Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

drees62

Citaat van: frank2 op december 21, 2012, 18:04:13

Ik ben het ondertussen met Pjotr27 wel eens: dit is naast de Anthem de beste koop in 4 jaar!!

Heb je inmiddels aandelen in Vicol?  ;D ;)

Snowmaster

Citaat van: drees62 op december 22, 2012, 12:13:15
Heb je inmiddels aandelen in Vicol?  ;D ;)

Misschien hoopt hij op een uitnodiging voor een vakantie in Roemenië  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op december 22, 2012, 12:15:49
Misschien hoopt hij op een uitnodiging voor een vakantie in Roemenië  :D

Dan heb ik nog wel een adresje voor Frank. Kan die gelijk kijken wat de dames van zijn kleine kabeltje vinden. :D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op december 22, 2012, 13:37:07
Dan heb ik nog wel een adresje voor Frank. Kan die gelijk kijken wat de dames van zijn kleine kabeltje vinden. :D
zijn kleine kabeltjes zijn wel 11mm2. da's een stuk meer dan die zogenaamde grote jongens...  :D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Lex Groningen

Citaat van: erik s. op december 22, 2012, 15:03:08
zijn kleine kabeltjes zijn wel 11mm2. da's een stuk meer dan die zogenaamde grote jongens...  :D

:D

Tja, of je daar indruk mee maakt. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

chansig

Citaat van: erik s. op december 22, 2012, 15:03:08

De aders zijn toch geen 11mm2 ? Ik las van de week ergens dat dit ten koste gaat van het hoog.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Allemaal losse draadjes bij elkaar opgeteld. En wees gerust, geen problemen in het hoog.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Ruud-

Citaat van: chansig op december 22, 2012, 17:44:00
De aders zijn toch geen 11mm2 ? Ik las van de week ergens dat dit ten koste gaat van het hoog.

Gr Hans
Hans als je de foto bekijkt zie je dat het losse draden zijn die gevlochten zijn tot een streng. De draden afzonderllijk zijn samengesteld uit zeer dunne afzondelijk geisoleerde litze draadjes.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Cyreg

Citaat van: Ruud- op december 22, 2012, 19:04:27
Hans als je de foto bekijkt zie je dat het losse draden zijn die gevlochten zijn tot een streng. De draden afzonderllijk zijn samengesteld uit zeer dunne afzondelijk geisoleerde litze draadjes.

Litze? > betekent dan toch dat de capaciteitswaarde van deze kabel zeer hoog zal zijn?  :unsure:
Daar kunnen sommige versterkers m.i. niet zo heel goed tegen of........   ???
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: ArjanR1 op december 16, 2012, 20:50:06
Lijkt mij juist leuk om wat andere members te ontmoeten ;)
De set van Frank ken ik zo langzamerhand wel :P

als je in de buurt van spijkenisse bent ben je best welkom!

gr,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

De Oppo 83+tuc heeft een nieuwe baas, deze was er erg blij mee en heeft 'm meegenomen naar zijn nieuwe huis. Na afscheid te hebben genomen van mijn trouwe vrind is Jef W vertrokken, en zal heel waarschijnlijk nu al een Br op z'n nieuwe aanwinst aan het bekijken zijn.

Toch komt er een nieuwe BR speler voor mijn BR's en DVD's. Ik heb op dit moment een voorkeur voor een Marantz UD 5005 of een Denon DBT 1713. De laatste gooit in diverse testen hoge ogen. Voor muziek heb ik 'm nauwelijks nodig, zo heel af en toe een cdtje dan houdt het op. Dus 99% voor blu ray en dvd. Bovenstaande merken hebben ongeveer gelijke kwaliteit aan de Oppo of zijn (misschien) iets beter.

Mijn max. budget heb ik vastgesteld op 400 euro, voornamelijk omdat ik de speler niet heel veel zal gebruiken, voor films gebruik ik voornamelijk de Boxee Box (streamer voor films en muziek)

Wel valt op dat de Denon voordeliger is en dat de prijzen nogal variëren (ook onder de forumsponsors)
Prijzen die ik heb gezien: 339,= tot 439,=

Maar het heeft even tijd, al begint mijn vrouw al over dat er wel snel eentje moet komen.

Omdat deze prijzen redelijk laag zijn is een tweedehands Oppo niet erg interessant meer....

Mocht ik iets over het hoofd zien, laat het dan even weten....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Waarom niet compleet over op streaming?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: Kingpin op december 29, 2012, 19:21:38
Waarom niet compleet over op streaming?

Ik heb 100 Br's en 200 dvd's. Bovendien voorzie ik langzamerhand dat het downloaden via spotnet op z'n eind loopt omdat Brein nogal bezig is en al die sites aan het bannen is.... dus hoelang nog. Ik lees op spotnet regelmatig verhalen van providers die de films niet geheel meer doorgeven...

B.

Citaat van: frank2 op december 21, 2012, 18:04:13

Maar dankzij de nieuwe inmeting en de Vicol kabel, want wat doet die kabel veel, alles klinkt nu glashelder, open, diep afgrond diepe bas, en oh zo zuiver....... en nergens ook maar een spoortje van hardheid of schreeuwigheid van stemmen, want ook die zijn mooi, vol.

Maar dat schreef je ook al voor de Vicol kabel?

Jumping Jack

Frank, heb je al prijzen gevraagd bij h&c hifi? Ik heb mijn ud5005 daar gekocht voor een bijzonder scherpe prijs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Citaat van: dre73 op december 29, 2012, 22:20:58
taaie rakker! :D

Ik vind mooi. ;D
Als het maar om kabels gaat...
Strks ga ik hem nog een setje cadeau doen... Om zijn mond te snoeren ;D ;D
B. We houden van je hoor ;)!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Jumping Jack op december 29, 2012, 22:18:26
Frank, heb je al prijzen gevraagd bij h&c hifi? Ik heb mijn ud5005 daar gekocht voor een bijzonder scherpe prijs...

Nee ik heb nog nergens prijzen aangevraagd, dat moet ik nog doen. Wel viel mij op dat juist H&Chifi de duurste was.

Lex Groningen

HcHifi de duurste, Frank? Dan zal ik als ik jou was Marcel maar eens heel snel een mail sturen!

drees62

Citaat van: frank2 op december 29, 2012, 19:08:06

Mocht ik iets over het hoofd zien, laat het dan even weten....

Pioneer BDP-450

Lees de test op areadvd.de er maar eens op na. Nieuwe referentie speler tot € 300  ;)
Hier staat ie inmiddels ook ;D

Peerless Monster

Citaat van: drees62 op december 30, 2012, 10:01:08
Pioneer BDP-450

Lees de test op areadvd.de er maar eens op na. Nieuwe referentie speler tot € 300  ;)
Hier staat ie inmiddels ook ;D

Heeft iets weg van een Oppo 83 ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Dat viel mij ook op, als je naar de display kijkt.... precies hetzelfde als de Oppo 83

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december 30, 2012, 11:12:17
Dat viel mij ook op, als je naar de display kijkt.... precies hetzelfde als de Oppo 83

Exact.
Ik vind hem alleen wel wat mooier dan de Oppo... ;D