Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: S@m op oktober 25, 2011, 21:10:20
Wat is het verschil tussen aluminium tape en... aluminium tape?
Die van de Gamma heeft nut.

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op oktober 25, 2011, 21:18:54
Die van de Gamma heeft nut.

Alles wat plakt, links laten liggen...
Ik ga niks onderbouwen, is alleen maar een adviesje...
Gebruik gewoon alufolie. Is veel goedkoper en werkt hetzelfde...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Vik

Gewone alu tape.  Niks speciaals. Dave zijn eigen woorden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Former member 78

Of een lege zak van chips ;D
Leg je mobiel er maar eens in, weg signaal...

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op oktober 25, 2011, 22:08:21
Of een lege zak van chips ;D
Leg je mobiel er maar eens in, weg signaal...
Tja maar als je een vloertje legt met alufolie eronder moet je wel akelig veel chips eten  :alien:
Dan ga ik toch liever naar de Gamma.

Former member 78

Citaat van: AbZ op oktober 25, 2011, 22:16:13
Tja maar als je een vloertje legt met alufolie eronder moet je wel akelig veel chips eten  :alien:
Dan ga ik toch liever naar de Gamma.

Met jouw figuur moet je anders ook wel 2 lintwormen hebben ;D

Kwabbernoot

Citaat van: Snowmaster op oktober 25, 2011, 18:16:00
Met bovenstaand modificatiemateriaal, EMi/RFI, alutape, bybees maar ook de "smurfenverf" van David heb ik enige ervaring in andere componenten.
Geen van die materialen verbetert de Oppo significant, maar.....het geluid en beeld verbetert zeer zeker.
Dit zit dan vooral in betere detaillering, doortekening, diepte in beeld en geluid, ruimtelijkheid. Zie de totale verbetering als de vervanging door een goed stroomsnoer of het verwijderen van een Rittal  ;), maar dan misschien iets duidelijker hoor- en zichtbaar.

Wellicht heb ik iets gemist maar wat is smurfenverf?

Groeten...

Former member 78

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op oktober 25, 2011, 22:19:47
Met jouw figuur moet je anders ook wel 2 lintwormen hebben ;D
lean & mean  :D  Aan de intake zal het iig niet liggen.

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 25, 2011, 22:23:39
Wellicht heb ik iets gemist maar wat is smurfenverf?
Tevens bekend als smurfenkots (volgens Nahpets).
Een blauwe stopverf die je over componenten in een apparaat kan smeren.

Kingpin

Citaat van: AbZ op oktober 25, 2011, 22:41:07
Een blauwe stopverf die je over componenten in een apparaat kan smeren.
Waar is dat goed voor?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kwabbernoot

Subtiel aangebracht, zo te zien. :laugh:  Maar dus een ding uit de esoterische hoek net zoals trollensnot, gehakt en bijenwas. Ik kan mij voorstellen dat Snowmaster dit een mod noemt die hij duidelijk zichtbaar vindt.  :P

Groeten...

AbZ

Citaat van: Kingpin op oktober 25, 2011, 22:44:59
Waar is dat goed voor?
Da's een kwestie van communicerende vaten.
Er past minder lucht in het apparaat, dus er komt meer lucht tussen instrumenten.
Bovendien stroomt er geld van de audiofiel naar de smurf.

Lex Groningen

Citaat van: AbZ op oktober 25, 2011, 22:54:18
Da's een kwestie van communicerende vaten.
Er past minder lucht in het apparaat, dus er komt meer lucht tussen instrumenten.
Bovendien stroomt er geld van de audiofiel naar de smurf.

:D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 25, 2011, 22:45:53
Subtiel aangebracht, zo te zien. :laugh:  Maar dus een ding uit de esoterische hoek net zoals trollensnot, gehakt en bijenwas. Ik kan mij voorstellen dat Snowmaster dit een mod noemt die hij duidelijk zichtbaar vindt.  :P

Groeten...

Met de kap van de Oppo (mijne in dit geval) is het duidelijk zichtbaar ja ;)
Maar het is een onderdeel van de TUC upgrade.

Wel is het zo, dat de Oppo erg goed zijn werk doet als cd speler, en dat is
voor een muli-aparaat knap werk :)

HTip

Citaat van: Snowmaster op oktober 25, 2011, 18:16:00
Met bovenstaand modificatiemateriaal, EMi/RFI, alutape, bybees maar ook de "smurfenverf" van David heb ik enige ervaring in andere componenten.
Geen van die materialen verbetert de Oppo significant, maar.....het geluid en beeld verbetert zeer zeker.
Dit zit dan vooral in betere detaillering, doortekening, diepte in beeld en geluid, ruimtelijkheid. Zie de totale verbetering als de vervanging door een goed stroomsnoer of het verwijderen van een Rittal  ;), maar dan misschien iets duidelijker hoor- en zichtbaar.
Thanks! Dat is precies wat ik wil, dus upgraden lijkt me een goede keuze... En ja de Rittal, ligt nu (nog steeds) werkloos in mijn HT ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jumping Jack

Is een Rittal dan zo slecht? Ik heb momenteel een VdHul Mainsstream power block wat eigenlijk een Rittal is met een VdHul powercord (kost volgens de website van Stassen €569  :o, zoveel heb ik er gelukkig niet voor betaald!)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HTip

Citaat van: Jumping Jack op oktober 26, 2011, 08:43:03
Is een Rittal dan zo slecht? Ik heb momenteel een VdHul Mainsstream power block wat eigenlijk een Rittal is met een VdHul powercord (kost volgens de website van Stassen €569  :o, zoveel heb ik er gelukkig niet voor betaald!)...
De Rittal is niet slecht, alleen in mijn set duidelijk de bottleneck.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Voor de mensen met een Oppo BDP 83 TUC van Dave:

Ik zou voordat je zelf de tape gaat aanbrengen Dave zelf even een mailtje sturen of dit geen probleem is. Dat heb ik toen ook gedaan. (Als je nog garantie hebt tenminste).

Ik heb zijn mailtje nog even opgezocht :

yes but if anything breaks you have to repair it at your cost!  Make sure that you take the top cover well away from ANYTHING electronic because the fine carbon fiber fibers embedded under the soft grey fabric are very conductive.  Then apply one overlapping layer of silver foil tape from hardware store or home depot (stuff used for sealing HVAC ducts, has silver in it, heavy) over the fibers that are left on the top cover, the foil tape acts to make the top more reflective and it dampens vibration, big improvements!

Yours in music,
David J. Schulte
The Upgrade Company LLC - The Leader in High Performance Mods & Upgrades
1222 Walkabout Lane
Harbor Springs, MI 49740
1.231.242.0946

Dit is de tape die ik had gekocht en heb die foto doorgestuurd naar Dave en dit was gewoon voldoende.

Het spul krijg je best wel rottig van de binnenkap. Ik heb uiteindelijk sticker verwijderaar gebruikt, en je moet zorgen dat er geen restjes overblijven die in je Oppo kunnen vallen. Het enige wat ik heb gedaan is echt alles verwijderen. Dave schreef dat ik de alu tape over de restanten moest plakken maar ik heb dus echt alles verwijderd voordat ik de alu tape heb gebruikt,  misschien halen jullie betere resultaten ermee maar ik denk persoonlijk dat het weinig uitmaakt.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Bedankt vik! Jack had mij dat in een PM ook een keer aangegeven en daarop heb ik een mail gestuurd aan Dave. Hij gaf aan mij aan dat de garantie zou vervallen als ik het zelf zou doen. Maar om me dan tegemoet te komen kreeg ik een speciale prijs voor de meest recente upgrade.
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: frank2 op oktober 23, 2011, 17:26:57
vandaag was Vik bij mij thuis met zijn marantz en oppo beide cinemike upgraded.

Als eerste was het de beurt aan de Oppo: na beluisteren van mijn eigen Oppo+tuc, we hebben een paar nrs gedraaid natuurlijk Alison Krauss nr. 2, zijn 95 met cinemike beluisterd. Stja, het klinkt grootser, voller, vooral veel dynamischer, en opener, als je de bas hoort, dieper grootser. Het geluid komt echt into your face, met toch wel diepte erin al is dat minder ?? dan bij mijn Oppo. (ben er niet zeker van)  Kortom mooier dan de Oppo 83+tuc. Alleen moet ik wel vermelden dat dit analoog stereo was dmv. XLR, in surr analoog, waren de verschillen aanmerkelijk minder groot, ja de 95 deed het iets mooier maar niet veel. Ook het vermelden waard is dat de Oppo 95 + cinemike een heel stuk duurder is dan de Oppo+tuc, Oppo+cinemike analoog en digitaal: 1200+ 1500 euro 2700 euro samen. De Oppo+tuc krijg je nu op de tweedehands markt voor 1500 euro, en nieuw destijds 2200 euro.
Als je nu moet kiezen zou ik het wel weten, helaas heb ik er al een en om nu weer 1200 euro erbij te doen....

Daarna hebben we de 95 Oppo op de marantz met cinemike aangesloten, de Oppo digitaal,(via HDMI) dit was XLR op mijn set, en op mijn EV de Belles aangesloten. Of er was sprake van een mismatch of mijn Belles VV is gewoon een heel stuk beter, in ieder geval was het zo dat we beidden de voorkeur gaven aan de Belles VV. Hoewel de Marantz een mooi zeer zuiver plaatje neerzette.

Ik vond het een zeer geslaagde middag... en ben erg blij dat Viktor de moeite nam om langs te komen in Almelo

(nb: dit staat ook bij cinemike upgrades)

Het soort verschil wat je beschrijft tussen de 83+tuc en de 95+cinemike is eigenlijk hetzelfde wat ik heb ervaren met het van de 83+tuc naar de 95+tuc te gaan. Dus veel daarvan zit al in het karakter van de 95. Dus dan zouden vik en ik nog eens een vergelijk moeten doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: HTip op oktober 26, 2011, 09:23:31
Bedankt vik! Jack had mij dat in een PM ook een keer aangegeven en daarop heb ik een mail gestuurd aan Dave. Hij gaf aan mij aan dat de garantie zou vervallen als ik het zelf zou doen. Maar om me dan tegemoet te komen kreeg ik een speciale prijs voor de meest recente upgrade.

Ik geloof dat ik na Jack de 2e persoon was die hem had benaderd en ik mocht dit gewoon zelf doen.

Misschien wel verstandig om het Dave te laten doen i.v.m. het verbreken van het zegel.  En voor als je hem ooit door wil verkopen staat het wel wat beter als het zegel nog heel is.

Wat waren de laatste updates dan precies?

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op oktober 26, 2011, 09:29:06
Het soort verschil wat je beschrijft tussen de 83+tuc en de 95+cinemike is eigenlijk hetzelfde wat ik heb ervaren met het van de 83+tuc naar de 95+tuc te gaan. Dus veel daarvan zit al in het karakter van de 95. Dus dan zouden vik en ik nog eens een vergelijk moeten doen.

Welwynnick van avforums.com is ook vanaf de 83 Nuforce TUC overgestapt naar de 95 TUC. Ik heb gevraagd wat de verschillen precies zijn, maar tot op heden nog geen reaktie gehad.

HTip

Citaat van: vik op oktober 26, 2011, 09:36:32
Ik geloof dat ik na Jack de 2e persoon was die hem had benaderd en ik mocht dit gewoon zelf doen.

Misschien wel verstandig om het Dave te laten doen i.v.m. het verbreken van het zegel.  En voor als je hem ooit door wil verkopen staat het wel wat beter als het zegel nog heel is.

Wat waren de laatste updates dan precies?

Helemaal mee eens. Ik wil ook geen problemen met de garantie.

Wat de updates precies zijn weet ik niet, maar Dave gaf aan dat de ervaringen met de ontwikkeling van de 95TUC worden doorgevoerd. Mijn audio-/videogeheugen wordt wel danig op de proef gesteld, want ik ben de 83 wel even kwijt ;)
Showcase - Topic

S@m

Citaat van: vik op oktober 26, 2011, 09:18:37
Ik zou voordat je zelf de tape gaat aanbrengen Dave zelf even een mailtje sturen of dit geen probleem is. Dat heb ik toen ook gedaan. (Als je nog garantie hebt tenminste).

misschien halen jullie betere resultaten ermee maar ik denk persoonlijk dat het weinig uitmaakt.

Aluminiumfolie plakken aan de binnenzijde van een metalen kap, wat in hemelsnaam is daar de meerwaarde van... ???

hifiman

Voor als je het aan je rug hebt en loodbitumen te zwaar is?