Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Rudi64 en 8 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Zee op maart 28, 2010, 11:52:53
En als je toch een andere amp overweegt, waarom dan toch niet eens kijken naar zo'n Krell (of een ander merk)?  Een Krell (maar ook genoeg andere merken) heeft een dermate goede voeding dat het bijvoorbeeld totaal niet uitmaakt wat voor netsnoer je er aan hangt.  En dat scheelt weer centjes Frank!

Daar ben ik het (sinds kort) niet mee eens. Ik heb nu een versterker met een 'dermate goede voeding' en de sound hiervan is juist enorm opgeknapt met een (Pink Faun) powercord.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de reacties van Frank over o.a. powercords altijd een tikje overdreven vond, totdat ik gisteren een enorme verbetering heb geconstateerd. Zozeer dat ik overwoog de versterker te verkopen, maar nu absoluut niet meer.

Koen K

Een goede versterker, met een hoge PSRR (Power Supply Rejection Rate) geeft juist minder verschillen als gevolg van eigenaardigheden in de voedingsspanning. M.i. is het dus zeker geen flauwekul wat Zee aangeeft.  ;)

Dan laten we verder maar even buiten beschouwing in hoeverre de netkabel de voeding überhaupt beïnvloedt, want da's een discussie die we maar niet nogmaals gaan voeren  :P

S@m

Citaat van: Koen K op maart 28, 2010, 12:16:54
Een goede versterker, met een hoge PSRR (Power Supply Rejection Rate) ondervindt juist minder verschillen als gevolg van eigenaardigheden in de voedingsspanning. Zeker geen flauwekul dus!

Wel vreemd dat ik het zelf heb waargenomen (en ik niet alleen)... ;)

Koen K

Zo zijn de vele "waarheden" in audioland... Ik hoorde het, en Jantje, Pietje en Klaasje ook... We kunnen dus alleen vaststellen dat jíj het waarnam en dat dat niet per se overeenkomt met wat een ander waarneemt, laat staan met hoe de feiten erbij staan...

frank2

Laten we inderdaad gen discussie gaan voeren over kabels, sommigen willen daar niet aan en vele anderen waaronder mijzelf weten gelukkig beter, er zitten grote of minder grote verschillen in kabels en snoeren.

En inderdaad Pink Faun heeft voor zeer betaalbare prijs goede kabels.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Zee

we hoeven ook niet te discussieren over kabels Frank.  Maar je zult toch niet kunnen ontkennen dat ALS netkabels inderdaad een verschil maken, dit komt omdat de voeding van het betreffende apparaat zelf niet in staat is de 'buitenwereld' (het net) voeldoende te isoleren van de interne schakeling.  Het enig dat ik probeer aan te geven is dat er genoeg apparatuur op de markt die die hier WEL toe in staat is.  Het 'probleem' oplossen door een andere netkabel noem ik dan symptoombestrijding.  Pak het probleem dus bij de bron aan en kies een apparaat met een goede voeding!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

bmateijsen

Volgens mij vraagt de TS in zijn eigen topic nota bene om deze discussie niet te voeren. Ik vind het respectloos dat je dan toch nog je zin wil door drijven..... ::)

Citaat van: Zee op maart 28, 2010, 14:43:27
we hoeven ook niet te discussieren over kabels Frank.  Maar je zult toch niet kunnen ontkennen dat ALS netkabels inderdaad een verschil maken, dit komt omdat de voeding van het betreffende apparaat zelf niet in staat is de 'buitenwereld' (het net) voeldoende te isoleren van de interne schakeling.  Het enig dat ik probeer aan te geven is dat er genoeg apparatuur op de markt die die hier WEL toe in staat is.  Het 'probleem' oplossen door een andere netkabel noem ik dan symptoombestrijding.  Pak het probleem dus bij de bron aan en kies een apparaat met een goede voeding!

Zee

Het was mer bedoelt als tip voor als Frank toch naar een andere amp gaat kijken.   Maar ik zal hem in het vervolg lekker laten spartelen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Laat ik als laatste dan maar zeggen dat ook peperdure CAT versterkers, met een erg goede voeding ook profijt hebben van betere stroomkabels. Dus dit verhaal heeft niets met voeding v.e. versterker te maken, een goede voeding heeft ook profijt van een goede stroomkabel, een Krell e.d. dus ook. Maar als je geen believer bent zoals Zee, zal je inderdaad zeggen dat een goede voeding in een apparaat ervoor zorgt dat alles goed blijft klinken ongeacht welke stroomkabel je gebruikt, theoretisch klopt dit ook, de praktijk is anders, don't ask me why.....

Dat er een zware voeding zit in de Belles weet ik al, naast het gewicht van 30 kg, hoor je ook geen verschil als je het geluid even flink opendraaid, alles blijft zuiver klinken. Alleen een zware voeding krijgt dat voor elkaar.

Het belangrijkste is toch dat deze EV bijzonder goed klinkt. Het is een genot om te luisteren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

bones

Vandaag naar de 2e van Mahler zitten luisteren in de uitvoering van Georg Solti met het London Symphony. Wat een heerlijke muziek. En, inderdaad er hing een stroomkabeltje aan mijn versterker! ;)
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

scrutinizer

Citaat van: frank2 op maart 28, 2010, 18:33:17
Laat ik als laatste dan maar zeggen dat ook peperdure CAT versterkers, met een erg goede voeding ook profijt hebben van betere stroomkabels. Dus dit verhaal heeft niets met voeding v.e. versterker te maken, een goede voeding heeft ook profijt van een goede stroomkabel, een Krell e.d. dus ook. Maar als je geen believer bent zoals Zee, zal je inderdaad zeggen dat een goede voeding in een apparaat ervoor zorgt dat alles goed blijft klinken ongeacht welke stroomkabel je gebruikt, theoretisch klopt dit ook, de praktijk is anders, don't ask me why.....

Dat er een zware voeding zit in de Belles weet ik al, naast het gewicht van 30 kg, hoor je ook geen verschil als je het geluid even flink opendraaid, alles blijft zuiver klinken. Alleen een zware voeding krijgt dat voor elkaar.

Het belangrijkste is toch dat deze EV bijzonder goed klinkt. Het is een genot om te luisteren.

Dan galm ik daar bevestigend op na .... 

;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Former member 78

Citaat van: frank2 op maart 23, 2010, 20:34:03

Zal heus af en toe wel kleine dingen doen, maar verder..... I'm Satisfied.

Citaat van: frank2 op maart 27, 2010, 16:56:42
Ik wist het, het was gevaarlijk en erg dom.......enz enz enz.

Ik had de Belles 350A even geleend omdat ik dacht dat de Belles 150A welke in reparatie was, dat dat nog wel even ging duren. Ik heb net de versterkers weer omgewisseld, dus de EV 350A voor mijn eigen 150A. Aangezet en wezen wandelen, nu even 2 nrs beluisterd, tsja de Belles 350A wint op vele fronten, het is allemaal net wat meer, mooiere diepere bas, meer diepte in de muziek, er is meer rust, de detaillering is mooier. Aangezien ik 'm toch nog 1 week heb heb ik 'm maar weer aangesloten. De 150A is kleiner, minder vol onderin, iets vlakker qua dynamiek, minder gedetailleerd.

Ik ga mijn financiën maar weer eens bekijken. Het verschil is groter dan ik gedacht had.

:clapping:

Pjotr27

Citeergisteren even een DAC3 en DAC 5 van Audio Note gehoord Lips Sealed Lips Sealed
als je die DAC 5 hoort kun je eigenlijk daarna wel alles inpakken..

Even off topic, ga je ervoor sparen ? ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op maart 29, 2010, 09:52:26
:clapping:

ik weet het, maar als je eenmaal de 350 hebt gehoord in mijn set up, dan begrijp je het wel....... zo mooi, oude cd's die ik eigenlijk nooit meer draaide klinken opeens gewoon goed, en een detaillering, zelfs hele bekende nrs. zoals de Carpenters, een cd die eigenlijk alleen mar kastvulling is, heb ik weer eens opgezet, ik vond die cd altijd nogal mat klinken, opeens klinkt hij weer, er zit zelfs power in.... very strange :angel: :angel: :angel: (i'm stll in heaven...

tiptop

Haha. LOL

Leuk Frank ;) 25 maart zeg je dat je eindelijk tevreden bent zo en nergens behoefte meer aan hebt en 27 maart ga je en andere versterker overwegen :clapping:

Zo blijft het hobby alive zeg maar 8)

En ik denk dat we heel blij moeten zijn met fabrikanten die goede stroomkabels maken. Zo kunnen wij die massaal slecht voedingen  in onze versterkers hebben, toch nog van een beter signaal genieten.  :sarcasm: :pompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

ja het kan soms verkeren, ik had absoluut niet de bedoeling om ook nog maar iets te veranderen qua apparaten maar als je zo'n verschil hoort, tsja dan wil je gewoon niet meer terug, zeker als de meerprijs ook nog betaalbaar is. (moet nog wel even onderhandelen met Karel)

Ik ben het overigens met je eens, gelukkig dat stroomkabels nog zo'n goede uitwerking hebben bij onze versterkers met zulke slechte voedingen, want anders was het niet hoorbaar. Maw. ik heb hier cd spelers van 13000 euro gehad, versterkers van 6000 euro, en allemaal hadden ze slechte voedingen want een stroomsnoer veranderen was duidelijk hoorbaar.  Alleen mijn 1200 euro Cambridge audio 640R heeft een zeer goede voeding, daar was het verschil zo minimaal dat ik het bij een eenvoudig snoer  a la belden heb gelaten.

Maar laten we er maar over ophouden, wij zijn beidden overtuigd over het verschil tussen kabels en wat deze doen tussen de apparatuur, sommigen willen daar gewoon niet aan en zeggen dat het geen verschil maakt, theoretisch hebben ze nog gelijk ook. De praktijk is anders.
Ik heb zelfs ooit met iemand gecorrespondeerd via een forum die grote Ushers had gekocht 8871 of zoiets en had ze aangesloten met een gamma koperdraad. Tsja, ik zeg dan zonde.

Pjotr27

Frank, heb je al het nieuwe stekkerblok van STS-Digital gezien / gehoord?
Het is het 1e stekkerblok waarbij ook de stekkers zijn afgeschermd in het stekkerblok.
Ik heb het blok intussen hier liggen en het al tegen diverse andere stekkerblokken gehoord.
Allemaal volslagen kansloos ( Duurste vergelijk was met een Siltech van ruim 2500 euro)..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tiptop

Ik ga vandeweek een koperen pijp kopen waar net een connector inpast en om elke connector zo'n koperen huls doen. Dat is wat STS ook gedaan heeft.

Mij benieuwen. :hmmm: :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Pjotr27

CiteerIk ga vandeweek een koperen pijp kopen waar net een connector inpast en om elke connector zo'n koperen huls doen. Dat is wat STS ook gedaan heeft.

Mij benieuwen. hmmm Smiley

Je krijgt het alleen niet zo mooi vrees ik maar het is wel het proberen waard.
Het STS blok is een mix van koper / folie / hout en dat zit niet in je eigen stekkerblok.
Maar ik ben benieuwd... ;D

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op maart 29, 2010, 21:44:33
Je krijgt het alleen niet zo mooi vrees ik maar het is wel het proberen waard.
Het STS blok is een mix van koper / folie / hout en dat zit niet in je eigen stekkerblok.
Maar ik ben benieuwd... ;D
Ik ook.

ben net bij de Gamma en Praxis geweest, maar die hebben die diameter niet. :-\ Moet ik toch weer naar een speciaalzaak. Duurt weer even voordat ik er bij een in de buurt ben.

Mijn Isotek is ook al niet slecht hoor ;) Ik ga ze ook niet inbouwen. Alleen er overheen schuiven. Als het goed is moet dat de verandering geven. (geen instraling bij de connectors).

Pjotr27

CiteerMoet ik toch weer naar een speciaalzaak.

Gewoon een loodgieter, vaak zit die wel bij een Karwei of Gamma op hetzelfde in industrieterrein..

tiptop

Citaat van: Pjotr27 op maart 30, 2010, 19:08:40
Gewoon een loodgieter, vaak zit die wel bij een Karwei of Gamma op hetzelfde in industrieterrein..

Thnx. :) Maar niet hier. Maar komt wel goed. Volgende week oid. :)

frank2

Citaat van: Pjotr27 op maart 29, 2010, 21:28:08
Frank, heb je al het nieuwe stekkerblok van STS-Digital gezien / gehoord?
Het is het 1e stekkerblok waarbij ook de stekkers zijn afgeschermd in het stekkerblok.
Ik heb het blok intussen hier liggen en het al tegen diverse andere stekkerblokken gehoord.
Allemaal volslagen kansloos ( Duurste vergelijk was met een Siltech van ruim 2500 euro)..

net even bekeken, wel erg duur 1000 euro. Dus zal voorlopig hier nog niet verschijnen. Ben wel benieuwd hoe je 'm vind klinken. Heb je 'm ook vergeleken met Vibex?

Pjotr27

Citeernet even bekeken, wel erg duur 1000 euro. Dus zal voorlopig hier nog niet verschijnen. Ben wel benieuwd hoe je 'm vind klinken. Heb je 'm ook vergeleken met Vibex?

Ik nog niet misschien Fritz, zal het hem eens vragen.
wel met o.a. Furutech / Siltech / Pel Audio / Kemp / Kharma.

Allemaal kansloos....

Tja 1000 euro is veel geld, aan de andere kant als ik zie wat het in mijn set doet...
Meer als een interlink upgrade van 1000 euro...

scrutinizer

Waarom zal bijv. een Vibex overeind blijven als " Furutech / Siltech / Pel Audio / Kemp / Kharma. Allemaal kansloos ".... zijn. :sneaky2:

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....