Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 16, 2010, 14:00:58
Ik ken zat situaties waarin de gekte uitgewerkt is en er een keuze dicht aan het persoons eigen preferenties gemaakt is waardoor de (echte) rust muziek te (her)beleven wedergekeerd is. :notify:
Ken er toevallig ook eentje  :angel:

Former member 78

Frank,

Als je weer bij W&W bent, neem dan de nieuwe test cd van Usher mee. (The Diamond Revolution)
Die heb ik net mee gekregen van Karel.

Nummer 2 is een ware laag tester!
Het is serieus onbegrijpelijk wat er uit mijn kleine Ushers voor laag komt.

Dus met jouw BE-10's zal de spreekwoordelijke hel echt los breken :P
Waarschijnlijk mooi om te testen met de stroom kabeltjes.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

tiptop

Citaat van: scrutinizer op maart 16, 2010, 14:00:58
Daarom denk ik ook dat we elkaar hierin begrijpen, Fabian.
Ik ken zat situaties waarin de gekte uitgewerkt is en er een keuze dicht aan het persoons eigen preferenties gemaakt is waardoor de (echte) rust muziek te (her)beleven wedergekeerd is. :notify:

;)

Anton.

:)

@Audioloog.

wie dan ? ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op maart 16, 2010, 15:55:41
:)

@Audioloog.

wie dan ? ;D
Jij niet in elk geval, getuige de aktiviteiten in je topic  :D  ;)

tiptop

Citaat van: Audioloog op maart 16, 2010, 16:04:49
Jij niet in elk geval, getuige de aktiviteiten in je topic  :D  ;)
Maar je doelde toch niet op je zelf, schat ik :P

Die activiteiten in mij topic zijn maar schijn. ik heb allang mijn rust gevonden. is puur om het forum levendig te houden. :notify: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik blijf mij verbazen over het verschil puur in een paar stroomkabels. Heb net even een paar stukjes geluisterd van cd's waarvan ik weet dat de opname niet perfect is, of anders gezegd, gewoon slecht is. Je hoort wel dat het geen beste opname is maar je kunt er wel naar luisteren, voorheen was dat wel anders. Toch zijn er ook cd's zoals Marco Borsato- de bestemming die gewoon te fel zijn, alsof ze de midhoog knop net ff verder hebben opengezet. Klinkt gewoon te fel. (trouwens een cd die ik echt nooit draai).
Wat ook opvalt is dat ik steeds de muziek harder wil zetten, omdat alles zo zuiver blijft klinken, meestal staat hij dan zo hard dat een normale stem, als je praat, deze niet meer hoort door de muziek.

Ik denk dat ik voor deze kabels ga, wel nog even de eenvoudige kabel van de EV op de cd speler zetten, kijken wat dat doet, en verder gewoon elke dag even luisteren.

En als dit geheel klaar is, ben ik er ook mee klaar, ik ga niet investeren in nieuwe apparaten omdat deze voor een klein beetje extra enorm duur zijn.
Dus dan houd ik het zoals het is, op een blu ray speler na die moet er nog wel komen, maar daar heb ik geen haast mee.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Dat heb ik ook al zo. :)

Ben wel benieuwd hoe het bij jou inmiddels klinkt. Jammer dat je 200 km verderop woont.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op maart 16, 2010, 19:02:09
En als dit geheel klaar is, ben ik er ook mee klaar, ik ga niet investeren in nieuwe apparaten omdat deze voor een klein beetje extra enorm duur zijn.
:laugh:
Hehehe. Ik krijg hier een enorm deja vu gevoel bij. Ik ben benieuwd of het je lukt. Zou wel jammer zijn voor dit forum.  ;)

Groeten...

solitaire

Citaat van: Kwabbernoot op maart 16, 2010, 22:03:32
Zou wel jammer zijn voor dit forum.  ;)

neh ...

Mechanische opstelling ... voetjes ... massa / dempen / inklemmen ... aarden ... ondergrond ... Da's oa. nog redelijk onontgonnen terrein dacht ik ? Goed voor veeeeele posts :D

Fijn dat je zo ver bent gekomen met je powerkabels Frank ! 8)

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Citaat van: tiptop op maart 16, 2010, 20:57:44
Dat heb ik ook al zo. :)

Ben wel benieuwd hoe het bij jou inmiddels klinkt. Jammer dat je 200 km verderop woont.

je bent welkom, het is ff rijden of je gaat met de trein, ik haal je wel op van het station
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Citaat van: frank2 op maart 17, 2010, 07:41:38
je bent welkom, het is ff rijden of je gaat met de trein, ik haal je wel op van het station

OK.

Even kijken wanneer uit komt. Ergens in april of mei. :)

Heel benieuwd naar hoe het klinkt bij jouw :coffee:

advr

Citaat van: frank2 op maart 16, 2010, 19:02:09

Ik denk dat ik voor deze kabels ga, wel nog even de eenvoudige kabel van de EV op de cd speler zetten, kijken wat dat doet, en verder gewoon elke dag even luisteren.

Hoi Frank,

Nu moet ik toegeven dat ik niet elke regel gelezen heb maar ben even het spoor bijster met welke type netsnoeren je nu waar op hebt aangesloten. ;D

Welk type Pink Faun heb je nu aangesloten hebt?

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

pink faun pc1 op VV en CD en een eenvoudige PF voor de EV (home made)

S@m

frank2

Gisteren weer even bij mijn dealer geweest en een connector gold van furutech opgehaald. Deze kan ik straks vergelijken met de rodium aan het zelfde stroomsnoer. Dit weekend krijg ik de Furutech stekkerblok. Ook heb ik nog even een VD David stroomkabel meegenomen, kijken wat dat doet, ik ben straks echt bezig om mijn smaak te perfectioneren, maw. de sound precies te krijgen zoals ik hem hebben wil. Daarnaast heb ik ook het Johan stroomsnoer nog, deze ga ik op de EV vergelijken nadat het furutech blok eraan hangt. Datzelfde zal ik met de VD David doen, op de EV.

Na deze vergelijkingen hoop ik het zo te hebben als ik het hebben wil qua sound. Daarna kan ik bij Karel gaan onderhandelen over de prijs.

Former member 78

Frank,

Is het een simpele klus om alles met het stroom terug te zetten?
Zo ja, dan zal ik graag het verschil bij jou eens horen ;)

ps,
Nog leuke speakers bij WenW gezien in de grote luisterruimte :angel:

hifiman

Gisteren in mijn set ook wat stroom kabels gewisseld (om praktische redenen ivm afscherming), stond er wederom verbaasd van hoe dit de hele tonale balans kan beinvloeden. Snel weer teruggewisseld de boel  ;)

Lijkt me wel lastig Frank om van al die mogelijke combinaties de juiste te vinden.  :crazy:

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Citaat van: dre73 op maart 20, 2010, 09:46:05
is ooklastig,maar wel lonend ;)

Dat klopt.
Alleen ik merkte een echt verschil bij de versterker.

Bij mijn cd speler was het verschil voor mij niet echt hoorbaar.

dre73

het ene apparaat reageert en inderdaad beter op als de ander.
vooral aan de stekkerdoos was het verschil enorm bij mij!
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: dre73 op maart 20, 2010, 10:28:04
het ene apparaat reageert en inderdaad beter op als de ander.
vooral aan de stekkerdoos was het verschil enorm bij mij!

Onmiskenbaar, Andre.
Na 'veel' geexperimenteer ooit mijn doos gevonden en mijn apparaat reageert daar enorm op :-X...... zelfs nog na 25 jaar. :-*

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

dre73

ik doelde op de netkabel aan de stekkerdoos! :D

scrutinizer

Citaat van: dre73 op maart 20, 2010, 14:59:39
ik doelde op de netkabel aan de stekkerdoos! :D

Who is counting!!!

:hehe:

Het stekkert net zo lekker weg en mijn post heeft het nodige content. ::)

;)

Anton.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op maart 20, 2010, 09:18:36
Frank,

Is het een simpele klus om alles met het stroom terug te zetten?
Zo ja, dan zal ik graag het verschil bij jou eens horen ;)

ps,
Nog leuke speakers bij WenW gezien in de grote luisterruimte :angel:

de power 3 van VD gaan in de verkoop is de bedoeling, maar het verschil is zeer gemakkelijk aan te tonen. En ja erg leuke speakers gezien bij WenW, de duurste of duurdere van Revel, klonk absoluut niet verkeerd. Geheel zilver.