Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Magura en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Snowmaster op september  4, 2011, 12:55:29
... @Xander32 :  ik ben geen leverancier, maar help soms wel eens een forumvriend.    
Erik kan je vast en zeker helpen met de juiste componenten en hij is ook nog eens heel flexibel en heeft een goede service.
De eerste stap zou iemand moeten zijn die het voor je kan aanleggen of doe je het zelf? ...
Dank je, helder. Zal na m`n verhuizing Erik eens om raad vragen! Enne: geboren met 2 linker lijkt mij dit niet echt een klusje voor mijzelf :P.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Snowmaster

Citaat van: B. op september  4, 2011, 18:33:02
Hoe ga je met verjaardagen e.d. uitleggen waarom jouw sat-receiver in een houten kist zit, als men zich serieus zorgen beginnen te maken?

Ha,ha,ha, LOL, mijn dochter kijkt al op waarom ik zo moet lachen...

Mijn sat.decoder staat EMI/RFI afgeschermd onder de kast. Al zeker een half jaar in een lelijk kastje, want ik heb hem als proef gemaakt. Maar hij was zo goed dat ik nog steeds een definitief exemplaar moet maken met een hoog WAF gehalte.
Dat gaat vast wel lukken maar eerst moet ik nieuw afschermingsmateriaal bestellen.

Bovendien heb ik hier ook nog een soort CA plates, ook zelfbouw, die voor afscherming tussen de componenten zorgen.
Ook die werken net zo goed als het kastje en kosten ook geen drol. Het zijn proefexemplaren, maar bleken zo goed dat ik nog geen WAF versie heb gemaakt.  Na de verbouwing zal ik eens aan het frezen en lijmen slaan voor een mooie versie.
Maar eh, tot nu toe heeft nog niemand op een verjaardag gevraagd wat al dat lelijks voorstelde.
Waarschijnlijk komt dat omdat ze struikelen over de proefstroomkabel die nog steeds met ducktape vastzit aan de woonkamervloer.....dat leidt hun aandacht af  ;)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Je hebt gewoon een ontzettend goede vrouw die begrip heeft voor de moeilijke dilemma's en problemen waar jij een oplossing voor aan het zoeken bent, het is natuurlijk normaal dat je dan even een proefopstelling maakt voor een half jaar.

Wees heel zuinig op zo'n vrouw, ik denk dat slechts 1% van alle forumvrouwen zo is als die van jouw.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, want dankzij jouw vrouw wordt door al jouw testen mijn set steeds beter....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Vik

Als ik terug ben van vakantie ga ik ook eens experimenteren met mijn Fututech stekkerblok. Die is ook ster bedraad en kijk ff wat het doet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

mtissink

Nou, enigszins verlaat, maar niet minder gemeend.

Afgelopen zaterdag dus in het verre oosten geweest ! :tongue2:
Met alle scepsis die op dit forum genoemd word rondom de set van frank2 in gedachten houdend ben ik / zijn we gaan luisteren.

Allereerst natuurlijk een ontzettend mooie set waar mede forummer (of in elk geval ik wel) van droomt! Man man man, wat een lellen van speakers!
Het eerste nummer wat Frank opzette was van Patricia Kaas en daar had ik toch wel direct een aantal momenten dat de speakers bijna verdwenen.
Dat blijft toch wel een mooi fenomeen om mee te maken.
Er waren nog veel meer schijfjes die de Oppo vulden en op fijn tempo werd muziek afgewisseld met gesprekken.

Toen ging Frank zijn 'trukendoos' openen. Ik, en ook Evelien, waren het erover eens dat elke wisseling in de set:
- Uiteraard de Beringer
- De Oppo op ceraballs zetten
- De tv/sat-receiver stekker uit het blok
... HET IS GEWOON TE HOREN!

Rare gewaarwording! Ik weet ook niet of ik zelf zulke speakers zou willen hebben die elke verandering weergeven, maar die van Frank doen dat wel!  :blink:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

screw

Nou Frank hier dan ook weer ff een msg van mij kant, ik ben even weg geweest door omstandigheden.

Ben blij om te zien dat de HFT kabel bij jou ook geeft wat hij hier in huize screw geeft, toch denk ik dat jij nog winst kan behalen door dat stekkerblok te gaan wisselen. ik heb een DIY blok gemaakt van mijn BADA blok en deze intern (ster) bedraad met de HFT aders.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Snowmaster

Citaat van: screw op september  6, 2011, 09:38:16
Nou Frank hier dan ook weer ff een msg van mij kant, ik ben even weg geweest door omstandigheden.

Ben blij om te zien dat de HFT kabel bij jou ook geeft wat hij hier in huize screw geeft, toch denk ik dat jij nog winst kan behalen door dat stekkerblok te gaan wisselen. ik heb een DIY blok gemaakt van mijn BADA blok en deze intern (ster) bedraad met de HFT aders.

Hey George, leuk om je hier weer te zien.
Het wordt bij Frank en mij straks een echt sterbedraadblok want de invloed van een stekkerblok is op een "open" set is toch erg groot.  Sinds de nieuwe aansluitingen zijn deze verschillen alleen maar groter geworden.
Misschien wordt het een kant en klaarblok en anders bouwen wij een DIY Screwblok, want ik weet dat die goed scoort en ook dat die van jou goed in elkaar steekt.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Er staat hier in de woonkamer een pakketje van Jouw Hifi met zeker 2 stekkerblokken erin en misschien nog meer. Moet het ff openmaken...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Er zit veel in het pakket; naast 3 stekkerdozen waarvan ik heel vluchtig er 2 heb geprobeerd zitten er ook diverse stroomkabels in, die ik graag wil testen. Nu kan ik ook al zeggen dat een sterbedrading goed werk doet; de ps audio juice bar gaf een zeer mooi geluid op mijn sat reciever een geluid wat aanmerkelijk beter klonk dan bij mijn furutech; waar hij in de slechtste "gat" zit, geheel achteraan.
Wel ga ik dit blok nog verder testen, hij was iets minder qua luchtigheid en brilliantie dan mijn huidig furutech 609 blok, maar ik wil hem er eens een weekend achterlaten zitten.
Het gekke is dat deze PS audio goed is maar dat de goedkope audioplan (met geheel sterbedrading) dit geluid van de ps audio niet kan halen.
Maar dit is slechts een eerste indruk. Het verteld mij en snowmaster al heel wat.

S@m

Citaat van: frank2 op september  6, 2011, 20:28:33
Nu kan ik ook al zeggen dat een sterbedrading goed werk doet; de ps audio juice bar gaf een zeer mooi geluid

Het gekke is dat deze PS audio goed is maar dat de goedkope audioplan (met geheel sterbedrading) dit geluid van de ps audio niet kan halen.

Misschien niet zo heel gek want volgens mij is een Juice Bar níet sterbedraad.

De vertinde koperbanen zijn de geleiders...

frank2

Vlgs mij werkt het wel als een sterbedrading.

Snowmaster

Citaat van: S@m op september  6, 2011, 20:44:48
Misschien niet zo heel gek want volgens mij is een Juice Bar níet sterbedraad.

De vertinde koperbanen zijn de geleiders...

Op PS audio staat een beschrijving van de opbouw van de Juice Bar. Zij claimen door massieve forse rails klankbehoud en evenredige stroomverdeling. Gezien Frank's eerste indrukken, lijkt deze beschrijving gerechtvaardigd.
Eigenlijk maakt het niet uit wat er in een blok zit, mits er maar geen (grote) nadelen aan kleven.
Sterbedrading, rails....whatever....hij moet gewoon goed presteren en matchen.
Frank, ik ben benieuwd naar een vervolg van je indrukken.

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op september  6, 2011, 13:38:30
Hey George, leuk om je hier weer te zien.
Het wordt bij Frank en mij straks een echt sterbedraadblok want de invloed van een stekkerblok is op een "open" set is toch erg groot.  Sinds de nieuwe aansluitingen zijn deze verschillen alleen maar groter geworden.
Misschien wordt het een kant en klaarblok en anders bouwen wij een DIY Screwblok, want ik weet dat die goed scoort en ook dat die van jou goed in elkaar steekt.

Als jij bezig gaat met stekkerblokken, wil je dan ook aan mij denken? :)

S@m

:music:

HTip

Interessante ontwikkelingen weer hier en leuk ook om te lezen dat anderen het ook horen. Ik lees geduldig mee...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: ArjanR1 op september  6, 2011, 23:12:50
Als jij bezig gaat met stekkerblokken, wil je dan ook aan mij denken? :)

je hebt al pm

Former member 78

hifiman

Citaat van: frank2 op september  6, 2011, 20:58:56
Vlgs mij werkt het wel als een sterbedrading.
Ik zie anders weinig ster op de foto  :sarcasm: Het is toch echt een 100% seriele bedrading!  ;)

S@m

Citaat van: Audioloog op september  7, 2011, 15:25:39
Ik zie anders weinig ster op de foto  :sarcasm: Het is toch echt een 100% seriele bedrading!  ;)

Dat is het ook, maar schijnt niet meer belangrijk te zijn... ::)

hifiman

Citaat van: S@m op september  7, 2011, 15:32:47
Dat is het ook, maar schijnt niet meer belangrijk te zijn... ::)
Is het wat mij betreft ook niet, maar maak dan niet van een appel een banaan  ;)

Wordt ondertussen toch ook wel heel nieuwsgierig naar hoe Frank zijn set klinkt  :music:

S@m

Citaat van: Audioloog op september  7, 2011, 15:39:05
Is het wat mij betreft ook niet, maar maak dan niet van een appel een banaan  ;)

Wordt ondertussen toch ook wel heel nieuwsgierig naar hoe Frank zijn set klinkt  :music:

Jij woont er ook niet echt om de hoek, jammer hè!

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september  7, 2011, 15:56:42

Ik ook niet, maar inmiddels 3,4 keer geweest...
;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

hifiman

Citaat van: S@m op september  7, 2011, 15:56:42
Mwaah ik ben niet zo moeilijk met een stukkie rijden hoor  :sneaky2:  ;)

S@m

Citaat van: Audioloog op september  7, 2011, 16:54:13
Mwaah ik ben niet zo moeilijk met een stukkie rijden hoor  :sneaky2:  ;)

Dan ben ik benieuwd of Frank je uitnodigt en wat je bevindingen zijn...

frank2

Als mensen willen komen luisteren hoor ik dat vanzelf wel.... je hebt immers pm op dit forum...