Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: frank2 op maart 20, 2010, 21:58:44
de power 3 van VD gaan in de verkoop is de bedoeling, maar het verschil is zeer gemakkelijk aan te tonen. En ja erg leuke speakers gezien bij WenW, de duurste of duurdere van Revel, klonk absoluut niet verkeerd. Geheel zilver.

Ik doelde eigenlijk op een leuke set van Usher :P

Maar als ik weer eens bij jou kom, en je hebt de oude kabels nog, dan
wil het graag eens horen dat verschil.

Het is al officieel zondag, dus voor mij nog maar 1 dag wachten :D

S@m

Citaat van: scrutinizer op maart 20, 2010, 14:54:12
Onmiskenbaar, Andre.
Na 'veel' geexperimenteer ooit mijn doos gevonden en mijn apparaat reageert daar enorm op :-X...... zelfs nog na 25 jaar. :-*

;D

Anton.

;D

frank2

vandaag heb ik de furutech stekkerblok erachter (laten) zetten, Het verschil met het oude stekkerblok is duidelijk hoorbaar, alles wordt (nog) beter weergegeven. We hebben er samen wel 5 min naar kunnen luisteren, en bepaald waar in het stekkerblok de EV en VV en CD moesten komen, want ook dat is een hoorbaar verschil, nadat we dat hadden gedaan hebben we nog 2 min kunnen luisteren toen deed de EV erg vreemd, hij speelde wel door maar ik hoorde een relais tikken en uit de aan/uit schakelaar kwam iets rook, we hebben 'm toen maar uitgezet. Helaas, vanochtend door een slecht stroomsnoer (wat ik geleend had, ) ging de zekering al door, gelukkig was dat erg snel te maken, en om 3 uur dit weer, hij staat nu voor de 2e keer bij Johan, deze kijkt er even naar als het gemakkelijk is maakt hij het anders wordt het een garantie zaak. De schakelaar voor aan/uit zit los en ik denk dat hij iets sluiting maakte, gelukkig speelde de versterker gewoon, toen ik 'm uit zette. Het is effe afwachten.

(wel irritant, het geluid beviel zeer, de set was erg "snel" geworden, stopt de EV er bijna mee, kan ik dus niet luisteren)

kreeg net telefoon van Johan, alleen de schakelaar is door veelvuldig gebruik, kapot, morgen wordt er een nieuwe ingezet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

helaas het is maandag en Johan heeft (nog) geen nieuwe schakelaar kunnen vinden (die zwaar genoeg is), dat wordt morgen weer naar wenw om even een belles op te halen, ik wil wel erg graag weer een versterker hebben, als het goed is heeft Karel er nog 2 staan, de iets grotere broer van de mijne, temping.....
maar kan ik in ieder geval weer muziek luisteren totdat Johan een schakelaar heeft. (hij kan 'm wel even doorlussen zodat ik 'm met het netsnoer kan uitschakelen, door deze uit te trekken maar daar heb ik eerlijk gezegd geen behoefte aan, bovendien vind ik persoonlijk dat zo'n schakelaar niet na 2 jaar kaduuk mag gaan omdat deze versleten is.....dus wenw mag ook dat even oplossen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

ik zou toch even de grotere broer lenen! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

scrutinizer

Citaat van: frank2 op maart 22, 2010, 20:20:14
helaas het is maandag en Johan heeft (nog) geen nieuwe schakelaar kunnen vinden (die zwaar genoeg is), dat wordt morgen weer naar wenw om even een belles op te halen, ik wil wel erg graag weer een versterker hebben, als het goed is heeft Karel er nog 2 staan, de iets grotere broer van de mijne, temping.....
maar kan ik in ieder geval weer muziek luisteren totdat Johan een schakelaar heeft. (hij kan 'm wel even doorlussen zodat ik 'm met het netsnoer kan uitschakelen, door deze uit te trekken maar daar heb ik eerlijk gezegd geen behoefte aan, bovendien vind ik persoonlijk dat zo'n schakelaar niet na 2 jaar kaduuk mag gaan omdat deze versleten is.....dus wenw mag ook dat even oplossen.

Tja ..... het valt niet mee een schakelaar te vinden (voor versterkers met 'vermogen' zonder inschakel vertraging) die goed genoeg is.
Goed genoeg voor het soms overmatig aan/uit schakelen (fase check, ic of ls kabel wisselS) ::) ..... naast de schade die wij er zelf aan toebrengen wanneer het in /out schakelen TE voorzichtig gebeurt. :-X

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

klopt, maar na 2 jaar mag dit niet gebeuren, dus het wordt afgewikkeld met de importeur.  Net nu ik dit schrijf krijg ik een telefoontje van Johan dat hij mijn versterker gerepareerd heeft, dus ik heb nu een Belles 350A en een Belles 150A hier staan, kan ik mooi het verschil gaan beluisteren.

Heb net even heerlijk zitten luisteren:  doet me de hele tijd denken aan [I'm in heaven, I'm in heaven.....het klinkt subliem....

frank2

Zo nu even meer tijd; ik heb de Belles 150A weer opgehaald en zal deze weer in gebruik nemen a.s. zondag, kan ik mooi het verschil horen met de 350A.

Hoe klinkt mijn set met Pink Faun stroomkabels en furutech 60E stekkerblok. Zoals geschreven subliem. Maar ik zal het proberen te omschrijven. Er is een rust een gemak waarmee de muziek speelt, een goede grote dynamiek en een breed stereobeeld, aanmerkelijk meer diepte dan voorheen. Ruimtelijk.
De tonen zijn zeer zuiver, zelfs bij "moeilijke cd;s zoals Sarah Brightman, bij uithalen van haar stem, dat wil nog wel eens iets gaan schreeuwen, dat is nu weg. Verder is de bas dieper en veel zuiverder, strakker, en er is een brilliantie aan hoge tonen, maar het geheel blijft smooth klinken. Erg veel detail en microdetail, puntig, maar niet analytisch, daar zorgen de Belles EV en VV wel voor. Wel hoor je elk tingeltje maar het blijft muzikaal.
Natuurgetrouw is het geheel ook nog, en verder valt goed op alle wegstervende tonen en bij bijv. Dire straits nr 6 hoe de gitaar tov. de rest klinkt subliem alsof deze gitaar heel op de voorgrond treed en de rest v.h. orkest een stuk verder weg speelt...

Tsja als alles zo blijft klinken ook met de 150A ipv de huidige 350A EV dan kan ik de kabels gaan kopen (wat ik van plan ben) en kan ik zeggen Klaar, zo moet het klinken en zo vind ik het heerlijk klinken, ik heb geen wensen meer....

Zal heus af en toe wel kleine dingen doen, maar verder..... I'm Satisfied.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 23, 2010, 20:34:03
Zo nu even meer tijd; ik heb de Belles 150A weer opgehaald en zal deze weer in gebruik nemen a.s. zondag, kan ik mooi het verschil horen met de 350A.

Hoe klinkt mijn set met Pink Faun stroomkabels en furutech 60E stekkerblok. Zoals geschreven subliem. Maar ik zal het proberen te omschrijven. Er is een rust een gemak waarmee de muziek speelt, een goede grote dynamiek en een breed stereobeeld, aanmerkelijk meer diepte dan voorheen. Ruimtelijk.
De tonen zijn zeer zuiver, zelfs bij "moeilijke cd;s zoals Sarah Brightman, bij uithalen van haar stem, dat wil nog wel eens iets gaan schreeuwen, dat is nu weg. Verder is de bas dieper en veel zuiverder, strakker, en er is een brilliantie aan hoge tonen, maar het geheel blijft smooth klinken. Erg veel detail en microdetail, puntig, maar niet analytisch, daar zorgen de Belles EV en VV wel voor. Wel hoor je elk tingeltje maar het blijft muzikaal.
Natuurgetrouw is het geheel ook nog, en verder valt goed op alle wegstervende tonen en bij bijv. Dire straits nr 6 hoe de gitaar tov. de rest klinkt subliem alsof deze gitaar heel op de voorgrond treed en de rest v.h. orkest een stuk verder weg speelt...

Tsja als alles zo blijft klinken ook met de 150A ipv de huidige 350A EV dan kan ik de kabels gaan kopen (wat ik van plan ben) en kan ik zeggen Klaar, zo moet het klinken en zo vind ik het heerlijk klinken, ik heb geen wensen meer....

Zal heus af en toe wel kleine dingen doen, maar verder..... I'm Satisfied.

Mooi Frank.

leuke zoektocht dat wel ;)
Met mijn HT begin ik net (ik zie de bui al hangen), en mijn stereo is nog lang niet uit gekristallisseerd.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Tsja Rens, het heeft bij mij ook wel lang geduurd. Je gelooft soms gewoon niet wat een "stroomkabel" kan doen, ik was daar best wel sceptisch over, nu na alleen de stroomkabels en het stekkerblok vervangen te hebben heb ik opeens een grote upwaardering gemaakt. Iets wat ik zelf niet voor mogelijk had gehouden en wat toevallig door een kennis werd geopperd, gebruik eens een andere stroomkabel aan je cd speler.
Het geluid is zoveel strakker, sneller, met een echt zware ondertoon indien aanwezig, ik vind het ongelooflijk,  rust een goede basdruk, kalmte en tevens een grote dynamiek indien het in de muziek zit, en alles zo zuiver. Net even geluisterd naar de nieuwe cd van M.Buble, cry me a river. dat begint rustig en zwelt tot een groot volledig orkest aan, en daarna weer die rust, het is echt kicken. Jouw cd oye enz blijft goed klinken, meer zoals wij het hoorden met jouw kabels aleen dan "met klankkast"

Ik ben happy. ;D

Nu alleen nog even alles gaan kopen, het is tot nu toe allemaal geleend.

Ik raad dit ook Arjan1 aan. Maar dat komt later wel

Former member 78

Mooi dat je klaar bent Frank!

Ik ga voor op de zolder weer nieuwe stroomkabels maken.
Heb nu Belden met redelijk simpele Furutech stekkers.

frank2

Ik raad je aan om ook eens de goedkope Pink Faun te lenen, iets van 48 euro per meter, klinkt verdomd goed. (gebruik deze instapkabel voor mijn EV met furutech stekkers, de gold versie van 48 euro

martin_2703

Citaat van: frank2 op maart 24, 2010, 19:25:59
Iets wat ik zelf niet voor mogelijk had gehouden en wat toevallig door een kennis werd geopperd, gebruik eens een andere stroomkabel aan je cd speler.
Het geluid is zoveel strakker, sneller, met een echt zware ondertoon indien aanwezig, ik vind het ongelooflijk,  rust een goede basdruk, kalmte en tevens een grote dynamiek indien het in de muziek zit, en alles zo zuiver.

;D :headbanging:

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 24, 2010, 19:25:59
Tsja Rens, het heeft bij mij ook wel lang geduurd. Je gelooft soms gewoon niet wat een "stroomkabel" kan doen, ik was daar best wel sceptisch over, nu na alleen de stroomkabels en het stekkerblok vervangen te hebben heb ik opeens een grote upwaardering gemaakt. Iets wat ik zelf niet voor mogelijk had gehouden en wat toevallig door een kennis werd geopperd, gebruik eens een andere stroomkabel aan je cd speler.
Het geluid is zoveel strakker, sneller, met een echt zware ondertoon indien aanwezig, ik vind het ongelooflijk,  rust een goede basdruk, kalmte en tevens een grote dynamiek indien het in de muziek zit, en alles zo zuiver. Net even geluisterd naar de nieuwe cd van M.Buble, cry me a river. dat begint rustig en zwelt tot een groot volledig orkest aan, en daarna weer die rust, het is echt kicken. Jouw cd oye enz blijft goed klinken, meer zoals wij het hoorden met jouw kabels aleen dan "met klankkast"

Ik ben happy. ;D

Nu alleen nog even alles gaan kopen, het is tot nu toe allemaal geleend.

Ik raad dit ook Arjan1 aan. Maar dat komt later wel

Oh eh Frank?
Had ik je destijds niet gezegd om eens te luisteren naar een powerconditioner (zoiets als mijn PS audio?).
Je zal versteld staan... Die kabeltjes vallen in het niet.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

klopt, heb je verteld, voorlopig zal dat niet gebeuren. Houdt het voorlopig zo, ben erg tevreden.

frank2

Ik wist het, het was gevaarlijk en erg dom.......enz enz enz.

Ik had de Belles 350A even geleend omdat ik dacht dat de Belles 150A welke in reparatie was, dat dat nog wel even ging duren. Ik heb net de versterkers weer omgewisseld, dus de EV 350A voor mijn eigen 150A. Aangezet en wezen wandelen, nu even 2 nrs beluisterd, tsja de Belles 350A wint op vele fronten, het is allemaal net wat meer, mooiere diepere bas, meer diepte in de muziek, er is meer rust, de detaillering is mooier. Aangezien ik 'm toch nog 1 week heb heb ik 'm maar weer aangesloten. De 150A is kleiner, minder vol onderin, iets vlakker qua dynamiek, minder gedetailleerd.

Ik ga mijn financiën maar weer eens bekijken. Het verschil is groter dan ik gedacht had.

ivo1986

Dit verbaast me helemaal niks  :P.

Alvast gefeliciteerd want die 350 verlaat je huis natuurlijk nooit meer  O0.

advr

dat gaat weer geld kosten, altijd gevaarlijk dit soort vergelijken ;D

gisteren even een DAC3 en DAC 5 van Audio Note gehoord :-X :-X
als je die DAC 5 hoort kun je eigenlijk daarna wel alles inpakken..
maar toch ben ik weer snel tevreden met wat ik thuis heb :P

Er is nl. altijd wel iets beters te vinden ook na de 350A 8)

succes met het nemen van de beslissing!

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

net even serieus geluisterd naar de Belles 350, het ding klinkt echt erg goed. En inderdaad deze gaat gewoon "verder" dan de Belles 150A, die echt niet slecht is. De kans is reëel dat deze inderdaad mijn huis niet meer verlaat.  

En je hebt gelijk Ad, er is altijd iets beters te vinden, ga maar naar Paas Labs , krell e.d. kijken, maar dat is niet mijn bedoeling. Het geluk is dat ik met een demo aan het spelen ben welke een leuke prijsstelling heeft en ik heb wat in te ruilen..... dus de "kosten" rijzen niet de pan uit, anders zou ik er echt niet over nadenken.

frank2

van soundstage review:

Theories on building a satisfying audio system are as abundant as snow in the Rockies. Mine involves starting with an amplifier that is as clear, pure, effortless, and neutral as possible -- like the 350A Reference. There is no easily identifiable character to the sound of this amp. All recordings sound distinct -- more distinct than they sound with other amplifiers. The amp itself does not impose a near or far perspective; you get what is captured in the recording with no enhancement or alteration. The 350A Reference doesn't add, subtract, or alter anything. There's nothing solid-statey about the sound, nor anything remotely tube-like. And I can't even play the "musical" card, because with the 350A Reference this is entirely up to the recording. The 350A Reference, as best as I can tell, is doing nothing to the music but amplifying the incoming signal. Perhaps some day there will be an amplifier I encounter that reveals the 350A Reference to have a little something here or there, but if there is any sonic character in the 350A Reference's sound, it is so small that I just can't pick it up.

Koen K

Ik zou niet zo op die reviews letten... Niet zelden blijken de figuren die erachter zitten geen enkele kaas van hifi gegeten te hebben...

Zee

En als je toch een andere amp overweegt, waarom dan toch niet eens kijken naar zo'n Krell (of een ander merk)?  Een Krell (maar ook genoeg andere merken) heeft een dermate goede voeding dat het bijvoorbeeld totaal niet uitmaakt wat voor netsnoer je er aan hangt.  En dat scheelt weer centjes Frank!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Ik zal ook zeker nog even verder kijken, al moet ik zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over de sound die ik nu heb, ook met de 350A ref.
Een Krell of ander bekend merk heeft weer een andere sound en past niet in mijn meubel. (aso groot vaak die dingen, en vaak erg duur) Deze kost 4000 euro, nieuwprijs 5900 euro. Kan ook kijken naar een Luxmann....... denk daar nog over na, heb nog niets gekocht. Zal zeker eerst informeren naar alternatieven. (en evt. beluisteren)

Koen K

Luxman maakt ook flinke beesten van versterkers ja!