Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: Audiofiel op oktober  6, 2012, 09:00:54
wat voor de één spel is, is voor de ander strontvervelend. ::)

C'est la vie...

chansig

Als jij maar kan zeggen wat je wilt zeggen, zonder je hierbij af te vragen wat een ander hier aan heeft of van vindt ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: chansig op oktober  6, 2012, 09:23:51
Als jij maar kan zeggen wat je wilt zeggen, zonder je hierbij af te vragen wat een ander hier aan heeft of van vindt ?

Gr Hans
Of je af te vragen of er iemand op zit te wachten, terwijl je het antwoord daarop eigenlijk zelf wel al weet ;)

Peerless Monster

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 09:27:14
Of je af te vragen of er iemand op zit te wachten, terwijl je het antwoord daarop eigenlijk zelf wel al weet ;)

Lijkt me zoooooo vermoeiend.

Maar iemand op ignore list zetten, kan een optie zijn.
Ik heb daar persoonlijk niemand op staan, maar kan me zoiets wel voorstellen.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

S@m

Blijkbaar geldt jullie mening (voor wat die waard is  :dozingoff:) niet voor een ieder...

Citaat van: Snowmaster op oktober  5, 2012, 20:26:44
Mag ik ook op de koffie  :coffee: bij Jerry Springer ?  :pompom: :pompom: :pompom:

Geweldig...ik lag helemaal in een deuk. Dat is toch ook wel weer het mooie op dit forum, gewoon af en toe lekkere humor.

;D

S@m

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 09:27:14

Haha, of het mij ook maar iets kan schelen wat een ander van mij vindt... ;D ;D ;D

chansig

Citaat van: S@m op oktober  6, 2012, 09:33:45
Blijkbaar geldt jullie mening (voor wat die waard is  :dozingoff:) niet voor een ieder...

;D

Maar zit jij er in zoals in bovenstaande posts gevraagd wordt ?

Dat mijn mening weinig/minder waard is...tsja. Dat probleem heb ik thuis ook. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: S@m op oktober  6, 2012, 09:34:44
Haha, of het mij ook maar iets kan schelen wat een ander van mij vindt... ;D ;D ;D
Zie hier jouw probleem.

chansig

Citaat van: S@m op oktober  6, 2012, 09:34:44

Dat lijkt me op zicht een prima instelling...want het gaat erom dat je zelf al je gemaakte keuze's staat ongeacht wat een ander ervan vindt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

twani

Terug naar Frank z'n set maar denk ik ;)

chansig

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 09:37:24
Zie hier jouw probleem.

Nou nee....het probleem is dat jij er een probleem mee hebt. En dat vervolgens bij s@m neerlegt als zijnde zijn probleem. S@am heeft er geen last van (zegt hij)....s@m moet dan alleen niet raar opkijken dat anderen last kunnen gaan krijgen van zijn gedrag en daar naar gaan handelen (zoals een ban of geen zin meer hebben in een discussie met hem).

Dus als iedereen gewoon lekker de verantwoording neemt voor zijn eigen handelen en daar achter staat...zo...dan wordt het gezellig. En Frank ? Frank heeft dit principe volgens mij aardig door.

Het proces wat Frank beschrijft is toch een mooi proces ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

twani

Een mooi proces, heel herkenbaar ook voor velen van ons ;)

chansig

Precies...de hobby heeft mij ook erg veel geld gekost. Ik had op een bepaald moment een aardige set staan (15.000 euro oid) en op een bepaald moment het roer compleet omgegooid. Dure kabels eruit, dure versterking en dure bron eruit. Nu is de nieuwprijs van mijn set weer behoorlijk omhoog geschoten door de speakers. Overigens een belachelijke prijs (als je ze nieuw koopt)

Ik had het proces overigens voor geen geld willen missen....nerveus zoekend naar de juiste kabel en de juiste bron/versterking. Op een bepaald moment is er een andere gedachte gekomen: kopen omdat ik het leuk vind om te zien en dus gewoon wil proberen. Nu ook met de LUA. Wilde ik altijd al een keer hebben...nu kon het dus kopen. De von Schweikert speaker is ook zo iets...wilde ik ook eens hebben en horen. Ook gelukt. De overstap naar de huidige speakers was een muzikale gok en deze is goed uitgepakt.

Wat zou ik nu dan nog eens willen hebben: von Schweikert maar dan de top serie (niet de absolute top) en dan met kR versterking (Gronzilla oid)...wie weet.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

CZ79

Mooie plannen en juist dat proberen en gewoon kijken wat iets doet in je set (dus andere luidsprekers/versterkers) is toch leuk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

twani

Citaat van: chansig op oktober  6, 2012, 09:57:20
Precies...de hobby heeft mij ook erg veel geld gekost. Ik had op een bepaald moment een aardige set staan (15.000 euro oid) en op een bepaald moment het roer compleet omgegooid. Dure kabels eruit, dure versterking en dure bron eruit. Nu is de nieuwprijs van mijn set weer behoorlijk omhoog geschoten door de speakers. Overigens een belachelijke prijs (als je ze nieuw koopt)

Ik had het proces overigens voor geen geld willen missen....nerveus zoekend naar de juiste kabel en de juiste bron/versterking. Op een bepaald moment is er een andere gedachte gekomen: kopen omdat ik het leuk vind om te zien en dus gewoon wil proberen. Nu ook met de LUA. Wilde ik altijd al een keer hebben...nu kon het dus kopen. De von Schweikert speaker is ook zo iets...wilde ik ook eens hebben en horen. Ook gelukt. De overstap naar de huidige speakers was een muzikale gok en deze is goed uitgepakt.

Wat zou ik nu dan nog eens willen hebben: von Schweikert maar dan de top serie (niet de absolute top) en dan met kR versterking (Gronzilla oid)...wie weet.

Gr Hans
Heb zelf de VR4 genIII HSE gehad, huge in alles ;D. fysiek, klank, presentatie, wattage 2000 :crazy:

chansig

Die zou ik inderdaad ooit wel eens willen hebben. Zijn deze speakers actief dan ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op oktober  6, 2012, 10:15:08
Die zou ik inderdaad ooit wel eens willen hebben. Zijn deze speakers actief dan ?

Gr Hans

Maakt het nog wat uit wat voor speakers je heb Hans...

Met "gehakt" klinken mallepietje-sets toch allemaal werelds en magisch  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

CZ79

chansig

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:18:43

Voor mij wel...maar dat neemt niet weg dat ik af en te nog kriebels krijg om andere dingen te kopen...zoals geschreven niet omdat dit dan per definitie een beter geluid oplevert maar gewoon omdat ik het kan betalen en leuk vind.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: cz79 op oktober  6, 2012, 10:20:09
Zucht....

Wat probeer je daadwerkelijk duidelijk te maken met deze reactie  :butbut:
Ik stel toch gewoon een legitieme vraag
(zonder enige intentie om uberhaupt een zinloze "gehakt-discussie" te willen starten)

M.i.z. voegt deze reactie niks toe en verder is het ook geen verplichting om te reageren   ???

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Nahpets

Citaat van: chansig op oktober  6, 2012, 09:57:20

vS + Kr gehoord in het AZ stadion een paar jaar geleden, voor mij 'best sound of the show'. Een combinatie met synergie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vanzomereng

Citaat van: chansig op oktober  6, 2012, 10:22:26
Voor mij wel...maar dat neemt niet weg dat ik af en te nog kriebels krijg om andere dingen te kopen...zoals geschreven niet omdat dit dan per definitie een beter geluid oplevert maar gewoon omdat ik het kan betalen en leuk vind.
Gr Hans

Ok,

Gelukkig weet ik mijn "kriebels" nog aardig onder bedwang te houden  ;D

CZ79

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:31:28
Wat probeer je daadwerkelijk duidelijk te maken met deze reactie  :butbut:
Ik stel toch gewoon een legitieme vraag
(zonder enige intentie om uberhaupt een zinloze "gehakt-discussie" te willen starten)

M.i.z. voegt deze reactie niks toe en verder is het ook geen verplichting om te reageren   ???

Ik dacht even dat het een zinloze opmerking was mbt gehakt, als het als legitime vraag is bedoeld dan excuus voor mijn misplaatste reactie

vanzomereng

Citaat van: cz79 op oktober  6, 2012, 10:38:27
Ik dacht even dat het een zinloze opmerking was mbt gehakt, als het als legitime vraag is bedoeld dan excuus voor mijn misplaatste reactie

Al maanden probeer ik me inhoudelijk afzijdig te houden van discussies m.b.t. kabels, inspelen, "gehakt"
Gewoon zinloos (leidt alleen tot een loopgravenoorlog)
Verder ben ik er m.b.t. vele onderwerpen, er voor me zelf ook niet helemaal uit wat ik er van moet vinden,
weet wel dat ik mijn eigen waarneming/gehoor niet altijd even betrouwbaar is en ik ben ook technisch totaal
niet geschoold om vanuit technisch optiek een steentje bij te dragen aan een discussie.

chansig

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 10:18:43

Je hebt volgens mij behoorlijk gelezen en je weet een beetje wat gehakt inhoud...vandaar je opmerking. Het kwam op mij ook over alsof je een quasi flauwe/grappige  opmerking wilde plaatsen en dit enigszins wilde verbloemen met een smiley.

Maakt verders niet uit...ik ben inmiddels wel wat gewend als het om gehakt gaat. Ik ben al voor een psychiatrisch patiënt uitgemaakt.  :o :o :o

Gr Hans
Coax AQ Carbon