Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Martijn M

Vanmiddag ben ik ook eventjes bij Frank en Anita op bezoek geweest. Ik heb er aangenaam kennis gemaakt met mtissink en zijn vriendin. Erg leuk om te zien dat er dames zijn die hifi wél kunnen waarderen, al moet ik zeggen dat ook Anita het steeds interessanter lijkt te gaan vinden. Natuurlijk heb ik ook weer de kans gehad om naar Franks set te luisteren.

Frank luistert sinds de laatste aanpassingen aan de netspanning ook vaak muziek zonder de DSP. Ik was heel benieuwd of DSP werkelijk ineens overbodig was geworden. Naar mijn mening is de conclusie echter simpel: met DSP is duidelijk beter. De meningen van de andere luisteraars liepen echter sterk uiteen. Dat vond ik wel opmerkelijk.

Vervolgens hebben we kunnen luisteren naar de invloed van de veranderingen aan het lichtnet. We hebben eigenlijk maar heel kort vergeleken, dus ik durf hier niet veel over te zeggen. De anderen hoorden echter allemaal wel duidelijk verschillen en de meningen leken ook redelijk met elkaar te corresponderen. Graag zou ik een keer de kans krijgen om hier wat langer naar te luisteren. Eventueel in het bijzijn van Snowmaster en dan kan ik ook wat metingen doen om te zien of de veranderingen van invloed zijn op de frequentiekarakteristiek (al moet ik zeggen dat ik dat ten zeerste betwijfel).

Al met al wil ik nog wel zeggen dat Franks set (mét DSP ;D) wel heel goed klinkt. Naar mijn mening is hij eigenlijk wel een keer klaar. Maar hem kennende, kruipt het bloed waar het niet gaan kan.

Frank en Anita, bedankt voor de gezellige middag!
Dutch & Dutch

Vik

Citaat van: Kingpin op september  3, 2011, 18:06:01
Waarschijnlijk hoor je verschillen omdat de 609e geen sterbedrading heeft:

Zie onderste foto voor de aanpassing en hieronder de pdf:
http://www.furutech.com/news/e-TP609E(News)-2006.pdf

Sorry maar deze foto klopt dus niet. Dit is alles behalve de 609. Een foto van de binnenkant van de 609 heb ik hier eerder geplaatst.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Kingpin

Citaat van: vik op september  3, 2011, 23:19:37
Sorry maar deze foto klopt dus niet. Dit is alles behalve de 609. Een foto van de binnenkant van de 609 heb ik hier eerder geplaatst.
Zie de manual voor wiring. De foto was een aangepaste versie van de Furutech. Wiring van de TP609e klopt dus wel want deze komt rechtstreeks van Furutech zelf.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Audiofiel

Citaat van: frank2 op september  3, 2011, 17:22:16
Het was gezellig hier thuis, we hebben het verschil laten horen met en zonder Behringer en tevens het verschil laten horen van het stekkerblok, slechts 1 stekker eruit gehaald en het geluid veranderde. (hoorbaar, positie van de stekkers maakt dus verschil)

Vreemde conclusie, ik snap hem niet. Het verwijderen van 1 stekker zegt toch niets over de volgorde?

Als het geluid verandert door 1 stekker te verwijderen, dan is dat waarschijnlijk dus een 'vervuiler'. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Ik heb maar 2 stekkers, maar als ik er een uittrek...Dan hoor je dat direct hoor.

frank2

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2011, 10:00:21
Vreemde conclusie, ik snap hem niet. Het verwijderen van 1 stekker zegt toch niets over de volgorde?

Als het geluid verandert door 1 stekker te verwijderen, dan is dat waarschijnlijk dus een 'vervuiler'. ::)

klopt dat is de stekker die aan een 2e stekkerblok zit en waar de sat ontvanger en tv op zitten. Haal je die weg of zet je hem op een andere plaats wordt het geluid schoner,maar boet je ook iets in nl. de iets warmere sound. Eigenlijk is zonder stekker beter, maar met die vervuiler eraan klinkt alles wat "vetter" iets meer warmer, meer volheid.

Ik ben ook zeker van plan om te kijken of een ander stekkerblok "beter" voldoet, zo'n stekkerblok beïnvloed zeker de klankkleur en ik ben op een punt aangeland dat de set goed in balans is en het nu nog iets fine tunen is, om de laatste restjes die nog niet zo klinken als ik wil dat ze klinken weg te krijgen; de ietswat felheid in bepaalde vrouwenstemmen zoals kate melua. Dat is eigenlijk nog de grootste zorg.

Zo langzamerhand bedenkend heb ik hier ooit even een stekkerblok gehad van iemand even geleend, die ik beter vond (toen had ik de furutech al gekocht) deze was eerlijker in de sound. Het was een ps audio ik dacht een quintet, maar ik wil geen filters hebben dus naast de audioplan wil ik ook een juice bar2 van ps audio hier een keer hebben.

En voor de zekerheid om niets uit te sluiten wil ik ook 2 powercords lenen om even de pink faun te vervangen, dan heb ik alle mogelijkheden onderzocht, en kan ik fine tunen. (natuurlijk in samenspraak met Snowmaster, 2 mensen horen meer dan 1, en hij weet als geen ander wat ik precies zoek)

Waarschijnlijk zijn dit de laatste stuiptrekkingen en dan ben ik het met Keyser eens, ben ik klaar.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op september  4, 2011, 10:13:07
klopt dat is de stekker die aan een 2e stekkerblok zit en waar de sat ontvanger en tv op zitten. Haal je die weg of zet je hem op een andere plaats wordt het geluid schoner,maar boet je ook iets in nl. de iets warmere sound. Eigenlijk is zonder stekker beter, maar met die vervuiler eraan klinkt alles wat "vetter" iets meer warmer, meer volheid.

Ik ben ook zeker van plan om te kijken of een ander stekkerblok "beter" voldoet, zo'n stekkerblok beïnvloed zeker de klankkleur en ik ben op een punt aangeland dat de set goed in balans is en het nu nog iets fine tunen is, om de laatste restjes die nog niet zo klinken als ik wil dat ze klinken weg te krijgen; de ietswat felheid in bepaalde vrouwenstemmen zoals kate melua. Dat is eigenlijk nog de grootste zorg.
Frank, je hebt een prachtige set en er heel veel tijd en energie in gestopt. Maar betreft die specifieke vrouwenstemmen; zou het niet zo kunnen zijn dat deze gewoon het natuurlijke stemgeluid betreft, welke bij deze vrouwen horen? Wat is het / jouw doel dan; het geluid zoveel als mogelijk naar jouw eigen wens tunen of zo natuurgetrouw (neutraal) mogelijk?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Zonder een nieuwe discussie te starten over natuurgetrouwheid, als je hier 2 stekkerblokken neerzet van 2 merken en je luistert er 2 uur naar klinken beide (als het beide goede blokken zijn) natuurgetrouw, echter als je ze uitwisselt zal je toch verschil horen. Het ene zal iets warmer klinken bijvoorbeeld de ander iets analytischer, afhankelijk wat je mooier vind klinken kun je dan kiezen. Ik praat hier meer over kleine details hoewel erg belangrijk, het zijn geen wereldschokkende verschillen maar voor mij duidelijk hoorbaar, wil gewoon testen wat ik het mooiste vind klinken.
(misschien blijkt dat wat ik nu heb toch mijn voorkeur heeft)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

erik s.

Juicebar heb ik hier ook liggen. die kan mooi mee met de Audioplan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: erik s. op september  4, 2011, 10:48:09

ik zal je zeer binnenkort even een pm sturen

Xander32

Citaat van: frank2 op september  4, 2011, 10:47:09
Zonder een nieuwe discussie te starten over natuurgetrouwheid, als je hier 2 stekkerblokken neerzet van 2 merken en je luistert er 2 uur naar klinken beide (als het beide goede blokken zijn) natuurgetrouw, echter als je ze uitwisselt zal je toch verschil horen. Het ene zal iets warmer klinken bijvoorbeeld de ander iets analytischer, afhankelijk wat je mooier vind klinken kun je dan kiezen. Ik praat hier meer over kleine details hoewel erg belangrijk, het zijn geen wereldschokkende verschillen maar voor mij duidelijk hoorbaar, wil gewoon testen wat ik het mooiste vind klinken.
(misschien blijkt dat wat ik nu heb toch mijn voorkeur heeft)
Helder :thumbs-up:. Als ik naar mijn eigen set kijk besef ik mee maar al te goed dat deze gebasseerd is op mijn smaak, mijn voorkeur. En in hoeverre dat nog natuurgetrouw is  :huh2:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

S@m

Citaat van: frank2 op september  1, 2011, 06:52:05
Gisteren met snowmaster de volgorde van de stroomstekkers voor de diverse apparaten in mijn stekkerblok systematisch veranderd. De uitkomsten waren gewoon verrassend te noemen, en gingen verder dan ik zelf verwacht had.

klopt dat is de stekker die aan een 2e stekkerblok zit en waar de sat ontvanger en tv op zitten.

Frank, ik krijg de indruk dat je bij het neerzetten van je set enkele basis beginselen hebt overgeslagen. Misschien kan je als tip voor lezers van je topic aangeven dat ze alvorens aan tweaks, roomcorrectie, verdeeldozen, dedicated stroomgroep(en) met diverse merken bekabeling, e.d. gaan beginnen eerst beter kunnen denken aan de basis... ;)

frank2

Ja S@M als ik opnieuw moest beginnen dan zou ik het volgende doen:
1. stroomgroep aanleggen met een goed blok niet high priced
2. speakers
3. versterker
4. verdere bronnen
5. begin meteen met redelijk goede kabels, geen gamma spul

Maar dan nog blijft er zoveel over; maar speakers vind ik het belangrijkste en dan de rest (ivm matchen)
de stroomgroep doet veel, maar kan ook later aangelegd worden, echter kan door latere aanleg ook weer problemen aan het licht brengen in de set.

Audiofiel

Precies. Maar het is niet het 2e stekkerblok wat dat doet, maar de daarop aangesloten vervuiler. Als je het 2e blok aansluit zonder afnemers, dan zul je geen verschil (mogen) ontdekken. Het zijn die ellendige apparaten zoals die tv-ontvangers (of computers) die zo storen. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

klopt, bij de laatste test samen met Snowmaster hebben wij provisorisch de sat ontvanger afgeschermd met een soort platen die tegen emi zijn en die snowmaster had meegenomen. Dit scheelde behoorlijk. Ben dus nog van plan om een houten doos te maken met dat spul erin en daar de sat receiver in te doen. (het is wel zo dat door de stroomkabel die ik nu gebruik het tv beeld ook mooier is geworden, dus hij moet aangesloten blijven, maar als deze in het stekkerblok op een andere plaats zit, wat wij al uit hebben getest, heb je geen of minder hinder van deze vervuilers)

S@m

Citaat van: frank2 op september  4, 2011, 11:23:49
maar speakers vind ik het belangrijkste en dan de rest (ivm matchen)

Ben ik met je eens Frank!

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september  4, 2011, 11:35:03
klopt, bij de laatste test samen met Snowmaster hebben wij provisorisch de sat ontvanger afgeschermd met een soort platen die tegen emi zijn en die snowmaster had meegenomen. Dit scheelde behoorlijk. Ben dus nog van plan om een houten doos te maken met dat spul erin en daar de sat receiver in te doen. (het is wel zo dat door de stroomkabel die ik nu gebruik het tv beeld ook mooier is geworden, dus hij moet aangesloten blijven, maar als deze in het stekkerblok op een andere plaats zit, wat wij al uit hebben getest, heb je geen of minder hinder van deze vervuilers)

Probeer eens de CA-plate Frank. Je zal versteld staan!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Snowmaster

Citaat van: erik s. op september  4, 2011, 10:48:09

Ik val niet op mannen, maar je krijgt een dikke kus.....TOP !
Zal eens naar jouw site gaan want ik zoek nog schuko's e/o inlets

@Xander32 :  ik ben geen leverancier, maar help soms wel eens een forumvriend.    
Erik kan je vast en zeker helpen met de juiste componenten en hij is ook nog eens heel flexibel en heeft een goede service.
De eerste stap zou iemand moeten zijn die het voor je kan aanleggen of doe je het zelf?

Citaat van: Peerless Monster op september  4, 2011, 12:33:03

Voor zoveel geld kun je hele leuke andere dingen doen  ;)
Heb jij ze al aangeschaft?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Citaat van: Peerless Monster op september  4, 2011, 12:33:03

Ik geloof dat het zeer positief uitwerkt, twijfel ik niet aan, maar ik vind de platen erg duur. (ik wil niet nog meer geld uitgeven)

Peerless Monster

Citaat van: Snowmaster op september  4, 2011, 12:55:29
Ik val niet op mannen, maar je krijgt een dikke kus.....TOP !
Zal eens naar jouw site gaan want ik zoek nog schuko's e/o inlets

@Xander32 :  ik ben geen leverancier, maar help soms wel eens een forumvriend.   
Erik kan je vast en zeker helpen met de juiste componenten en hij is ook nog eens heel flexibel en heeft een goede service.
De eerste stap zou iemand moeten zijn die het voor je kan aanleggen of doe je het zelf?

Voor zoveel geld kun je hele leuke andere dingen doen  ;)
Heb jij ze al aangeschaft?

Ik heb er inmiddels 3. Men verklaart mij voor gek, maar ik weet wat het kan in mijn set.
En de prijs rechtvaardigt echt de tweak. RFI instraling, trillingen, het wordt er mee onder handen genomen.
Maar ja, eerst zelf maar eens ervaren he jongens ;).

Als je het eenmaal hebt gehoord, vind je het echt niet duur Frank.
Maar goed het si een beetje hetzelfde als waar jullie mee bezig zijn, eerst horen en geloven... ;)
Maar ik lees altijd met grote belangstelling, dat weten jullie ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ik twijfel niet aan die plates, als jij dat zegt geloof ik je ken je langer als vandaag.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september  4, 2011, 15:12:55
Ik twijfel niet aan die plates, als jij dat zegt geloof ik je ken je langer als vandaag.

En ik jou ook Frank ;D

frank2

Komende week krijg ik op proef de PS Audio juice bar en de audioplan. (met dank aan Jouw hifi, erik s forumsponsor) Reviews komen hier ook te staan.

B.

Hoe ga je met verjaardagen e.d. uitleggen waarom jouw sat-receiver in een houten kist zit, als men zich serieus zorgen beginnen te maken?

S@m

x