Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2012, 19:20:59
Dat moet dan tevens het titelnummer zijn, na wat gegoogel.

Edit: jongens, met alle respect. Dat is toch niet zo laag?
Probeer 'Katodivaihe / Cathodephase' van Pan Sonic eens (1:48 of 2:23 om wat stukjes te noemen).

Het is nummer 6: Girl on Fire Inferno Version
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2012, 19:20:59
Dat moet dan tevens het titelnummer zijn, na wat gegoogel.

Edit: jongens, met alle respect. Dat is toch niet zo laag?
Probeer 'Katodivaihe / Cathodephase' van Pan Sonic eens (1:48 of 2:23 om wat stukjes te noemen).

Haha, ik bedoelde te zeggen dat 't diepste laag uit dat nummer (idd. Girl on fire van Alicia Keys) niet uit Frank's filmpje naar voren komt, het was niet bedoeld om een nummer te noemen dat orgeldiep 16Hz laag geeft.  :D Volgens bestaat daar trouwens ook een topic voor. Maar ik zal de nummers die jij noemt eens een keer opzoeken, moet ook geen probleem zijn voor de JL hier. :)

Deleted member

Citaat van: frank2 op december 12, 2012, 19:06:18
Ik ben het met je eens, de rap vind ik minder. Door de Vicol kabel is de diepe bas, anders geworden, niet slechter, maar een stuk strakker, en niet dreunend, maar als een diepe lopende monotone lage toon, dus strak, je kunt als je de kabel hebt dat wel ervaren.

Ik heb ArjanR1 aleen pm gestuurd voor dat nummer. Dat krijg je nog van me.

Nou dat laag zal bij mij niet door de Vicol heen gaan, dat tak ik via de sub out af naar de sub. :) Thanks voor 't navragen van 't andere nummer!  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Citaat van: Antoine op december 12, 2012, 19:35:28
Haha, ik bedoelde te zeggen dat 't diepste laag uit dat nummer (idd. Girl on fire van Alicia Keys) niet uit Frank's filmpje naar voren komt, het was niet bedoeld om een nummer te noemen dat orgeldiep 16Hz laag geeft.  :D Volgens bestaat daar trouwens ook een topic voor. Maar ik zal de nummers die jij noemt eens een keer opzoeken, moet ook geen probleem zijn voor de JL hier. :)
Haha, nee sorry. Maar ik verwachtte ergens putdiep laag, vandaar mijn "verbazing". ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2012, 19:42:14
Haha, nee sorry. Maar ik verwachtte ergens putdiep laag, vandaar mijn "verbazing". ;D

Ik snap 'm!  :D

Kingpin

Citaat van: frank2 op december 12, 2012, 18:26:36
Ik heb een nieuw videoprogramma en om te oefenen hier een eerste HD you tube fimpje.
Het tweede muziekje is opgenomen tijdens de film.

Mooi Frank !

Nu alleen nog posten in de juiste rubriek :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

erik s.

Citaat van: Antoine op december 12, 2012, 19:37:46
Nou dat laag zal bij mij niet door de Vicol heen gaan, dat tak ik via de sub out af naar de sub. :) Thanks voor 't navragen van 't andere nummer!  :thumbs-up:
zou met de Vicol ook geen probleem mogen zijn met ca. 11mm2.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted member

Citaat van: erik s. op december 12, 2012, 19:59:30
zou met de Vicol ook geen probleem mogen zijn met ca. 11mm2.

Dat ben ik helemaal met je eens! :) Maar wat ik bedoelde is dat bij mij het laag onder de 80Hz tegenwoordig door een digitaal crossover in m'n versterker naar een DSP wordt gestuurd (via een interlink) die het vervolgens naar een actieve subwoofer stuurt (via alweer een interlink). Dit alles omdat ik vanwege m'n kamer of combinatie kamer/Von Schweikert's door staande golven het laag niet goed kreeg wat ik ook geprobeerd heb.

De rest van 't spectrum 80-20.000Hz, dus het leeuwendeel loopt uiteraard nog steeds via de luidsprekerkabels. Nu de Heimdalls en binnenkort in eerste instantie bij wijze van test, via de Vicols. :)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijn M

Citaat van: Antoine op december 12, 2012, 20:09:20
Maar wat ik bedoelde is dat bij mij het laag onder de 80Hz tegenwoordig door een digitaal crossover in m'n versterker naar een DSP wordt gestuurd (via een interlink) die het vervolgens naar een actieve subwoofer stuurt (via alweer een interlink). Dit alles omdat ik vanwege m'n kamer of combinatie kamer/Von Schweikert's door staande golven het laag niet goed kreeg wat ik ook geprobeerd heb.

Om nog maar weer even off-topic in te haken: zo zouden meer mensen het moeten doen ;) .
Dutch & Dutch

Staaled

Citaat van: keyser op december 12, 2012, 21:12:23
Om nog maar weer even off-topic in te haken: zo zouden meer mensen het moeten doen ;) .
Ein Prosit!
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Citaat van: keyser op december 12, 2012, 21:12:23

Het heeft even geduurd maar ook ben dus na veel omwegen overtuigd!  ;) Al had ik al wel ervaring met DSP opgedaan met een Behringer DEQ2496 en een Lyngdorf TDAi2200, het resultaat dat ik daarmee haalde haalt 't zeker niet bij de losse sub en de Anti-Mode 2.0 Dual Core DSP die er nu staan.

edit: ik las nog een stukje laatst via een link die hier op 't forum door iemand was geplaatst waar, nu 't kwartje is gevallen, ik dacht ja 't is gewoon zo of je moet een kamer hebben die meewerkt.

http://seriousaudioblog.blogspot.nl/2012/05/two-great-articles-on-multiple.html
CiteerFurthermore, stereo speakers, simply speaking, are horrible performers in the modal region of an actual room (and below), even when they have extremely extended, smooth, and powerful bass outdoors or in an anechoic chamber. Room modes dominate the speaker's performance down low, at least for speakers with enough volume displacement to excite modes in the first place. The bass is especially horrific when stereo speakers are placed to optimize midrange/treble performance and imaging, as they should be.

Overigens zie ik bij Frank ook mooie frequentiekarakteristieken met ARC dus die zit er nu ook prima bij!  :)

morca

Citaat van: Antoine op december 13, 2012, 00:43:08
Het heeft even geduurd maar ook ben dus na veel omwegen overtuigd!  ;) Al had ik al wel ervaring met DSP opgedaan met een Behringer DEQ2496 en een Lyngdorf TDAi2200, het resultaat dat ik daarmee haalde haalt 't zeker niet bij de losse sub en de Anti-Mode 2.0 Dual Core DSP die er nu staan.

edit: ik las nog een stukje laatst via een link die hier op 't forum door iemand was geplaatst waar, nu 't kwartje is gevallen, ik dacht ja 't is gewoon zo of je moet een kamer hebben die meewerkt.

http://seriousaudioblog.blogspot.nl/2012/05/two-great-articles-on-multiple.html
Overigens zie ik bij Frank ook mooie frequentiekarakteristieken met ARC dus die zit er nu ook prima bij!  :)
Je kamer werkt nooit genoeg mee, zodat je zonder DSP kan werken imo.
Misschien als je je huis om je set heen laat ontwerpen .......  :clapping:

Ruud-

Citaat van: erik s. op december 12, 2012, 20:21:21
dat had ik al begrepen, gewoon wat reclame.  O0
Wellicht iets om aan tevreden gebruikers over te laten  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Citaat van: Antoine op december 12, 2012, 19:37:46
Thanks voor 't navragen van 't andere nummer!  :thumbs-up:

Nummer is alleen te achterhalen bij wenw audio, die heeft het origineel, arjan heeft een kopie, en er staat alleen track 15 wav op, en dat wist ik al. Ik heb Michiel gebeld van wenw en als hij de cd tegenkomt zal hij de titel mailen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Citaat van: frank2 op december 13, 2012, 10:43:39
Nummer is alleen te achterhalen bij wenw audio, die heeft het origineel, arjan heeft een kopie, en er staat alleen track 15 wav op, en dat wist ik al. Ik heb Michiel gebeld van wenw en als hij de cd tegenkomt zal hij de titel mailen.

Hey Frank, het leek me een leuke testtrack en niet ondankbaar bedoeld maar zo veel moeite hoef jij/hoeven jullie er niet voor te doen hoor! :thumbs-up: :)

Former member 78

Citaat van: Antoine op december 13, 2012, 22:40:35
Hey Frank, het leek me een leuke testtrack en niet ondankbaar bedoeld maar zo veel moeite hoef jij/hoeven jullie er niet voor te doen hoor! :thumbs-up: :)

Frank kan jou dat nummer gewoon mailen.
Lukt het hem niet, ik heb 'm natuurlijk ook.

Was heftig icm de Be20 :D

frank2

Citaat van: Antoine op december 13, 2012, 22:40:35

Het is ook een zeer goede/leuke testtrack, met mooi hoog en diepe trommels. Maar ik kan je het nummer zo mailen hoor...

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op december 14, 2012, 02:07:14
Frank kan jou dat nummer gewoon mailen.
Lukt het hem niet, ik heb 'm natuurlijk ook.

Was heftig icm de Be20 :D

Laat die sub van je nou gewoon een handje meehelpen in stereo. Dan denk jij nooit meer aan het laag van de BE20 :P .
Dutch & Dutch

Former member 78

Citaat van: keyser op december 14, 2012, 12:32:37
Laat die sub van je nou gewoon een handje meehelpen in stereo. Dan denk jij nooit meer aan het laag van de BE20 :P .

Bedenk eens een leuke oplossing voor mij, want die grote sub is nu niet meer mogelijk.
Liefst wat compacter, maar wel met die 2x 18'' :D

Martijn M

Dutch & Dutch

Former member 78

CZ79

Luisterverslag Frank:

Na en aantal PM's met Frank stond de afspraak voor afgelopen donderdag (13 dec), na toch al een 300 paginas gelezen te hebben was ik erg benieuwd geworden naar de set en diens geluid.
Ik was bij Frank rond 1215 uur, en na hartelijk te zijn ontvangen door Frank en zijn partner, de voorstelronde gedaan te hebben en een lekkere kop koffie te hebben gekregen was het tijd om eens te gaan kijken bij de set.

Het eerste dat opviel was toch wel (bij mij in ieder geval) het formaat van de luidsprekers, deze zou je fors kunnen noemen :crazy:, maar naast groot zijn ze vooral ook erg mooi om te zien, erg strak afgewerkt en een mooie combi van houtfineer en pianolak zwart.
Ik heb ook natuurlijk de nieuwe Vicol luidsprekerkabels gezien (dunner dan ik had verwacht) en uiteraad niet te vergeten de Anthem en de Belles versterkers.

Onder het genieten van de kop koffie hebben we het gehad over de set en hoe Frank hier uiteindelijk aan/bij komt, de verschillende kabels, de diverse stekkerblokken, alles is de revue gepasseerd.

Tijd voor muziek!!! Alle muziek staat op een harde schijf welke direct aan de Anthem verbonden is, en al bij de eerste noten wordt al snel duidelijk dat er een ontzettend mooie set staat te spelen die in staat is een groots beeld neer te zeztten waarbij het hoog, mid en laag perfect samenwerken en compleet goed in verhouding staan tot elkaar. Dit was de tweede keer in mijn leven dat ik een paar Ushers hoorde, maar dit geluid was echt absurd mooi.
Een loeistrakke bas en een geweldige diepte, natuurlijk zorgt ook de Anthem voor de nodige akoestiekcorrectie in de kamer en dat zal ongetwijfeld positief bijdragen aan het geluid en de ervaring die ik vervolgens had.
Erg veel muziek beluisterd en ook veel gekletst over van alles en nog wat, nog meer koffie en koekjes erbij en veel muziek luisteren. Ik had zelf ook een aantal CD's meegenomen welke allemaal geript zijn om vervolgens af te spelen via de harde schijf.
Een aantal van mijn CD's hebben we beluisterd via de Oppo (digitaal aangesloten) maar dit was geen succes, weg diepte en wat overbleef was een dun en iel geluid zonder karakter (wel vreemd want Oppo staat wel goed bekend, maar dit verschil was wel erg groot), dus toch snel maar weer terug naar de harde schijf.

Uiteindelijk 5 uur later was het voor mij (jammer genoeg) tijd om weer naar huis te gaan, een mooie ervaring rijker en een mooie (her) kennismaking met Usher luidsprekers en een nieuwe ervaring met Anthem versterking.

@Frank & partner: hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid en gezelligheid en de sterke koffie :D Ik heb erg genoten en een heel leuke dag gehad.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op december 16, 2012, 10:53:51

gezelligheid en de sterke koffie :D Ik heb erg genoten en een heel leuke dag gehad.

Tsja als ik koffie zet is die meestal sterk, komt ook vooral omdat Anita meestal de koffie zet.

Leuk verhaal, prettig dat je het een fijne middag vond, vond het ook gezellig en heb er weer leuke cd's bij