Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raymond187

Hij zit aan de PB12 NDS DSP te denken.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raymond187

frank2

Inderdaad daar zat ik aan te denken om wat meer druk helemaal onderin te krijgen, echter iedereen raad mij deze sub af, ongeschikt voor mijn huiskamer, ik zou groter moeten hebben.
De velodyne vallen per definitie af, ze zijn goed ja dat is waar, heb ze meerdere malen gehoord maar enorm overprized, meer dan 5000 euro vind ik gewoon belachelijk, bovendien alle functies voor het inregelen wat die sub ook duurder maatr gebruik ik niet, daar heb ik de ARC voor.

Ik heb in eerste instantie gekozen voor SVS omdat die fabrikant ten eerste betaalbare subs maakt en verder dat ze enorm diep kunnen gaan.

Helaas ben ik er ondertussen al wel achter dat om hier thuis druk te krijgen ik toch een SVS 12 plus of 13 ultra neer moet zetten. Dus 1700 of 2000 euro nieuwprijs. Voorlopig heb ik daar toch geen geld voor, maar het suddert verder. Kan wel bij iemand van dit forum de 13 ultra in zijn set beluisteren.

Verder heb ik langdurig met Snowmaster gesproken over een sub, deze raadde het mij af, het kan goed uitpakken maar meestal krijg je er een boel problemen bij.
Ik heb mij Martin op zijn set destijds de Usher monitoren 718?? met een velodyne DD 18 beluisterd, ik hoorde continue wanneer de sub meespeelde of "aan" ging ik ergerde mij daar zeer snel aan... Snow weet dat vandaar dat hij het mij afraadde. Overigens was deze sub goed afgesteld door Garmt.

Ik kan natuurlijk voor het idee even een sub ophalen bij wenw, een Usher sub, dan heb ik een idee of het hier thuis uitmaakt. Misschien doe ik dat, maar ben er nog niet over uit.

Gisteren een film bekeken in DTS, het klinkt wel erg goed hier, diep laag is geen probleem, maar misschien ben ik een beetje verpest door ArjanR1 als hij zijn subs aanzet, blaas je bijna weg van de bank, en ja dat heb ik hier natuurlijk niet, ik heb hier een zeer homogeen geluidsbeeld.

aanvulling: ik wil het geluid hier niet harder (het gaat hard zat) maar ik wil bij films meer druk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

MarkD

Als het alleen voor films is en je niet te veel wil uitgeven zou je ook nog een BK Monolith+ kunnen overwegen. Weliswaar niet op SVS 13 Ultra-niveau, maar levert wel druk hoor! In stereo zet je hem dan gewoon uit.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Kingpin

Een goede sub met eq/dsp is meestal goed te integreren, denk ook wel bij jouw thuis Frank.
Een andere optie is om een passieve sub te nemen en daar de XTZ Sub Amp DSP 1 aan te hangen, dan heb je volledige controle over het laag, heel mooi dingetje hoor, kun je later altijd nog van passieve sub veranderen, scheelt een hoop geld.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Martijn M

Frank, je hebt bij mij thuis kunnen horen dat een sub echt wel 'onhoorbaar' kan integreren.
Je zou trouwens ook een zelfbouwsub kunnen overwegen; zoals je al zegt heb je al een DSP waarmee je de boel kunt inregelen. Wat je dan nodig hebt is een paar fatsoenlijke woofers en een zware PA-amp. Dan kun je voor een paar honderd euro echt knallen - net als Arjan ;) . Ik ken nog iemand die mogelijk twee gesloten kasten met de CSS SDX15 wil verkopen.
Dutch & Dutch

frank2

De ARC van de anthem regelt alles bij het inlezen en is daarna ook te corrigeren, dus bij een sub moet de crossover op uit en het volume bijna op max. staan, dan doet de ARC z'n werk goed.
Daarom is een dsp e.d. op een sub voor mij sowieso niet nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: keyser op oktober 26, 2012, 12:08:17
Frank, je hebt bij mij thuis kunnen horen dat een sub echt wel 'onhoorbaar' kan integreren.
Je zou trouwens ook een zelfbouwsub kunnen overwegen; zoals je al zegt heb je al een DSP waarmee je de boel kunt inregelen. Wat je dan nodig hebt is een paar fatsoenlijke woofers en een zware PA-amp. Dan kun je voor een paar honderd euro echt knallen - net als Arjan ;) . Ik ken nog iemand die mogelijk twee gesloten kasten met de CSS SDX15 wil verkopen.

Ja dat weet ik, dat was perfect. Overigens wordt dit verhaal als ik er al mee bezig ga toch lange termijn hoor.

Staaled

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2012, 10:29:27

Verder heb ik langdurig met Snowmaster gesproken over een sub, deze raadde het mij af, het kan goed uitpakken maar meestal krijg je er een boel problemen bij.

Nee hoor.
Met een beetje "pielen" ,en wat is er leuker dan ?, zijn de meeste hobbels snel genomen. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: Hipster op oktober 26, 2012, 14:07:19
Nee hoor.
Met een beetje "pielen" ,en wat is er leuker dan ?, zijn de meeste hobbels snel genomen.

Het gaat meer om de klankkleur van de bas van de sub en de Usher, matchen die niet dan hoor je dat zeer goed en gaat dat irriteren.

Snowmaster

Citaat van: Hipster op oktober 26, 2012, 14:07:19
Nee hoor.

Roepen er wel meer  ;).
Als je alleen maar wilt knallen dan klopt dat wel.
Een sub moet je niet kunnen horen, terwijl hij je toch verrast. Dat is het allermooiste. 
Maar.....smaken verschilen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op oktober 26, 2012, 19:42:53
Roepen er wel meer  ;).
Als je alleen maar wilt knallen dan klopt dat wel.
Een sub moet je niet kunnen horen, terwijl hij je toch verrast. Dat is het allermooiste. 
Maar.....smaken verschilen.

Ik roep dat ook.
Mijn sub staat niet op de beste plek, maar je kun hem op gehoor ''niet vinden''

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op oktober 26, 2012, 19:48:00
Ik roep dat ook.
Mijn sub staat niet op de beste plek, maar je kun hem op gehoor ''niet vinden''

Maar hij bonkt wel ??  ;)

Heb zojuist na een middagje googlen een beslissing genomen....ich bin doch nicht blöt :crazy:......dus ga ik nu naar Mediamarkt om mede8ter te kijken :pompom:.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Laat ik het zo zeggen, met bepaalde films zeg ik soms letterlijk, WTF! ;)

Staaled

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2012, 19:02:31
Het gaat meer om de klankkleur van de bas van de sub en de Usher, matchen die niet dan hoor je dat zeer goed en gaat dat irriteren.
Klankkleur van de bas? Hmmmm. ;)

Met de huidige generatie subs heb je al vrij snel een goed systeem te pakken voor een redelijk bedrag.
Dan is het veel meer een kwestie van match met de ruimte dan met speakers.

Kies de juiste sub voor je volume, m 3 en knop.
Dan je positie en vervolgens evt EQ.

No bonkebonk. Harmonie. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Citaat van: Hipster op oktober 26, 2012, 22:26:38

Met de huidige generatie subs heb je al vrij snel een goed systeem te pakken voor een redelijk bedrag.
Dan is het veel meer een kwestie van match met de ruimte dan met speakers.

Kies de juiste sub voor je volume, m 3 en knop.
Dan je positie en vervolgens evt EQ.

No bonkebonk. Harmonie. :music:

Klankkleur is misschien niet het goede woord, maar duidelijk verschil in basweergave is er wel tussen subs.  Tot ca. 5-6 jaar geleden moest je flink de knip trekken voor gecontroleerde weergave bij een sub. Alleen Velodyne kon mij toen bekoren.
Goed te horen dat de nieuwe generatie beter en goedkoper is. Beneden € 1.000,- tot € 1.500,- werd het toen al echt lastig.

Kingpin

Citaat van: Hipster op oktober 26, 2012, 22:26:38
Niet zozeer van de bas wel van de versterker die 'verschilt' met de versterker van de sub.
Dit zou je kunnen horen als je high-level aansluit en je hebt een sub met laagohmige weerstand (zeg 600 ohm), hierdoor neemt de sub het laagkarakter van je versterker mee zodat je een homogener geluid hebt.
Zijn er volgens mij niet zoveel ie dat doen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Ik laat de subwoofer zeker voorlopig maar even zitten, heb op aandringen van een forumgenoot mijn speakers iets toe-in gegeven. (3 cm a.d. achterkant naar buiten) Tot mijn verbazing scheelde dat in het geluid, dit werd er beter/mooier van. Nu zul je denken dat had je al lang kunnen doen, maar de speakers zijn nogal zwaar die verschuif je niet een twee drie en bij mijn "oude"  setup merkte ik niet veel verschil. (daar heb ik het wel eens mee getest) Bij deze huidige setup dus wel.

Grappige is dat mijn vrouw lord of the rings aan het herkijken is, algemeen bekend is dat de deuren van Modor nogal diep geluid geven als ze dicht gaan, en ja hier gingen ze echt diep, dat gaf voor mij het laatste zetje om zo'n sub toch maar voorlopig te vergeten.

Door de toe-in is het geluid wel een stuk verbeterd, het laag gaat iets dieper, het hoog is beter aanwezig. Na de hard disk zijn stroomvoorziening ook op het Vibex blok te hebben gezet wat voorheen WCD was, is het laatste beetje hardheid compleet verdwenen en is het geluid weer iets verbeterd, ik heb werkelijk op dit moment niets meer te wensen, het huidige geluid is in mijn oren en in mijn huiskamer nu gewoon perfect. De hoge tonen, de bas en de mids zijn in evenwicht, homogeen. Als ik Daniel Lanois afspeel (nr 2 of 1 van de cd shine)  gaat de bas diep maar er zit en blijft gelaagdheid in zitten, bij patricia klinken de belletjes open, helder maar totaal niet blikkerig of te helder. Volheid, kracht, definitie, openheid en toch " klankkast"  bij de violen en gitaren, ja ik ben erg gelukkig met het huidige geluid.

Ik heb niets meer te wensen, dus ik luister veel muziek en neem regelmatig wat nieuws op. (via spotnet)

Raymond187

Goed om te lezen dat je nu tevreden bent  :thumbs-up:

jammer dat je zover weg woont :( Je Speakers maken me erg nieuwsgierig als ze zo goed klinken vooral met het laag. Ik kan me niet voorstellen dat een aparte sub niet nodig is.

frank2

Een aparte sub zou nog voordelen kunnen hebben voor de regio 12 - 20 Hz, mijn speakers gaan tot 20 Hz vlak.
Dat kleine stukje is voor mij niet zo interessant, zeker bij muziek niet.

Xander32

Citaat van: frank2 op november  5, 2012, 16:26:59
Een aparte sub zou nog voordelen kunnen hebben voor de regio 12 - 20 Hz, mijn speakers gaan tot 20 Hz vlak.
En welke sub heeft er zo'n bereik?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

evilniek

Citaat van: Xander32 op november  5, 2012, 16:49:20

Dat zelfde vraag ik mij ook af van deze opmerking.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kingpin

Dat lijkt me sterk, de nieuwste be10 doen vanaf 25Hz -3dB en dat is in het gunstigste geval.

Citaat van: Xander32 op november  5, 2012, 16:49:20
De mijne, opgave 10Hz -3dB, gemeten 16Hz vlak en dat met een buis ...

frank2

Bijgaand de meting van Keyser (nog met de Belles VV)
Daarna de meting vande ARC (PDF)

het bewijs dat de speakers tot 20 Hz gaan al is dat op zich niet zo belangrijk, het gaat mij meer om het totaalplaatje