ook weer beter hoe het eea hoort te klinken. Ik heb dezelfde speakers als 5 jaar terug. Ondertussen klinken ze zo compleet anders als toen.

Maar goed draadvervuiling.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Citaat van: frank2 op januari 20, 2013, 18:15:06
Nee, en ik bedoelde zo'n grote bas een echte dus geen electrische. Ik heb zo'n audiofiele cd met dat soort muziek erop, op de HDD staan. maar ik weet wel hoe een bas klinkt..
Ik denk dat frank2 een contrabas bedoelt  ::)

Gelukkig heeft ie van stekkers meer verstand  :-X

Martijn M

Wat bedoel je met draadjes omdraaien, chansig?
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op januari 20, 2013, 19:11:58
Kan het dan iets anders betekenen dan ompolen; iets dat uit fase stond?

Snowmaster

Citaat van: keyser op januari 20, 2013, 19:11:58

Citaat van: AbZ op januari 20, 2013, 19:14:28
Kan het dan iets anders betekenen dan ompolen; iets dat uit fase stond?

....kan gebeuren...... :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik weet dat ik bij het aansluiten op de versterker in eerste instantie de boel op de verkeerde kleurtjes had zitten met als gevolg een zeer brede stem. Nadat ik dat gecorrigeerd had zat alles op de juiste plek en kleurtjes. Muziek klonk dus ook goed....dacht ik.

Afgelopen weekend was Jerry hier en ging luisteren en hoorde dat er iets niet juist was met het laag. Met die test cd was dat inderdaad (na zijn aanpassing) duidelijk hoorbaar.

In eerste instantie heeft Jerry de speaker draden op het laag omgedraaid (bij beide speakers...dus zwart op rood )...later heeft hij deze weer gewoon gezet (rood op rood) en de mid/hoog omgedraaid(daar is het nu dus zwart op rood). Ik vraag er verder niet meer naar ik kijk ernaar en luister...Hij heeft het uiteraard uitgelegd.

Gr Hans
Coax AQ Carbon