Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Als ik 't zo lees denk ik 't zelfde als Hipster. De Belles is de eerlijkere versterker, laat niets weg/voegt niets toe en de Usher is meer verbloemend en afgestemd/getuned op de Usher luidsprekers die wat ik er regelmatig over lees 'ruthless mids & highs' hebben. Tsja, dan zijn de moeilijke discussies overbodig en komt 't inderdaad gewoon aan op Frank zijn smaak en de gewenste match! :)

S@m

Citaat van: Antoine op augustus 14, 2011, 11:24:56
Als ik 't zo lees denk ik 't zelfde als Hipster. De Belles is de eerlijkere versterker, laat niets weg/voegt niets toe en de Usher is meer verbloemend en afgestemd/getuned op de Usher luidsprekers die wat ik er regelmatig over lees 'ruthless mids & highs' hebben. Tsja, dan zijn de moeilijke discussies overbodig en komt 't inderdaad gewoon aan op Frank zijn smaak en de gewenste match! :)

Is het bij 'bewezen' goede luidsprekers en 'bewezen' goede versterking niet altijd de match die smaakbepalend is?

Bijvoorbeeld Dave Wilson test z'n luidsprekers op Spectral. Ome S@m uiteindelijk ook genoeg gespaard om een Spectral set aan te schaffen en verd*md dat klonk fantastisch op de Wilson's.

Perfect om luidsprekers mee te testen, maar om heerlijk van de muziek te genieten prefereer ik toch m'n SET buizenversterker...

Deleted member

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 11:30:44
Is het bij 'bewezen' goede luidsprekers en 'bewezen' goede versterking niet altijd de match die smaakbepalend is?

Dat denk en bedoelde ik ook!  :)

S@m

frank2

Is de match niet dat het op je eigen set speakers goed moet klinken? Ik denk dat een Belles of Usher op B&W speakers geheel anders zal klinken.
Maar ik heb Ushers BE10 en ik ben daar nog steeds erg gelukkig mee, na 3 jaar luisteren vallen je altijd "dingen" op die beter of nog beter zouden kunnen zijn. En als ik nu heel veel geld had kocht ik een CAT EV van 30.000 euro, speakerkabel van 25.000 euro een goede VV, moet je eens kijken hoe mijn ushers dan klinken... helaas kom net een paar honderd euro tekort. ;D ;D

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2011, 11:40:29
Is de match niet dat het op je eigen set speakers goed moet klinken? Ik denk dat een Belles of Usher op B&W speakers geheel anders zal klinken.
Maar ik heb Ushers BE10 en ik ben daar nog steeds erg gelukkig mee, na 3 jaar luisteren vallen je altijd "dingen" op die beter of nog beter zouden kunnen zijn. En als ik nu heel veel geld had kocht ik een CAT EV van 30.000 euro, speakerkabel van 25.000 euro een goede VV, moet je eens kijken hoe mijn ushers dan klinken... helaas kom net een paar honderd euro tekort. ;D ;D

Los van de prijzen (want die zeggen lang niet alles  ;)) is het wel prettig dat -als je de aanschaf van een andere versterking overweegt- deze uiteraard matchen op je huidige luidsprekers...

johan79

Hoi Frank,

De Ushers die jij hebt zijn geweldige speakers, maar zoals je gisteren hebt gehoord, kan een ander component verschillen weergeven.
Misshien zijn de ushers wel heel eerlijk en laten ze precies horen wat je er achter hangt: wamer versterker wam geluid, analytisch enz.

Heb je in het verleden al meerdere versterkers op je Ushers getest?

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Deleted member

Als ik een beetje tussen de regels door probeer te lezen (en ik kan 't dus volledig mis hebben  ;D) wordt de Usher 't niet bij je Frank. Op zich ben je gecharmeerd van de wat warmere weergave maar ben je niet bereid 't eerlijke&detail van de Belles op te geven. Iets dat qua klank/karakter tussen de beide versterkers in zou zitten zou je volgens mij eerder over de streep trekken.

Ik denk dat je 't goed doet als je zegt nog even te wachten op de nieuwe Snowmaster stroomkabel. Deze bracht bij mij onder andere extra detail en microdynamiek (en ik heb zoals je weet nog niet eens alle aanpassingen in de meterkast die jij al wel hebt). Het zou kunnen dat 'ie de Belles over 't randje duwt op dat vlak en de Usher juist een duwtje in de rug geeft. Over 't randje duwen is gechargeerd hoor, de kabel voegt niet iets toe maar haalt eerder hetgeen dat er al is meer naar boven door vervorming/ruis verder naar achteren/beneden te duwen. Het beïnvloed de balans dus wel maar 't karakter niet. :)

edit: ter verduidelijking; wat ik zei over 'ruthless mids & highs' dat was geen waardeoordeel!! Eerder een karakterbeschrijving van een eerlijke luidspreker.

frank2

Nu denk ik dat je een goede redenatie opzet. En het zou best wel waar kunnen zijn.

Maar ik heb de snowmaster kabel al gehoord in mijn set voor 2 uren (ingespeelde kabel) en ik kan een stuk meegaan in wat je schrijft, het zou kunnen dat het voor de Belles over de top gaat, ik zou langer moeten luisteren om dat te bepalen (heb ik straks alle tijd voor, als hij er tussen hangt) maar dan zou de Usher EV juist het perfect doen. 

En verder heb ik nog geheel andere plannen maar die volgen nog wel ooit, dat vertel ik wel als ik dat echt wil gaan doen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

phy

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 10:58:13
Dus High-End betekent voor jou iets anders dan muzikaliteit en bij High-End treedt er luistermoeheid op en mist er een volle sound naar jouw mening..?
Ja high end heeft zich in de loop der jaren helemaal losgetrokken van de werkelijkheidsweergave die men vroeger probeerde te benaderen.
Dit komt doordat fabrikanten steeds meer indruk wilde maken op de concurent hetgeen resulteerde in een typische high end klank uitgekristaliseerd midden en hoog, steriel met een kunstmatig strak laag om geen enkel detail te missen .

Dirk

Citaat van: phy op augustus 14, 2011, 12:08:35
Ja high end heeft zich in de loop der jaren helemaal losgetrokken van de werkelijkheidsweergave die men vroeger probeerde te benaderen.
Dit komt doordat fabrikanten steeds meer indruk wilde maken op de concurent hetgeen resulteerde in een typische high end klank uitgekristaliseerd midden en hoog, steriel met een kunstmatig strak laag om geen enkel detail te missen .

ik vraag me serieus af welke sets (die je zelf ernstig beluisterd hebt) je dan zoals beschreven vond klinken, waardoor je ze deze (= jouw!) definitie van "high-end" geeft.

we raken trouwens wel heel erg off-topic ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Citaat van: phy op augustus 14, 2011, 12:08:35

Niet zo lang geleden heb ik een set beluisterd bij A10Audio, Magico M5 en Zanden. Vind ik toch wel 'High-End'. Eerlijk gezegd heb ik niets bespeurd in de weergave en belevenis hiervan wat refereert aan jouw conclusie over High-End.

phy

Citaat van: S@m op augustus 14, 2011, 12:20:14
Niet zo lang geleden heb ik een set beluisterd bij A10Audio, Magico M5 en Zanden. Vind ik toch wel 'High-End'. Eerlijk gezegd heb ik niets bespeurd in de weergave en belevenis hiervan wat refereert aan jouw conclusie over High-End.

Is dat je referentie?

S@m

Citaat van: phy op augustus 14, 2011, 12:24:53
Is dat je referentie?

Als we het hebben over 'High-End' wel, iets mis mee?

frank2

We zullen de set op de foto maar als super high end betitelen. Gewoon high end 3000 tot 15.000 euro of zoiets heeft de tendens om naar micro detail te gaan, maar zonder de negatieve effecten die Phy beschrijft. Ik geloof dat niet wat hij schrijft dat de fabrikanten alleen die weg opgaan om te laten zien.... maar het is wel zo dat high end heel transparant klinkt met veel micro detail maar wel vol van geluid. Aan de andere kant ik ken een set die ook tot high end behoort als je puur naar het prijskaartje kijkt; toch klinkt die set die ik een keer gehoord heb, als een jamo setje, gigantisch veel midden totaal geen hoge tonen... de eigenaar wilde het zo hebben dat vond hij mooi.  Dus nogmaals het is wat een ieder mooi vind.

vanzomereng

Als ik tussen de regels doorleest, wil frank iets meer "warmte"  in zijn sound maar hiervoor
niks inleveren kwa strakheid en detailering.

Maar we weten allemaal hoe het gaat in de praktijk en hoe audiofielen te werk gaan
(en dan spreek ik uit eigen ervaring, hoe ik zelf te werk ga/ging en hoe ik andere audiofielen opereren)

Een luistervergelijk leidt in 99% van de gevallen in technisch luisteren en ja, dan valt er altijd wel
wat aan- of op te merken.

Hoe zou de Usher-versterker zich in de set van Frank gedragen, als je niet voorovergebogen met je
oren gespitst op zoek ben naar alle micro-details maar gewoon lekker achterover hangt met een goed boek
en een glas wijn of ranja   :eh:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Citaat van: VANZOMERENG op augustus 14, 2011, 12:58:33
Als ik tussen de regels doorleest, wil frank iets meer "warmte"  in zijn sound maar hiervoor
niks inleveren kwa strakheid en detailering.

Maar we weten allemaal hoe het gaat in de praktijk en hoe audiofielen te werk gaan
(en dan spreek ik uit eigen ervaring, hoe ik zelf te werk ga/ging en hoe ik andere audiofielen opereren)

Een luistervergelijk leidt in 99% van de gevallen in technisch luisteren en ja, dan valt er altijd wel
wat aan- of op te merken.

Hoe zou de Usher-versterker zich in de set van Frank gedragen, als je niet voorovergebogen met je
oren gespitst op zoek ben naar alle micro-details maar gewoon lekker achterover hangt met een goed boek
en een glas wijn of ranja   :eh:

heel goed want het klinkt gewoon lekker.... maar ik zal op dit moment wel wat detaillering missen, ik ben tenslotte al 3 jaar aan de Belles sound gewend

Former member 78

Frank,

De volgende keer kan ik mijn Belles ook mee nemen.
Dan kun je ook eens horen wat buizen doen in jouw set.

Ik weet dat jij absoluut geen andere VV wil hebben, maar buizen
doen iets met de sound wat jij zeker zal waarderen ;)

Former member 78

Citaat van: phy op augustus 14, 2011, 10:55:38
dit perfect omschreven door Frank ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :

Belles:
+ Iets meer detail is het (mid)hoog
+ Enorm strakke bas
- Mist een volle sound, neigt naar het analytische
- Met bepaalde muzieksoorten treed luistermoeheid op

Dat komt uit mijn post ;)

Maar de term ''high-end'' zegt mij helemaal niks.
Stel een set samen van allemaal ''High End'' spul, en de kans is groot dat het voor geen meter zal klinken.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op augustus 14, 2011, 13:47:44
Frank,

De volgende keer kan ik mijn Belles ook mee nemen.
Dan kun je ook eens horen wat buizen doen in jouw set.

Ik weet dat jij absoluut geen andere VV wil hebben, maar buizen
doen iets met de sound wat jij zeker zal waarderen ;)

misschien alleen de VV veranderen en de EV laten staan,dat zou ook veel kunnen doen, Ik weet dat een VV in principe meer met het geluid doet dan een EV, al was dat gisteren eigenlijk wel anders. Het zou kunnen zijn dat jouw Belles VV de "trick" ook doet

frank2

Gisteren kwam ik er achter; na het kijken naar de forumnamen in mijn berichten zag ik dat de man die mijn stroomkabel gaat aansluiten weer terug was van een uitstapje naar een ver land.
Gisteren dus meteen de telefoon gepakt en Snowmaster verwelkomd.
Als alles loopt zoals het moet lopen zal ik zaterdagmiddag / avond hier kunnen melden dat de zoveelste upgrade in de vorm van een nieuwe stroomkabel in huize frank2 geïnstalleerd is en het inspelen (weer) kan beginnen. Dit keer zal dat 20 dagen zijn.
Natuurlijk zal ik hier mijn bevindingen melden.

wordt vervolgd...

HTip

Spannend weer! Is dan je stroomaanpassing helemaal voltooid? Of zit er nog meer in de hoge hoed van Snowmaster? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Dan is mijn stroomaanpassing geheel klaar. (al weet ik dat Snowmaster alweer bezig is met "gewone" stroomsnoeren)

Lex Groningen

Ben benieuwd Frank wat deze kabel voor veranderingen gaat brengen in jouw set/geluid.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

behoorlijk grote, ik heb 'm hier al thuis gehad voor 2 uur. Meer bas slam, een aanmerkelijk meer open midden. Kan ik me nog herinneren.