Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 11:40:36
:coffee:

Vager als dit kun je het niet maken, Hans. :sneaky2:
Kun je deze bijzondere modificatie wat meer 'belichten' en omschrijven of heeft deze geen betrekking tot audio? ::)

Anton.

Even op AF kijken voor positieve reactie's en voor veelal negatieve even kijken op HF. Zoeken op "gehakt".

Veel plezier ermee...je bent er ws wel een paar dagen mee bezig om alles te lezen. Het is een modificatie die veel meer zwart/wit reactie oproept dan bijv. een netkabel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 12, 2010, 11:46:20
Even op AF kijken voor positieve reactie's en voor veelal negatieve even kijken op HF. Zoeken op "gehakt".

Veel plezier ermee...je bent er ws wel een paar dagen mee bezig om alles te lezen. Het is een modificatie die veel meer zwart/wit reactie oproept dan bijv. een netkabel.

Gr Hans

(na enige translatie ........)

Right!!!

Ieder mens bepaald zijn eigen straf ::)..... of post onder de noemer van Gilles de la Tourettela. :sneaky2:

;)

Anton.

Ps. Jammer, ik dacht eigenlijk dat je iets interessants te melden had.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Jammer dat ik niet aan je verwachting heb kunnen voldoen..ik hoop dat je deze teleurstelling een mooie plek kan geven en weer verder kan... :( ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 12, 2010, 12:34:45
Jammer dat ik niet aan je verwachting heb kunnen voldoen..ik hoop dat je deze teleurstelling een mooie plek kan geven en weer verder kan... :( ;)

Gr Hans

No worries!!

Zal na enige therapie wel weer lukken ........

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Koen K

@ Tiptop: Omdat ik het idee heb dat je mij (en anderen) in je reacties absoluut geen recht doet, maar Frank's topic niet verder wil vervuilen, heb ik je een PM gestuurd.

Frank, als je het niet fijn vindt dat ik je in jouw topic op dingen wijs waar m.i. meer uit valt te halen, dan hoor ik het graag en zal ik me hier niet meer vertonen.

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 13:03:19
No worries!!

Zal na enige therapie wel weer lukken ........

;D

Anton.

Als je van een systemische benadering houdt dan kan je ook bij mij terecht .... ;D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: Koen K op maart 12, 2010, 01:12:06
Nee, het is VOLGENS MIJ anders; koop een dure Ferrari en gooi er door een inferieure benzineslang V-Power in. Wedden dat 'ie met een duurdere benzineslang niet beter loopt?  ::)

Als in inferieur deze benzineslang deels zichzelf oplost door de benzine, en dit als additive eraan toevoegt. ::) .....I 'll take you up on your bed.

;)

Anton.

Kwabbernoot

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 14:07:06
Als in inferieur deze benzineslang deels zichzelf oplost door de benzine, en dit als additive eraan toevoegt. ::) .....I 'll make up your bed.

;)

Anton.

Dat bedoel je toch?  :laugh:

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op maart 12, 2010, 14:11:11
Dat bedoel je toch?  :laugh:

Groeten...

Het is donker Kwabber, can you shed some light.

Anton.

Kwabbernoot

Yes I can, but the fun will be gone. Voor zover het wellicht al wel grappig was natuurlijk

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 14:07:06
.....I 'll take make up your bed.

Maar dat had je zelf ook al wel door. Anders had je de tekst niet aangepast.

Groeten...

Koen K

"Hilarische" vertyping of opzettelijk foutje?  ::)

frank2

Tsjonge wat een reacties, iedereen mag hier posten ook al ben je het niet met mij eens, waar ik alleen de balen van krijg is als iemand per se z'n gelijk wil krijgen.

Ik heb de furutech kabel net aangesloten tesamen met de 2x pink faun kabels. De furutech is nieuw dus die moet eerst loskomen, maar deze zit aan de EV, die altijd aan staat dus dat gaat redelijk snel, de beide PF zitten aan de cd speler en VV.

Nu ga ik eerst een paar dagen luisteren, want het geluid is behoorlijk veranderd en ik moet gaan bepalen of dit mooi is. En dat doe je niet in 1 dag. Een korte omschrijving zoals ik het nu ervaar met nauwelijks luisteren; helder, zeer gedetailleerd, strakke bas, toch een bepaalde softness, misschien iets getemperde dynamiek? weet ik nog niet. Conclusies trek ik nog niet...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

stone56

Interessant frank2, ik blijf het volgen en hoop dat vervuilend commentaar hier verder achterwege blijft.
It's only rock 'n roll (but I like it)

dre73

vervuilend,vervuilend meer een standvastige mening ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op maart 12, 2010, 15:25:02
Yes I can, but the fun will be gone. Voor zover het wellicht al wel grappig was natuurlijk

Maar dat had je zelf ook al wel door. Anders had je de tekst niet aangepast.

Groeten...

What's in a word .....

or on a mans mind.

;)

Anton.

Koen K

Nou ja, als je tof wilt doen met uitspraken in het Engels mogen ze toch wel correct gespeld zijn  ;)

Kwabbernoot

@Scrutinizer:  :thumbs-up:

Ik heb echter nooit begrepen waarom zij een bril op het been heeft.  :laugh:

Groeten...

frank2

Ik heb na 2 a 3 uren de furutech kabel er weer tussenuit gegooid. Ik werd niet goed van het geluid, de kabel was aangesloten op de eindversterker en zorgde voor zoveel helderheid dat het gewoon veels te veel werd. Het werd niet scherp maar het was gewoon teveel mid-hoog enhoog, teveel helderheid. Daarvoor in de plaats heb ik (uit noodzaak) maar weer de VD master gezet. Meteen werd het geluid weer "goed" detailrijk, voldoende helderheid en een lekkere bas die ook gedetailleerd is.
Nu moet ik alleen bekijken of de sound staan blijft als ik ook op de EV een Pink Faun zet (dus Karel gebeld, maar die wist niet of hij er nog 1 had, dus dat wordt vervolgd) of dat de sound die nu lekker is puur de combinatie is tussen PF op de VV en de CD en de VD op de EV.

wordt vervolgd.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

scrutinizer

Citaat van: Koen K op maart 12, 2010, 18:19:55
Nou ja, als je tof wilt doen met uitspraken in het Engels mogen ze toch wel correct gespeld zijn  ;)
Tja ....ik was een woordje vergeten. :-[

Maar als je het nu toch in het persoonlijke trekt.
Ik uit mezelf zoals ik dat wens.
Verder behoef ik niet door jou als 'intelligent' betiteld te worden alleen als ik voldoet aan de eisen van gelijke of dezelfde opvattingen.
En zou ik mezelf persoonlijk zeer onprettig voelen bij het zoals jij tactloos uiten zonder enige vorm van gelaatsuitdrukking.  

Anton.

Ps. Mijn enige beweegreden hier te reageren was dat ik vind dat Frank zijn eigen conclusie(s) 'mag' hebben, en het for the record nergens bevestigd staat dat het hier een illusie betreft.

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op maart 12, 2010, 18:20:24
@Scrutinizer:  :thumbs-up:

Ik heb echter nooit begrepen waarom zij een bril op het been heeft.  :laugh:

Groeten...

Misschien voor haar gynaecoloog en het inwendig onderzoek.

;D

Anton.

Cyreg

Frank, ik herken wat je bedoeld, maar probeer de AbsPower 'ns even op de CD speler en niet op de versterking.  ;)

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

frank2

daar ben ik me begonnen, en eerlijk gezegd had ik daarna meteen al twijfels, op zich is het een goede kabel, maar hij is te fel, te helder, op de cd speler is dat iets minder dan op de versterker maar daarnaast geeft hij alles helder weer, op de cd speler was dan voor mij iets aan de vele kant om het zo uit te drukken, wat ik jammer vond was tevens dat er geen ruimte was, dus je "hoorde" de ruimte waar de instrumenten speelden niet meer, bij de andere kabels was dat wel het geval. Nogmaals het kan zijn dat het komt omdat de kabel nieuw is.

Maar na deze indruk gaat het deze kabel niet worden.

Cyreg

OK, bedankt voor de info  ;D

Nog even uit nieuwsgierigheid:
Is deze AbsolutePower met de (G) of (R) connectors?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Kwabbernoot

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 20:28:26
Misschien voor haar gynaecoloog en het inwendig onderzoek.

;D

Anton.
:clapping: Briljant.  :laugh:

Groeten...

scrutinizer

Frank, for what it's worth. In mijn persoonlijke beleving en setup verkreeg ik de beste performance uit de ZZ8 verbonden met een AC cable uit de NBS classic line ....The Professional.

Anton.