Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 09:05:56
Bij mij roept herinneringen op van ruim 45 geleden op het kleuterschoolplein als er iemand een spinnetje had ontdekt...

45 wat???

rallufff

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 09:05:56
Bij mij roept herinneringen op van ruim 45 geleden op het kleuterschoolplein als er iemand een spinnetje had ontdekt...

:D :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 09:10:23
wie zegt dat het een populaire kabel is. Lapp maakt tig soorten kabels, enkele ervan zijn erg geschikt om als netsnoer bij audio te werken, anderen totaal niet.
LAPP link bekeken? zo groot is de keuze niet hoor, of je moet met 30 aderige transmissiekabel willen werken  :D
JBL PRX Power!

S@m

erik s.

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 09:12:08
LAPP link bekeken? zo groot is de keuze niet hoor, of je moet met 30 aderige transmissiekabel willen werken  :D
wie zegt dat het een oelflex is?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 09:21:25
wie zegt dat het een oelflex is?
zoals ik al zei, LAPP link hierboven al bekeken?
zo veel powerkabels, of andere kabels tot 6 aders die in een shuko passen heeft LAPP niet, neem aan dat er geen powerkabel is gemaakt van gevlochten CAT6?
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 09:24:23
zoals ik al zei, LAPP link hierboven al bekeken?
zo veel powerkabels, of andere kabels tot 6 aders die in een shuko passen heeft LAPP niet, neem aan dat er geen powerkabel is gemaakt van gevlochten CAT6?

bij link ga je naar de oelflex 100 CY.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 09:25:21
bij link ga je naar de oelflex 100 CY.
dan ga je ff 1 niveau omhoog, tjezus.... dit is echt dwars doen om het dwars doen Erik, kom op.....

om het makkelijk te maken:

http://lappbenelux.lappgroup.com/index.php?id=756799

ontvouw de links maar, op de multicontrol kabels na, zie je iedere keer de 5 zelfde kabels geadviseerd worden
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 09:27:48
dan ga je ff 1 niveau omhoog, tjezus.... dit is echt dwars doen om het dwars doen Erik, kom op.....
ik ben denk ik wat beter thuis in het aanbod van Lapp dan jij. de öranje Lapp bv is ook geen oelflex.

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 09:30:31
ik ben denk ik wat beter thuis in het aanbod van Lapp dan jij. de öranje Lapp bv is ook geen oelflex.
wat zeur je nou over offlex?

staat er wel op trouwens  :D

JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 08:19:15
Zoals ik al eerder heb geschreven is het geen Lapp 100 of 110.
Snowmaster wil zeker weten dat de kabel universeel is maw. in diverse sets hetzelfde doet.

Een kabel die in iedere set hetzelfde doet...dat zou een oplossing zijn zeg. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 09:32:21
wat zeur je nou over offlex?

staat er wel op trouwens  :D

misschien een andere? de oelflex is alleen een servo-serie van Lapp, die maken nog VEEEL meer.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 09:34:18
misschien een andere? de oelflex is alleen een servo-serie van Lapp, die maken nog VEEEL meer.
zoals ik al zie het COMPLETE assortiment staat hier: http://lappbenelux.lappgroup.com/index.php?id=756798 meer maakt LAPP niet (behalve OEM kabel > andere opdruk)
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 08:43:56
Ik snap de geheimzinnigheid niet. Jullie zijn enthousiast over een populaire kabel die gewoon in de handel is, maar behandelen het als een delicate ontdekking, nog niet gereed voor breder publiek?
Alsof het iets is wat de hele audiowereld op z'n kop zet. Of dat er iemand bang is dat ze met deze "ontdekking" aan de haal gaan? zo komt het i.i.g. over.
Zie taktieken van Derek en andere guru's in de wereld , die roepen ook niet in minuut 2 van het programma "dit is het en zo is het", nee die bouwen 50 minuten suspense en ondoorzichtigheid op.
Daarmee creeren ze de mythe om zichzelf.
Hey hoe krijg je anders een topic van 247 pagina's gevuld en allerlei "aanhangers" die oooh en aaah roepen om een netspanningskabel van 2 euro 50 die gelijk presteert aan een willekeurig ander netspanningskabel met dezelfde diameter koperen geleiders *duh*

Ruud-

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 08:19:15
Ik ben zeer tevreden over de kabel in mijn set doet hij precies alles goed, sommigen denken oke dus dan koop ik hem ook en na een inspeelperiode klinkt het in hun set van geen kanten, en dan heb ik het gedaan.  

Als in de basis de set goed is, en dat moet hij mijn insziens zijn voordat je met netkabels gaat stoeien, lijkt me dat onmogelijk.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

AbZ

Citaat van: chansig op maart  8, 2012, 09:33:49
Een kabel die in iedere set hetzelfde doet...dat zou een oplossing zijn zeg. :D
als er een probleem was  ::)

frank2

Citaat van: Ruud- op maart  8, 2012, 09:41:44
Als in de basis de set goed is, en dat moet hij mijn insziens zijn voordat je met netkabels gaat stoeien, lijkt me dat onmogelijk.

als je een set hebt met een sound die een donker timbre heeft zou deze kabel wel eens too much kunnen zijn. En ik heb deze kabel alleen op CP Audio en vibex rodium blok geprobeerd, het stekkerblok doet nl ook veel.

En straks klinkt het niet en dan hebben wij het gedaan, ik geef SM gelijk eerst testen en dan openbaar maken. Het is dus niet om suspense te creëren, SM heeft nog bepaalde testen te doen.

En overigens je kunt ook gewoon een andere kabel kopen, deze kabel is geen walhalla. (alleen ik en iemand anders is er erg tevreden over en vond het een stuk beter dan belden)

Laten we er wel vanuit gaan dat het mijn en SM bedoeling was om een goede kabel te zoeken die niets verkeerd deed en die betaalbaar zou zijn, dus niet meteen honderden euro's zou kosten. Ook een beetje vanuit de filosofie dat heel duur niet meestal beter is en vaak extra bestanddelen heeft waardoor de kabel een bepaalde kleuring afgeeft wat dan de fouten in een set mooi maskert.  (en dat was precies wat ik niet wilde!!)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Hoe kan je "het" nou gedaan hebben, als "het" om jouw persoonlijke ervaring gaat?
Je praat toch ook over je stekkerblokken, interlinks, prefab kabels en luidsprekers? daar maak je dit voorbehoud toch ook niet?
waarom je nu dan in een druk maken over "het" gedaan hebben?
JBL PRX Power!

yorkie13

SM  :withstupid:

ben ondertussen wel benieuwd naar de kabel

Kingpin

Straks is het dezelfde kabel die ik 3 jaar geleden al gebruikte  :D

Maar Frank/Snow waar maken jullie je druk om, je geeft immers al aan dat het voor jullie goed functioneerd en geen garantie voor anderen afgeeft, de keuze ligt toch immers bij de gebruiker zelf om te beslissen of hij deze kabel wel of niet wil?
Ben zelf ook wel benieuwd welke het nu is.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Raphie

Citaat van: Kingpin op maart  8, 2012, 11:52:53
Straks is het dezelfde kabel die ik 3 jaar geleden al gebruikte  :D
Die kans zit er dik in
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Kingpin op maart  8, 2012, 11:52:53
Straks is het dezelfde kabel die ik 3 jaar geleden al gebruikte  :D

welke?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Deleted Member 2

Ik kan alleen maar zeggen dat met het aanbrengen van een aparte audiogroep via de door Frank en snowmaster genoemde HiFi-tuning kabel mij heel veel gebracht heeft.
De set klinkt veel meer open en frisser op een aangename manier.
Je kan van alles zeggen over de manier op Frank "het evangelie verkondigt", maar het heeft mij er toe gezet om nou eindelijk eens die aparte audiogroep te maken.