Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Perfectionist

Citaat van: S@m op januari 21, 2012, 17:08:22
Als het een privé aangelegenheid is laat Frank dan lekker een blog starten. Kan hij alle zin en onzin verkondigen wat ie wil. Dit is een publiekelijk forum en dan is het actie < > reactie. Al lezen sommige mods de réacties met een half oog en dat is dan weer jammer

Zelfs in het topic 'van' Arjan schrijft Frank nu al imho grote flauwekul dus het verspreidt zich en dat is imho ongewenst...

Zo dat is dan een persoonlijke aanval op de/ een mod en een aanval op de integriteit van het forumbeheer.  Dat is dus een ban van minimaal 7 dagen ( leg dit nog voor in het adminteam). ik had je eerder gewaarschuwd. Daarbij blijf je doorgaan met trollen, en ook hier had je een waarschuwing voor. Je bent vrij om terug te komen, nadat je eerder aangeeft definitief weg te blijven, maar gedraag je dan wel.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Ik heb vandaag per post enkele stekkers gekregen via Jouw Hifi. Een van die stekkers is een verloopstekker van scheerapp. stekker naar normale euro stekker. Zodoende kan ik eindelijk een echt snoer aan de sat. tuner hangen, een standaard belden doet al erg veel het geluid heeft eindelijk body en de hoog frutsels zijn geheel weg. Ik ben erg tevreden en dat voor 10 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Joris1971

Perfectionist

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 17:15:21
Ik dacht dat je weg bleef en dat je genoeg van mijn topic en het forum had. Jammer, heel jammer ik zit niet te wachten op dom commentaar van jou.

In dit topic hoef ik geen kritiek in de vorm van grote flauwekul en meer van dat soort taal Doe dat maar op je eigen topic of elders. Arjan en ik hebben een duidelijk andere mening. Jouw mening hoef ik niet te horen.

Frank, hiervoor krijg je een waarschuwing. Dit soort bejegening is over de grens.

Ik ben het gedoe in dit topic inmiddels meer dan zat, en als het zo doorgaat, is heel vervelend, maar gaat de boel gewoon tijdelijk op slot.

VlisChris

3 Admins tegelijk in 1 topic.
Ik voel een kleine escalatie aankomen :P

Zonde. Zou niet nodig moeten zijn in een topic over een gezamenlijke hobby heren. Echt zonde.

Perfectionist

Citaat van: Joris1971 op januari 21, 2012, 17:29:41
Sorry, maar waarom is mijn posting weggehaald?

Reacties nav admin interventies mogen alleen per PB.

Perfectionist

Citaat van: Christiaan S op januari 21, 2012, 17:37:24
3 Admins tegelijk in 1 topic.
Ik voel een kleine escalatie aankomen :P

Zonde. Zou niet nodig moeten zijn in een topic over een gezamenlijke hobby heren. Echt zonde.

Ik begrijp inmiddels ook dat mensen elkaar hele vervelende PB's aan het sturen zijn, of elkaar via PB opjutten. Ik vind het erg jammer dat mensen zo vijandig met elkaar omgaan binnen dit forum.

Om de rust te laten wederkeren gaat dit topic tijdelijk op slot.

Perfectionist

Topic gaat weer open. Hopelijk is iedereen bedaard en gaat op een normale manier met elkaar om, dat betekent dus hard, indien nodig, op de inhoud, redelijk op de relatie.

En mocht dat niet lukken, dan kan ik het enkele lid wat feedback gaf dat er te snel op de banknop wordt gedrukt verzekeren dat dat dan nog sneller zal gebeuren. Een gewaarschuwd mens telt voor......., dan heb je het dus echt aan jezelf te danken. We gaan er echter vanuit dat dat niet nodig is!

Veel plezier weer hier!

frank2

Dank Perfectionist dat mijn topic weer open is.

Morgenavond zet ik hier mijn vervolgverhaal neer over mijn stroomverbeteringen en het waarom. (deel 2 dus)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op januari 24, 2012, 21:01:37
Dank Perfectionist dat mijn topic weer open is.
+1

Citeer
Morgenavond zet ik hier mijn vervolgverhaal neer over mijn stroomverbeteringen en het waarom. (deel 2 dus)
Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jumping Jack

Citaat van: HTip op januari 25, 2012, 08:23:09
+1

+2

Jammer dat dergelijke ingrepen nodig zijn om rust te brengen in een "privé"-topic. Blijven gaan Frank!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Goed om te lezen dat het weer open is..Ik hoop dat beide kanten tot bezinning zijn gekomen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

+4

Ik miste het alsof de ochtendkrant niet bezorgd was....

AbZ

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

Stroom part 2

In mijn topic lees ik de meest vreemde verhalen, waarop ik enige tijd niet op geantwoord heb. Maar bij deze het vervolg van mijn optimalisatie m.b.t. Een mooier, beter en voller geluid met meer emotie. (en voor iedereen over mij heen valt, ik weet ook wel dat je niet alles met stroom kunt oplossen, echter zoals je hebt kunnen lezen zijn de mensen die hier hebben geluisterd er allemaal wel van overtuigd dat het hier niet slecht klinkt, maar dat er verbeteringen kunnen plaatsvinden. Ik wil mijn huidige apparatuur behouden, geen extra geld meer besteden in weer nieuwe apparaten, en toch verbeteringen doorvoeren die duidelijk hoorbaar zijn en welke wel verbeteringen in de sound tot gevolg hebben)

Zoals je enige pagina's geleden hebt kunnen lezen heb ik als eerste de stroomaanvoer naar het stekkerblok verbeterd dmv. Een hifituning kabel. Aan het einde heeft lange tijd gezeten een furutech gold euro stekker, welke in het blok ging.
Naar aanleiding van een tip van een audiovriend besloot ik eens de stekkers op een andere plaats te stoppen van mijn furutech 609 stekkerblok, dit om geluid proberen te verbeteren. Daardoor kwam ik erachter dat niet alle inlets even goed presteerden, alleen de eerste 2 inlets deden het erg goed de rest  minder. Tegelijkertijd begon Snowmaster met kabels en stekkers en met stekkerblokken. Hij had op een website een blok gevonden wat hem wel wat leek. Na enkele mails kon ik de CP Audio Ultinate Reference voor 2 maanden lenen.

Alvorens daar op verder te gaan, waarom ik hier geheel mee begon? Zoals eerder vermeld is mijn geluid wat mijn speakers voortbrengen mooi, maar ik wilde het graag warmer, beter hebben. Ik wilde als ik een gitaar hoorde ook de klankkast horen en dat had ik niet. Ondertussen was duidelijk geworden uit testen bij 3 mensen dat furutech gold stekkers het middengebied ieler maken, en daar zat duidelijk een probleem. Verder had ik op 2 cd's na geen probleem meer met schreeuwigheid van stemmen, dat hadden diverse verbeteringen in de stroomvoorziening al opgelost, maar het geluid was te schoon, te steriel, wel duidelijk, strak, mooie bas, helder en mooi hoog. Maar er was te weinig volheid in het geluid.

Daartoe heb ik Jouw Hifi gevraagd om enkele stekkerblokken te sturen en dat deed hij tegelijk met enkele kabels. Deze heb ik uitgebreid kunnen testen. Daaruit bleek dat de kabels allemaal veel dingen goed deden maar ook vaak het hoog benadrukten wat ik hier thuis echt niet nodig heb.
Verder bleek dat de stekkerblokken allemaal rond de 150 a 200 euro beduidend minder waren dan de furutech 609. De voorzichtige conclusie die daaruit te trekken valt is dat goedkopere stekkerblokken wel iets doen, ze helpen wel iets door het geluid iets beter te maken maar het is niet veel, al is het wel beter dan een gamma blok.
Wil je echt verbetering van je geluid is een stekkerblok wat zo rond de 500 a 700 euro kost een aanmerkelijk betere optie. Het gehele geluid wordt beduidend mooier, zonder enige vorm van hardheid e.d. Het geluid wordt groots, imposanter, meer dynamiek, meer diepte en ruimtelijkheid. Ook de detaillering en de "zwartheid" wordt beter, er komt meer rust in het geluid.
Toch zijn er grote verschillen in stekkerblokken ben ik ondertussen achter gekomen.

Ondertussen kreeg ik het CP Audio blok te leen en kon ik dat gaan inspelen. Een review staat verderop. Verder kwamen Martin, Snowmaster en ik tot de voorzichtige conclusie dat kabels verschil maakten maar dat stekkers dit ook deden maar vooral euro stekkers deden dit nog sterker.

Op dit moment ben ik daar druk me bezig, om te ontdekken welke stekkers het hier in mijn set goed doen. Verder ben ik bezig met het inspelen van het Vibex One 6Rodium blok. De keuze is nog steeds niet gemaakt tussen de Vibex en de CP Audio, ze presteren beide erg goed maar hebben wel duidelijke verschillen. Het is maar waar de nadruk op gelegd moet worden. En wat ik mooier vind.

Ook heb ik ondertussen ontdekt dat furutech koper iec euro stekkers het midden erg mooi maken en sinds kort zit deze stekker aan het stekkerblok, in mijn set doet dat erg veel goeds. Ik kom daar nog op terug. Moet het allemaal nog evalueren en ik krijg ook nog een furutech IEC euro stekker van Furutech met rodium, vlgs. WenW audio toch eigenlijk wel een must achter het Vibex blok, dit moet dus nog getest worden.

Dit verhaal wordt nog vervolgd.

vanzomereng

Frank,

Prachtig dat je weer post hiero en hoop snel op een vervolg.

Uitgaande van de vele metingen die bij jouw zijn gedaan en het waarschijnlijke
uitstekende gehoor waarover je beschikt, hoop ik je ook wat vaker in onderstaande
topics aan te treffen en wellicht door de discussie hier te voeren, kan je het hiero
wat "opgeruimder" houden

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119822.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119998.0
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Denk dat hij op nóg meer discussie zit te wachten, meneer ''CAPS LOCK'' ;)

vanzomereng

Citaat van: ArjanR1 op januari 25, 2012, 17:36:50
Denk dat hij op nóg meer discussie zit te wachten, meneer ''CAPS LOCK'' ;)

Denk dat Frank geen tijd heeft, er is nog veel te doen en te testen thuis  :P
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

HTip

Leest lekker weg, Frank! Ik heb veel waardering voor de manier waarop jij, Snowmaster en alle anderen testen en de resultaten delen. Ik hoop dat ik straks ook jouw bevindingen kan onderschrijven. Ben weer benieuwd naar het volgende deel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Nice one Frank!
Het blijft (vind ik) altijd behelpen bij het schrijven van stukken, maar jouw mindset en referentiekader is me altijd wel duidelijk geweest. En daarom voor mij zeker een leuk leesstuk. Leuk dat je die finesses weet te vinden en wat je uiteindelijk wil in je geluid, zonder echt mega upgrades te doen die je altijd zoveel geld hebben gekost.
Succes met het vinden van jouw ultieme stekker blok!
Ik ga eens kijken naar die hifi tuning kabel voor in mijn stereo opstelling. Wie weet dat ik die laatste procenten winst kan halen met een goedkoper setje (Denon AVC-A10SE en een DVD-A1) ;D.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

De HFT kabel is een installatiekabel, dus niet geschikt voor losse stroomsnoeren van te maken. Jouw Hifi verkoopt deze kabel

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari 26, 2012, 07:52:13
De HFT kabel is een installatiekabel, dus niet geschikt voor losse stroomsnoeren van te maken. Jouw Hifi verkoopt deze kabel

Ok. Dat maakt het duidelijk ;).
Ik moet er toch aan om eens een aparte stroomgroep te maken. ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

HTip

Citaat van: frank2 op januari 26, 2012, 07:52:13
Dat is de Belden dacht ik ook, maar ik heb daar prima stroomkabels voor de sub en beamer van kunnen maken. Waarom kan dit niet met de HFT?
Showcase - Topic