Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 22:31:33
Frank, for what it's worth. In mijn persoonlijke beleving en setup verkreeg ik de beste performance uit de ZZ8 verbonden met een AC cable uit de NBS classic line ....The Professional.

Anton.

De professional IV?
A/C POWER CABLE   
6-FT.   $1,900.00
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op maart 12, 2010, 22:57:16
De professional IV?
A/C POWER CABLE   
6-FT.   $1,900.00

Nee, geen latere II, III of IV Rens. Gewoon de eerste professional.
Een kabel die tegenwoordig in het gebruikte circuit voor redelijk geld te vinden moet zijn.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

qua prijs lijkt deze kabel op de VD Master. Ik ben er ondertussen ook al achter dat de "goedkopere" kabels op zich wel goed zijn maar zich qua ruimtelijkheid e.d. niet kunnen meten met de (helaas) aanmerkelijk duurdere kabels.

Hopelijk krijg ik morgen nog een pink faun kabel zodat ik een vergelijk kan maken tussen alles met pink faun en de huidige setup met 1x VD master.

Daarnaast zal ik ook een furutech stekkerblok krijgen.

Eerlijk gezegd hoop ik dat de PF een net zo mooie sound geeft als de VD, dan kan ik de VD weer teruggeven, en scheelt me dat aanmerkelijk veel geld, mocht het niet zo zijn, dan is de huidige setup van 2x PF en 1x VD een zeer mooie en moet ik even gaan onderhandelen met Karel.

Wel ben ik zeer te spreken over de 2x PF en 1x VD, dit klinkt mooi open, strak, met een mooie ruimtelijke werking en een ietwat smeuig sausje, zo zou ik willen omschrijven. Al moet ik nog meer gaan luisteren, voor ik wat beslis wil ik eerst het stekkerblok goed hebben, en ruim hebben geluisterd op verschillende dagen.

(aan NBS kabels kan ik niet komen, en het probleem is dat ik niet eeuwig de VD hier thuis kan houden, ze zijn nogal gewild)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Cyreg op maart 12, 2010, 22:06:23
OK, bedankt voor de info  ;D

Nog even uit nieuwsgierigheid:
Is deze AbsolutePower met de (G) of (R) connectors?

met G connectors
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 23:26:27
Nee, geen latere II, III of IV Rens. Gewoon de eerste professional.
Een kabel die tegenwoordig in het gebruikte circuit voor redelijk geld te vinden moet zijn.

Anton.

Aha houd ik weer in het achterhoofd...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

zeker doen Rens, ik ben er nu wel achter dat stroomkabels erg veel kunnen doen.

Vandaag de laatste Pink Faun (de eenvoudigste versie) gekregen, moet er alleen nog een Furutech stekker aan zetten, de contra had ik al. Alle fases gecheckt, sommige waren niet goed. Nu laat ik het even een week rusten, ga alleen maar luisteren.

Vlg. week hoop ik het furutech stekkerblok te krijgen, een stekker een rodium zoals de contra op de pink faun aansluiten en even informeren bij de importeur naar de kwaliteit van deze stroomkabel omdat deze kabel anders is dan de PC1. Ook nog even testen wat deze kabel doet op de cd speler, hij zit nu achter de EV.

De VD Master gaat (gelukkig) ook retour.

De eerste indrukken: smooth, ietwat warm geluid (heerlijk), detaillering, voldoende helderheid (moet niet veel meer worden), ruimtelijkheid.
alles klopt, je krijgt een plaatje voorgeschoteld wat gewoon heerlijk wegluisterd. Meer indrukken volgen nog.

tiptop

Leuk om te horen dat het lekker samenvalt 8)

Ik had vandaag een NO Vishnu mee naar een forumgenoot met een Emotiva XPA-5. Hij vond de kabel erg goed tov zijn selfmade Belden/Bals. Ik ook ;D

Heb jij NO al eens geprobeerd?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op maart 14, 2010, 21:24:48
Leuk om te horen dat het lekker samenvalt 8)

Ik had vandaag een NO Vishnu mee naar een forumgenoot met een Emotiva XPA-5. Hij vond de kabel erg goed tov zijn selfmade Belden/Bals. Ik ook ;D

Heb jij NO al eens geprobeerd?

Ik weet niet of Frank daar zo'n fan van is ;).

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Laat ik eerst zeggen dat het mij niet verbaasd dat een NO beter klinkt dan een Belden, er hangt een geheel ander prijskaartje aan.

Ik persoonlijk ken als duurste kabel de Baldur. En ik vind nog steeds dat de meeste kabels van NO fouten hebben, het basgebied is "vreemd", niet altijd maar soms en er zit een "gat" in het midden-hoog. Daarnaast vind ik NO te overpriced. Wat ik wel goed aan deze kabels vind is dat ze zeer vloeiend klinken.

Vandaag nog maar weer eens geluisterd naar Simply Red en Lord of the Dances en sarah brightman-eden.
Tsja, het klinkt zo anders dan "vroeger, of toen rens bij mij was" het is veel evenwichtiger, sprankelender, veel meer diepte, puntiger. Homogener en aanmerkelijk strakker. Veel dynamiek. Echter weer niet analytisch! Vooral de lagere tonen zijn opeens dieper en veel strakker, maar ook de hogere tonen lopen mooier door. Is het nu perfect?, nee natuurlijk niet, een mens moet wat te wensen overhouden. Ik vraag mij af wat een PC1 van Pink Faun doet tov. de huidige kabel, de instap met furutech rodium stekker, (op mijn EV) maar dat ga ik morgen wel even vragen aan de importeur.

Verder wacht ik op het furutech stekkerblok, dat zal iets doen tov. mijn huidge alu. blok van 100 euro, maar wat... gaat dat het geluid veranderen of niet, en zo ja is dat pos of neg. Ik verwacht meer rust, kalmte, een fractie meer helderheid (dat mag) en een schoner geluid.
Wel denk ik dat ik geheel ga overstappen op Pink Faun, niet omdat het de beste kabels zijn, maar ze geven een mooi beeld en zijn zeeeeer betaalbaar tov. andere kabels, die ook zeer goed zijn maar aanmerkelijk meer kosten. Deze kabels doen het goed in mijn set. Maar ik wil eerst het stekkerblok aangesloten hebben, dat komt a.s. zondag als alles goed gaat.

tiptop

Het ging hier ook om de stroomkabels, Frank ;) Niet de interlinks.

De stroomkabels van dezelfde prijzen als die jij noemt, zijn erg goed.  :)

frank2

Dat weet ik Fabian, maar ik ken alleen de interlinks van NO, de stroomkabels niet.

tiptop

Citaat van: frank2 op maart 15, 2010, 19:29:51
Dat weet ik Fabian, maar ik ken alleen de interlinks van NO, de stroomkabels niet.

Daarom 8) Als je er eens 1 kan proberen, weet je dus meer. Ik heb niet voor niks nu 4 van NO in mijn systeem, terwijl de interlinks en LS-kabels al weer weg zijn. :)
En ik heb een goedkoper model (shiva) als reserve in de kast liggen. :)

Gisteren was ik op een M&G en de aanwezigen waren onder de indruk. :)

Ik wil je ze zeker niet opdringen, alleen onder de aandacht brengen, want ik heb het gevoel dat het best goed kan uitpakken bij jou. ;)

Verder zal ik er over op houden. Succes met je zoektocht ;)

frank2

Ik geloof meteen dat ze goed klinken in jouw set. En het kan zeker ook goed uitvallen in mijn set, alleen proberen en je weet het. Echter ik kan er niet aankomen, Karel heeft ze wel gehad maar ik geloof dat hij ze niet meer verkoopt en ze zijn 700 euro p/st. Daar heb ik nu 2e hands 2x pink faun voor. (schat ik, ik weet nog niet precies de prijs) Maar ik zal informeren bij wenw, moet ze toch nog bellen.

tiptop

Je mag eventueel wel mijn reserve kabel lenen. Stuur ik 'm naar je op.

Dat is een Shiva en een stuk goedkoper. (ook wat minder energie), maar geeft je wel een indruk van de sound.

Dit zijn hun prijzen.

Shiva 349,00
Vishnu 649,00
Brahma 1.199,00
Valhalla Reference 2.499,00, 570,00

frank2

Thanks Fabian, ik ga wel eerst Karel bellen, of hij ze (eventueel) kan leveren.

Ik heb nu 3 kabels te leen 1 ervan al 3 weken, ik ga nu eerst rustig naar de PF luisteren. Deze klinken zonder meer erg goed. Ik ben nl. een beetje bang dat de NO meer de richting opgaat van de Furutech absolute power, en die richting moet ik echt niet opgaan, omdat ik een beryllium tweeter en midtoner heb, welke alles onvervast weergeven, krijg je erg gauw een te grote helderheid. De VD had daar geen last van maar die gaf teveel mids weer. en ik gebruikte "trage" stroomsnoeren, nu dat weg is en ik transparent LS kabels heb, moet ik echt oppassen het klinkt gauw te helder, zoals bij de Furutech.

scrutinizer

Het moet ook niet te gemakkelijk zijn.
Stel je voor dat je het morgen als geheel bijelkaar hebt, Frank. ::)

:sneaky2:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Davey

Citaat van: scrutinizer op maart 15, 2010, 20:27:04

Anton.

Dat moet een zalig onrustig gevoel zijn  :D

scrutinizer

frank2

Citaat van: scrutinizer op maart 15, 2010, 20:27:04

Anton.

zou mooi zijn, maar dan wil ik het wel goed hebben. Ik wil het nu graag in 1 keer goed hebben, zodat ik niet weer hoef te beginnen. Ik weet/voel dat ik er heel dicht bij zit, dat maakt het juist moeilijker. Bij de Furutech kabel zat het fout, bij een andere geleende kabel ook. Bij deze zit het vlgs. mij goed maar ik wil eerst het totaalplaatje horen. Dus incl. stekkerblok. En de prijs dien je ook niet te vergeten. Ik ga geen godsvermogen betalen. Met een beetje geluk hoeft dat nu ook niet.

scrutinizer

Dat is ook de achterliggende gedachte van mijn post Frank.
Jij bepaald wanneer het goed is.  En wanneer je deze keuze voor jezelf gemaakt hebt zal je zien dat de onrust van wat zich achter deur nummer 2 bevindt afnemen.

;)

Anton.

tiptop

Wauw!

Dan zou hij de eerste worden die de finish heeft bereikt in audioland ;D

scrutinizer

Citaat van: tiptop op maart 15, 2010, 22:28:37
Wauw!

Dan zou hij de eerste worden die de finish heeft bereikt in audioland ;D

Afhankelijk van de finish welke je wenst te bereiken, Fabian.
Je kunt natuurlijk ook na blijven jagen en daardoor het 'doel' onderweg gedeeltelijk verliezen.

Anton.

tiptop

Citaat van: scrutinizer op maart 15, 2010, 22:36:25
Afhankelijk van de finish welke je wenst te bereiken, Fabian.
Je kunt natuurlijk ook na blijven jagen en daardoor het 'doel' onderweg gedeeltelijk verliezen.

Anton.

Nou ja, dat de ene behoefte niet meer bestaat (betere audio) om de ander behoefte (emotionelere beleving van de muziek) te bevredigen. Dus alleen nog maar van muziek genieten. :)

Dat lijkt me althans de insteek van Frank en is ook die van mij.

Aan de andere kant is het ook een soort hobby, om proberen steeds maar weer mooiere apparatuur te hebben. Los van het genieten van de muziek.

Hier heb ik geen opwaardeer behoeftes meer. het klinkt al erg goed. Dat wil ik alleen ook in surround met minder kastjes. dat opent weer een hele nieuwe deur, waardoor ik wel weer een tijd zoet zal zijn met zoeken. maar in de breedte dan. niet in de hoogte. :P

scrutinizer

Citaat van: tiptop op maart 16, 2010, 13:08:05
Nou ja, dat de ene behoefte niet meer bestaat (betere audio) om de ander behoefte (emotionelere beleving van de muziek) te bevredigen. Dus alleen nog maar van muziek genieten. :)

Dat lijkt me althans de insteek van Frank en is ook die van mij.

Aan de andere kant is het ook een soort hobby, om proberen steeds maar weer mooiere apparatuur te hebben. Los van het genieten van de muziek.

Hier heb ik geen opwaardeer behoeftes meer. het klinkt al erg goed. Dat wil ik alleen ook in surround met minder kastjes. dat opent weer een hele nieuwe deur, waardoor ik wel weer een tijd zoet zal zijn met zoeken. maar in de breedte dan. niet in de hoogte. :P

Daarom denk ik ook dat we elkaar hierin begrijpen, Fabian.
Ik ken zat situaties waarin de gekte uitgewerkt is en er een keuze dicht aan het persoons eigen preferenties gemaakt is waardoor de (echte) rust muziek te (her)beleven wedergekeerd is. :notify:

;)

Anton.