Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

Als jij dat ben, ben ik dat ook (na de laatste demo)  :D
Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Melodika

Perfectionist

Citaat van: Christiaan S op oktober  5, 2012, 17:11:39
En vanaf hier gaan we weer verder met het topic.
Kurk en zijn toepassingen mogen beter per pm besproken worden als daar noodzaak toe gezien wordt.

Klaar vanaf hier .

Volgens mij was dit helder? Vanmorgen is het weer gewoon doorgegaan. En vanaf nu is het zero tolerance beleid in dit topic, en worden er bans uitgedeeld als mensen elkaar niet in hun waarde laten of off topic gaan.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:49:13
......
Verder ben ik er m.b.t. vele onderwerpen, er voor me zelf ook niet helemaal uit wat ik er van moet vinden,
.........

Ik kan je maar een advies geven en dat is gewoon uitproberen, sommigen horen meteen allerlei kleine of subtiele verschillen sommigen horen alleen grotere duidelijke verschillen.
Het verschil wat je eventueel kunt horen ligt aan diverse factoren, je oren, je leeftijd (ouder worden betekend minder hoog horen) je set.
En je moet zin hebben in het testen van diverse tweaks. Niet iedereen heeft dat.

Voor mij persoonlijk heeft het tweaken altijd verschil opgeleverd, echter ben ik er nu wel van overtuigd dat velen onder ons hun set totaal niet in evenwicht hebben. De set dient in balans te zijn homogen te klinken dan zijn sommige tweaks niet meer nodig zoals ik zelf ondervonden heb met o.a. ceraballs.

Velen onder ons merken tzt in hun set op dat het hoog bijvoorbeeld te fel is, dus kopen ze een kabel die dat verminderd. Eigenlijk zouden ze moeten zoeken naar de oorzaak wat kan liggen in stroomsnoeren, stekkerblokken, akoestiek e.d. Soms kun je het niet oplossen zoals bijv. akoestiek omdat het je huiskamer verpest (baffles e.d. in de huiskamer) of omdat het geheel te duur is.
Soms zijn de verkeerde eigenschappen in een set echter wel redelijk gemakkelijk op te lossen.

Ik had ooit pink faun stroomsnoeren in mijn set, dit bleken achteraf zeer pittige snoeren te zijn die de eigenschappen die ik juist niet mooi vond in mijn set juist versterkten (jij hebt toen hier geluisterd) Na lapp bekabeling werd het geheel al een stuk milder.
Hetzelfde gold voor mijn furutech stekkerblok, dit bleek hier olie op het vuur te zijn, waardoor de set in z'n geheel te fel kon zijn, een hardheid die mij totaal niet beviel.
Na testen van diverse blokken gaf het Vibex blok rust, al is deze ietswat warm van klank. In mijn huidige set hoeft dat niet meer, dus daar ga ik tzt toch mee bezig, de oplossing heb ik al want ik de 2 stekkerblokken van Snowmaster hier mogen beluisteren en die deden precies wat ik wenste. Geen kleuring, geen warmte, eerst had ik dit toch iets nodig nu doordat de set compleet in balans is is dat niet meer nodig.

Veel problemen kunnen dus voorkomen worden door open te staan voor allerlei tweaks welke ervoor kunnen zorgen dat je set in balans is, daarna kun je verder met optimaliseren.

Helaas is dat een leerproces, ik heb het ook precies verkeerd om gedaan, maar zorg eerst voor een geluid wat met een standaard snoer en kabel (hoeft ook geen dropveter te zijn) dusdanig goed klinkt dat er geen irritaties ergens ontstaan en ga dan verder met stroomsnoeren, ceraballs en interlinks om de set te tweaken totdat hij voor jouw het optimum is.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

vanzomereng

Citaat van: frank2 op oktober  6, 2012, 11:16:42
Ik kan je maar een advies geven en dat is gewoon uitproberen, sommigen horen meteen allerlei kleine of subtiele verschillen sommigen horen alleen grotere duidelijke verschillen.
Het verschil wat je eventueel kunt horen ligt aan diverse factoren, je oren, je leeftijd (ouder worden betekend minder hoog horen) je set.
En je moet zin hebben in het testen van diverse tweaks. Niet iedereen heeft dat.

Frank

Op het moment, dat als ik verschillen moet waarnemen, waarbij ik zeer geconcentreerd op het puntje van mijn stoel moet zitten
om daarna vervolgens te moeten opperen, "ik denk dat ik kabeltje A iets prettiger vind klinken als kabeltje B",
is voor mij de lol er al af maar vooral ook zeer zinloos.

Verder ben ik het steeds maar weer wisselen van componenten/kabeltjes steeds meer beu aan het worden en
vind ik de stappen die je hiermee zet, "te klein" of ik hoor ze niet  ;D
Zo hooguit weleens anders speakers willen hebben die best wel in dezelfde prijsklasse/kwaliteitsklasse mogen zitten
als mijn huidige maar dan puur, als het me niet teveel extra geld gaat kosten en om een andere geluidskarakter
te willen hebben (niets perse beter --> mag uiteraard wel   ;D )

Ik zie steeds meer in, dat het alsmaar weer "upgraden"  als een soort sluipmoordenaar,
waarbij je achteraf naar jaren, als je de financiele balans opmaakt, het je verhoudingsgewijs
gewoon teveel geld heeft gekost en hebben al deze inspanningen, daadwerkelijk de "heilige graal" opgeleverd?

Frank, kijk naar vele anderen hiero maar ook vooral naar je eigen geschiedenis, hoeveel gedane
"upgrades" waren het ei van columbus en worden/werden met veel euforie uit de doeken gedaan
om daarna, na maanden of enkele jaren weer via de achterdeur het pand te verlaten!

Begrijp goed Frank, ik heb niks tegen upgrades maar vele upgrades komen ook voort omdat:
- "men niet exact weet hoe haar/zijn heile graal" eruit moet zien
- je gehoor (waarneming) niet altijd even betrouwbaar is
- als luxe-probleem, men kan het gemakkelijk betalen
- een audiofiele-obsessie vaak ook "ongeduld" met zich meebrengt en leidt tot snelle aankopen

Maar ja, een audiofiel moet altijd wat te prutsen hebben  ;D

PS
Verder denk ik ook, dat vele upgrades wisselingen e.d voort kunnen komen door gewijzigde smaak
in bepaalde muziek, genres.
Mijn ervaring is m.b.t. bepaalde sets/merken (m.i.z. vooral speakers): Jazz lekkerder klinkt op A, Rock beter op B en klassiek beter op C
en men (audiofielen) vooral worstelen tussen of het "optimale uit alle genres te willen persen"  en/of op zoek te gaan naar een
optimale compromis  :butbut:   

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Joris1971

Ik heb inmiddels bijna een half jaar niks meer aan mijn set verandert en ben onwijs tevreden.

Punt is dat 90% van de forumleden altijd maar bezig zijn met HET KAN BETER, altijd willen/moeten upgraden.
Vergelijking in kabels te gaan doen, om exact te gaan luisteren of ze een paar procent verschil menen te horen.

Zelf ben ik ook zo gek geweest naar het gaf me totaal geen voldoening.. nee eerder onrust.
Duizenden euro's in de drain gegooid.. interlink setjes kopen van 600 euro..alsof het normaal was.. waar was ik mee bezig!
Gaat gewoon helemaal nergens meer over.

Nu kijk ik ook iedere dag even op het forum, maar ben er niet zo veel meer als voorheen.... het boeit me ook wat minder, er zijn dingen in het leven die belangrijker zijn.

Ik ben blij dat ik dat upgrade station gepasseerd ben en het geeft enorm veel rust.

twani

Mmmmm, voor 99,9% wel mee eens eigenlijk. Music was my first love........
Meestentijds lukt het om niét aan upgraden te denken, een enkele keer ben je in een wat meer "labiele mood"  ;D

B.

Citaat van: frank2 op oktober  6, 2012, 11:16:42

Ik hoor het verschil niet. Dus heb ik slechte oren, ben te oud, of mijn set is ruk.

Zolang je dit soort dingen blijft roepen, blijf ik je af en toe kritische vragen stellen en/of zo nu en dan eens luchtig reageren op die onzin.

Daarnaast vind ik het frapant dat je keer op keer (meestal VOOR een luistertest) zaken probeert te verklaren (waarom iets verschil maakt, hoe het verschil maakt, etc.), daar tijd/energie/moeite in steekt, terwijl je je er na een luistertest maar al te gemakkelijk bij neerlegt dat je het niet verklaren kunt. Doe je dat om een spannend verhaal op het forum te kunnen schrijven, of ben je werkelijk steeds opzoek naar de werking, die je vervolgens nooit kan verklaren? (een ezel stoot zijn kop nooit 2 keer...)

Ik zie je bijvoorbeeld vaak verbaasd schrijven dat iets verschil maakt, terwijl je dat eigenlijk niet had verwacht. Maar na 20 keer verschil te horen tussen zaken waarvan je ''het niet verwacht'', zul je bij de 21e keer toch wel eens gewoon verschil verwachten en je niet meer verbazen over de uitslag? Of is het forum spanning?

vanzomereng

Citaat van: B. op oktober  6, 2012, 17:14:56
Daarnaast vind ik het frapant dat je keer op keer (meestal VOOR een luistertest) zaken probeert te verklaren (waarom iets verschil maakt, hoe het verschil maakt, etc.), daar tijd/energie/moeite in steekt, terwijl je je er na een luistertest maar al te gemakkelijk bij neerlegt dat je het niet verklaren kunt. Doe je dat om een spannend verhaal op het forum te kunnen schrijven, of ben je werkelijk steeds opzoek naar de werking, die je vervolgens nooit kan verklaren? (een ezel stoot zijn kop nooit 2 keer...)

Ik zie je bijvoorbeeld vaak verbaasd schrijven dat iets verschil maakt, terwijl je dat eigenlijk niet had verwacht. Maar na 20 keer verschil te horen tussen zaken waarvan je ''het niet verwacht'', zul je bij de 21e keer toch wel eens gewoon verschil verwachten en je niet meer verbazen over de uitslag? Of is het forum spanning?

B
Relax en have a break  ;)

Het gaat bij Frank net als bij vele anderen, echter Frank post erg veel
en maakt ons overal deelgenoot van en dan gaat "de wet van de grote getallen" in werking  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

B.

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 19:18:41
B
Relax en have a break  ;)

Het gaat bij Frank net als bij vele anderen, echter Frank post erg veel
en maakt ons overal deelgenoot van en dan gaat "de wet van de grote getallen" in werking  ;D

Ik heb de hele dag al pauze :)

Maar ik wil niet bij dat clubje horen en ik lees amper wat van Frank. Alleen dat wat ik lees, daar heb ik mijn vraagekens bij. En als je je aan bepaalde berichten ergert, dan is het menselijk om daar op te reageren. En zoals eerder gezegd vind ik zijn schrijven een versterkende werking hebben voor de oplichterij (voor de mensen die zijn reviews en adviezen serieus nemen). Met het geheimzinnige gedoe destijds rond een 230v kabel, van zowel Frank als Snowmaster en het geven van productnamen aan eigen knutsels (the Snow one ofseuw..), hebben beide personen bij veel mensen de indruk gewekt dat Snowmaster en Frank in de (nabije) toekomst commercieel actief zouden worden. Maw: oplichterij.

Tja, hier reageer ik dan wat kritisch op. Ik HAAT en verafschuw oplichters enorm! (Ja Peerless Monster, dat heb je goed gelezen, ik als hypotheek verkoper).

Xander32

Citaat van: B. op oktober  6, 2012, 21:17:33

Maar ik wil niet bij dat clubje horen en ik lees amper wat van Frank. Alleen dat wat ik lees, daar heb ik mijn vraagekens bij. En als je je aan bepaalde berichten ergert, dan is het menselijk om daar op te reageren. En zoals eerder gezegd vind ik zijn schrijven een versterkende werking hebben voor de oplichterij (voor de mensen die zijn reviews en adviezen serieus nemen). Met het geheimzinnige gedoe destijds rond een 230v kabel, van zowel Frank als Snowmaster en het geven van productnamen aan eigen knutsels (the Snow one ofseuw..), hebben beide personen bij veel mensen de indruk gewekt dat Snowmaster en Frank in de (nabije) toekomst commercieel actief zouden worden. Maw: oplichterij.

Tja, hier reageer ik dan wat kritisch op. Ik HAAT en verafschuw oplichters enorm! (Ja Peerless Monster, dat heb je goed gelezen, ik als hypotheek verkoper).

... kom dan gewoon niet in dit draadje kijken  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Peerless Monster

Oplichting is wat ver gezocht B. Het is soms wat de gek ervoor betaalt.
Zoals de meeste dingen.

Maar goed als ik toe ben aan hypotheek wil ik heel graag een gesprek met je! ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Deleted Member 2

Als er zoals jij dat benoemt sprake is van oplichterij, raad ik je aan aangifte te doen. En niet bij de admin van dit forum, maar bij de instantie die daarvoor is: de politie. Oplichterij is een strafbaar feit en jij beschuldigt Frank en Snowmaster van een dergelijk feit. Omgekeerd kunnen zij tegen jou aangifte doen wegens smaad.

Houd je de beschuldiging staande? Doe hem dan ook gestand en doe aangifte. Zo niet is een excuus op zijn plaats.

frank2

Beste forumleden, ik wil bij deze bekend maken dat ik met deze post dit topic voor gesloten houd. Ik heb mij groen en geel geërgerd aan de opmerking van B. die mij beticht van oplichterspraktijken.

Ik heb gisteravond een report to mod aangegeven en schijnbaar wordt daar niet op gereageerd, dus mag ik aannemen dat men dit niet in strijd vind met de forumregels.

Prima, het gaat mij alle perken te buiten, dus ik stop met schrijven in mijn topic, ook elders zal ik geen reviews meer plaatsen het enige wat ik nog zal doen op dit forum is lezen en af en toe wat schrijven, en pm's beantwoorden.

Mensen ik vind dit jammer maar zolang bloedzuigers en trollen e.d. hier schijnbaar de boventoon voeren heb ik geen zin meer om hier nog wat te schrijven. Ik kan goed tegen kritiek dat mag en je hoeft het totaal niet met mijn mening eens zijn, maar dan kan op en normale manier verwoord worden en  niet op een asociale manier.

Ik heb mijn conclusies getrokken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Ik vind persoonlijk dat je ietwat doordraaft. Maar zoals je al schrijft: Je hebt je conclusie getrokken. Daar is niemand anders dan jij verantwoordelijk voor. ws tot lees...want je keuzes houden niet altijd lang stand.. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Nahpets

Frank2,

Je hebt groot gelijk. Onacceptabel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

Heb blijft ieders keuze waar je je druk om maakt  in het leven, stel jezelf de vraag: Wat is wezenlijk voor mij en wat niet? ;)

S@m

Nou Frank, jij trekt je duidelijk wel iets aan wat anderen van je vinden...

Is dat nou wel zo verstandig? Jij mag schrijven wat jij wilt ook al vinden sommigen het de grootste flauwekul, maar laat anderen dan ook schrijven wat zij willen zonder (weer) kinderachtig aan schooljuf's jasje te trekken zoals vroeger op het schoolplein.

B.

Frank, lees mijn post even goed door. Ik noem je geen oplichter.

Alleen als jij en Snowmaster commercieel actief zouden worden, zou dat voor mij oplichterij betekenen. Ik zeg dat omat je in het verleden bij verschillende mensen die indruk hebt gewekt. Men vroeg er letterlijk naar en kreeg geen feedback van jou.

Nogmaals, ik beschuldig je niet van oplichterij.

Joris1971

Citaat van: frank2 op oktober  7, 2012, 16:04:54
Beste forumleden, ik wil bij deze bekend maken dat ik met deze post dit topic voor gesloten houd.

Ik heb mijn conclusies getrokken.

Je blaast vd toren, want het topic is nog gewoon open.  ;D

Perfectionist

Frank, de post van B. was op het randje, hij zei feitelijk nergens dat je nu oplichter bent, alleen wel dat je het zou kunnen worden. Ik heb het echt drie keer overgelezen en geloof me als het over de rand was, dan was B. nu voor 6 maanden aan de kant gezet.

Dit gezegd hebbende wil ik wel het zuiggedrag hier adresseren. Er zijn hier een aantal recidivisten die meerdere bans hebben gehad en die telkens als een magneet naar deze en andere topics worden getrokken. We kijken dit nog even aan, maar als het weer stelselmatig ut de hand gaat lopen gaan een aantal mensen voor hele lange tijd naar de kant.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

chansig

Citaat van: Audioloog op oktober  7, 2012, 17:10:28
Heb blijft ieders keuze waar je je druk om maakt  in het leven, stel jezelf de vraag: Wat is wezenlijk voor mij en wat niet? ;)

x2

Zennnnnnnn....

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Joris1971

Ik denk, met alle respect, dat het ook een beetje aan Frank zijn bewoordingen ligt waarom bepaalde mensen sceptisch zijn..
Als ik dan lees hoe lyrisch hij is over een stroomkabel verschil , komt dat in  mijn ogen (en volgens mij in dat van andere leden ook) over als overdreven doenerij, het komt dan over als iets wat feitelijk niet kan.
Waarschijnlijk is dat Frank zijn manier van enthousiast reageren maar het geeft wel redenen tot ongeloof en discussie.

Groet Joris

twani

En Frank, blijf posten graag! want 99,9% van de bezoekers van jouw topic wil dat zó. Het zou betekenen dat je stopt voor die 0,1% dat laten we niet gebeuren toch?

Keep posting, have Fun (met ons)

Groet,
Theo.

Perfectionist

Citaat van: Joris1971 op oktober  7, 2012, 18:43:28
Ik denk, met alle respect, dat het ook een beetje aan Frank zijn bewoordingen ligt waarom bepaalde mensen sceptisch zijn..
Als ik dan lees hoe lyrisch hij is over een stroomkabel verschil , komt dat in  mijn ogen (en volgens mij in dat van andere leden ook) over als overdreven doenerij, het komt dan over als iets wat feitelijk niet kan.
Waarschijnlijk is dat Frank zijn manier van enthousiast reageren maar het geeft wel redenen tot ongeloof en discussie.

Groet Joris

Dat snap ik, maar die vrijheid heeft hij wel, daar hechten we aan, voor technische discussies is er een ander board.

En de basisregel is dat je ook dan niet persoonlijk wordt, hoewel zijn tekst ergenis oproept. Je hoeft namelijk niet te reageren.

Joris1971

Citaat van: Perfectionist op oktober  7, 2012, 18:49:22
Dat snap ik, maar die vrijheid heeft hij wel, daar hechten we aan, voor technische discussies is er een ander board.

En de basisregel is dat je ook dan niet persoonlijk wordt, hoewel zijn tekst ergenis oproept. Je hoeft namelijk niet te reageren.

Begrijpelijk, maar dan moet Frank het ook niet gek vinden als dat vragen oproept bij mensen...