Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Bij 2 forumsponsors prijzen opgevraagd voor BR speler van marantz en Denon. Ik heb op aanraden ook de Pioneer bekeken, die heeft ook zeker wat, alleen DENK ik dat de Denon een stap beter is, vlgs areadvd.de is de pioner ref. klasse tot 300 euro. De denon zit daar een stuk boven. Maar nogmaals je kunt nergens vergelijken.... was net even in enschede, MM, daar staat alleen troep en een Denon 2500 voor 619 euro.  Tsja MM was al niets, het is nu helemaal niets meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maro

Snap niet helemaal waarom je eerst de Oppo verkoopt en nu een stap lagere speler weer terug koopt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: frank2 op december 29, 2012, 19:08:06

Toch komt er een nieuwe BR speler voor mijn BR's en DVD's. (100 Br's en 200 dvd's)

De speler moet net zo'n goede kwaliteit geven als de Oppo, de Denon zou dat moeten doen, verder wordt hij nu alleen gebruikt voor BR's en DVD. De Oppo83+tuc was vooral bedoeld om naast de Br's vooral cd's af te spelen.  Wat hij erg goed kon, maar vanwege de Anthem heb ik dat niet meer nodig, dus ik had een te duur apparaat staan, wat nu verkocht is, en voor minder dan de helft heb ik een evengoede BR speler ervoor terug.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Vandaag toch een bestelling gedaan bij Erik voor Vicol bruggen, zodat ook de woofers aangestuurd worden door Vicol bekabeling en niet door een Cardas koper zoals nu het geval is. Door de Vicol kabels op de onderste aansluitingen aan te sluiten heb ik al gemerkt dat dat een kleine verbetering in de basweergave geeft, nog iets strakker en iets vollere bas.

Zal wel even duren, maar die komen dus ook nog....

Verder wat veel mensen met hun touch doen een betere voeding voor de hard disk besteld. Echter geen Sbooster dat is te duur. Gewoon een betere adapter tov het bijgeleverde origineel.

Deleted member

Vicol gaat ook bi-wire versies maken, sterker nog Erik vertelde me dat de maker zelf ook bi-wire speelt. Wellicht ook een idee om dat eens te proberen al dan niet samen met de jumpers. Wel weer opnieuw inspelen dan!  ;)

drees62

Citaat van: frank2 op december 30, 2012, 15:38:32
Bij 2 forumsponsors prijzen opgevraagd voor BR speler van marantz en Denon. Ik heb op aanraden ook de Pioneer bekeken, die heeft ook zeker wat, alleen DENK ik dat de Denon een stap beter is, vlgs areadvd.de is de pioner ref. klasse tot 300 euro. De denon zit daar een stuk boven. Maar nogmaals je kunt nergens vergelijken.... was net even in enschede, MM, daar staat alleen troep en een Denon 2500 voor 619 euro.  Tsja MM was al niets, het is nu helemaal niets meer.

Denon heeft 106 punten gekregen bij Stereoplay, de Pio 103.
Weet niet of je dat verschil gaat ervaren?  ;)

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

drees62

frank2

drees62

Citaat van: frank2 op december 30, 2012, 16:43:12
dat zijn natuurlijk die extra 3 punten van stereoplay ;D

;D

Ik denk dat het beide prima spelertjes zijn waarbij ik de Pio wat mooier vond. Ik had ze ook beide op de shortlist staan samen met de Marantz UD 5007 die overigens technisch gelijk is aan de Denon.
Denon heeft wel die rare afgeronde bovenkant, past niet bij (mijn) Anthem.  :-X

frank2

Citaat van: drees62 op december 30, 2012, 16:53:48
;D

Ik denk dat het beide prima spelertjes zijn waarbij ik de Pio wat mooier vond. Ik had ze ook beide op de shortlist staan samen met de Marantz UD 5007 die overigens technisch gelijk is aan de Denon.
Denon heeft wel die rare afgeronde bovenkant, past niet bij (mijn) Anthem.  :-X

heb je ze ook kunnen vergelijken 1 op 1?

drees62

Citaat van: frank2 op december 30, 2012, 17:08:56
heb je ze ook kunnen vergelijken 1 op 1?

Nee, maar ik weet wel dat de Pioneer mij zeer goed bevalt. En volgens de reviews kan die Denon alleen maar (iets) beter zijn. Ik ben dit keer op design en prijs afgegaan en de Qdeo chip die in de Pio zit.

frank2

Ik wil iedereen op dit forum alvast een goed luisterrijk maar bovenal gezond 2013  wensen.

frank2

Verder zal 2013 weinig nieuws brengen op het audioland gebied hier thuis. Het geheel is nu praktisch klaar met enkel paar kleine verbeteringen. Grote aankopen staan niet gepland.
* Vicol bruggen zijn besteld
* BR speler is gekocht

Nog te doen:

HDMI kabels moeten nog getest worden.
Stroomvoorziening stekkerblok snowmaster 3 testen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 16:02:58
Ik wil iedereen op dit forum alvast een goed luisterrijk maar bovenal gezond 2013  wensen.

Idem voor jezelf en je familie  :pompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

jef-w

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 31, 2012, 16:47:52
Idem voor jezelf en je familie  :pompom:

Hetzelfde Frank. Zie dat je toch nog dit jaar een BR-speler hebt aangeschaft ;D

De Oppo speelt perfect hier iig.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC /Sony X800 MK2/ Micro Seiki DQX-500/ Shield TV Pro/ ATV4K/PS5/Epson EH-LS90000B
Speakers: M&K S150(L/C/R), M&K mp150(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

Former member 78

Frank, je vergeet voor 2013 een subwoofer!

Als ik die twee van mij klaar heb, neem ik er wel een mee naar jou toe.
Kun je kijken of het wat is met films :)

frank2

Citaat van: Jef-W op december 31, 2012, 17:52:49
Hetzelfde Frank. Zie dat je toch nog dit jaar een BR-speler hebt aangeschaft ;D

De Oppo speelt perfect hier iig.

Mooi dat je zo tevreden bent met de Oppo, had mij ook verbaasd als dat niet zo was geweest.
En ja voor de Br's en dvd moest er wel een BR speler komen, en deze moest alleen geschikt zijn voor dvd en BR, voor cd's niet meer. De player is geschikt voor dvd en BR, daar zal ik weinig in achteruit gaan. Voor cd's is hij minder.

Het is de Denon DBT1713UD geworden. Komt overmorgen binnen.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op december 31, 2012, 18:18:52
Frank, je vergeet voor 2013 een subwoofer!

Als ik die twee van mij klaar heb, neem ik er wel een mee naar jou toe.
Kun je kijken of het wat is met films :)

Oke, ben wel benieuwd of dat nu zo veel toevoegt. Maar Anita wil geen sub permanent hier in huis.....

Former member 78

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 18:25:39
Oke, ben wel benieuwd of dat nu zo veel toevoegt. Maar Anita wil geen sub permanent hier in huis.....

Beloof haar maar een mooie tas, dan heb jij een subwoofer :P

Kingpin

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 16:02:58
Jij ook Frank, ook wij (ja inmiddels al dikke family man aan het worden) wensen je ook een goed en gezond 2013 :)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Jumping Jack

Ook vanuit België een gezond en gelukkig 2013!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Alle bijdragers  ;D aan dit topic een prachtig nieuw jaar toegewenst. Vooral ook aan Frank die telkens weer in staat is een stormpje te weerstaan en vrolijk en positief verder gaat. Top.

Met opgewekte groet,

Henk

Ben benieuwd naar je volgende avonturen Frank. Zo saai als je set compleet is  ;D

frank2

Citaat van: Onder013 op januari  1, 2013, 12:12:41
Alle bijdragers  ;D aan dit topic een prachtig nieuw jaar toegewenst. Vooral ook aan Frank die telkens weer in staat is een stormpje te weerstaan en vrolijk en positief verder gaat. Top.

Met opgewekte groet,

Henk

Ben benieuwd naar je volgende avonturen Frank. Zo saai als je set compleet is  ;D

Dank je wel Henk,
En je hebt gelijk dat is wel saai, maar ja ik kan nog een keer een uitgebreide test doen met usb kabels, een forumpsonsor heeft al aan mij gevraagd of ik dat wilde, hij kon enkele verschillende soorten zo opsturen.
Dat wil ik ook wel gan doen, maar dan moeten hier eerst de punten op de i gezet zijn. En dat schiet aardig op.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op januari  1, 2013, 12:21:54
ik kan nog een keer een uitgebreide test doen met usb kabels, een forumpsonsor heeft al aan mij gevraagd of ik dat wilde, hij kon enkele verschillende soorten zo opsturen.

You're moving up :happy: