Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik heb vandaag even het Vibex stekkerblok aangesloten en na 2 nrs weer omgewisseld, toen bleek ook nog dat ik 2 apparaten niet in fase had staan, dus dat gaan we morgen opnieuw doen. Wel valt op dat zo'n blok toch iets anders klinkt dan de Furutech 60E. Het klinkt iets warmer, tevens is het muzikaler, ik vind het moeilijk om het te beschrijven, zal morgen nogmaals de Vibex aansluiten en dan wel goed. Daarna zal ik proberen de bevindingen hier neer te schrijven.

Het zijn in ieder geval geen grote verschillen, maar het valt wel op. Ik denk dat als ik de fase voor de pre en de cd speler ook goed zou hebben gehad, het toch nog ff iets anders had geklonken.

to be continued...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

enkele foto's
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik heb onder de cd speler 3 kleine houten blokjes van een speciaal hout, gezet, het geeft een ruimtelijke werking.
Verder zie je de nieuwe Belles 350A en het Vibex blok. (12 aansluitingen) ik heb alleen de belangrijkste erop gezet, de rest zoals tv tuner e.d. moeten er ook nog op. Maar dat is pas belangrijk als ik 'm koop.

frank2

Impressie van het Vibex blok tov. het Furutech blok (60E)

Zijn er verschillen; ja, is het een groot verschil? Nee, maar wel duidelijk hoorbaar.
Zo'n Vibex blok is een klasse beter dan de eenvoudige Furutech, is ook duurder dus mag ook beter zijn, het verschil tussen beide stekkerblokken is duidelijk, als je bijv. naar cry me a river van M. Dubble luistert, hoor je in het begin een opbouw van een groot orkest, op het einde van deze opbouw gaan de trompetten door, daar hoorde ik het eerste verschil duidelijk, bij de furutech werden die trompetten uithalen een beetje fel/brij, bij de Vibex, blijf je duidelijk alles goed horen, de Vibex is opener en het grootste verschil vind ik de duidelijk hoorbare mid-hoog en hoge tonen, deze zijn een stukje zuiverder. Het geheel klinkt zo schoon, strak maar doordat die hoge tonen tov. de Furutech ook nog schoner/zuiverder zijn klinkt het geheel open. Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. De detaillering is bij de VIbex nog beter.

Het zijn geen giga verschillen maar ze zijn wel duidelijk hoorbaar.

Ik moet nog wel meer luisteren, maar dit zijn mijn eerste indrukken.

bones

Citaat van: frank2 op april  3, 2010, 15:40:41
Wel vertelde Karel mij dat hij zeer binnenkort Belles Monoblocks (EV's) krijgt en dat ik die echt moet beluisteren. Ik wacht wel af, heb geen haast.
Linkje om alvast de smaak te pakken te krijgen. David maakt ook nog een grotere broer. Wellicht ook aardig om ook even naar de vv te kijken.
http://www.audio.de/Testbericht/Belles-MB-200_3233902.html
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

oud_account_1

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 11:04:33
... ik heb alleen de belangrijkste erop gezet, de rest zoals tv tuner e.d. moeten er ook nog op. Maar dat is pas belangrijk als ik 'm koop.
Is het dan nu wel een eerlijke vergelijking?
(m.a.w. had je wel alles aangesloten op de furutech.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

frank2

Ja want ik bepaal aan de hand van mijn cd speler, EV en VV of een blok goed is, dat heb ik ook bij de Furutech gedaan. De rest is wel aangesloten maar op een ander eenvoudig stekkerblok.

frank2

Citaat van: bones op april  4, 2010, 11:16:32
Linkje om alvast de smaak te pakken te krijgen. David maakt ook nog een grotere broer. Wellicht ook aardig om ook even naar de vv te kijken.
http://www.audio.de/Testbericht/Belles-MB-200_3233902.html

Ik had deze test al gelezen, ik vraag mij wel af of 2 mono bloks beter zijn dan de 350A reference EV, qua vermogen maakt het geen verschil.
Ik ben wel benieuwd maar eigenlijk wil ik geen monoblokken hebben, heb er domweg geen plaats voor.

De pre, is denk ik een eenvoudigere versie van de 28A van Belles die ik heb. (ik heb wel tape out en een phono ingang)

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april  3, 2010, 15:40:41
Ik heb vandaag (zaterdag 3/4) de Luxmann weer teruggebracht. Wel vertelde Karel mij dat hij zeer binnenkort Belles Monoblocks (EV's) krijgt en dat ik die echt moet beluisteren. Ik wacht wel af, heb geen haast.
(het mooie van WenW; heb ondertussen de Belles 350A al 2 weken, de de stroomkabels al 3 a 4 weken thuis, (te leen) kan allemaal)

Dat ze een skala aan gebruikte apparatuur in de aanbieding hebben, is een feit.
Alleen hun manier van hoe ze deze aan de man brengen vindt ik verre van professioneel (geen overzicht en/of begeleiding) en dus discutabel.
Waarin een uitspraak als "kopen van andermans ellende" door veelvoudig uit handen geven samen met het 'per persoon' benaderen van deze apparaten, bewaarheid 'kan' worden.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

note: ze hebben ook veel nieuwe apparaten staan, en de filosofie is ga zelf luisteren want jij moet er naar luisteren. Zij zullen nooit zeggen dat en dat moet je kopen want dat is goed. Hun werkwijze is wel een beetje vreemd, maar als je die kent dan is het een "moordzaak"

hifiman

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 12:21:46
note: ze hebben ook veel nieuwe apparaten staan, en de filosofie is ga zelf luisteren want jij moet er naar luisteren. Zij zullen nooit zeggen dat en dat moet je kopen want dat is goed. Hun werkwijze is wel een beetje vreemd, maar als je die kent dan is het een "moordzaak"
Misschien zien we ze vanavond dan in Peter R de Vries ?  :crazy:

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 12:21:46

Ik begrijp wat jij zegt. ::)
En vertel ik hier ook niet mee dat Karel een foute kerel is of dat deze aanpak geen laagdrempeligheid met zich mee brengt.
Sterker nog, ik vertel zelfs dat deze aanpak mogelijk meer met zich mee brengt ...

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

bones

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 11:34:34
De pre, is denk ik een eenvoudigere versie van de 28A van Belles die ik heb. (ik heb wel tape out en een phono ingang)
Dat zou me eigenlijk verbazen, het ultieme van Bell is de Statement serie, deze mono's en bijbehorende vv (met separate voeding) gaan op papier een behoorlijk stuk verder dan de apparatuur uit de Reference Serie. Zie ook de homesite van Belles: http://www.powermodules.com/power_modules/Home.html
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

sultankat

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 11:12:57

Zijn er verschillen; ja, is het een groot verschil? Nee, maar wel duidelijk hoorbaar.
Zo'n Vibex blok is een klasse beter dan de eenvoudige Furutech, is ook duurder dus mag ook beter zijn, het verschil tussen beide stekkerblokken is duidelijk, als je bijv. naar cry me a river van M. Dubble luistert, hoor je in het begin een opbouw van een groot orkest, op het einde van deze opbouw gaan de trompetten door, daar hoorde ik het eerste verschil duidelijk, bij de furutech werden die trompetten uithalen een beetje fel/brij, bij de Vibex, blijf je duidelijk alles goed horen, de Vibex is opener en het grootste verschil vind ik de duidelijk hoorbare mid-hoog en hoge tonen, deze zijn een stukje zuiverder. Het geheel klinkt zo schoon, strak maar doordat die hoge tonen tov. de Furutech ook nog schoner/zuiverder zijn klinkt het geheel open. Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. De detaillering is bij de VIbex nog beter.

Goede vergelijking: ik had dezelfde ervaring: de Vibex is echt klasse en te doen als je hem tweedehands op de kop kunt tikken.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

S@m

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 11:04:33
Ik heb onder de cd speler 3 kleine houten blokjes van een speciaal hout, gezet, het geeft een ruimtelijke werking.

Je zou ook eens keramiek en staal kunnen proberen, uiteraard rechtsstreeks onder het chassis (zoals je nu ook hebt gedaan). Dit geeft vaak een minder 'zompige' weergave dan wanneer je een zacht materiaal gebruikt (zoals ook onder de standaard voeten zit zo te zien...).

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april  4, 2010, 11:12:57

Appels met peren....

Het vergelijk met de Furutech RTP 6E zou wat meer 'common league' zijn,

and guess what..... :-X

Anton.

frank2

ben ik met je eens, maar de Vibex is 2e hands, kost dus ongeveer 450 euro. En deze zal daar wel overheen gaan. (klopt 1100 euro nieuw)

Het is/was ook niet de bedoeling om de 60E te vergelijken met de vibex, maar meer het verschil tussen stekkerdozen die ik in mijn bezit heb, en wat het doet in mijn set. (340 euro of 1000 euro daar zit nogal verschil in, en is dus geen eerlijk vergelijk)

scrutinizer

Citaat van: frank2 op april  5, 2010, 11:01:59
ben ik met je eens, maar de Vibex is 2e hands, kost dus ongeveer 450 euro. En deze zal daar wel overheen gaan. (klopt 1100 euro nieuw)

Het is/was ook niet de bedoeling om de 60E te vergelijken met de vibex, maar meer het verschil tussen stekkerdozen die ik in mijn bezit heb, en wat het doet in mijn set. (340 euro of 1000 euro daar zit nogal verschil in, en is dus geen eerlijk vergelijk)

De RTP 6E komt bijna terug, dus moet ook in zelfde orde van zelfgedrukte biljetten te verkrijgen zijn. :smile:

Daarnaast kan het geen kwaad inzicht te verkrijgen in de materialen gebruikt. You'd be surprised. ::)

Anton.

frank2

Nu na wat langer luisteren, hoef ik mijn mening niet te herzien mbt het Vibex blok. Maar er valt me wel iets op, op de een of andere manier zorgt het blok ervoor dat de hoge tonen geheel open zijn, bij slechtere cd's kan het dus voorkomen en gebeurt ook dat er de nadruk komt te liggen op de hoge tonen, iets wat mij niet bevalt. Het geluidsbeeld wordt dan helder, niet scherp gelukkig,  maar het wordt soms iets te helder. Dus ik twijfel nog. Bij goed opgenomen cd's klinkt het gewoon heerlijk open, en helder, eigenlijk perfect. Elk detail is duidelijk hoorbaar en het geheel blijft muzikaal.

Dus weet iemand ter vergelijk of een ander merk stekkerblok een betere optie zou zijn? De eenvoudige Furutech begrenst de hoogste tonen waardoor dit effect niet optreed, of het kan ook zijn dat ik voor het eerst hoor hoe alles dient/moet klinken...... 

Pjotr27

CiteerDus weet iemand ter vergelijk of een ander merk stekkerblok een betere optie zou zijn?

STS-Digital blok, doet precies wat jij wilt, misschien kan Fritz de With wel een demo voor je regelen....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Citaat van: frank2 op april  7, 2010, 19:34:32
Nu na wat langer luisteren, hoef ik mijn mening niet te herzien mbt het Vibex blok. Maar er valt me wel iets op, op de een of andere manier zorgt het blok ervoor dat de hoge tonen geheel open zijn, bij slechtere cd's kan het dus voorkomen en gebeurt ook dat er de nadruk komt te liggen op de hoge tonen, iets wat mij niet bevalt. Het geluidsbeeld wordt dan helder, niet scherp gelukkig,  maar het wordt soms iets te helder. Dus ik twijfel nog. Bij goed opgenomen cd's klinkt het gewoon heerlijk open, en helder, eigenlijk perfect. Elk detail is duidelijk hoorbaar en het geheel blijft muzikaal.

Dit zou voor mij het mindere blok betekenen
Het is dus maar net wat je wil en naar op zoek bent
ik ben altijd heel voorzichtig met iets dat op het eerste gehoor spectaculair klinkt
je gaat zo over een grens en dan kan het zelfs irritant worden op langere termijn.
Zorg dat je de balans niet verliest en laat je niet verleiden door details.

Staaled

Citaat van: frank2 op april  7, 2010, 19:34:32

Dus weet iemand ter vergelijk of een ander merk stekkerblok een betere optie zou zijn? De eenvoudige Furutech begrenst de hoogste tonen waardoor dit effect niet optreed, of het kan ook zijn dat ik voor het eerst hoor hoe alles dient/moet klinken...... 
Rhodium in de Vibex vs. Gold in de Furutech ligt het meest voor de hand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: Hipster op april  8, 2010, 12:02:28
Rhodium in de Vibex vs. Gold in de Furutech ligt het meest voor de hand.

:notify:

Al vraag ik me af of de furutech door Frank gebruikt daaraan voldeed.

Anton.

Staaled

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2010, 15:02:31
:notify:

Al vraag ik me af of de furutech door Frank gebruikt daaraan voldeed.

Anton.

TP-60e :
"SCHUKO sockets feature 24k gold-plated Eutectic brass α (Alpha) Conductor, non-magnetic conductors for stable, long lasting, optimized power transfer."
bron website Furutech.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: Hipster op april  8, 2010, 16:28:19
TP-60e :
"SCHUKO sockets feature 24k gold-plated Eutectic brass α (Alpha) Conductor, non-magnetic conductors for stable, long lasting, optimized power transfer."
bron website Furutech.
Ah! TP-60e Ok.
Furutech heeft voorzover het geheugen toelaat in het verleden ook nog dozen geleverd met standaard Schuko.

;)

Anton.