Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: BuSpu op januari 17, 2013, 08:40:33
He dat is grappig, ik zit al een tijdje naar deze werkbladen te kijken met hetzelfde idee. Ik begrijp dat de bladen goed blijven bij jou? Ze gaan niet werken of zoiets?
Ze gaan niet werken.  Wel een goed exemplaar uitzoeken.  Afwerking is soms slordig.  Onderkant kan ook erg lelijk zijn.  (Hangt vd constructie af of dat uitmaakt.)

frank2

Klopt, ze gaan niet werken, en de onderkant is soms lelijk, maar daar kijk je niet op. Ik heb er wel 6 wieltjes onder zitten, dat werd mij door paar experts afgeraden, zou voor het geluid slechter zijn, maar ben blij dat ik dat heb, je wilt niet weten hoe vaak dat meubel naar voren gerold wordt omdat er weer iets anders aangesloten wordt.

Kan die dekbladen aanbevelen, 1 grote en 1 klein dekblad, zagen en klaar. De mijne is onbehandeld, ik heb er geen vernis of iets dergelijks op zitten.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

BuSpu

Klinkt goed, alleen wil ik de voorkant dicht hebben en dan krijg je dus deurtjes, scharnieren etc. Het liefst zou ik deurtjes hebben die onzichtbaar wegklappen onder de plank. Ik weet dat daar ingewikklede geleiders voor bestaan, maar ja dan wordt het weer zo'n enorm project.

frank2

Als alles naar wens gaat krijg ik zaterdag diverse USB kabels binnen welke aan een uitgebreide test onderworpen worden, ik zal als ik ze binnen heb hier de merken en types vermelden. (met dank aan marco66, inbouwaudio.nl)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Daar ben ik serieus benieuwd naar Frank ;)

VTEC_genieter

Dank je wel voor je antwoord Frank  :)
Misschien moet ik maar ook 1 maken.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Cyreg

Frank ff verzoekje >
jij gebruikt de Vibex One 6R al 'n tijdje; daarvan heb ik oa ook jouw review(s) gelezen.

Zie je misschien kans om binnenkort ook 'n keer te vergelijken met 'n Vibex One 6 (koper)?
(dus niet wat je denkt/verwacht, want dat heb ik al in je review gelezen)

Gewoon even 'n 1e indruk van het grootste verschil  ;) Thx
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Citaat van: Cyreg op januari 18, 2013, 22:39:52
Frank ff verzoekje >
jij gebruikt de Vibex One 6R al 'n tijdje; daarvan heb ik oa ook jouw review(s) gelezen.

Zie je misschien kans om binnenkort ook 'n keer te vergelijken met 'n Vibex One 6 (koper)?
(dus niet wat je denkt/verwacht, want dat heb ik al in je review gelezen)

Gewoon even 'n 1e indruk van het grootste verschil  ;) Thx

Ik zal deze niet meer vergelijken, omdat ik niet aan een koper versie kan komen. Maar ik ken wel iemand die de koper versie en de rodium versie heeft, of heeft gehad en ze dus vergeleken heeft. Stuur een mail naar martin_ 2703

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

Ik kreeg vandaag zoals beloofd van inbouwaudio.nl 8 soorten usb kabels binnen. Ik wist niet dat ze zoveel daar hadden, de volgende kabels gaat het om:

Vertere enkel
Vertere dubbel (dubbele kabels)
Furutech formula 2
Chord silver plus
Wireworld Ultraviolet 5
Audioquest Cinnamon
Audioquest Forest
Audioquest Carbon
Oyaide Green (eigen kabel)

Prijzen heb ik ook erbij gekregen alleen sommige kabels zijn 0,75 meter andere weer 1 meter enz.

Ga zeer binnenkort bezig met deze hoeveelheid aan verschillende kabels....

Maro

Ik ga wedden dat jij klankverschil in elke kabel gaat horen.. :D  Hele klus...maar goed als het je hobby is.. :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Gekke vraag Frank, heb jij de vergulde usb kabel van de ARC mic. al eens geprobeerd?

AbZ

Citaat van: Maro op januari 19, 2013, 13:09:06
Ik ga wedden dat jij klankverschil in elke kabel gaat horen.. :D  Hele klus...maar goed als het je hobby is.. :o
Je moet toch wat met je set...  dus als je niks met muziek hebt...

frank2

Citaat van: Maro op januari 19, 2013, 13:09:06

Een hele klus, heb net vlug even 2 kabels met mijn eigen usb kabel beluisterd, er zit zeker verschil in, hoorbaar.. en ook dusdanig dat bijvoorbeeld 1 kabel na het beluisteren van 1 nr, ik nu al zeg die zal het niet worden, ik hoorde een soort "namaak" diepte, beetje namaak met een rauw randje....

Maro

Je moet ook originele cd's rippen Frank. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Maro op januari 19, 2013, 13:49:54
Je moet ook originele cd's rippen Frank. :D

Dat is al lang gebeurd....

Heb net alle kabels behalve de 2 goedkoopste AQ er even aangehangen met steeds dezelfde nrs.
Er zijn verschillen, meteen hoor je dat, erg leuk en ik weet nu al voor 70% zeker wat ik de beste kabel vind, en dat is zeker niet de duurste. Maar ik wil alle kabel een gelijke kans geven op 1 na want die keur ik nu al af...

Wordt vervolgd....
nb: mijn eigen kabel is zeker niet de beste daar ben ik al wel achter........

twani

Citaat van: frank2 op januari 19, 2013, 14:19:31
Dat is al lang gebeurd....

Heb net alle kabels behalve de 2 goedkoopste AQ er even aangehangen met steeds dezelfde nrs.
Er zijn verschillen, meteen hoor je dat, erg leuk en ik weet nu al voor 70% zeker wat ik de beste kabel vind, en dat is zeker niet de duurste. Maar ik wil alle kabel een gelijke kans geven op 1 na want die keur ik nu al af...

Wordt vervolgd....
nb: mijn eigen kabel is zeker niet de beste daar ben ik al wel achter........
In je éigen set bedoel je dan toch Frank. Houdt het beter wat helder voordat er weer allerlei meer of minder goed bedoelde opmerkingen komen.

frank2

Tuurlijk Twani, in MIJN set al weet ik wel dat bepaalde eigenschappen van een kabel universeel zijn, echter kan dat op een andere set net anders uitvallen. Maar een kreet als erg helder, zal op een andere set die al helder is afgestemd misschien too much worden terwijl op een set welke wat meer frisheid kan gebruiken juist goed is.

Ik zal dus vooral bij het beschrijven termen als helder, vettere bas, goede definitie e.d. gebruiken. Kreten als klinkt erg scherp, of dof juist niet.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op januari 19, 2013, 12:51:07
Ik kreeg vandaag zoals beloofd van inbouwaudio.nl 8 soorten usb kabels binnen. Ik wist niet dat ze zoveel daar hadden, de volgende kabels gaat het om:

Vertere enkel
Vertere dubbel (dubbele kabels)
Furutech formula 2
Chord silver plus
Wireworld Ultraviolet 5
Audioquest Cinnamon
Audioquest Forest
Audioquest Carbon
Oyaide Green (eigen kabel)

Prijzen heb ik ook erbij gekregen alleen sommige kabels zijn 0,75 meter andere weer 1 meter enz.

Ga zeer binnenkort bezig met deze hoeveelheid aan verschillende kabels....

Leuk rijtje. Persoonlijk vind ik dit wel te veel kabels om mee te gaan testen. Je kunt niet bij zo'n hoeveelheid verschillende merken kabels de verschillen ontdekken. Laat ik het zo zeggen bijna "impossible".
Sowieso is het wel aan te raden om ze in te delen in prijs categorie.
Je hebt namelijk ook USB kabels tussen zitten die qua prijs (fors) duurder zijn dan andere merken.
Jammer dat er niet de Wireworld Starlight tussen zit, deze kabel heeft een enorme goede prijs kwaliteit verhouding.

Waarom ben je eigenlijk niet gestart met 2 USB kabel merken te testen. Eentje die rond de Oyaide groen zit qua prijs(Wireworld Ultraviolet) of fractie boven de prijs(Furutech Formula 2) en eentje wat duurdere o.a. AQ Carbon.

Gelukkig hoeft ik niet meer te testen omdat ik al weet welke kabel uiteindelijk mijn Oyaide gaat opvolgen, alleen de prijs op 5 meter  :D houdt me tegen.  En de lengte van de USB kabel is ook nog niet zeker omdat er een verandering kan plaats vinden zodat ik maar 1 meter nodig zal hebben. Dat veranderd de zaak weer  :pompom: :D

In ieder geval succes met testen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

twani

Welke kabel is dat dan "MA"?  En hoe ben je daarachter gekomen? Ik ben in de markt namelijk... ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 19:13:11
Welke kabel is dat dan "MA"?  En hoe ben je daarachter gekomen? Ik ben in de markt namelijk... ;)

Ik gok dat het een Wireworld Starlight is 8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 19, 2013, 19:13:11

Testen, zo ben ik erachter gekomen  ;)

Citaat van: Onder013 op januari 19, 2013, 19:29:30
Ik gok dat het een Wireworld Starlight is 8)

Verkeerd gegokt  :D
Deze wordt het wel wanneer ik lengte moet overbruggen. (5 meter)

Nordost Blue heaven staat bij mij bovenaan de lijst. Alleen wanneer het normale lengte wordt.(1 meter). Dit is afhankelijk van het project waar ik mee bezig ben dat de DAC dichtbij de computer komt te staan. De naam van het project draagt de naam "Mac Mini"
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Deleted Member 2

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 19, 2013, 19:50:23

De naam van het project draagt de naam "Mac Mini"

Inspirerende projectnaam :dozingoff: ;D

frank2

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 19, 2013, 19:01:37
Leuk rijtje. Persoonlijk vind ik dit wel te veel kabels om mee te gaan testen. Je kunt niet bij zo'n hoeveelheid verschillende merken kabels de verschillen ontdekken. Laat ik het zo zeggen bijna "impossible".
Sowieso is het wel aan te raden om ze in te delen in prijs categorie.

Waarom ben je eigenlijk niet gestart met 2 USB kabel merken te testen. Eentje die rond de Oyaide groen zit qua prijs(Wireworld Ultraviolet) of fractie boven de prijs(Furutech Formula 2) en eentje wat duurdere o.a. AQ Carbon.
In ieder geval succes met testen.

Deze kabels kreeg ik in een keer opgestuurd, en ik moet zeggen het zijn er wel 8 maar de duurste is 159 (AQ) en de Verdere. De andere kabels liggen alle rond de 60 a 80 euro en de forest is dan de goedkoopste. Na een snelle indruk van alle kabels kan ik wel zeggen dat ze alle een eigen geluid hebben, sommige lijken erg op elkaar, sommige wijken iets af. Het is dus niet zo moeilijk als je in eerste instantie denkt. Ik ben begonnen met de wireworld te testen omdat deze dezelfde prijs heeft als de Oyaide.