Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op november  7, 2012, 19:47:35
Yep, maar zo'n beleving in de meest beroemde HT van de Benelux schijn je te moeten meemaken  8)
Frank heeft het al mogen beleven, ik jammer genoeg nog niet.
:worship: Je zegt het goed, nog niet. Jouw tijd komt nog ;)

Citeer
Bij Frank trillen geen ramen en deuren en vooral de hele huiskamer trilt niet.
De bank waarin je zit beweegt ook totaal niet en je kont trilt er ook niet af (en dat zonder sub ;D )
Flapperende broekspijpen zou zomaar stiekem Franks ultieme wens kunnen zijn.....
Sinterklaas ??
Ik vrees dat je veel vermogen in de kamer bij Frank nodig hebt om dat effect te bereiken. Maar het hoeft niet alleen maar voelbaar te zijn ;)

@Christiaan en Rens:
:clapping: :clapping: :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Met zware bassen en of dreunen van bommen of wat dan ook wil de bank nog wel eens iets trillen.
Maar zoals bij Htip zal ik het hier nooit krijgen, dat is net heel wat imposanter, meer aanmerkelijk meer beleving..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: ArjanR1 op november  8, 2012, 10:20:46
Dat heb ik hier ook wel eens :D
Heerlijk is dat!

Maarja, voor het laag heb ik 2x 11'' in de Ushers en 2x 15'' om echt laag te gaan :P
Zal wel lekker druk opbouwen als je een kamer hebt van 4x4 :p

@frank
Nadeel is dat je speakers natuurlijk al behoorlijk laag kunnen weergeven waardoor je uitkomt op een beter dan gemiddelde sub om extra toevoeging te hebben.

Ik wil wel ruilen met mijn main speakers dan ben je met een kleinere sub ook al tevreden :D

frank2

Helaas Raymond ruilen is geen optie. En het is precies zoals je schrijft als hier een sub zou moeten staan ben ik meteen veel geld kwijt en dat ben ik zeker nu niet van plan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raymond187

hey flauww :D whahwhaw
Gelijk heb je. ff €2000 uitgeven is nogal wat.

Hhmm je hebt natuurlijk ook gepoorte subs nodig he vanwege het laag wat je main al genereren.

Zijn 2 x de REL Q200e 2e hands misschien een optie. Wel 2 stuks dan. zijn wel te vinden voor 400e p/st. Kleine kisten..... maar zal geen holy sh*t effect geven ben ik bang.

Jammer dat die 15DD+ zo prijzig zijn  :(

frank2

Subs zouden hier alleen voor films zijn, voor muziek niet. (zou wel kunnen maar dan heb je een DD15 of 18 nodig en die zijn belachelijk geprijsd en hebben veel functies aan boord die ik nooit zal gebruiken vanwege de ARC die ik heb.

Dus een SVS ultra 13 zou leuk zijn 2400 euro, voor films vast een belevenis, maar nu niet haalbaar, dus subs zijn van de baan, net nog het begin stuk van total recall 2012 gekeken, dat begint bijna meteen met een zware toon die afglijdt, ach dat klinkt nu ook erg strak en lekker hoor, dus ik mis niet veel.

frank2

Morgen krijg ik Vicol luidsprekerkabels binnen welke geleend zijn van forumsponsor Jouw Hifi. Ik ga deze kabels testen ben namelijk benieuwd hoe ze zich verhouden en klinken  in mijn set.

Dit wordt (natuurlijk) vervolgd

Raymond187

het is ook een simpel reken sommetje. Is die 2400 het verschil waard. Niet dus. lijkt mij ook niet.

2 x PB12 NDS 2e handse volgend jaar heb je waarschijnlijk wel 2 voor 1000 euro. Denk dat die 2 wel heel lekker samen spelen  :wub:

frank2

Citaat van: Raymond187 op november 13, 2012, 19:48:57
het is ook een simpel reken sommetje. Is die 2400 het verschil waard. Niet dus. lijkt mij ook niet.

2 x PB12 NDS 2e handse volgend jaar heb je waarschijnlijk wel 2 voor 1000 euro. Denk dat die 2 wel heel lekker samen spelen  :wub:

zou kunnen maar heeft totaal geen prioriteit hier, wordt als je echt beter wil te duur om aan te schaffen.

Ga nu eerst een speakerkabel testen de Vicol. En een stekkerblok staat ook op de planning. Verder geen plannen hier, ben gewoon gelukkig met het huidige geluid en het klinkt goed hier.

Pjotr27

CiteerGa nu eerst een speakerkabel testen de Vicol. En een stekkerblok staat ook op de planning. Verder geen plannen hier, ben gewoon gelukkig met het huidige geluid en het klinkt goed hier.

Al binnen?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Komt vandaag tussen 1 en 3 uur, bruggen voor de Usher terminals (cardas koper bruggen) liggen al klaar.

frank2

Kabel is binnen en heb alles aangesloten. Erg dunne kabels, weegt echt niets. (Vicol Audio ls kabel, ter beschikking gesteld door Jouw Hifi) Officiële benaming: Vicol Audio High Density speaker cable
De foto's zie hieronder.

Bevindingen volgen later....

Raymond187

ook je bevindingen delen he niet alleen de foto's ;)

frank2

Het is helaas geen bi wire kabel dus ik heb mijn "betere" bruggen van Cardas er weer aangezet.

Mijn ervaringen volgen over enige tijd als ik er een review van schrijf. 

De eerste bevindingen zijn erg goed, beter dan ik had verwacht.

Pjotr27

CiteerDe eerste bevindingen zijn erg goed, beter dan ik had verwacht.

;) ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: frank2 op november 14, 2012, 15:25:56
Het is helaas geen bi wire kabel dus ik heb mijn "betere" bruggen van Cardas er weer aangezet.

Mijn ervaringen volgen over enige tijd als ik er een review van schrijf. 

De eerste bevindingen zijn erg goed, beter dan ik had verwacht.

Top, ben benieuwd! Bewust op het hoog gezet op je bi-wire terminals?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Ja voorlopig wel, bij mijn oude kabels (die voor de transparent) kon ik dan merken dat de zuiverheid ietsjes toenam. Zal 'm zeker ook nog op de bas terminals zetten..

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op november 14, 2012, 15:37:52
Ja voorlopig wel, bij mijn oude kabels (die voor de transparent) kon ik dan merken dat de zuiverheid ietsjes toenam. Zal 'm zeker ook nog op de bas terminals zetten..
en H+ L-

Mitch--

Citaat van: frank2 op november 14, 2012, 15:37:52

Ben ook wel benieuwd of het iets uitmaakt bij je!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: Onder013 op november 14, 2012, 16:01:12
en H+ L-

Ja die ken ik, dat was uiteindelijk met die oude kabels het beste geluid.

Mitch--

Citaat van: frank2 op november 14, 2012, 16:11:35
Ja die ken ik, dat was uiteindelijk met die oude kabels het beste geluid.

of natuurlijk 2 setjes van de Vicol ;)

frank2

Zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar weegt dat eventuele kleine verschil  op tegen de prijs?
Ik ga zeker experimenteren met de diverse mogelijkheden. Van lange tijd geleden met mijn virtual Dynamics LS kabels weet ik nog dat iedere combi weer zijn eigen voor en nadelen had. Maar toen was de set anders dan nu.

frank2

Afgaande van mijn eerste indruk welke ik net in 1 uur luisteren heb opgedaan wordt dit een zeer interessante review. Echter dat zal zeker nog 1 week duren voordat ik echt ga luisteren en notities ga maken. Kabel heeft nog tijd nodig om wat verder te kunnen ontplooien.

Raymond187

met wat voor muziek doe je de luister sessie?

frank2

Met zoveel mogelijke soorten muziek; Alison Krauss / Kate Melua / Sarah Brightman voor de vrouwen stemmen. Komen ze goed over of wordt het te hard?
Voor de Bas: Yello - touch nr 2, Daniel Lanois - Shine nr 1 en 2 en Jem- finally woken nr 2
Tutti verzamelaar voor de klassieke muziek (zeer goede opname)
Patricia Kaas nr 1, Clanned, loreena mcKennit voor de briljante belletjes
Rockachtig: U2, deep purple en uriah Heep

en verder wat audiofiele opnames en wat muziek wat voor handen komt.

Ik heb bepaalde cd's die ik altijd beluister voor het briljante, de belletjes e.d., vrouwen stemmen om te horen dat ze niet gaan schreeuwen, te hard worden.
Gitaarmuziek om te horen of je alleen een gitaar hoort of ook de klank(kast) eromheen
en de bas voor de lage tonen
De diepte kun je vaak bij een klassiek concert goed bepalen.

Verder luister ik ook ongedwongen gewoon muziek om een totaalbeeld te krijgen: neigt de kabel naar donker, dof of naar fris helder of is hij precies in evenwicht. Dat hoor je vaak als hij zacht staat en je wat anders aan het doen bent.

Zo heb je na wat tijd 1 of 2 weken vaak wel een goede indruk.

Kijk als een nieuwe kabel aansluit hoor je vaak het best de verschillen met je oude kabel, vaak alleen de positieve en na enig luisteren hoor pas vaak de negatieve verschillen. Vandaar dat ik nu ook niets vermeld van hoe de kabel is.