Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: Hifi Addict op april 12, 2012, 10:41:32
Ik kan mij voorstellen dat de algemene toonzetting in het verleden bijdraagt aan het niet wensen te delen van deze informatie :) Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben

Is waarschijnlijk stemmingmakerij? ;)
Kijk, als dat zijn insteek is kan ik er nog wel begrip voor opbrengen. Maar hij gooit het op de financiën en dat snap ik dus niet. Maar goed, ook dat moet hij zelf weten.

Groeten...

chansig

Ook ik kan de redenering niet volgen.....
Citaat van: Eelco Tijnagel op april 12, 2012, 12:43:52
Proest!

Wordt je kabelboer, Frank?

Hij is het al...alleen heeft Snow hem dit nog niet verteld.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op april 12, 2012, 13:31:44
Ook ik kan de redenering niet volgen.....
Hij is het al...alleen heeft Snow hem dit nog niet verteld.

Gr Hans

Ha,ha, zelfs ik kan het soms niet volgen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik denk dat jij heel goed weet waar je mee bezig bent en niet alleen inhoudelijk. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Nu mijn set wel klaar is qua geluid, ben nog steeds tevreden heb ik mij op het beeld gestort, en wel de eerste stappen naar streaming mbv. de Oppo. .mkv bestanden worden erg goed door de Oppo gelezen en ik kan dus vlekkeloos en schokloos HD films bekijken.

Mijn werkwijze heb ik in dit topic staan:   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122505.0

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

In enkele berichten heb ik al meerdere malen gelezen, dat ik geen geld wilde uitgeven. Dat klopte, ik was werkeloos en dan ben ik erg voorzichtig met geld uitgeven. Gelukkig heb ik vanaf volgende week weer een baan, tenminste een jaar contract.

* knip - wordt hier op het forum niet over gesproken (enkel de benaming digitale versie is toegestaan) *

Ook had ik in de pijplijn zitten om een Plinius eindversterker classe A (de 103) te proberen alsmede een VV de M8 van Plinius. Daarnaast ook nog de nieuwe Oppo cinemike . (puur om te kijken hoe dat in z'n geheel klonk)
Deze Oppo zal hier nog wel een keer komen, vic heeft toegezegd dat hij wel een keer langs wil komen, ik verwacht dat deze een klasse beter speelt (jaja nog beter) dan mijn 83 tuc. Vooral de streamings faciliteiten zijn nogal verbeterd. (tov. de 83) en dat spreekt mij wel aan.

Echter ik zit nu behoorlijk te genieten van hoe alles hier klinkt, misschien niet met veel attack en punch zoals ik heb gehoord, maar het klinkt in z'n geheel erg lekker, en alles klinkt lekker zonder je te ergeren. En dat is toch voor mij altijd het belangrijkste geweest.

Ik ga de Plinius zeker 1 jaar niet proberen, ik kan het wel doen, Karel wil deze apparatuur wel even uitlenen aan mij, maar ik denk dat ik dat niet ga doen. Zeker de Plinius 103 EV zal beter/mooier klinken, maar het kan altijd beter, ik ga maar gewoon eens een jaar niets doen, en gewoon muziek luisteren, daarnaast eens weer sparen en kijken of volgend jaar de plinius 103 2e hands te koop is bij Karel.

Daarnaast vind ik de huidige tijd iets te onzeker....

Het enige wat dit jaar misschien nog gebeurd is een 2e audiogroep voor de tv en sat tuner. De verbindingskabel heb ik al, dien alleen een extra zekeringshouder te kopen.

Verder zal het erg rustig worden in dit topic, heb niets meer te melden. Ik heb het goed voor elkaar, de set klinkt erg lekker, heb het surround gebeuren dmv. johan kabels nog opgewaardeerd. De Cardas quadlink kabels waren minder die ik gebruikte, dus surround klinkt ook erg netjes.

En ja het is afkicken, geen dure apparatuur meer kopen maar het is ook wel een "bevrijding" geen geld meer uitgeven aan weer een nieuw speeltje, weer ergens aan gaan ergeren omdat het geluid nog net niet perfect voor je gevoel is.

Elders in de showcase staat een verhaal over de spaanders van houthakken (amused to death, Roger waters) die hoor ik wel goed, maar meer op de achtergrond als ze vallen, dat zou nog iets beter kunnen (gehoord dmv. een octave dac was het iets beter) maar ja het kan altijd beter...

Ik ga weer genieten en als ik weer wat nieuws heb zal ik dat wel vermelden, maar als het goed gaat zal dat over 1 jaar zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

HTip

Goed nieuws Frank! En gelukkig heb je rust gevonden en ben je gewoon lekker aan het genieten van je prachtige set :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted Member 2

Gefeliciteerd Frank met je verworven inzicht en je nieuwe baan. Geniet er van en koester het!

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei  2, 2012, 10:05:36
In enkele berichten heb ik al meerdere malen gelezen, dat ik geen geld wilde uitgeven. Dat klopte, ik was werkeloos en dan ben ik erg voorzichtig met geld uitgeven. Gelukkig heb ik vanaf volgende week weer een baan, tenminste een jaar contract.

* knip - wordt hier op het forum niet over gesproken (enkel de benaming digitale versie is toegestaan) *

Ook had ik in de pijplijn zitten om een Plinius eindversterker classe A (de 103) te proberen alsmede een VV de M8 van Plinius. Daarnaast ook nog de nieuwe Oppo cinemike . (puur om te kijken hoe dat in z'n geheel klonk)
Deze Oppo zal hier nog wel een keer komen, vic heeft toegezegd dat hij wel een keer langs wil komen, ik verwacht dat deze een klasse beter speelt (jaja nog beter) dan mijn 83 tuc. Vooral de streamings faciliteiten zijn nogal verbeterd. (tov. de 83) en dat spreekt mij wel aan.

Echter ik zit nu behoorlijk te genieten van hoe alles hier klinkt, misschien niet met veel attack en punch zoals ik heb gehoord, maar het klinkt in z'n geheel erg lekker, en alles klinkt lekker zonder je te ergeren. En dat is toch voor mij altijd het belangrijkste geweest.

Ik ga de Plinius zeker 1 jaar niet proberen, ik kan het wel doen, Karel wil deze apparatuur wel even uitlenen aan mij, maar ik denk dat ik dat niet ga doen. Zeker de Plinius 103 EV zal beter/mooier klinken, maar het kan altijd beter, ik ga maar gewoon eens een jaar niets doen, en gewoon muziek luisteren, daarnaast eens weer sparen en kijken of volgend jaar de plinius 103 2e hands te koop is bij Karel.

Daarnaast vind ik de huidige tijd iets te onzeker....

Het enige wat dit jaar misschien nog gebeurd is een 2e audiogroep voor de tv en sat tuner. De verbindingskabel heb ik al, dien alleen een extra zekeringshouder te kopen.

Verder zal het erg rustig worden in dit topic, heb niets meer te melden. Ik heb het goed voor elkaar, de set klinkt erg lekker, heb het surround gebeuren dmv. johan kabels nog opgewaardeerd. De Cardas quadlink kabels waren minder die ik gebruikte, dus surround klinkt ook erg netjes.

En ja het is afkicken, geen dure apparatuur meer kopen maar het is ook wel een "bevrijding" geen geld meer uitgeven aan weer een nieuw speeltje, weer ergens aan gaan ergeren omdat het geluid nog net niet perfect voor je gevoel is.

Elders in de showcase staat een verhaal over de spaanders van houthakken (amused to death, Roger waters) die hoor ik wel goed, maar meer op de achtergrond als ze vallen, dat zou nog iets beter kunnen (gehoord dmv. een octave dac was het iets beter) maar ja het kan altijd beter...

Ik ga weer genieten en als ik weer wat nieuws heb zal ik dat wel vermelden, maar als het goed gaat zal dat over 1 jaar zijn.

Top Frank dat je weer een baan hebt!!
Nu nog aan het rommelen met Plinius...
Volgens mij kan je beter rechtstreeks op Kronzilla's overstappen van KR-audio en Audio Physics...
Je loopt wat achter op me ;D ;).

Mooi is hij he die M8?
Ik heb hem ook een tijdje gehad en daarna verkocht aan Frederic van Klinkt Beter die er jaren mee heeft gespeeld.
De geintegreerde Plinius vond ik nog altijd de betere... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ja Plinius maakt erg mooi spul. Ziet er ook goed en mooi uit.

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei  2, 2012, 10:42:46
Ja Plinius maakt erg mooi spul. Ziet er ook goed en mooi uit.

I agree  :clapping:

Snowmaster

Heel mooi Frank dat je nu al een paar weken rust hebt en geniet van je set.
Dit betekent dat ik de lat dus heel hoog mag leggen als ik kom luisteren ?  :P.

Je weet dat ik ook de stekkers een tijdje uit de set heb getrokken en nu bezig ben de tuin aan te leggen.
Natuurlijk draait er altijd wel een "testopzetje" stiekem ergens op de achtergrond  :-X.
Misschien ga ik nog een topic over stroom openen. Vraag mij alleen af of zoiets wel zinvol is op dit forum.
Mijn tweede stekkerblok is in ieder geval een groot succes en een derde blok bouw ik binnenkort. Dan ben ik straks klaar om alles aan te leggen als wij beginnen met de uitbouw van ons huis.
Komend weekend gaan wij eerst nog samen een paar dingetjes proberen.
Even kijken hoe sterk jij in je schoenen staat... :D  :D...LOL  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Snowmaster,

Als je een stekkerblok over hebt, mag ik die dan eens proberen?

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op mei  2, 2012, 21:01:45
Snowmaster,

Als je een stekkerblok over hebt, mag ik die dan eens proberen?

Arjan, mijn stekkerblokken bouw ik zodanig dat ze bij de set passen.
Alle stekkerblokken, kabels e.d. kunnen probleemloos stroom doorgeven, maar de klankkleur kan hiermee wel licht beïnvloed worden. Ook de natuurlijkheid of openheid in de weergave of beeldkwaliteit van het TV scherm wordt lichtjes beïnvloed.
Door al mijn getest afgelopen jaren kan ik een set warmer maken en bv. meer bas meegeven of juist analytischer laten klinken.  Het is dus veel meer de vraag : wat wil iemand graag veranderd hebben ?
Frank had een duidelijke wens en is nu gelukkig. Ditzelfde geldt voor de weergave van mijn HT.
Het proberen van mijn stekkerblokken is dus zinloos en ik heb ze ook alleen voor eigen gebruik ontwikkeld.
Maar eh.......volgens mij heb jij nog een lange kabel liggen?  Is het niet zinvoller om die eerst aan te sluiten?

Former member 78

Heb de kabel voor mijn stroomgroep idd nog liggen.
Vergeet elke keer om die te laten aansluiten.

frank2

Nu ik het "film" gebeuren op de rit heb, goed beeld, goed geluid streamend vanaf mijn laptop welke ik als ik film ga kijken bedraad aansluit ben ik vandaag bezig geweest met hi res audio bestanden.
* knip - wordt hier op het forum niet over gesproken (enkel de benaming digitale versie is toegestaan) * Tsja, de high res klinkt gewoon voller meer dynamiek, vollere tonen, de cd klinkt daar tegenover dan wat kaal.

Heb via audio dvd creator Dire Straits aangemaakt maar ik kan nog niet doorspoelen naar het volgende nr. (bij streamen) Dus daar moet ik nog aan werken. Wat dat betreft is de Oppo 95 wel gemakkelijker.

Weliswaar met kleine omwegen, de Oppo 83 accepteert niet alles, maar het klinkt goed.

Me weer happy  :pompom:

frank2

Hi res audio bestanden op een dvd branden en nu kan ik wel via het menu de nrs. aanklikken.
D'r kunnen diverse audio cd's op in hoge resolutie.

en zo gaan we verder

Jeroen de Waal

Frank heb wat berichten aangepast. Graag een wat andere bewoording gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dank.

Jeroen.

Deleted Member 2

Citaat van: Jeroen de Waal op mei  5, 2012, 18:11:31
Frank heb wat berichten aangepast. Graag een wat andere bewoording gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dank.

Jeroen.

Ik neem aan dat Frank van een bekende .com site zijn hires tracks download.   ;)
in alle oprechtheid: mag je de naam van de site hier melden? ik neem toch aan van wel.

Jeroen de Waal

Excuus voor de aanpassingen Frank. Na onderling overleg met de andere admins is mij duidelijk geworden dat enkel het plaatsen van links naar downloadbestanden niet is toegestaan.
Back on topic.

Jeroen.

frank2

Maakt mij niet uit Jeroen, de strekking blijft/is duidelijk.

frank2

Op een mooie pinksterdag........................................... kwam Snowmaster langs met een kemp kastje en kabels...

Na een zeer lange tijd en zoals elders hierboven beschreven is mijn set goed ingespeeld en klinkt lekker. Het enige wat Henk ooit zei toen hij hier was, dat mijn set een beetje romig klonk, weinig punch had. Snow had een stekkerblok selfmade en een rode kabel, met geen merknaam erop meegenomen.

Na enkele bekende nummers die wij altijd als referentie draaien te hebben aangehoord gaf hij zijn mening, de set klonk goed, lekker, dat was hij zeker met mij eens. Romig zoals Henk (onder13) zei daar kon hij zich ook in vinden. Alles speelde gewoon goed lekker, no stress.

Toen sloot hij de rode kabel aan op de EV. tsja meteen hoorde hij en ik het verschil. Ik dacht meteen eindelijk, precies hetgene wat ik nog miste kwam duidelijk te voorschijn. Punch, dynamiek, detaillering, nog meer synergie, terwijl er verder kwa geluid niet veel veranderde, dus geen extra hoge tonen of iets dergelijks.
Het Kemp kastje werd daarna aangesloten en versterkte nog iets bepaalde componenten in de muziek.
Het geheel werd dusdanig mooi dat ik er erg blij van werd.

Na aansluiten van de snowmaster2 werd het geluid ook nog iets anders, nog iets meer open, maar geen scherpte of wat dan ook.

Duidelijk werd wel dat de Lapp kabels eigenlijk niets verkeerd doen maar in samenhang met het vibex blok kan het geheel op mijn set soms iets te easy, romig worden wat heerlijk weg luistert, maar soms wil je wel eens gewoon wat meer attack hebben, dat gebeurde nu.

Na afsluiten en alles in de oude staat teruggebracht te hebben, merkte je ook duidelijke verschillen, het geluid bleef goed lekker klinken, maar de attack, punch fijndetaillering werd anders, de ruimtelijkheid werd minder, de detaillering was er wel maar op de achtergrond, de attack/punch was weg,  toch bleef het geheel lekker klinken.

Normaal als ik dergelijke verschillen hoor, zeg ik ogenblikkelijk kopen , bestellen, nu had ik zoiets van ja dat wil ik ook wel, het zal er ook wel komen, maar heb er geen haast mee, want ook nu klinkt het erg lekker.

Vooral de rode no name kabel deed veel goeds in de set, en de Kemp zorgde ervoor dat de negatieve kantjes van die kabel opgeheven werden.  Het stekkerblok maakte de verschillen nog iets groter.

Toch waren de verschillen groot te noemen, het waren geen nuance verschillen meer, meer het idee van een Oppo 83 TUC en een Oppo 95 cinemike, zo'n verschil (Vic weet dan wel wat ik bedoel)

Hoewel Snow nog paar dingen moet uitzoeken zal hier toch nog wel weer wat kleine dingen gaan veranderen.
Misschien verkoop ik de Vibex R6 wel, maar dat duurt allemaal nog even..

To be continued

Deleted Member 2

Dat was dan weer een intrigerend experiment. Wat je beschrijft van de effecten lijkt het op wat wij hoorden toen we in je set de Metrum Octave aansloten. En ook nu is je reactie net als destijds: pit, e.d. is wel leuk, maar zo als de set nu klinkt is het ook goed. Groot gelijk als dat jouw sound is. Never change a winning team.
Gaat snowmaster nog iets uit de doeken doen over de "rode kabel", etc?

Groet,

Henk

frank2

De effecten met de snowmaster kabels en blok waren sterker/groter dan die met de metrum dac, wel was het effect om het zo even te noemen gelijk, dus meer definitie, detail, meer dynamiek, meer punch, maar sterker dan wat jij destijds hier hoorde.

En ja ook nu is het geluid goed, maar dit was een zeer goede aanvulling op mijn huidige geluid, het vulde elkaar aan, het geluid verbeterde, maar de signature bleef wel overeind. Het is moeilijk om het zo te omschrijven...

Deleted Member 2

Voor de Metrum heb ik de NRG10 van audioquest aangeschaft. Deze klinkt weer anders dan je destijds hoorde. hetzelfde karakter en verdere eigenschappen, maar dan sterker. Tov de Lapp met iego was dit toch wel weer een stap hoor.

Groet,

Henk