Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: S@m op augustus 30, 2011, 21:49:39
Breng me nou niet in de verleiding... :-X

Zal ik niet doen  ;D,  het is maar net hoe iemand tegen dingen aankijkt en iets definieert.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Gisteren met snowmaster de volgorde van de stroomstekkers voor de diverse apparaten in mijn stekkerblok systematisch veranderd. De uitkomsten waren gewoon verrassend te noemen, en gingen verder dan ik zelf verwacht had.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik heb nu de mogelijkheid om het geluid een stuk te beïnvloeden; van bijna easy, levenloos, mat tot levendig en dynamisch. Zoveel scheelde het.
Ook ontdekt dat tzt het hele systeem nog aanmerkelijk beter kan spelen "echt" high end, veel microdetail; alleen dan dient er nog wat veranderd te worden in de setup mbt stroomsnoeren.

We keep on going to the limits of my system. ;D ;D ;D ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Ik heb nu de mogelijkheid om het geluid een stuk te beïnvloeden; van bijna easy, levenloos, mat tot levendig en dynamisch. Zoveel scheelde het.
Ook ontdekt dat tzt het hele systeem nog aanmerkelijk beter kan spelen "echt" high end, veel microdetail; alleen dan dient er nog wat veranderd te worden in de setup mbt stroomsnoeren.

Is het wat als je voor ons eens op een rijtje zet wat je gedaan hebt voor het optimaliseren van de stroomvoorziening met daarbij de specificatie van het materiaal dat je hebt gebruikt?

Ik heb gezien dat je in de inmiddels vele postings daar over schrijft, maar een overzicht maakt het overzichtelijker zal ik maar zeggen 8).

frank2

furutrech 609 stekkerblok
hifi tuning stroomkabel met furutech contra stekker
hifi tuning zekeringhouder met v.d. groef zekering
stroomkabels met furutech stekkers (pink faun pc1) voor VV+EV
rest belden kabel

dat is in principe alles.

Former member 78

Als je het direct zo had gedaan, zaten we nu op pagina 33 te lezen :P

Deleted Member 2

dank je wel voor het overzicht.

Ik ben een beetje aan het puzzelen om de voeding van de meterkast naar de audio te brengen (de bekende aparte audiogroep). Dat is op zich niet zo lastig, maar je hoort veel meningen over de kabel of draad die daar voor het beste kan gebruiken. Dat is neem ik aan de "hifi tuning stroomkabel" in je bericht. Is daar nog een bepaald type van? of is het "huismerk"?

frank2

als als als......achteraf altijd gemakkelijk he. Maar ik ben er nog niet helemaal, maar het is beter geworden sinds gisteren, een stuk voller geluid, meer homogeen, dynamisch. Alleen met Kate Melua wil ik de behringer nog steeds aanzetten, maar tot nu toe verder niet. Het is nu meer het geluid wat jij met je NAT hebt, en nee het is niet gelijk, maar de tonale balans komt aardig overeen.

Gisteren hebben we ook de sat ontvanger afgeschermd, dat de tv en sat ontvanger invloed hebben wist ik wel maar was gisteren verrast dat dat zoveel was.

maw. er is nog werk aan de winkel.... maar het heeft tijd.....

frank2

Citaat van: Onder013 op september  1, 2011, 18:44:44

Ik ben een beetje aan het puzzelen om de voeding van de meterkast naar de audio te brengen (de bekende aparte audiogroep). Dat is op zich niet zo lastig, maar je hoort veel meningen over de kabel of draad die daar voor het beste kan gebruiken. Dat is neem ik aan de "hifi tuning stroomkabel" in je bericht. Is daar nog een bepaald type van? of is het "huismerk"?

klopt dat is de hifi tuning kabel niet verkrijgbaar in de handel. Deze is crogeen behandeld en besteld via Snowmaster.
Een Belden had ik hiervoor, deze kabel is minder (zeker in mijn set)

Deleted Member 2

cryogeen betekent toch dat het koudmakend is behandeld? of sla ik de plank mis?
Ben wel heel heel benieuwd hoe dat dan gedaan wordt. Ik weet dat hoe meer je het absolute nulpunt bereikt, hoe beter de geleiding is, maar blijft de situatie dan ook bewaard? Vraag ik te veel?  ???

frank2

ze stoppen de kabels in een diepvriezer die ze geleidelijk aan steeds kouder maken, proces duurt geloof ik 1 of 2 weken.

solitaire

een serieuze cryo behandeling zit afhankelijk van de aanbieder rond de -150/-175ºC (geleidelijk in/uit)

een behandeling iin een huis/tuin/keuken-diepvriezer werkt maar zeer beperkt (absoluut / in tijd), if at all

let op dat bv. Mundorf mij voor zijn MSolder-Kupfer soldeer een 'behandeling' in een vloeibaar-stikstof tank (wat praktisch niet zo lastig te regelen is) afraad ivm. de mogelijk nadelige gevolgen van temp.stress (= mogelijk aantasting van de verbinding)

solitaire
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Citaat van: Onder013 op september  1, 2011, 18:44:44

Een stroomgroep moet je gewoon aanleggen. Een goede start is een Beldenkabel (2,5mm en niet de dikke !) met bv. een Siemens zekeringhouder. Hiermee haal je nog niet het uiterste uit een groep maar het kan ook slechter en de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon goed.
De vraag bij het aanleggen van een groep is hoever je wilt gaan.
Wil je analoog en digitaal scheiden? Krijgen bv. eindversterker en CD/DVD speler een aparte lijn (= 2 of meer groepen).
Zorg je voor een aparte/extra aarde? Gebruik je een extra fase? Hoe strikt leef je de NEN na of de regels van je stroomleverancier?
Welk soort meterkast heb je en hoe is die aangelegd? Past de optimale/ideale audio aansluiting in die kast?

Zoals je merkt, kun je er veel meer uithalen, maar eerst gewoon recht-toe-recht-aan een aparte groep (Belden of Lapp met Siemens) aanleggen is een goed begin en velen zijn daarmee heel gelukkig.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

AbZ

Citaat van: Snowmaster op september  1, 2011, 22:14:04
Een stroomgroep moet je gewoon aanleggen. Een goede start is een Beldenkabel (2,5mm en niet de dikke !) met bv. een Siemens zekeringhouder. Hiermee haal je nog niet het uiterste uit een groep maar het kan ook slechter en de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon goed.
De vraag bij het aanleggen van een groep is hoever je wilt gaan.
Wil je analoog en digitaal scheiden? Krijgen bv. eindversterker en CD/DVD speler een aparte lijn (= 2 of meer groepen).
Zorg je voor een aparte/extra aarde? Gebruik je een extra fase? Hoe strikt leef je de NEN na of de regels van je stroomleverancier?
Welk soort meterkast heb je en hoe is die aangelegd? Past de optimale/ideale audio aansluiting in die kast?

Zoals je merkt, kun je er veel meer uithalen, maar eerst gewoon recht-toe-recht-aan een aparte groep (Belden of Lapp met Siemens) aanleggen is een goed begin en velen zijn daarmee heel gelukkig.

@Onder013,
reken vooral ook even uit wat dat in totaal gaat kosten (gaat behoorlijk aantikken),
en wat je daarmee anders had kunnen doen, bijvoorbeeld upgrades in apparatuur of speakers.

Snowmaster

Citaat van: AbZ op september  1, 2011, 22:27:49
@Onder013,
reken vooral ook even uit wat dat in totaal gaat kosten (gaat behoorlijk aantikken),
en wat je daarmee anders had kunnen doen, bijvoorbeeld upgrades in apparatuur of speakers.

Als je een installateur laat komen, tikt het best door.  Je set moet het ook wel waard zijn, maar alle componenten profiteren ervan. In mijn ogen is het meestal één van de beste upgrades.   

AbZ

Citaat van: Snowmaster op september  1, 2011, 22:33:14Je set moet het ook wel waard zijn
Erg flauw van je.  Ik ga deze discussie niet aan hoor.  Hij kan ongetwijfeld zelf een keuze maken.
Ik hoop alleen voor hem dat hij het gevoel voor proportie niet uit het oog verliest.  Dat is alles.

edit ivm tiepfaut

Deleted Member 2

Alles moet inderdaad een beetje in verhouding zijn. Gelukkig beschik ik over een heel aardige set, maar ik zou het niet graag top audio of laat staan referentie noemen. Bovendien ben ik niet bereid om een top prijs voor een 220V aansluitkabel uit te geven. Jullie opmerkingen hebben me wel een zet in de goede richting gegeven. Een belden kabel met een aparte groep kost je niet de kop en geeft wel resultaat.

Sorry Frank voor de vervuiling van je topic. Beter vervuiling van je topic dan van je netvoeding  ;D

Vik

Citaat van: frank2 op september  1, 2011, 06:52:05
Gisteren met snowmaster de volgorde van de stroomstekkers voor de diverse apparaten in mijn stekkerblok systematisch veranderd. De uitkomsten waren gewoon verrassend te noemen, en gingen verder dan ik zelf verwacht had.

Wat is precies de goede volgorde Frank?

BTW ik heb eens nagevraagd bij Peacock audio of je Furutech 609 ster bedrading heeft en ja dat heeft hij gewoon. Zelfs mijn 60e heeft sterbedrading.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snowmaster

Citaat van: vik op september  1, 2011, 23:59:51
Wat is precies de goede volgorde Frank?

BTW ik heb eens nagevraagd bij Peacock audio of je Furutech 609 ster bedrading heeft en ja dat heeft hij gewoon. Zelfs mijn 60e heeft sterbedrading.

Er is geen precieze volgorde, alleen een leidraad. Het schema van het blok staat hierboven, noem je dat sterbedrading  ;)
De eerste twee gaten zijn het meest direct aangesloten en dus het beste. De achterste gaten zijn de slechtste en bij een langwerpig achtgaatsblok zonder sterbedrading of middenaansluiting worden de verschillen nog groter tussen voorste en achterste gat.  Voor al mijn stroomaanpassingen waren de verschillen bij mij thuis niet zo extreem als nu.
Het is de vraag welke apparatuur in je set het minst last heeft om op de tweede of derde rij te zitten. Daarnaast moet je apparatuur (bij dit Furutechblok) die elkaar beïnvloedt of stoort, scheiden en een aparte stroomtoevoer bieden. Versterkers zitten graag vooraan, maar ook een bron (CD/DVD) voelt zich daar goed.
Vaak bijten digitale vervuilers elkaar : sat/kabel receiver en CD/DVD speler, maar ook een plasma kan een vervuiler zijn.
Het blijft dus proberen en afstemmen.
Het leuke van een aparte audiogroep is dat je deze heel eenvoudig altijd weer wat kunt upgraden als je de weg weet. Een aparte groep past dus in eke set en kun je heel eenvoudig laten meegroeien met upgrades van je componenten.
@onder013 : gewoon doen  ;).

Vik

Citaat van: Snowmaster op september  2, 2011, 00:37:22
Er is geen precieze volgorde, alleen een leidraad. Het schema van het blok staat hierboven, noem je dat sterbedrading  ;)
De eerste twee gaten zijn het meest direct aangesloten en dus het beste. De achterste gaten zijn de slechtste en bij een langwerpig achtgaatsblok zonder sterbedrading of middenaansluiting worden de verschillen nog groter tussen voorste en achterste gat.  Voor al mijn stroomaanpassingen waren de verschillen bij mij thuis niet zo extreem als nu.
Het is de vraag welke apparatuur in je set het minst last heeft om op de tweede of derde rij te zitten. Daarnaast moet je apparatuur (bij dit Furutechblok) die elkaar beïnvloedt of stoort, scheiden en een aparte stroomtoevoer bieden. Versterkers zitten graag vooraan, maar ook een bron (CD/DVD) voelt zich daar goed.
Vaak bijten digitale vervuilers elkaar : sat/kabel receiver en CD/DVD speler, maar ook een plasma kan een vervuiler zijn.
Het blijft dus proberen en afstemmen.
Het leuke van een aparte audiogroep is dat je deze heel eenvoudig altijd weer wat kunt upgraden als je de weg weet. Een aparte groep past dus in eke set en kun je heel eenvoudig laten meegroeien met upgrades van je componenten.
@onder013 : gewoon doen  ;).

Dit is de 609 van Furutech

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

Citaat van: Snowmaster op september  1, 2011, 22:33:14
Als je een installateur laat komen, tikt het best door.  Je set moet het ook wel waard zijn, maar alle componenten profiteren ervan. In mijn ogen is het meestal één van de beste upgrades.   

Ik ga er wel even op door...maar dan wel serieus: Wanneer is je set het volgens jou waard ? Kan je basis set noemen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

mtissink

Als je een stel nette luidsprekers hebt en de versterking. (+ evt een component)
Ik gok zelf even grofweg vanaf 10.000€ wel redelijk als ijkpunt kan nemen, als je/we dan toch een bedrag willen noemen
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Peerless Monster

Citaat van: mtissink op september  2, 2011, 07:52:09
Als je een stel nette luidsprekers hebt en de versterking. (+ evt een component)
Ik gok zelf even grofweg vanaf 10.000€ wel redelijk als ijkpunt kan nemen, als je/we dan toch een bedrag willen noemen

Nieuwprijs? Tweedehands, dan komen dingen nog zoals leeftijd, onderverdeling van die 10 mille...
Een basisset van 10 euri kan dan al erg goed klinken...

Even nog een edit: je moet wel meer randvoorwaarden stellen dan alleen "een prijs".
;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Het maakt mijn inziens geen donder uit hoe duur een set is.
Gaat er gewoon om, heb je een paar honderd euro over voor een verbetering.

Heb je een set van €500,- all in, dan kan het ook de moeite waard zijn.
Maar voor de kosten van een aparte groep, kun je in een set van €500,- meer bereiken
door een component oid te verwisselen.

chansig

Ik ga er ook vanuit dat de prijs op zicht niet een echte randvoorwaarde is, maar dat het meer gaat om opbouw van een apparaat of speaker.

Ervan uitgaande dat akoestiek en speaker een erg groot gedeelte bepalen van je geluid...(heel simpel een speaker van 10.000 euro in een badkamer klinkt ws slechter dan een speakers van 1000 euro in een optimale ruimte).

Dat is een beetje mijn basisgedachte, mogelijk hanteert Snowmaster een andere gedachte..dat weet ik niet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon