Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: S@m op oktober 14, 2011, 08:32:50
Ik ben jaloers omdat je mijn gedachten zo mooi kan omschrijven... ;)
En ik verheugd dat wij elkaar in deze "vatten". ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Snowmaster

Citaat van: Hipster op oktober 13, 2011, 22:49:32
Ik vat het concept " een set is in balans" zoals Frank het verwoordt niet.
Zijn bronnen daarin " toonaangevend" ? ;)

Lastig woord.....balans  ;D.
Ik snap Frank wel en zal proberen om het uit te leggen
Een "stand alone" stereoset is eigenijk vrij simpel aan te sluiten, een paar kabeltjes erin, plug en play.
Nu bagatelliseer het natuurlijk, maar als je deze stereoset gaat uitbreiden met een receiver, een platenspeler, een DVD speler, een sat. decoder en er ook nog een plasma aanhangt dan zijn al deze aparaten via interlinks en netkabels met elkaar verbonden.
Het is dan één grote keten.
Het is veel moeilijker om al deze apparaten lekker klinkend te krijgen dan één losse dedicated stereoset.
Dit komt omdat zij elkaar beïnvloeden door o.a. potentiaalverschillen en emi/rfi.  
Als je alleen een dedicated stereoset hebt en hij klinkt niet helemaal lekker dan kun je interlinks verwisselen of een stroomsnoertje proberen om het naar wens te krijgen. Het blijft een overzichtelijk geheel.
Heb je een stereo set met daarin geïntegreerd een HT set en er ook nog een sat.receiver met plasma aanhangen dan is het lastiger om alles lekker klinkend te krijgen.  Een verbetering op de ene bron (CD) hoeft nl. niet direct een verbetering voor een andere bron (sat. receiver)te zijn. Sterker nog, deze twee componenten bijten elkaar doorgaans als de ziekte.
Als je als stereoliefhebber een geweldig klinkende set hebt dan is het ook prettig dat TV geluid met veel diepte en stage wordt weergegeven. Wie wil er nu niet dat de kogels je om de oren vliegen bij TV kijken  ;D ?

Als de diverse bronnen (in één set) het geluid op een soortgelijke wijze weergeven met eenzelfde klankkleur dan is de totale set vaak in balans (tonaal).  Helaas hoor je maar al te vaak dat de CD speler de pannen van het dak speelt en de TV decoder een nassaal  dun geluid of juist een warm, wollig geluid produceert.  In die situatie hebben de diverse bronnen een compleet ander geluidsbeeld en zeker niet dezelfde "signature" zoals Frank schrijft. Afhankelijk van de behoefte van de eigenaar valt er dan meestal nog veel winst te behalen in die set.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Hierboven wat mij betreft helder verwoord hetgeen Frank met in balans wil aangeven.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

S@m

Citaat van: Snowmaster op oktober 14, 2011, 11:50:44
Als je als stereoliefhebber een geweldig klinkende set hebt dan is het ook prettig dat TV geluid met veel diepte en stage wordt weergegeven. Wie wil er nu niet dat de kogels je om de oren vliegen bij TV kijken  ;D ?

Ik, met een hoofdletter I. Een echte stereoliefhebber geeft toch geen moer om hoe de tv klinkt?! Zolang het verstaanbaar is is dat prima.

Overigens is je uitleg duidelijk...

Nahpets

Citaat van: Snowmaster op oktober 14, 2011, 11:50:44
Wie wil er nu niet dat de kogels je om de oren vliegen bij TV kijken  ;D ?

Tijdens het Journaal brengen wij meestal de kinderen naar bed.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Citaat van: S@m op oktober 14, 2011, 12:32:36
Ik, met een hoofdletter I. Een echte stereoliefhebber geeft toch geen moer om hoe de tv klinkt?! Zolang het verstaanbaar is is dat prima.
Same here  :coffee:

met kleine uitzondering voor Mezzo TV (Franse muziekzender die ik soms als 'radio' gebruik).

Staaled

Dan interpreteerde ik wel in de juiste richting. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

vandaag was Vik bij mij thuis met zijn marantz en oppo beide cinemike upgraded.

Als eerste was het de beurt aan de Oppo: na beluisteren van mijn eigen Oppo+tuc, we hebben een paar nrs gedraaid natuurlijk Alison Krauss nr. 2, zijn 95 met cinemike beluisterd. Stja, het klinkt grootser, voller, vooral veel dynamischer, en opener, als je de bas hoort, dieper grootser. Het geluid komt echt into your face, met toch wel diepte erin al is dat minder ?? dan bij mijn Oppo. (ben er niet zeker van)  Kortom mooier dan de Oppo 83+tuc. Alleen moet ik wel vermelden dat dit analoog stereo was dmv. XLR, in surr analoog, waren de verschillen aanmerkelijk minder groot, ja de 95 deed het iets mooier maar niet veel. Ook het vermelden waard is dat de Oppo 95 + cinemike een heel stuk duurder is dan de Oppo+tuc, Oppo+cinemike analoog en digitaal: 1200+ 1500 euro 2700 euro samen. De Oppo+tuc krijg je nu op de tweedehands markt voor 1500 euro, en nieuw destijds 2200 euro.
Als je nu moet kiezen zou ik het wel weten, helaas heb ik er al een en om nu weer 1200 euro erbij te doen....

Daarna hebben we de 95 Oppo op de marantz met cinemike aangesloten, de Oppo digitaal,(via HDMI) dit was XLR op mijn set, en op mijn EV de Belles aangesloten. Of er was sprake van een mismatch of mijn Belles VV is gewoon een heel stuk beter, in ieder geval was het zo dat we beidden de voorkeur gaven aan de Belles VV. Hoewel de Marantz een mooi zeer zuiver plaatje neerzette.

Ik vond het een zeer geslaagde middag... en ben erg blij dat Viktor de moeite nam om langs te komen in Almelo

(nb: dit staat ook bij cinemike upgrades)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Frank, de Oppo die jij hebt had volgens mij de zelfde prijs als de Oppo 95 van CM.

Jij had toch wat extra ''zooi'' in de Oppo, die ik niet heb?
Zoals XLR en nog wat zaken dacht ik.

HTip

Interessante test! Onze 83 is dus zo "slecht" nog niet en kan zelfs nog beter klinken met de nieuwe mods van TUC. Lijkt me toch zinvol om die mods in mijn 83 te laten uitvoeren.

Leuke hobby hebben we toch... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 07:52:06
Interessante test! Onze 83 is dus zo "slecht" nog niet en kan zelfs nog beter klinken met de nieuwe mods van TUC. Lijkt me toch zinvol om die mods in mijn 83 te laten uitvoeren.

Leuke hobby hebben we toch... ;)

Het gaat hier om de Oppo 95 met cinemike upgrades, de 83 kun je niet meer (opnieuw) upgraden ook niet bij Dave
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op oktober 24, 2011, 17:47:27
Het gaat hier om de Oppo 95 met cinemike upgrades, de 83 kun je niet meer (opnieuw) upgraden ook niet bij Dave
Ik weet dat het om 95CM gaat, maar mijn 83TUC heeft een aantal updates niet, die jij wel hebt. Daarnaast nog het EMI/RFI-materiaal waardoor geluid gedempter klinkt. Dat hebben Jack en vik in hun 83TUC nog vervangen door alutape.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 19:36:39
Ik weet dat het om 95CM gaat, maar mijn 83TUC heeft een aantal updates niet, die jij wel hebt. Daarnaast nog het EMI/RFI-materiaal waardoor geluid gedempter klinkt. Dat hebben Jack en vik in hun 83TUC nog vervangen door alutape.

Staar je maar niet al te blind op het verhaal EMI/RFI materiaal verwijderen.  Achteraf denk ik dat het in mijn geval meer tussen mijn oren zat. Verwacht geen wonderen.

Over welke updates heb jij het nog meer precies?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Former member 78

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 19:36:39

Elke TUC heeft toch van dat spul aan de binnenkant?
En wat ''mis'' jij nog meer dan, de Bybees?

Ik heb een standaard BDP83SE TUC, geen bybees maar wel dat EMI/RFI spul er in.

HTip

Mijn modificaties zijn van december 2009. Volgens Frank is er in 2010 nog een significante (maar ja, wat is dat precies) update geweest. Bybees heb ik inderdaad niet, maar het is juist het vervangen van het EMI/RFI-materiaal door alu-tape met zilver dat een verbetering zou zijn. Maar zoals vik terecht zegt, moet ik me daar niet op blindstaren.

Volgens Dave is de 83 TUC na de updates bijna zo goed als een 95 TUC, maar dat kan natuurlijk ook reclamepraat zijn ;)
Showcase - Topic

Former member 78

Ik heb die laatste upgrade van de 83, en ik blijf iig spelen met de 83.
Ben ook niet van plan om hem te gaan vervangen, er zullen vast
verschillen zijn, maar dat is volgend jaar weer zo ;)

Vik

Citaat van: ArjanR1 op oktober 25, 2011, 09:31:52
Ik heb die laatste upgrade van de 83, en ik blijf iig spelen met de 83.
Ben ook niet van plan om hem te gaan vervangen, er zullen vast
verschillen zijn, maar dat is volgend jaar weer zo ;)

Precies.  ;) En nogmaals ....de 83 TUC is een absolute top machine. Ik heb het geluk gehad dat ik hem goed heb kunnen verkopen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Ik ben ook niet van plan mijn 83 te verkopen. Ik ben ook zeer tevreden, maar als ik voor een redelijk bedrag de laatste updates kan laten doen, dan begint het (toch) weer te kriebelen... :unsure:
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op oktober 25, 2011, 09:20:18
Mijn modificaties zijn van december 2009. Volgens Frank is er in 2010 nog een significante (maar ja, wat is dat precies) update geweest. Bybees heb ik inderdaad niet, maar het is juist het vervangen van het EMI/RFI-materiaal door alu-tape met zilver dat een verbetering zou zijn. Maar zoals vik terecht zegt, moet ik me daar niet op blindstaren.

Volgens Dave is de 83 TUC na de updates bijna zo goed als een 95 TUC, maar dat kan natuurlijk ook reclamepraat zijn ;)

Met bovenstaand modificatiemateriaal, EMi/RFI, alutape, bybees maar ook de "smurfenverf" van David heb ik enige ervaring in andere componenten.
Geen van die materialen verbetert de Oppo significant, maar.....het geluid en beeld verbetert zeer zeker.
Dit zit dan vooral in betere detaillering, doortekening, diepte in beeld en geluid, ruimtelijkheid. Zie de totale verbetering als de vervanging door een goed stroomsnoer of het verwijderen van een Rittal  ;), maar dan misschien iets duidelijker hoor- en zichtbaar.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Wees gerust ik blijf ook spelen met mijn Oppo 83 tuc. Ik ga nog wel finetunen dmv. stekkerblok verandering , stekkers veranderen en natuurlijk stroomsnoeren.

Ik heb vlgs mij geen alu tape, maar dat moet snowmaster toch nog bestellen voor mijn sat reciever en dan kan de Oppo meteen mee, je kunt dat zelf aanbrengen.

(al klonk de 95 cinemike wel bijzonder goed)

Snowmaster

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2011, 18:24:26
Ik heb vlgs mij geen alu tape, maar dat moet snowmaster toch nog bestellen voor mijn sat reciever en dan kan de Oppo meteen mee, je kunt dat zelf aanbrengen.

........ :alien:..... :sly:   

S@m

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2011, 18:24:26

Bij de Gamma voor €1,99/rol.

frank2

niet dat soort tape, maar zelfklevend materiaal gemaakt om emi/rfi af te schermen.

S@m

Citaat van: frank2 op oktober 25, 2011, 20:31:46
niet dat soort tape, maar zelfklevend materiaal gemaakt om emi/rfi af te schermen.

Wat is het verschil tussen aluminium tape en... aluminium tape?