Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 12:34:15
Dat zou ik maar niet te snel aannemen. Men neemt ook niks op de hak, maar vraagt Frank2 gewoon om zijn ervaring en beweegredenen.
Dan zou ik toch nog maar eens door wat oudere posts heen wapperen. Ik weet dat jij heel goed door teksten héén kunt lezen Raphie :D

frank2

Citaat van: Nooff op maart  8, 2012, 12:41:13
Kijk uit met dit soort uitspraken... Dit soort dingen suggereren namelijk dat je ook geen 550 euro uit hoeft te geven aan een stekkerblok.

Daar zit wat in! Maar, om even terug te koppelen naar de tweede quote binnen deze post, waarom zou een kabel van 30 euro per meter niet nog beter uit kunnen vallen? De vergelijking van 15 euro naar 500 euro is m.i. nogal strekkend.

Ik heb hier diverse stekkerblokken gehad van 150 euro en iets duurder en geen van allen (o.a. ps audio) klonk in mijn set zo goed als de Vibex. Dat verschil VOND IK niet subtiel, het verschil was mij het geld waard.

Dat een kabel van 30 euro misschien beter is kan heel goed, vind hem maar eens, en mag ik 'm gratis 2 weken testen? daar zit het probleem, je moet eerst kopen en dan maar hopen dat het een goede keuze is. Vandaar dat wij straks het typenr wel doorgeven, ik heb deze kabel blindelings gekocht hopende dat een goede keus zou zijn (na overleg met Snow)

De lapp kabel is goed uitgevallen, dus daarom schrijf ik daar over, het is moeilijk zonder honderden euro's uit te geven om een juiste kabel te vinden. (tenzij je kant en klare kabels koopt, die mag je nog wel eens lenen)

Verder ben ik er van obertuigt dat veel fabrikanten gewoon bij een Lapp firma een bepaalde kabel bestellen die ze na lang zoeken en testen hebben gevonden, deze relabelen en dan duur verkopen omdat de onderzoekskosten eruit moeten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:54:38
Dat een kabel van 30 euro misschien beter is kan heel goed, vind hem maar eens, en mag ik 'm gratis 2 weken testen? daar zit het probleem

Welk probleem, je hebt toch connecties met een niet nader te noemen hifizaak in het oosten?

Ik bespeur enige willekeur..

S@m

omdat de onderzoekskosten eruit moeten.

Dit heeft toch niets te maken met het niet vrijgeven van het type kabel..?

Raphie

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 12:03:12
waarom noem je de stekkers wel met typenr en de kabel niet? aan de stekker kunnen anderen zich toch ook enorm vergalloperen? dan heb je toch wat uit te leggen?
Frank? 2e reminder....
JBL PRX Power!

Deleted member

Wat een zinloze discussies weer.....  :yawnee:

@Frank, Snowmaster, gewoon lekker jullie ding doen. Jullie hebben uiteraard aan NIEMAND hier verantwoording af te leggen. :thumbs-up:

S@m

Citaat van: Antoine op maart  8, 2012, 13:11:04
Wat een zinloze discussies weer.....  :yawnee:

@Frank, Snowmaster, gewoon lekker jullie ding doen. Jullie hebben uiteraard aan NIEMAND hier verantwoording af te leggen. :thumbs-up:

Wij toch ook niet..?

Nooff

De lapp kabel is goed uitgevallen, dus daarom schrijf ik daar over, het is moeilijk zonder honderden euro's uit te geven om een juiste kabel te vinden. (tenzij je kant en klare kabels koopt, die mag je nog wel eens lenen)

Verder ben ik er van obertuigt dat veel fabrikanten gewoon bij een Lapp firma een bepaalde kabel bestellen die ze na lang zoeken en testen hebben gevonden, deze relabelen en dan duur verkopen omdat de onderzoekskosten eruit moeten.
Niet alleen bij Lapp doen ze dat hoor. Ik heb nog wel een kabel die je mag lenen en uitproberen, echter zit hier wel een toevoeging in  ;)

frank2

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 12:59:35
Welk probleem, je hebt toch connecties met een niet nader te noemen hifizaak in het oosten?

Deze niet nader te noemen zaak in het oosten verkoopt geen stroomkabels, misschien 1 soort dus daar heb ik niets aan
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

frank2

Citaat van: Nooff op maart  8, 2012, 13:15:14
Niet alleen bij Lapp doen ze dat hoor. Ik heb nog wel een kabel die je mag lenen en uitproberen, echter zit hier wel een toevoeging in  ;)

dank, maar ik ben nu klaar met de stroomkabels..

S@m

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 14:56:10
Deze niet nader te noemen zaak in het oosten verkoopt geen stroomkabels, misschien 1 soort dus daar heb ik niets aan

Zet dat je niet aan het denken..?

frank2

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 15:15:04
Zet dat je niet aan het denken..?

nee, belden, virtual dynamics, en nog 2 merken, maar ik vind of de kabels te duur of ik heb ze al.

S@m

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 15:39:21
nee, belden, virtual dynamics, en nog 2 merken, maar ik vind of de kabels te duur of ik heb ze al.

Die te dure zou je eens een week of twee kunnen proberen, daar ging het toch om?

Aan de andere kant, als je nu tevreden bent waarom dan op zoek naar een heiliger graal...

frank2

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 15:43:28

Aan de andere kant, als je nu tevreden bent waarom dan op zoek naar een heiliger graal...

juist. Er bestaan betere kabels.
Een andere versterker krell bijvoorbeeld is ook beter dan mijn Belles

enz.

Kjelt

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 15:49:51
Een andere versterker krell bijvoorbeeld is ook beter dan mijn Belles
Wat is beter, die Krell's worden wel warmer wat vaak weer ten koste gaat van de levensduur van de elco;s

frank2

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2012, 15:52:28
Wat is beter, die Krell's worden wel warmer wat vaak weer ten koste gaat van de levensduur van de elco;s

Beter is de vorm van meer autoriteit en klankkleur. Persoonlijk zal ik niet gauw een Krell kopen, was meer als voorbeeld bedoeld.

B.

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 08:52:17
Lijkt me een voldoende antwoord

Hoe kan snowmaster beoordelen of een kabel ´universeel´ presteert? Heeft snowmaster ´universele´ oren? Gaat hij met tientallen sets testen om ´universeelheid´ te beoordelen?

B.

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:13:32
Volgende probleem is dat je die dure kabels nergens even ergens kunt lenen.

Moet je eens bij de Gamma vragen of je een netsnoertje mag lenen.... :D

yorkie13

misschien heeft hij een universeelmeter  8)

frank2

@B.  Er is een speciaal topic geopend door mij waar je naar hartenlust boeiende reacties en vragen kunt posten, dit om dit topic niet te laten verzanden...  Gelieve daar je reacties e.d. te posten.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121216.0

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B.

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 18:19:30
@B.  Er is een speciaal topic geopend door mij waar je naar hartenlust boeiende reacties en vragen kunt posten, dit om dit topic niet te laten verzanden...  Gelieve daar je reacties e.d. te posten.

Het gesprek ik hier toch gaande en niet daar?

Raphie

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 18:19:30

Maar wat is hier dan nog over als we allemaal daarheen verhuizen?
JBL PRX Power!

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.