Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Een Furutech stekkerblok van +€1000.- tov een gamma €50,- stekkerblok is het ook niet waard in verhouding tot het geluid, het is maar hoever je je set wilt uitpersen, een dac doet meer in dit geval dan een stekkerblok.
Het is met alles zo dat als je set al op een hoog niveau speelt je meestal heel veel moet investeren om het nog beter (of anders naar smaak) te krijgen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

vanzomereng

Citaat van: frank2 op maart 31, 2012, 14:44:00
De Metrum dac geeft nog iets meer, net als de Oppo CM.

Frank......

Wedden dat je binnen 3 maanden een Dac achter je Oppo heb.. ;D
je bent nu besmet, je bent bewust dat een werkelijke upgrade, relatief makkelijk/goedkoop? tot de mogelijkheden behoort.

Zolang je die Dac niet in huis haalt, gaat het aan je knagen, wordt je zwetend wakker, loop je de hele dag te piekeren,
rijdt je met je auto door rood omdat je met je gedacht bij "meer stereodiepte ligt" i.p.v. bij het verkeer,
hele dag maar de twijfel tussen de oren, omdat bepaalde forumgenoten het zonder die Dac minder vinden klinken  :confused:

Niet omdat je Frank bent maar een rasechte perfectionst en audiofiel...

Audiofilie is geen zegen, het is een lijdensweg

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Is niet kwaad bedoeld Frank  ;D

Heb mezelf ook uit mijn lijden verlost een mooie Dac van Music Hall gekocht met Philip NOS Goldpin - buis  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

twani

Citaat van: VANZOMERENG op maart 31, 2012, 19:40:17
Frank......

je bent nu besmet, je bent bewust dat een werkelijke upgrade, relatief makkelijk/goedkoop? tot de mogelijkheden behoort.

Zolang je die Dac niet in huis haalt, gaat het aan je knagen, wordt je zwetend wakker, loop je de hele dag te piekeren,
rijdt je met je auto door rood omdat je met je gedacht bij "meer stereodiepte ligt" i.p.v. bij het verkeer,
hele dag maar de twijfel tussen de oren, omdat bepaalde forumgenoten het zonder die Dac minder vinden klinken  :confused:

Briljant geschreven "Summer Fear"  :clapping:  Echte humor wordt oa. gekenmerkt door een goede timing en juiste plaatsing, hetgeen  bewoordingen zijn die toevalligerwijs zomaar ook op High End van toepassing zijn :D

frank2

Citaat van: VANZOMERENG op maart 31, 2012, 19:40:17
Frank......

hele dag maar de twijfel tussen de oren, omdat bepaalde forumgenoten het zonder die Dac minder vinden klinken  :confused:

Mooi geschreven heb er gisteren hartelijk om gelachen. Maar ik geloof inderdaad dat ik een perfectionist ben, een audiofiel? misschien wel. En een DAC hier? nee die komt er niet.

- ik ben op dit moment erg tevreden over het geluid hier
- een DAC, de metrum octave is en stukje beter maar geen 1300 euro waard
- een Oppo 95 CM (cinemike upgrade stufe 2) doet aanmerkelijk meer in het dynamiekbereik en plaatsing plus 3D en heeft audiostreaming
- een classe A versterker geeft ook meer dynamiek, betere plaatsing (afhankelijk van merk)

maw. ALS ik hier iets ga veranderen moet het een flinke upgrade zijn, zo'n dac doet zeker wat maar is in verhouding tot een Oppo 95 een subtiel verschil.

Ik heb besloten dat ik hier (nog) een keer ga luisteren naar een Oppo 95 CM en naar een classe A versterker mits dit een behoorlijke upgrade zal zijn (wat ik verwacht) en betaalbaar zal zijn.
Echter dit gaat nog maanden duren, en ik heb er geen haast mee, misschien gebeurd er wel niets, omdat ik nu zo tevreden ben over de klankkleur en het totale geluid wat ik hier nu heb, iets wat ik eigenlijk tot voor kort nog niet had. Het is echt een vreemde gewaarwording dat je lekker naar muziek kunt luisteren, je nergens aan ergert, gewoon lekker luid kunt luisteren je blijft verbazen over de mooie klank, het mooie hoog, gedefinieerde mid en de diepe bas.

Eigenlijk gaat het daar ook om...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op april  1, 2012, 16:10:13
Eigenlijk gaat het daar ook om...

Daar gaat het zeker om, Frank. Maar hoe lang blijf jij zo denken? ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Als jij me dat kunt zeggen, ik doe er absoluut geen uitspraak over.

(ook moet ik nog een aparte audiogroep aanleggen voor tv en sat tuner die nu uit het Vibex blok verwijderd zijn wat er voor gezorgd heeft dat ik nu opeens zo tevreden over het geluid ben. De sat tuner versmeerde behoorlijk het geluid van de andere componenten)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

twani

Even oprecht Frank; is er al een überhaupt al eens een moment geweest dat je naar je set zat te luisteren met het zaligmakende gevoel
alles voor elkaar te hebben, kortweg dat je ultiem zat te genieten? Of heb je tijdens het luisteren altijd wel zoiets van; hier sist nog een S`je te hard, daar knijpt nog een viooltje teveel, met een ander connectortje hoor je de aanslag van die snaar beter.
Of is het "technisch luisteren" voor jou "part of the fun", met alle respect dat kan natuurlijk gewoon zo zijn! Je moet er zelf gelukkig van worden, was alleen benieuwd of je dát gevoel kent; "Audiofiel Welbehagen" zonder enige vorm van overpeinzing tav. de techniek, gewoon muziek dus.

Groet,
Theo.     

Former member 78

Tuurlijk kent hij dat!
Jullie lezen alles van Frank misschien net iets té letterlijk :)

Oja, voordat ik het vergeet...
Iedereen krijgt de groeten van de vakantie ganger S@m ;D

Raphie

JBL PRX Power!

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op april  2, 2012, 13:39:29
Iedereen krijgt de groeten van de vakantie ganger S@m ;D

Komt hij nog terug? Ik begin 'm al haast te missen  ;) .
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: twani op april  2, 2012, 13:29:17
Even oprecht Frank; is er al een überhaupt al eens een moment geweest dat je naar je set zat te luisteren met het zaligmakende gevoel
alles voor elkaar te hebben, kortweg dat je ultiem zat te genieten? Of heb je tijdens het luisteren altijd wel zoiets van; hier sist nog een S`je te hard, daar knijpt nog een viooltje teveel, met een ander connectortje hoor je de aanslag van die snaar beter.
Of is het "technisch luisteren" voor jou "part of the fun", met alle respect dat kan natuurlijk gewoon zo zijn! Je moet er zelf gelukkig van worden, was alleen benieuwd of je dát gevoel kent; "Audiofiel Welbehagen" zonder enige vorm van overpeinzing tav. de techniek, gewoon muziek dus.

Groet,
Theo.    

Gelukikig Theo heb ik dat gevoel wel gehad, zeker toen de Belles set hier pas stond. Dan hoor je zoveel wat je nog nooit eerder hebt gehoord, dan is het genieten. Na verloop van tijd vallen dan "dingetjes" op die je minder mooi vind, daar probeer je met een kleine ingreep iets aan te doen, enz. Op een gegeven moment is je set dan bijna geheel uit balans, tekortkomingen heb je weer opgevangen met een kabel en die tekortkomingen zijn weer opgevangen door een ander iets enz. Na Snowmaster z'n stroompirikelen wat natuurlijk ook een lange tijd heeft geduurd kwamen we bij het punt dat het stroomblok eigenlijk slecht presteerde, alle gaten in het blok waren niet gelijk, gat 1 en 2 deden het prima maar de rest was aanmerkelijk slechter, na dan weer enkele stroomblokken te hebben geprobeerd die aanmerkelijk goedkoper waren en die zorgden dat er weer beter geluid in de set kwam en als laatste dan het vibex blok en lapp kabels met Iego stekkers, kun je nu eindelijk zeggen ja de set is in balans, en dat wordt dan weer bevestigd door Onder13. Is het nu dan perfect? Nee hoor, tuurlijk niet, het kan nog veel beter, de speakers die ik heb kunnen veel beter spelen, nog veel mooier. Maar dan moet je of wat aan de bron doen of wat aan de EV. Voorlopig heb ik daar geen geld voor want dat worden dure investeringen.

Maar nu dus na de set in balans te hebben gebracht, de laatste irritatie die ik had, waren de vervelende S klanken, deze klonken zeker niet te hard maar waren niet helder, een soort sssss zacht. Moielijk uit te leggen. In ieder geval werd het veroorzaakt door de sat tuner en tv die ook op het vibex blok zaten, deze eruit gehaald en gewoon in een WCD gestopt. En voila; het geluidsbeeld klaarde op, de hoge tonen als de hi hats werden strak en helder weergegeven. Is het dan perfect? Zoals Onder13 al schreef iets meer bite/attack magnog wel, daar wordt achter de schermen aan gewerkt door snowmaster.

Maar ik kan echt sinds lange tijd heerlijk genieten, zonder inderdaad technisch te gaan luisteren, naar muziek en het maakt ook nog niet uit welke cd erop staat, al zit daar wel behoorlijk verschil in, het klinkt gewoon lekker. Het is bijna afkicken van mij dat ik me nergens meer aan kan ergeren wat ik in het verleden wel gedaan heb zodat ik nog maar een stuk of 5 cd's draaide omdat die goed klonken en de rest totaal niet. Gelukkig verleden tijd. Oorzaak waren diverse factoren maar voornamelijk ook het furutech stekkerblok met pink faun bekabeling en de furutech gold stekkers.

Ik heb nu niets meer om me te ergeren, maar kan gewoon muziek luisteren, wordt alleen tijd dat ik weer nieuwe muziek ga ontdekken. Maar ik heb boven nog zo'n 300 cd's liggen die ik al 5 jaar niet meer gedraaid heb, dus ik kan nog even door.

Telkens als je nu een cd opzet, zoals laatst na zeer lange tijd Micheal Jackson-bad, verbaas je je opeens over de klank, die cd als voorbeeld ken ik natuurlijk erg goed, maar nu klinkt hij opeens vol met een lekkere bas, dat is in het verleden wel eens anders geweest.

Dus ja ik ben een perfectionist, maar ik kan nu inderdaad gewoon genieten van de muziek.

Eerlijkheids halve het is natuurlijk wel zo dat ik ook in het verleden wel van de muziek kon genieten maar niet zo als dat ik dat nu doe.

Maro

Zo'n mooie set en dan Michael Jackson..jammer.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

GroeneLeeuw

Bad ken ik niet maar Thriller is een voorbeeld van hoe een pop productie heel hi-fi waardig kan zijn(en de muziek is zeker goed te pruimen  :P)
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

Maro

Kun je zelfs zien dat daar de meningen over verdeeld zijn. Maar misschien komt het doordat ik de muziek ook 10 keer niks vind dat ik dan ook niet meer objectief naar de klank kwaliteit kan luisteren. Sting - Ten Summoner's Tales vind ik een beter voorbeeld van hoe goed een pop CD kan klinken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Ik had die cd ook nog, maar eens opgezet. Aardige cd ben er niet zo gek op, ook geluidstechnisch best oke, maar een beetje vlak. Een cd die wel erg goed klinkt; sit down and listen to- Hooverphonic. Maar er zijn vele andere.

frank2

Nu het geluid van de stereo goed is, hoewel er waarschijnlijk nog paar kleine aanpassingen komen om meer ruimtelijkheid te bewerkstelligen, ben ik maar eens begonnen om het surround gebeuren te verbeteren. Te beginnen met het beeld. Ik heb aan de Oppo een hdmi kabel zitten van W&M en ik had al eerder gemerkt dat de Atlas hdmi die ik aan de tv heb hangen beter was. De W&M is wat donker, wel iets beter dan een standaard hdmi kabel maar verder niets bijzonders, de atlas gaf al in verhouding een beter beeld. Nu heb ik sinds vandaag via kabeltjes.com een supra hdmi gekocht. (de Chord silver hdmi was mij te duur) Tsja weer een verbetering in het beeld, meer contrast, vollere kleuren, scherper beeld.

Ik had enkele testen gelezen die in dit topic staan:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121932.0.
En hoewel ik door de bekende non believers compleet werd afgemaakt, deze hoeven dus ook niet te reageren, maar de meesten hebben al een ban, heb ik toch nav. de testen de supra gekocht voor 63 euro. (de chord was 114 euro incl. verzenden)

Ik vond het nog betaalbaar, en je ziet het aan het beeld, gestokener, mooier beeld.
(oh en nu moet ik er even bij schrijven: in mijn set met mijn ogen, mijn ervaring)

Kjelt

Citaat van: frank2 op april  5, 2012, 18:37:51
Nu het geluid van de stereo goed is, hoewel er waarschijnlijk nog paar kleine aanpassingen komen om meer ruimtelijkheid te bewerkstelligen
Hoezo ga je ook uitbouwen? Geeft veel ruimte he?

Citeerben ik maar eens begonnen om het surround gebeuren te verbeteren. Te beginnen met het beeld.
Wat heeft surround (sound) met beeld te maken? Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp?

CiteerNu heb ik sinds vandaag via kabeltjes.com een supra hdmi gekocht. (de Chord silver hdmi was mij te duur) Tsja weer een verbetering in het beeld, meer contrast, vollere kleuren, scherper beeld.
Dat is geweldig alleen volgens de HDMI specificatie onmogelijk want:
- de kleuren worden apart achter elkaar als RGB waardes doorgegeven en niet als 1 kleur of een verandering van kleur. Je zult als je kabel beter is dus alleen minder spikkels in beeld hebben.
- het contrast en scherpte van je beeld is precies wat er op je bd disk staat, dat is geen aparte parameter in de transmissie dus kan ook door een verandering in deze transmissie niet veranderd worden. Wel zal er tussen verschillende bd disks een contrast verschil zijn dat direct samenhangt met de master(film),  en het digitaliseringsproces.
Daarom de vraag: weet je zeker dat je naar de HDMI ingang van je weergever zit te kijken en niet naar een analoge ingang o.i.d.?

frank2

En hoewel ik door de bekende non believers compleet werd afgemaakt, deze hoeven dus ook niet te reageren,

Kjelt jij hoorde daar ook bij. Ik ken jouw bijdrage al uit het vorige topic, en sarcasme houd ik niet van

chansig

Citaat van: frank2 op april  5, 2012, 19:21:42
.....en sarcasme houd ik niet van

(oh en nu moet ik er even bij schrijven: in mijn set met mijn ogen, mijn ervaring)

:D

Waarom zou je het erbij schrijven ? In jouw topic mag jij (en zij die met je zijn) namelijk alles zeggen en schrijven...dat heb je inmiddels gewoon af weten te dwingen (spreekwoordelijk gezien dan). Dus je hoeft hier geen rekening te houden met anders denkende.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

En natuurlijk veel plezier met je nieuwe aanwinst van 63 euro. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op april  5, 2012, 19:58:28
En natuurlijk veel plezier met je nieuwe aanwinst van 63 euro. ;)

Gr Hans

Hij heeft er alweer een nieuw speeltje bij ;)

chansig

Mag je zeker niet vertellen...anders zou je er niet over beginnen.. :crazy: :crazy: :crazy:

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Tuurlijk wel, Frank heeft een interlink van mij overgenomen.
De ''Johan'' kabel.

chansig

Mooi....Al zegt mij de naam niets.

Gr Hans
Coax AQ Carbon