Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 08:40:27
Relatief gezien valt dat mee, nieuwprijs was ongeveer 2500 euro (alle upgrades)

Tsja....ik vind 280 voor een mat op de DT een betere investering. Iedere gek zijn gebrek. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: chansig op maart 14, 2012, 10:29:48
Tsja....ik vind 280 voor een mat op de DT een betere investering. Iedere gek zijn gebrek. :D

Gr Hans
die mat geeft sowieso meer zwart.....
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:40:43
die mat geeft sowieso meer zwart.....

Mat zwart... Kan je ook beter gebruiken als kleur in een Ht ruimte...
Wordt er meer licht geabsorbeerd. ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 14, 2012, 09:36:54
...
(bepaalde vrouwenstemmen die fel uithalen, zoals af en toe Kate Melua willen nog wel eens iets te fel neergezet worden) ...
Vind ik meer een karakteristiek van een vrouw(-en stem) in het algemeen ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maro

Het is nu wel een beetje onduidelijk welke vertaling we moeten geven aan Frank zijn bijvoeglijk naamwoord 'fel'
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Citaat van: Maro op maart 14, 2012, 20:16:14
Het is nu wel een beetje onduidelijk welke vertaling we moeten geven aan Frank zijn bijvoeglijk naamwoord 'fel'

Ter verduidelijking:
Inside joke, maar voor de volgers van Xander zijn topic volstrekt duidelijk...

:D
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op maart 14, 2012, 20:19:00
Ter verduidelijking:
Inside joke, maar voor de volgers van Xander zijn topic volstrekt duidelijk...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maro

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

frank2

Citaat van: chansig op maart 14, 2012, 20:31:50
Dat is toch niet Anita...??

Gr Hans

als dat zo zou zijn was ik niet eens getrouwd. Precies wat Dre zegt: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het topic zal nu wel erg rustig worden aangezien ik nu niets meer te melden heb, de set is klaar, heb alle tweaks uitgevoerd en er zijn nog misschien een paar kleine dingen uit te proberen, maar die zijn niet noemenswaardig.

Ik ga gewoon eens doen waarvoor de set hier staat: Muziek luisteren met een brede glimlach rond mijn lippen en genieten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

Gr Hans
Nee, dat zal die Joke zijn uit Maro's post.  ::)  :laugh:

Groeten...

frank2

Gr Hans
Hans toch :wacko: dan heb je niet goed naar mij gekeken toen je hier was.
ik ben geen blondie.  ::)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Ik hoop dat je ook niet op deze manier je middelvinger opsteekt naar Frank.. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Hans, dat doet ze echt nooit.

Het enige is dat ze af en toe bedenkelijk kijkt als ik weer met iets bezig ben, maar ze heeft altijd zoiets van : laat maar gaan.

frank2

Citaat van: chansig op maart 15, 2012, 16:00:12
Ik hoop dat je ook niet op deze manier je middelvinger opsteekt naar Frank.. :D

Gr Hans

nee ik verlaag mij niet tot het niveau van deze afbeelding :sly:

Xander32

Citaat van: frank2 op maart 15, 2012, 08:40:19
...
Ik ga gewoon eens doen waarvoor de set hier staat: Muziek luisteren met een brede glimlach rond mijn lippen en genieten.
Goed om te lezen!

vanzomereng

als dat zo zou zijn was ik niet eens getrouwd. Precies wat Dre zegt: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het topic zal nu wel erg rustig worden aangezien ik nu niets meer te melden heb, de set is klaar, heb alle tweaks uitgevoerd en er zijn nog misschien een paar kleine dingen uit te proberen, maar die zijn niet noemenswaardig.

Goh, is frank2 uiteindelijk naa al die jaren uitgetweakt, vergaat op 21-12-2012 de wereld
kunnen we het lustrum/feest van frank niet meemaken "1 jaar tweakloos"   ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

heb alle tweaks uitgevoerd en er zijn nog misschien een paar kleine dingen uit te proberen, maar die zijn niet noemenswaardig.

Geheel uitgetweakt ben ik nog niet, maar deze kleine dingen ga ik niet vermelden.

Als voorbeeld: ik kan nu wel zeggen dat mijn sat. tuner mij bij radio uitzendingen iets te helder is en dat ik dit heb opgelost door een ander stekkergat in de vibex te pakken, hoewel het vibex blok bijna geheel gelijk is zitten er toch kleine verschillen in de outlets. De sat tuner zat in de laatste outlet, nr 6,  en nu op plaats nr. 4. en dat geeft net iets minder helderheid en meer strakheid. Je kunt dit een tweak noemen maar ik vind dit als voorbeeld goed maar ik zou dit normaal niet posten.

twani

Citaat van: frank2 op maart 16, 2012, 11:23:25
Geheel uitgetweakt ben ik nog niet, maar deze kleine dingen ga ik niet vermelden.

Als voorbeeld: ik kan nu wel zeggen dat mijn sat. tuner mij bij radio uitzendingen iets te helder is en dat ik dit heb opgelost door een ander stekkergat in de vibex te pakken, hoewel het vibex blok bijna geheel gelijk is zitten er toch kleine verschillen in de outlets. De sat tuner zat in de laatste outlet, nr 6,  en nu op plaats nr. 4. en dat geeft net iets minder helderheid en meer strakheid. Je kunt dit een tweak noemen maar ik vind dit als voorbeeld goed maar ik zou dit normaal niet posten.
Is daar een verklaring voor Frank? Van een Vibex blok mag je op z`n minst toch verwachten dat deze op alle in/outlets hetzelfde klinkt? :unsure:  Je verwacht voor dit geld toch niet dat het een soort van tombola is welke klank je kunt verwachten.......

frank2

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 16:29:32
Is daar een verklaring voor Frank? Van een Vibex blok mag je op z`n minst toch verwachten dat deze op alle in/outlets hetzelfde klinkt? :unsure:  Je verwacht voor dit geld toch niet dat het een soort van tombola is welke klank je kunt verwachten.......

Ik heb een furutech 609 blok gehad en daar waren alleen de eerst 2 gaten goed, de rest was duidelijk minder. Aanmerkelijk zelfs. Heeft te maken met de interne bedrading neem ik aan. Martin had bij furutech 609 blok precies hetzelfde. Het Vibex blok is daarin een heel stuk beter, maar er zijn kleine verschillen, vooral naar nu blijkt op de laatste outlet.
Toch kost dat blok (de furutech 609) nu 1300 euro Dus dan begrijp je het wel??!! ik niet dus....

twani

Citaat van: frank2 op maart 16, 2012, 16:51:14

Ik heb een furutech 609 blok gehad en daar waren alleen de eerst 2 gaten goed, de rest was duidelijk minder. Aanmerkelijk zelfs. Heeft te maken met de interne bedrading neem ik aan. Martin had bij furutech 609 blok precies hetzelfde. Het Vibex blok is daarin een heel stuk beter, maar er zijn kleine verschillen, vooral naar nu blijkt op de laatste outlet.
Toch kost dat blok (de furutech 609) nu 1300 euro Dus dan begrijp je het wel??!! ik niet dus....

Zou voor dat geld wel bijna in de handleiding beschreven mogen worden ;D  Zoiets van: klinkt uw set te helder, prik dan in inlet no 3, klinkt uw set maar matig 3D prik dan in 5............ Zonder dollen, ik dacht nu juist dat je middels aanschaf van een dergelijk exhorbitant duur blok je jezelf van "zulks een onrust" kon afhelpen, maar nee toch weer proef ondervindelijk aan de gang......

frank2

Citaat van: twani op maart 16, 2012, 17:15:27
Zou voor dat geld wel bijna in de handleiding beschreven mogen worden ;D  Zoiets van: klinkt uw set te helder, prik dan in inlet no 3, klinkt uw set maar matig 3D prik dan in 5............ Zonder dollen, ik dacht nu juist dat je middels aanschaf van een dergelijk exhorbitant duur blok je jezelf van "zulks een onrust" kon afhelpen, maar nee toch weer proef ondervindelijk aan de gang......

Toch iets beter lezen ik het dat blok GEHAD, door juist de verschillen die echt niet subtiel waren, alleen de eerste 2 gaten bij de inlet, die waren echt goed, de rest was een stuk minder, dat heeft niets met helder te maken, maar het was gewoon slechter. In ieder geval ben ik daardoor naar stekkerblokken gaan zoeken en beluisteren. Met als eindresultaat een Vibex.

Maar je hoeft mij niet te geloven hoor, het is alleen mijn ervaring, die van snowmaster en van Martin.
Persoonlijk zal ik niet meer gauw furutech adviseren.

twani

Citaat van: frank2 op maart 16, 2012, 18:32:55
Toch iets beter lezen ik het dat blok GEHAD, door juist de verschillen die echt niet subtiel waren, alleen de eerste 2 gaten bij de inlet, die waren echt goed, de rest was een stuk minder, dat heeft niets met helder te maken, maar het was gewoon slechter. In ieder geval ben ik daardoor naar stekkerblokken gaan zoeken en beluisteren. Met als eindresultaat een Vibex.

Maar je hoeft mij niet te geloven hoor, het is alleen mijn ervaring, die van snowmaster en van Martin.
Persoonlijk zal ik niet meer gauw furutech adviseren.
`T was ook maar een voorbeeld, ik had het niet verwacht bij dit soort blokken, that`s all............