Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: S@m op oktober 26, 2011, 11:44:17
Aluminiumfolie plakken aan de binnenzijde van een metalen kap, wat in hemelsnaam is daar de meerwaarde van... ???
I told u (reply #5000) 
Citaat van: Audioloog op oktober 26, 2011, 11:50:15
Voor als je het aan je rug hebt en loodbitumen te zwaar is?
;D

Kingpin

Als je een kooi van Faraday wil nabootsen moet je niet alleen de topcover bedekken. Heeft helemaal geen nut zo.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AbZ

Citaat van: Kingpin op oktober 26, 2011, 11:56:41
Als je een kooi van Faraday wil nabootsen moet je niet alleen de topcover bedekken. Heeft helemaal geen nut zo.
Dat is de bedoeling ook niet want (zoals S@m aangaf) het is al een metalen kast.
Bovendien zou een verstandig mens die short-range RFI gewoon bij de bron aanpakken natuurlijk.
Niet gaan samenwonen met een zendamateur  :notify:

Vik

Aluminiumfolie plakken aan de binnenzijde van een metalen kap, wat in hemelsnaam is daar de meerwaarde van... ???

Zoals ik al eerder had aangegeven. Bij mij zat het verschil denk ik meer tussen mijn oren dan dat het werkelijk iets deed in verbetering. Ik heb deze instrukties toch maar even gepost zodat sommige mensen het zelf kunnen proberen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

S@m

Citaat van: vik op oktober 26, 2011, 15:54:56
Zoals ik al eerder had aangegeven. Bij mij zat het verschil denk ik meer tussen mijn oren dan dat het werkelijk iets deed in verbetering.

Dat heb ik ook bewust in m'n quote op de vorige pagina gelaten Vik  ;)

frank2

Citaat van: fugazi_2009 op oktober 26, 2011, 09:29:06
Het soort verschil wat je beschrijft tussen de 83+tuc en de 95+cinemike is eigenlijk hetzelfde wat ik heb ervaren met het van de 83+tuc naar de 95+tuc te gaan. Dus veel daarvan zit al in het karakter van de 95. Dus dan zouden vik en ik nog eens een vergelijk moeten doen.

Het zou voor meerdere mensen erg handig zijn om op een goede set deze beide apparaten te vergelijken. Maar dan moet die van Vik wel een paar honderd uur gedraaid hebben, ik heb 'm gloednieuw gehoord, dus on ingespeeld
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 25, 2011, 22:45:53
Subtiel aangebracht, zo te zien. :laugh:  Maar dus een ding uit de esoterische hoek net zoals trollensnot, gehakt en bijenwas. Ik kan mij voorstellen dat Snowmaster dit een mod noemt die hij duidelijk zichtbaar vindt.  :P
Groeten...

Zo'n smeerboel in een apparaat is ook niet mijn ding. Het heeft daadwerkelijk een lichte werking, is blijkbaar prijzig maar voor het geld kun je beter fatsoenlijk modificeren en betere electronica plaatsen zoals bv. Cinemike.

Niet of nauwelijks iets op deze manier. De kap is al van metaal en er nog een laag tegenaan plakken zal niet zo veel veranderen. De laag smurfenverf heeft een betere werking dan eenvoudige alutape die zo wordt bevestigd.  Het wordt anders als de laag aluminium los van het apparaat is gemonteerd, dus geen geleider is. Maar dat is haast ondoenlijk tenzij je een kap over de component plaatst.
Het huis verzwaren en daarnaast afschermen verbetert de weergave wel, maar is ook al zo'n gedoe. Volproppen met Blackgates levert meer winst op ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Enige tijd geleden is Snowmaster hier geweest met een testopstelling om emi/rfi van de sat. reciever tegen te gaan. Een houten sleuf waarbinnen alu tape geplakt was. Dit zorgde voor een beter geluid van de apparatuur, eigenlijk vond ik dit niet te bevatten, maar ik kon het horen het was schoner, ruimtelijker. Dus ga ik zo naar de Praxis om berkenmultiplex van 9 mm dik te halen, deze laat ik op maat zagen waarschijnlijk a.s. donderdag en ik plak alles vol met alu tape. Daarna zet ik het geheel in elkaar en plaats het om de sat reciever. (de alu tape raakt dus niet de sat reciever aan)

Ik zal natuurlijk als het klaar is even een foto plaatsen. De kosten zijn ongeveer 25 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Als je een teveel aan hoog hebt, kun je het ook voor de tweeter plakken ;D

Nu ff serieus...

Ben benieuwd naar de verschillen als ik weer eens bij jou kom luisteren, das
alweer ff geleden!

ps,
Nieuwe topic titel?

Xander32

Citaat van: frank2 op november  5, 2011, 09:52:56
Enige tijd geleden is Snowmaster hier geweest met een testopstelling om emi/rfi van de sat. reciever tegen te gaan. Een houten sleuf waarbinnen alu tape geplakt was. Dit zorgde voor een beter geluid van de apparatuur, eigenlijk vond ik dit niet te bevatten, maar ik kon het horen het was schoner, ruimtelijker. Dus ga ik zo naar de Praxis om berkenmultiplex van 9 mm dik te halen, deze laat ik op maat zagen waarschijnlijk a.s. donderdag en ik plak alles vol met alu tape. Daarna zet ik het geheel in elkaar en plaats het om de sat reciever. (de alu tape raakt dus niet de sat reciever aan)

Ik zal natuurlijk als het klaar is even een foto plaatsen. De kosten zijn ongeveer 25 euro.
Als het werkt voor jou dan is het toch ok. Voor die €25,- ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Het werkt voor iedereen, alleen het klinkt volkomen zot, maar je hoort duidelijk verschillen, trouwens het is mdf plaat van 4 mm geworden voor 4 euro, en wat alu tape van de gamma voor 1,60 x 2 .

Snowmaster

Citaat van: frank2 op november  5, 2011, 10:54:45
Het werkt voor iedereen, alleen het klinkt volkomen zot, maar je hoort duidelijk verschillen, trouwens het is mdf plaat van 4 mm geworden voor 4 euro, en wat alu tape van de gamma voor 1,60 x 2 .

Hoop dat het stevig genoeg wordt, want jouw beschrijving komt nu ietwat fragiel over voor een definitieve versie.

Er zijn bedrijven die dit soort constructies onder de een dure naam verkopen......ze noemen het dan ****plates of ****cares en vragen honderden en zelfs duizenden eur's voor dit soort onzin. Afgelopen paar jaar ben ik er steeds vaker achter gekomen dat die zogenaamde dure en audiofiele oplossingen wel werken, maar volledig overpriced zijn. Een echte audiofiel laat zich daardoor natuurlijk niet van de wijs brengen want als het duur is, zal het wel goed zijn en moet het gekocht worden :devil:. Ik kan ook niet meer met droge ogen naar PPP's kijken, maar ga liever van dat geld op vakantie of doe iets leuks. Al jaren zijn de componenten in mijn pingpongsetje EMi/RFI gescheiden, hebben ze schone stroom en levert dit beter beeld en geluid op. De kosten zijn verwaarloosbaar.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Citaat van: frank2 op november  5, 2011, 10:54:45

Moet je natuurlijk wel een goede set hebben en goede oren.  :devil:

Maak je een foto van het geheel..ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik begrijp een houten plank met alu-tape en dit zorgt dan voor een betere afscherming ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Dat zou o.a. defensie vele miljoenen schelen...

frank2

Citaat van: chansig op november  5, 2011, 12:18:02
Moet je natuurlijk wel een goede set hebben en goede oren.  :devil:

Maak je een foto van het geheel..ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik begrijp een houten plank met alu-tape en dit zorgt dan voor een betere afscherming ?

Gr Hans

afscherming van emi/rfi signalen. Andere apparaten hebben er dan geen last van. Resultaat: schoner, mooier geluid. Kosten 10 euri

chansig

Maar inderdaad gewoon een plankje met wat tape ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: frank2 op november  5, 2011, 14:55:49
afscherming van emi/rfi signalen. Andere apparaten hebben er dan geen last van. Resultaat: schoner, mooier geluid. Kosten 10 euri

Als ik het goed begrijp zorgt je sat receiver voor hoogfreq. stoorsignalen door de ether waar de rest van je apparatuur last van heeft. En hoe zit dit dan met de voorzijde van de receiver..?

frank2

Die blijft open, de achterzijde scherm ik wel af, de voorzijde kan helaas niet. Neemt niet weg dat de meeste stoorsignalen tegen gehouden worden

chansig

En de bovenkant ?

Ik moet zeggen dat ik het principe wel begrijp...maar niet dat signalen dan niet een andere weg gaan...of worden die teniet gedaan zodra ze bij de tape aankomen ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: chansig op november  5, 2011, 16:13:58
Maar inderdaad gewoon een plankje met wat tape ?

Gr Hans

Frank bouwt een kapje over de decoder. Alleen de voorzijde blijft open.

chansig

De voorkant heeft er geen last van ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Zo vanochtend belde de buurman al om 9,15. uur. Hij wilde de plankjes wel even zagen. Dus daarna aan het plakken geslagen. En daarna even timmeren,

Allereerst vooraf: neem geen 4 mm dik mdf. (je kunt er haast geen spijkers inslaan, zo smal. En het alu tape kun je niet mooi strak plakken, het is iets te dun. Tesa alu tape is dikker dan Gamma tape.

De " sleuf" staat er nu met de sat reciever erin. Resultaat: je ziet het haast niet, zei Anita.

Geluid: het is schoner, meer diepte, het lijkt alsof het geluid dieper is geworden en in de mids meer schoon.

chansig

Ziet er leuk uit...waarom gaat die straling nu niet gewoon via de voorkant ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Ziet er netjes uit, maar neemt je buurman je nog wél serieus..?

frank2

Citaat van: S@m op november  6, 2011, 16:49:29
Ziet er netjes uit, maar neemt je buurman je nog wél serieus..?

nog voor 40% schat ik, maar hij is wel wat gewend ondertussen....