Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2 en 3 gasten bekijken dit topic.

audiosetup

Citaat van: frank2 op oktober  7, 2012, 16:04:54
Beste forumleden, ik wil bij deze bekend maken dat ik met deze post dit topic voor gesloten houd. Ik heb mij groen en geel geërgerd aan de opmerking van B. die mij beticht van oplichterspraktijken.

Ik heb gisteravond een report to mod aangegeven en schijnbaar wordt daar niet op gereageerd, dus mag ik aannemen dat men dit niet in strijd vind met de forumregels.

Prima, het gaat mij alle perken te buiten, dus ik stop met schrijven in mijn topic, ook elders zal ik geen reviews meer plaatsen het enige wat ik nog zal doen op dit forum is lezen en af en toe wat schrijven, en pm's beantwoorden.

Mensen ik vind dit jammer maar zolang bloedzuigers en trollen e.d. hier schijnbaar de boventoon voeren heb ik geen zin meer om hier nog wat te schrijven. Ik kan goed tegen kritiek dat mag en je hoeft het totaal niet met mijn mening eens zijn, maar dan kan op en normale manier verwoord worden en  niet op een asociale manier.

Ik heb mijn conclusies getrokken.

Ook ik erger mij steeds meer aan onbeschoftheid op dit forum.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

evilniek

Citaat van: diepenbroek op oktober  7, 2012, 19:00:29
Ook ik erger mij steeds meer aan onbeschoftheid op dit forum.

Ja, hoe durft men zijn mening te geven, ronduit onbeschoft!!!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blue-eyes

Beste forumleden, ik wil bij deze bekend maken dat ik met deze post dit topic voor gesloten houd. Ik heb mij groen en geel geërgerd aan de opmerking van B. die mij beticht van oplichterspraktijken.

Ik heb gisteravond een report to mod aangegeven en schijnbaar wordt daar niet op gereageerd, dus mag ik aannemen dat men dit niet in strijd vind met de forumregels.

..........

Mensen ik vind dit jammer maar zolang bloedzuigers en trollen e.d. ......

Ik heb je vaak verdedigd in de periode dat ik admin was.

Echter, iets van balk en splinter? Jij mag WEL iemand als bloedzuiger en trol betichten? Je weet dat ik altijd aangaf dat bij mij veel mocht, meer dan andere mod's wilden (ben niet voor niets weg).
Maar, wel met dien verstande dat we elkaar met respect behandelen.
Jouw posting is dat ook niet......

Zal ik dan ook maar een R2M doen wegens verkeerd taalgebruik?

p.s. Mogen de MOD's ook nog wat prive zaken doen? Tjonge. Gisteren een R2M en direct kwaad zijn dat er niets gebeurd? Goede bevestiging dit gedrag, ik ben terecht vrijwillig gestopt. Had ik eerder moeten doen!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

hifiman

Een kettingreaktie van onwezenlijkheden, interessant  :yin-yang:

audiosetup

Citaat van: evilniek op oktober  7, 2012, 19:05:23
Ja, hoe durft men zijn mening te geven, ronduit onbeschoft!!!

Zo kun je een beschuldiging ook noemen!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Bas Akkerman

Laat ik aan de berg van waarheden, halve waarheden en meningen ook wat toevoegen.

Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om te kunnen zeggen wat je denkt. De vraag is of je altijd moet zeggen wat je denkt. Een overweging die mijn inziens niet verkeerd is om in het achterhoofd te houden als je een bericht of antwoord stuurt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bart_M

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  7, 2012, 21:14:42
De vraag is of je altijd moet zeggen wat je denkt. Een overweging die mijn inziens niet verkeerd is om in het achterhoofd te houden als je een bericht of antwoord stuurt.

Hier ben ik het 100% mee eens. Het lijkt wel of er op een gegeven moment ergens kortsluiting ontstaat in iemand hoofd zodra er iets wordt gezegd waarmee hij het niet eens is... Kom op, het is maar een kabeltje of een kastje met componenten... Het lijkt wel religieus extremisme!

twani

Het wordt allemaal zeer zwaar aangezet nu, terwijl het inderdaad "maar" over onze geliefde audiohobby gaat.
Alleen vind ik (alleen al) de associatie met oplichting aan het adres van Frank erg ongepast.
De post is zo slim geschreven dat het er nét niet staat echter het is nauwelijks anders op te vatten....
Dus reageren op Frank zijn nogal ondoorgrondelijke/merkwaardige bevindingen aangaande zijn reis door audioland lijkt me oké, zijn schrijverij nodigt daartoe zelfs uit, alleen die link die gelegd wordt met oplichting, die vind ik echt BAH......

Groet,
Theo.

Former member 78

Heb het al meerdere keren gezegd in dit ''beruchte'' topic:

Als bepaalde mensen een klein beetje mensenkennis hadden, dan was dit topic ten eerste
een stuk kleiner en ten tweede, bijna of géén gezeik. Stiekem denk ik dat het gebrek aan
mensenkennis niet eens het probleem is, maar gewoon het feit om ff lekker los te gaan op iemand
waar wel vaker ''anders'' naar gekeken wordt. Met in hun achterhoofd de steun van bepaalde members.

Net zo als op de lagere school, omdat de een wél Nike heeft en de andere gewoon een paar schoenen.
Kansloos gebitch dus. De reden ook dat ik bijna niks post in mijn topic, gewoon geen zin in het gezeur van
diverse mede collegae van dit forum.

Audiofiel

Goede analyse van ArjanR1, helemaal mee eens. :)

Jammer dat het zover moest komen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een handvol mensen er inderdaad lol aan beleefd om Frank maximaal te irriteren. Heel erg jammer, want juist Frank is iemand die weliswaar soms aparte keuzes maakt, maar wel altijd eerlijk zich daarover verantwoord en ook nooit te beroerd is om toe te geven aan voortschrijdend inzicht en een nieuwe koers in te slaan. Gewoon heel interessant leesvoer. En onverdiend om zulke vervelende reacties te krijgen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CZ79

Erg jammer, was een leuk topic om te lezen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Kwabbernoot

Ik vind het geen goede analyse. Ik denk niet dat iemand hier tegen Frank ingaat puur om het maar niet met hem eens te zijn. Frank's ideeën zijn nu eenmaal redelijk vaak controversieel. Daarnaast is de manier waarop hij ze zo af en toe brengt ook gewoon "denigrerend".
Het verbaast niet dat het hier regelmatig ontspoort. Het is m.i. te gemakkelijk om de schuld daarvan slechts bij één partij neer te leggen.

Groeten...

Stefan S.

Naar mijn inziens is er voor elke partij wel iets te zeggen, dus een duidelijke keuze maken Frank....of sluiten dit topic (per direct) of af en toe de reacties met een korreltje zout nemen. Waarom zou je iets aantrekken van mensen die jij persoonlijk niet kent of jou persoonlijk niet kennen. Het is maar internet  ;) :D

S@m

Ik heb het al vaker geschreven, als je zo graag alles zwart op wit wilt hebben maak dan een eigen blog.

Op een forum heb je nu eenmaal woord en wederwoord en als je daar gevoelig voor bent, creëer dan iets waar je dat wederwoord kan uitsluiten.

Audiofiel

Een showcase topic is geen plek voor oeverloos weerwoord. Het is een plek waar je respect hoort uit te dragen voor de topicstarter. Er zijn voldoende andere plekken op het forum waar je flink kunt discussiëren.

Ik zie het zo: in iemand zijn eigen topic ben je te gast. En zo hoor je je ook te gedragen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Prima dat jij dat zo ziet, maar we leven nu eenmaal niet in een ideale wereld...

Audiofiel

Citaat van: S@m op oktober  8, 2012, 09:15:13
Prima dat jij dat zo ziet, maar we leven nu eenmaal niet in een ideale wereld...

Nee, we leven helaas niet in een wereld met goed fatsoen, maar in een wereld waar enkelen hun mening continu ongevraagd opdringen aan velen, op iedere plek en ieder moment. :-\

Sailor Jan

Citaat van: Audiofiel op oktober  8, 2012, 09:09:39
Een showcase topic is geen plek voor oeverloos weerwoord. Het is een plek waar je respect hoort uit te dragen voor de topicstarter. Er zijn voldoende andere plekken op het forum waar je flink kunt discussiëren.

Ik zie het zo: in iemand zijn eigen topic ben je te gast. En zo hoor je je ook te gedragen.

Helemaal mee eens. Er mag kritiek geuit worden, maar wel met mate. Het is dan ook een showcase, een online huiskamer, geen discussietopic!

Ik volg het topic al een tijdje. Veel onzinnige dingen gezien, veel verbazende dingen, maar veelal ook veel interessante dingen voorbij komen.

Ik zeg: Frank2 ga zo door! Laten we wel zijn: een dure Belle voorversterker in ruilen voor een surround receiver is natuurlijk onverwacht en naar mijn mening cool. Het zet mij ook aan het denken om de stereoversterker weg te doen en het alleen bij een Receiver te houden.
Wees lief voor jezelf

Perfectionist

Citaat van: S@m op oktober  8, 2012, 09:15:13

Wij proberen dat wel een beetje te handhaven die ideale wereld, en inderdaad zoals Audiofiel zegt het is een showcase topic. Dat betekent dat het een bijzonder karakter heeft, daarnaast is het forumbeleid om technisch-wetenschappelijke discussies in een apart board te doen.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

twani

Je kunt allicht proberen er een ideale wereld van te maken, dat lijkt me nog altijd een betere insteek dan het voor feit aan te nemen dat het nooit zo zal zijn ;)

Pinohelmond

De laatste weken lijkt het wel een burgeroorlog hier op het forum. Jammer en tegelijkertijd enorm triest.
Kom op zeg, zo ongeveer iedereen is hier volwassen en intelligent genoeg om op een normale wijze met elkaar te discussiëren. Gedraag je daar dan ook naar. 'T is verdorie geen fok!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Denon Focal

En weer is een mooi topic om zeep geholpen door mensen die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen.
Het is voor sommigen moeilijk om zich beschaaft te gedragen als ze beschermt achter een PC zitten.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

VlisChris

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 10:02:47
Je kunt allicht proberen er een ideale wereld van te maken, dat lijkt me nog altijd een betere insteek dan het voor feit aan te nemen dat het nooit zo zal zijn ;)

En laten we deze opmerking maar eens gebruiken om dat te handhaven, en te kijken of we er weer een leuk topic van kunnen maken waarin alleen de mensen posten die normaal kunnen posten.

Het is al vaker geschreven: felle discussies mogen gerust, graag zelfs. Maar zorg er met zijn allen nu toch eens voor dat het wel netjes blijft.
Een beter forum begint bij jezelf tenslotte.

frank2

Prima, het gaat mij alle perken te buiten, dus ik stop met schrijven in mijn topic, ook elders zal ik geen reviews meer plaatsen het enige wat ik nog zal doen op dit forum is lezen en af en toe wat schrijven, en pm's beantwoorden.

Mensen ik vind dit jammer maar zolang bloedzuigers en trollen e.d. hier schijnbaar de boventoon voeren heb ik geen zin meer om hier nog wat te schrijven. Ik kan goed tegen kritiek dat mag en je hoeft het totaal niet met mijn mening eens zijn, maar dan kan op en normale manier verwoord worden en  niet op een asociale manier.

Ik heb mijn conclusies getrokken.

Naar aanleiding van alle berichten sinds bovenstaande post ook per PM zal ik ten rade gaan of ik nog verder ga met schrijven. Voorlopig zeker niet want ik ben de negatieve reakties meer dan zat in dit topic.
Misschien over enige tijd, dat zien we dan wel weer.

Wel wil ik de vele  members bedanken die mij direct (hier in dit topic) of indirect (per pm) een hart onder de riem gestoken hebben.

grrr
Frank
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Mooi..goed om te lezen.

Verders verbaasd mij het niets. Dit had je (Frank) van te voren gewoon kunnen uitdenken....de positieve reacties, via het forum of pm, de negatieve reacties, via het forum of pm en vervolgens het twijfelen.

Volgende keer als je de behoefte voelt vraag je jezelf af: stel dat ik dit zou posten...wat gaat er dan allemaal gebeuren en hoe reageer ik dan vervolgens. Scheelt een hoop gepost.. ;D

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon