Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

ik kan me in heel erg veel dingen vinden maar een stekkerblokje van 1000 euro gaat bij mij toch echt te ver... ???
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Pjotr27

Citaat van: advr op maart 31, 2010, 12:55:56
ik kan me in heel erg veel dingen vinden maar een stekkerblokje van 1000 euro gaat bij mij toch echt te ver... ???

Ach als je een versterker van 5 mille koopt / kocht kan die laatste 1000 euro er ook nog wel vanaf.
Maar je moet het gewoon horen om overtuigd te raken.. :tongue2:
Op het marantzforum zitten een aantal gebruikers van dit blok en die zijn allemaal laaiend enthousiast.. ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op maart 31, 2010, 14:41:07
Ach als je een versterker van 5 mille koopt / kocht kan die laatste 1000 euro er ook nog wel vanaf.
Op het marantzforum zitten een aantal gebruikers van dit blok en die zijn allemaal laaiend enthousiast.. ;)

dat zal ook zeker zo zijn maar dan nog ga ik dat niet doen ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Tsja, je kunt niet alles in 1 keer kopen, het zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik vind 1000 euro wel erg veel geld. Ik zou het eerst willen testen en dan kijken of het mij waard is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: Pjotr27 op maart 31, 2010, 14:41:07

::)

Misschien een soort van massa-hysterie?

Even zonder dollen. Wat is dan - mits ongefilterd - hetgeen dit stekkerblok 'anders' dan diegene genoemd maakt?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pjotr27

CiteerEven zonder dollen. Wat is dan - mits ongefilterd - hetgeen dit stekkerblok 'anders' dan diegene genoemd maakt?

Tja ben geen techneut, maar de combinatie van hout aan de buitenkanten  een koperen chassis en de stekkers die in koperen hulzen in het stekkerblok opgesloten ( afscherming ) zijn lijken een grote klankwinst te veroorzaken.
In 1e instantie had het houten stekkerblok geen afscherming ( toen klonk het ook al erg goed) maar de afscherming maakt de klankwinst nog veel groter.
Maar je moet het gewoon eens gehoord hebben, misschien op de VAD een demo....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

Citaat van: Pjotr27 op april  1, 2010, 10:13:22
Tja ben geen techneut, maar de combinatie van hout aan de buitenkanten  een koperen chassis en de stekkers die in koperen hulzen in het stekkerblok opgesloten ( afscherming ) zijn lijken een grote klankwinst te veroorzaken.
In 1e instantie had het houten stekkerblok geen afscherming ( toen klonk het ook al erg goed) maar de afscherming maakt de klankwinst nog veel groter.
Maar je moet het gewoon eens gehoord hebben, misschien op de VAD een demo....

We kunnen terug naar katoen isolatie, metaalbuis i.p.v. pvc en zelfs een metalen groepenkast aan aarde. ::)

Joking!! Ik reageer meer op het kansloos zijn van die andere..... Of je moet natuurlijk zwaar dramatiseren om je punt te maken.

:smile:

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Pjotr27

CiteerJoking!! Ik reageer meer op het kansloos zijn van die andere..... Of je moet natuurlijk zwaar dramatiseren om je punt te maken.

Nee het verschil is echt heel groot, maar dat terug gaan naar katoen vind ik niet zo`n slecht idee.
Ik denk ook dat de koperen electriciteit buizen heel wat winst veroorzaken tov pvc.
Vraag alleen is of het mag .....

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op april  1, 2010, 11:19:47
Nee het verschil is echt heel groot, maar dat terug gaan naar katoen vind ik niet zo`n slecht idee.
Ik denk ook dat de koperen electriciteit buizen heel wat winst veroorzaken tov pvc.
Nou, dat denk ik niet ;D

Als er "lekkage" is staat meteen alles onder stroom. De pijp moet juist isoleren, niet geleiden ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

scrutinizer

Citaat van: Pjotr27 op april  1, 2010, 11:19:47

Dat is het probleem, Pjotr. Er zijn vele zaken die leiden tot betere prestaties maar onze handjes worden gebon.... veilig gesteld. ;)

Anton.

Pjotr27

CiteerAls er "lekkage" is staat meteen alles onder stroom. De pijp moet juist isoleren, niet geleiden

Nee logisch,
Eigenlijk zou je koper stroomdraad met katoenen mantel ( voor de afscherming) in koperen pijp moeten hebben, net als in de jaren 50.... Probleem is alleen dat katoen vergaat en je na een aantal jaren de boel moet vervangen...
En het mag niet meer. Zoals Anton al opmerkte onze handen zijn veilig gesteld... ;)

frank2

Ik krijg komend weekend een kort bezoek van Luxman  M-600 A, een klasse A versterker, vlgs Karel zou deze warmer/ronder zijn dan de Belles 350A. Dit verschil wil ik horen, kijken wat beter is (puur smaakgevoelig dan, zijn beide topapparaten)

Plaatje: http://www.wenwaudio.nl/artikelendetail.aspx?A_ID=2962

ben benieuwd, zal 'm morgenavond aansluiten dan weet ik na een paar uur al of het wat is, maw. of het een kanshebber is of dat het mijn smaak niet is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Pjotr ben nog steeds benieuwd naar het verschil tussen het stekkerblok van jou en de Vibex. Dus als je daar achter komt, laat het dan weten

Martin_M

Citaat van: frank2 op april  1, 2010, 18:58:11
Ik krijg komend weekend een kort bezoek van Luxman  M-600 A, een klasse A versterker,

Wij hebben deze er ook eventjes tussen gehad in de luisterruimte bij Karel.
We vonden het niet echt wat waardoor ' ie er vlot weer tussenuit ging.

Ben benieuwd hoe 'ie bij jou thuis bevalt.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

frank2

frank2

Ik ben vandaag bij WenW geweest en heb de Luxmann opgehaald en aangesloten, ook een 2e hands Vibex stekkerblok meegenomen, te leen omdat deze stekkerdoos 12 aansluitingen heeft, deze Vibex ga ik komende tijd testen, schijn erg goed te zijn, Karel maakt zo'n opmerking, van die komt niet terug.

De luxmann net kort beluisterd met enkele nummers, nadat deze warm gedraaid was, trouwens er komt een behoorlijke warmte vanaf en de leds aan de voorkant die een indicatie geven hoe hard alles staat zijn leuk om te zien, bij mij op redelijk luisternivo stonden ze al gauw op 3/4.
De sound want daar gaat het om, is ronder in de bas, deze EV gaat niet zo diep als de Belles, neemt niet weg dat er behoorlijke hoeveelheid bas uitkomt, alleen deze is ronder, niet zo strak en diep als de Belles. Verder valt op dat de dynamiek iets minder is, het is gemutlich, wel heerlijk trouwens om naar de luisteren, maar deze EV is niet zo gedetailleerd als de Belles, je hoort alles wel afzonderlijk maar de plaatsing is wel minder, misschien is dat een betere omschrijving. We praten hier wel duidelijk over smaakverschillen, de EV klinkt erg goed, maar ik vind de Belles mooier, deze is net wat feller, duidelijke plaatsing diep laag en mooi hoog, trouwens dat mooie hoog gaf de Luxmann ook. Dus de Luxmann is geen blijvertje.
(gelukkig maar mijn vrouw vond het een afschuwelijk apparaat)

Kortom: een zeer goede versterker, doet niet onder voor de Belles is alleen anders getuned, puur een smaakkwestie.

Pjotr27

CiteerIk ben vandaag bij WenW geweest en heb de Luxmann opgehaald en aangesloten, ook een 2e hands Vibex stekkerblok meegenomen, te leen omdat deze stekkerdoos 12 aansluitingen heeft, deze Vibex ga ik komende tijd testen, schijn erg goed te zijn, Karel maakt zo'n opmerking, van die komt niet terug.

Heb je het furutechblok ook nog? Kan je een vergelijk maken.
Jammer dat je zover weg woont , had je mijn stekkerblok meteen mee kunnen vergelijken  ;)
Laat de Luxman wel een paar dagen aanstaan voor je echt oordeelt, dit soort apparaten heeft de nodige tijd nodig na een vervoer en als ze uit geweest zijn.

Citeer(gelukkig maar mijn vrouw vond het een afschuwelijk apparaat)

Dat herken ik, dat vind mijn vrouw van de STS stekkerdoos, gelukkig ligt hij achter een groot kussen (voor haar dan)
Maar ja dat lukt niet met de Luxman...

frank2

Citaat van: Pjotr27 op april  2, 2010, 19:30:34
Heb je het furutechblok ook nog? Kan je een vergelijk maken.
Jammer dat je zover weg woont , had je mijn stekkerblok meteen mee kunnen vergelijken  ;)
Laat de Luxman wel een paar dagen aanstaan voor je echt oordeelt, dit soort apparaten heeft de nodige tijd nodig na een vervoer en als ze uit geweest zijn.

Dat herken ik, dat vind mijn vrouw van de STS stekkerdoos, gelukkig ligt hij achter een groot kussen (voor haar dan)
Maar ja dat lukt niet met de Luxman...

ik weet dat je een EV eigenlijk een paar dagen moet laten staan, maar voor een impressie hoeft dat niet, en deze impressie zei mij al genoeg, het is een top versterker alleen vond ik de basweergave te "sompig" en dat veranderd niet, ook het gehele geluid was easy, wel heel mooi.

Ik heb het furutech stekkerblok nog steeds aangesloten staan, en ga dit inderdaad vergelijken met de Vibex. Ben erg benieuwd.

S@m

Citaat van: frank2 op april  2, 2010, 19:41:09

ik weet dat je een EV eigenlijk een paar dagen moet laten staan, maar voor een impressie hoeft dat niet, en deze impressie zei mij al genoeg, het is een top versterker alleen vond ik de basweergave te "sompig" en dat veranderd niet, ook het gehele geluid was easy, wel heel mooi.

Ook hier moet je wel weer je bekabeling op betreffende set tunen. Zomaar de Belles loskoppelen en de Luxman aansluiten is geen eerlijk vergelijk...

frank2

Dat vind ik wel een eerlijk vergelijk. 1. ik ga niet alle apparaten zoals de VV weer veranderen dus hij moet passen in mijn set. 2. nogmaals het is een zeer goede versterker waar ik rustig mee zou draaien als ik de Belles nooit gehoord zou hebben (en dan praat ik wel over de 350A) hij klinkt beter dan de Belles 150A (er zit dan ook een behoorlijk prijsverschil in)
De kabels doen veel, maar die hebben geen slechte invloed op de EV, eerder een goede invloed, anders had ik nauwelijks verschil gehoord terwijl dat nu zeer duidelijk is.

Former member 78

Mooi dat je de Belles lekkerder vindt.
Dit vooral financieel gezien dan hé ;)

Ik ben vandaag ook bij WenW geweest, en had de grote luisterruimte even voor mij alleen.
De Focus Audio Master 3 beluisterd.

Dat is nog zo ontzettend veel mooier dan de Ushers!
Had nog ff een foto gemaakt met de mobiel.

Sorry voor het off-topic :D

Pjotr27

Citeermaar voor een impressie hoeft dat niet, en deze impressie zei mij al genoeg,

En het scheelt ruzie met je vrouw.....

frank2

Gelukkig krijg ik niet zo gauw ruzie, al is ze geen voorstander van dat hele audio gedoe.

@Arjan1:
De Belles is qua nieuwprijs even duur als de Luxmann, dus zoveel voordeel is er niet, ook de Luxmann had ik wel goedkoper gekregen.
ik heb ze ook even beluisterd, die speakers klinken echt heeeeeeeeeeeel erg goed, maar ze kosten dan ook 30.000 euro. (en ze stonden ook nog achter een redelijk eenvoudig setje van blacknote)

frank2

Ik heb vandaag (zaterdag 3/4) de Luxmann weer teruggebracht. Wel vertelde Karel mij dat hij zeer binnenkort Belles Monoblocks (EV's) krijgt en dat ik die echt moet beluisteren. Ik wacht wel af, heb geen haast.
(het mooie van WenW; heb ondertussen de Belles 350A al 2 weken, de de stroomkabels al 3 a 4 weken thuis, (te leen) kan allemaal)

Former member 78

Klopt Frank, er kan veel bij Karel.
Top service vind ik dat :D