Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik zat het te denken toen ik de post aan het lezen was en wilde eigenlijk dezelfde opmerking plaatsen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

Zeg Frank,

Wel even de ervaringen met die nieuwe vibex delen he, ik had deze in januari 2011 in bestelling staan en heb die een half jaar later maar geannuleerd, zijn ze eindelijk in iemands(jouw) bezit en ga jij je (review) keutel intrekken vanwege een paar verveelde onverlaten, potverdorie zeg  ???

Ruud-

Citaat van: Erik van Voorst op januari 20, 2012, 13:21:18
Frank, je kamer is (volgens je eerste post) 4.80 mtr breed minus 2 meter ( speakers uit elkaar ) dan hou je 2.80 breed over, minus 2 maal de speakerbreedte zeg 40 cm is 2.80 mtr minus 80 cm is 2.00 meter gedeeld door 2 (speakers) dan is de ruimte naar de zijkant toch geen 3 meter maar is de ruimte naar de zijkant 1 meter.....

Of zie ik iets over het hoofd.....

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja die foto zag ik ook, maar misschien dat er tussentijds een muur is uitgebroken oid.  :mellow:

Kijk Abz je hebt wel gelijk, maar nu mijn volgende invalshoek:

Stel Frank schrijft enthousiast een paar velletjes over zo een stekker(blokkie) en stel dat dit iemand triggert om het ook aan te schaffen....doet geen hond kwaad....zal toch wel 9 van de 10 keer anders klinken in een andere setup...

Maar stel Frank schrijft over zijn Ushers van 1.37 mtr hoog en 80 cm diep in nagenoeg vierkante luister omgeving van 4.80 x 3.60 mtr en hij zegt dat er 3 meter naar de zijkant is en dat hij 3 meter er vanaf zit ( ook via de tekening kom ik op 2 meter....80 plus 80 is 1.60.... 3.60 minus 1.60 is 2 meter) en dat hij in deze luisteromgeving geen enkel probleem heeft!!
Ik vind dit persoonlijk wel een beetje " randje " deze belevingswereld.

Ik vind dan dat je kritische vragen mag stellen nu inmiddels niet meer zozeer om Frank te begeleiden maar meer om een medeforummer die deze speakers overweegt niet te veel eenzijdige info te laten lezen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Zijn dit nu ook de argumenten die jouw hebben doen beslissen om een tijd geleden minder op het forum aanwezig te zijn ?

Ik krijg namelijk strek de indruk dat je je gram probeert te halen door het geheel over te spelen door nu zelf op de stoel van criticaster te gaan zitten.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: Hifi Addict op januari 20, 2012, 14:22:31
Zeg Frank,

Wel even de ervaringen met die nieuwe vibex delen he, ik had deze in januari 2011 in bestelling staan en heb die een half jaar later maar geannuleerd, zijn ze eindelijk in iemands(jouw) bezit en ga jij je (review) keutel intrekken vanwege een paar verveelde onverlaten, potverdorie zeg  ???

Ha,ha....LOL. 
Voor jou zet hij het zo in de PM  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 20, 2012, 17:39:23
Ja die foto zag ik ook, maar misschien dat er tussentijds een muur is uitgebroken oid.  :mellow:

Kijk Abz je hebt wel gelijk, maar nu mijn volgende invalshoek:

Stel Frank schrijft enthousiast een paar velletjes over zo een stekker(blokkie) en stel dat dit iemand triggert om het ook aan te schaffen....doet geen hond kwaad....zal toch wel 9 van de 10 keer anders klinken in een andere setup...

Maar stel Frank schrijft over zijn Ushers van 1.37 mtr hoog en 80 cm diep in nagenoeg vierkante luister omgeving van 4.80 x 3.60 mtr en hij zegt dat er 3 meter naar de zijkant is en dat hij 3 meter er vanaf zit ( ook via de tekening kom ik op 2 meter....80 plus 80 is 1.60.... 3.60 minus 1.60 is 2 meter) en dat hij in deze luisteromgeving geen enkel probleem heeft!!
Ik vind dit persoonlijk wel een beetje " randje " deze belevingswereld.

Ik vind dan dat je kritische vragen mag stellen nu inmiddels niet meer zozeer om Frank te begeleiden maar meer om een medeforummer die deze speakers overweegt niet te veel eenzijdige info te laten lezen.

Je blijft ook maar doorgaan hé ???

Kan me nog een topic herinneren dat er een persoon was, die er zelf slecht tegen kon, dat
hij onder vuur lag.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110479.msg1909337#msg1909337

Maar...

Als iemand de huidige Be10 wil aanschaffen, lijkt het mij sterk dat deze ff €17.000,- af tikt
en ze thuis laat bezorgen. Met andere woorden, mensen luisteren sowieso speakers eerst enkele
weken thuis...

En de maten van de speaker die je opgeeft kloppen niet echt.

Nahpets

Citaat van: ArjanR1 op januari 20, 2012, 20:19:37
En de maten van de speaker die je opgeeft kloppen niet echt.

36,5 cm vs 40 cm, valt wel mee toch?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Citaat van: Nahpets op januari 20, 2012, 20:41:55
36,5 cm vs 40 cm, valt wel mee toch?

Hoogte is 121cm, en diepte uit mijn hoofd 72cm.

Joris1971

Pfff wat een geleuter en gediscussier over iemand zijn set, die zelf niet eens meer reageert...

Hifi Addict

Voor de bakker, gelukkig geen slapeloze nacht voor mij  8)

Citaat van: Snowmaster op januari 20, 2012, 19:50:21
Ha,ha....LOL. 
Voor jou zet hij het zo in de PM  ;)

Citaat van: frank2 op september 26, 2006, 19:59:47
Bijgaand 2 foto's, ja het zijn geen kleine jongens, 137 cm hoog, 85 cm diep.

Ik was nog bescheiden  ;)
Tenzij Frank deze maten ook verkeerd heeft.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 21, 2012, 12:16:58
Ik was nog bescheiden  ;)
Tenzij Frank deze maten ook verkeerd heeft.

Dat is de 8871, niet de Be10.

Okay excuus voor de verwarring....my bad... ;)

frank2

Bijgaand enkele foto's van mijn luisterruimte.
Slechts ter indicatie hoe groot de ruimte is en waar ik luister (op de bank natuurlijk)

Ik hoef hier verder geen commentaar op.

Binnenkort zal ik hier ook eindelijk de review geven van het CP Audioblok en zal ik iets vertellen over stekkerblokken en stroomkabels. Deze tekst is al klaar, en zal hier ook binnenkort verschijnen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

....

Ik wilde iets positiefs zeggen over de ruimte maar ja het mag niet.. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

kermy

Citaat van: chansig op januari 21, 2012, 15:09:05
....

Ik wilde iets positiefs zeggen over de ruimte maar ja het mag niet.. :D

Gr Hans

bis

Met vriendelijke groet,

Kermy

Snowmaster

Frank, je hebt je toch laten verleiden om te reageren.

Eigenlijk is dat wel jammer, want al die reagerende forumleden vertelden daardoor veel over zichzelf.
Hele problemen werden ter plekke bedacht en ongeneerd werd conclusie na conclusie aan elkaar geregen.
Als excuus voor dit ongeremde gedrag wordt dan jouw manier van posten aangegrepen. Twee zaken die nauwelijks iets met elkaar van doen hebben  ;).
Jammer, want nu zal de tomeloze stroom onzinnige maar grotendeels goedbedoelde reacties wel afnemen.
Aan de andere kant : misschien ga ik nu wel aansluiten bij jouw openbaringen, want de beschrijvingen zijn niet overdreven....ze zijn gewoonweg waar.
Tsja, ik snap dat sommigen mij niet voor gezond aanzien als ik schrijf :  mijn beeld kan ik probleemloos d.m.v. de stroomaanvoer scherper en onscherper maken, meer contrast of kleur meegeven en een staand golfje haal ik weg of laat ik weer verschijnen d.m.v. stroom.
De waarnemingen kunnen ook probleemloos gemeten worden. Met calibratieapparatuur is dit al vastgelegd bij het beeld.
Samen met Keyser wil ik wel graag een keer de audioverschillen gaan meten om het inzichtelijk te maken.
Dan wordt ook beter grijpbaar wat er nu precies gebeurd. Menselijke waarneming is immers heel subjectief, maar ook veel gecompliceerder dan meetaparatuur. 
Voorlopig is het heerlijk wandelen op deze bijna onontgonnen paden in audio- en videoland.
Frank en ik, maar ook een paar niet postende en anonieme forumleden beleven er heel erg veel plezier aan.
Het is goed om te zien dat Frank weer terug is in zijn eigen topic  :clapping:.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Citaat van: Snowmaster op januari 21, 2012, 16:03:11
Frank, je hebt je toch laten verleiden om te reageren.

Eigenlijk is dat wel jammer, want al die reagerende forumleden vertelden daardoor veel over zichzelf.

Vertel mij even wat ik over mezelf heb verteld door te reageren ? Ongeremd gedrag... :worship:

Gr Hans

Coax AQ Carbon

J.S.

Wat een raar topic wordt dit zo. Laten we het alsjeblieft het prive-topic van Frank houden, waarin hij lekker over zijn beleving kan uitwijden. Hoewel ik me in mijn beleving en aanpak van de hobby niet met Frank kan identificeren, lees ik zijn topic met ervaringen altijd met veel plezier. Dat laatste ontbreekt hier nu en dat lijkt me nou net niet de bedoeling van een hobby-forum...

S@m

Citaat van: J.S. op januari 21, 2012, 16:40:34
Wat een raar topic wordt dit zo. Laten we het alsjeblieft het prive-topic van Frank houden, waarin hij lekker over zijn beleving kan uitwijden. Hoewel ik me in mijn beleving en aanpak van de hobby niet met Frank kan identificeren, lees ik zijn topic met ervaringen altijd met veel plezier. Dat laatste ontbreekt hier nu en dat lijkt me nou net niet de bedoeling van een hobby-forum...

Als het een privé aangelegenheid is laat Frank dan lekker een blog starten. Kan hij alle zin en onzin verkondigen wat ie wil. Dit is een publiekelijk forum en dan is het actie < > reactie. Al lezen sommige mods de réacties met een half oog en dat is dan weer jammer

Zelfs in het topic 'van' Arjan schrijft Frank nu al imho grote flauwekul dus het verspreidt zich en dat is imho ongewenst...

frank2

Ik dacht dat je weg bleef en dat je genoeg van mijn topic en het forum had. Jammer, heel jammer ik zit niet te wachten op dom commentaar van jou.

In dit topic hoef ik geen kritiek in de vorm van grote flauwekul en meer van dat soort taal Doe dat maar op je eigen topic of elders. Arjan en ik hebben een duidelijk andere mening. Jouw mening hoef ik niet te horen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 17:15:21
Ik dacht dat je weg bleef en dat je genoeg van mijn topic en het forum had. Jammer, heel jammer ik zit niet te wachten op dom commentaar van jou.

Het is een openbaar forum...

Buiten dat reageer je verder op geen enkel goed bedoeld advies die op de voorgaande pagina's staan...

S@m

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 17:15:21

In dit topic hoef ik geen kritiek in de vorm van grote flauwekul en meer van dat soort taal Doe dat maar op je eigen topic of elders. Arjan en ik hebben een duidelijk andere mening. Jouw mening hoef ik niet te horen.

Da's dan pech Frank, zoveel fanmail gekregen via PM of ik toch nog eens zo af en toe wil posten. En ja, je fans laat je niet in de steek toch!?

Jij bent ook weer terug om dezelfde reden meen ik  ;D   ;)

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 21, 2012, 17:17:08
Het is een openbaar forum...

Buiten dat reageer je verder op geen enkel goed bedoeld advies die op de voorgaande pagina's staan...

De goedbedoelde adviezen van de vele voorgaande pagina's zijn alle doorgelezen en indien nodig uitgeprobeerd, zonder dat te vermelden.
Vele posts zijn echter niet van toepassing op mijn set of geluidsbeleving en sommige posts klopten totaal niet.
Verder heb ik duidelijk meermaals vermeld dat ik geen nieuwe apparatuur ga kopen, wat ook niet nodig is omdat het geluid hier erg goed is en alleen probeer het nog mooier te krijgen.
Dat wil niet zeggen dat mijn apparatuur het beste is, maar dit is wat ik heb en ik steek geen geld meer in nieuwe apparaten.