Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

frank2

Nee ik wil geen center, dit heb ik nl. absoluut niet nodig, de Usher BE 10 geven zo'n breed beeld, zodat je echt in de film zit. De center geluiden komen via de fronts. Dit klinkt gewoon zoals het hoort een center zou een verslechtering zijn.

Datzelfde geldt voor een sub, niet nodig, de BE10 kunnen het heel goed af.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

TheSpeedSkater

frank2

jazeker ik heb hier vroeger 2 subs gehad, infinity en nog een merk. Beide kunnen het niet halen met wat ik nu aan diepte heb. Usher be 10 is in staat om heel diep te gaan dus echt fullrange ook al wil Garmt dat niet toegeven.

Wel is het zo dat als je kanonnen e.d. snoeihard wil horen een velodyne heel leuk is, pas geleden nog bij kingpin beluisterd. Als de sub echter goed is afgesteld zodat je 'm niet " hoort" geeft deze geen toevoeging. Moeilijk misschien om te geloven maar tot nu toe heb ik nog nergens zo'n diepe bas gehoord (behalve bij wenw audio toen ze met grand utopia aan het spelen waren)

Maar je mag het ervaren je bent welkom om eens te komen luisteren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Maximus_Aurelius

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

TheSpeedSkater

Ik geloof je op je woord.  :D Je hebt een mooie set staan zo.

Davey

Citaat van: frank2 op mei  2, 2009, 16:51:25
twee overzichtfoto's van de huiskamer:
1 vanaf de surroundluidspreker, 1 vanaf de frontluidspreker.
1 tegel is 30 cm. Dat bruine kussen is voor de hond.

Heel erg mooie set Frank. Die fronts  :inlove:

-madison-

Citaat van: frank2 op mei  2, 2009, 16:51:25
twee overzichtfoto's van de huiskamer:
1 vanaf de surroundluidspreker, 1 vanaf de frontluidspreker.
1 tegel is 30 cm. Dat bruine kussen is voor de hond.

Erg fraaie opstelling Frank! Hoe is de ruimte in akoestisch opzicht? Ondanks het vloerkleed, de banken en de gordijnen lijkt het me een vrij harde ruimte.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifiman

frank2

Citaat van: -madison- op mei  3, 2009, 02:15:27
Erg fraaie opstelling Frank! Hoe is de ruimte in akoestisch opzicht? Ondanks het vloerkleed, de banken en de gordijnen lijkt het me een vrij harde ruimte.

Ja de ruimte is niet heel erg gedempt, als ik in mijn handen klap hoor je heel iets een echo. Maar doordat het plafond aan een kant lager is, alle muren van gipswand zijn, het een houtskeletbouw huis is, is de akoestiek redelijk goed. Debet hieraan is zeker het grote ikea vloerkleed. Doordat de kamer voorzien is van een uitbouw die bij de bank ophoud, heb je hier te maken met een iets verminderde basweergave op de luisterpositie, echter dit is in het geheel niet hinderlijk en valt nauwelijks op.
maw: een redelijke akoestiek die nog iets meer gedempt zou kunnen worden, maar waar eigenlijk nog nauwelijks mogelijkheden voor zijn, aan een kant een open haard aan de andere kant een glaswand. Een extra vloerkleed achter de bank zou wel kunnen maar mijn vrouw is daar heel erg op tegen.
Verder zou eigenlijk voor het stereobeeld de plasma er niet moeten staan, maar ja dat is een concessie die ik zelf heb gedaan.

20 mei komt Rens hier (weer) luisteren, hij zal wel een verslag schrijven. Sinds de laatste keer dat hij hier was is alles nogal veranderd, ik heb eindelijk nu een set staan die geluid produceert zoals ik graag wil dat het geluid is, gewoon goed, helder, diep, sprankelend hoog.

maar je mag komen luisteren, geen probleem.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei  3, 2009, 08:48:52
Ja de ruimte is niet heel erg gedempt, als ik in mijn handen klap hoor je heel iets een echo. Maar doordat het plafond aan een kant lager is, alle muren van gipswand zijn, het een houtskeletbouw huis is, is de akoestiek redelijk goed. Debet hieraan is zeker het grote ikea vloerkleed. Doordat de kamer voorzien is van een uitbouw die bij de bank ophoud, heb je hier te maken met een iets verminderde basweergave op de luisterpositie, echter dit is in het geheel niet hinderlijk en valt nauwelijks op.
maw: een redelijke akoestiek die nog iets meer gedempt zou kunnen worden, maar waar eigenlijk nog nauwelijks mogelijkheden voor zijn, aan een kant een open haard aan de andere kant een glaswand. Een extra vloerkleed achter de bank zou wel kunnen maar mijn vrouw is daar heel erg op tegen.
Verder zou eigenlijk voor het stereobeeld de plasma er niet moeten staan, maar ja dat is een concessie die ik zelf heb gedaan.

20 mei komt Rens hier (weer) luisteren, hij zal wel een verslag schrijven. Sinds de laatste keer dat hij hier was is alles nogal veranderd, ik heb eindelijk nu een set staan die geluid produceert zoals ik graag wil dat het geluid is, gewoon goed, helder, diep, sprankelend hoog.

maar je mag komen luisteren, geen probleem.

Ah ik verwacht er veel van.
Er zijn nog wel een aantal hoogtepunten die ik nog zeker weet, maar die door duurdere apparatuur vaak niet op te lossen is.
Zal ik overigens mijn Heavens Gates meenemen Frank (ze zijn alleen wel monowired met aan beide zijdes spades))?
Of durf je niet? ;) Het zal dan gaan om mijn luidsprekerkabels, omdat je daar meer effect mee bereikt.
Wellicht is het beter om alleen te komen luisteren naar je set. Dat brengt wat rust op zo'n avond ipv hectisch allerlei kabeltjes te gaan aansluiten...

Aan jou de keus Frank.

Grtz,
R&S
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Durven? kom maar op, maar het is niet handig om 's-avonds hier kabels te gaan veranderen, te weinig licht achter de kast. Dus laat ze maar thuis. Hier volgt ook waarom:

Ik had vandaag (vanmiddag) een " audiofiel" die vaak bij wenw audio komt op bezoek. Dit is de man van de CAT versterker van 24000 euro en de wilson watt puppy's waar ik pas gelden over schreef.

Hij wilde mijn set wel horen en de conclusie die hij had was nogal eenvoudig: niets meer aan doen, zo laten klinkt perfect. Het enige wat hij nog kon verzinnen: luister eens in deze set naar een buizenvoorversterker.

Luidsprekerkabel: de nite 2 van VD is erg open dus waarschijnlijk hoef je daar weinig aan te doen. Maar ik ga nog wel een paar testen doen: een Harmonix luidsprekerkabel en een Johan luidsprekerkabel. Als dat weinig verschil maakt of anders gezegd geen echte verbetering is laat ik de VD erachter.

En er moet nog een Vibex stekkerblok komen.

tiptop

Leuk compliment zo. :bigsmile:

Relaxed dat je al bijna bij het eind bent :) Geeft een hoop rust, denk ik. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op mei  3, 2009, 19:39:28
Leuk compliment zo. :bigsmile:

Relaxed dat je al bijna bij het eind bent :) Geeft een hoop rust, denk ik. :)

Hahaha Frank kennende... ;D
Straks heb ik weer een opmerking en daar gaat ie weer ;)
Ik ben heel benieuwd!
Ik vond het de vorige keer al indrukwekkend, maar ik denk dat ik nu helemaal impressed wegga.
20 mei ben ik van de partij ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

Leuk. Woon je in de buurt bij Frank?

Ik wil ook nog wel eens langs komen, maar nooit tijd. Ook door de kleine die nogal veel aandacht vraagt. Mischien over een half jaartje of iets. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: Peerless Monster op mei  3, 2009, 19:58:59
Hahaha Frank kennende... ;D
Straks heb ik weer een opmerking en daar gaat ie weer ;)
Ik ben heel benieuwd!
Ik vond het de vorige keer al indrukwekkend, maar ik denk dat ik nu helemaal impressed wegga.
20 mei ben ik van de partij ;)

Nou Rens die opmerkingen zijn welkom maar of ik er iets mee doe.... Wel vind ik het erg leuk/leerzaam dat je weer langs komt. Op dit ogenblik ben ik regelmatig erg verbaasd over het geluid, zeker bij cd's die ik enige tijd niet meer gehoord heb. Ik weet nu al dat de speakers iets meer toe in moeten hebben, of de bank iets meer naar achteren. Verder....????? geen idee (behalve Vibex blok en een keer testen of speakerkabels nog verschil uitmaken)

@tiptop: Rens woont hier 1,2 uur rijden vandaan

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei  4, 2009, 12:13:51
Nou Rens die opmerkingen zijn welkom maar of ik er iets mee doe.... Wel vind ik het erg leuk/leerzaam dat je weer langs komt. Op dit ogenblik ben ik regelmatig erg verbaasd over het geluid, zeker bij cd's die ik enige tijd niet meer gehoord heb. Ik weet nu al dat de speakers iets meer toe in moeten hebben, of de bank iets meer naar achteren. Verder....????? geen idee (behalve Vibex blok en een keer testen of speakerkabels nog verschil uitmaken)

@tiptop: Rens woont hier 1,2 uur rijden vandaan

En dan moet je weten dat ik die dag gewoon moet werken en dan kom ik helemaal vanuit Amsterdam...
Dus dat wordt een lange rit.
Maar oh zo bevredigend. ;D

advr

Citaat van: Peerless Monster op mei  4, 2009, 12:33:04
En dan moet je weten dat ik die dag gewoon moet werken en dan kom ik helemaal vanuit Amsterdam...
Dus dat wordt een lange rit.
Maar oh zo bevredigend. ;D

veel plezier!! :xmas:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op mei  4, 2009, 12:39:08
veel plezier!! :xmas:

1 lange file waarschijnlijk.
Maar komt goed Ad.
Jij ook goesting om binnenkort met Peter bij mij te komen luisteren?
Nu kan het nog, nu ik nog op de flat woon... ;)
Doe verdere planning maar via PM als je wil...

frank2

Wees gerust, na deventer geen files meer, alleen iets voorbij apeldoorn vaak veel drukte, maar het rijdt wel door met 100 km. Sinds enige tijd nu ook hier in het oosten 3 rijstroken ;D

Kingpin

Citaat van: frank2 op mei  3, 2009, 18:18:05
Durven? kom maar op, maar het is niet handig om 's-avonds hier kabels te gaan veranderen, te weinig licht achter de kast. Dus laat ze maar thuis. Hier volgt ook waarom:

Ik had vandaag (vanmiddag) een " audiofiel" die vaak bij wenw audio komt op bezoek. Dit is de man van de CAT versterker van 24000 euro en de wilson watt puppy's waar ik pas gelden over schreef.

Hij wilde mijn set wel horen en de conclusie die hij had was nogal eenvoudig: niets meer aan doen, zo laten klinkt perfect. Het enige wat hij nog kon verzinnen: luister eens in deze set naar een buizenvoorversterker.

Luidsprekerkabel: de nite 2 van VD is erg open dus waarschijnlijk hoef je daar weinig aan te doen. Maar ik ga nog wel een paar testen doen: een Harmonix luidsprekerkabel en een Johan luidsprekerkabel. Als dat weinig verschil maakt of anders gezegd geen echte verbetering is laat ik de VD erachter.

En er moet nog een Vibex stekkerblok komen.

Mooi Frank, ben benieuwd, binnenkort kom ik een keer langs zoals afgesproken, was even te druk met m'n nieuwe speeltje zoals je weet  ;)
Ik ken je huidige set niet zoals de laatste keer is er veel veranderd, maar wat die "audiofiel" zegt wbt buizen kan ik heel goed inkomen.
Heb diverse Ushers nu gehoort en de mooiste klonken inderdaad die aangesloten waren op een buizenversterker (persoonlijk).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

tiptop

Mischien een keer een M&G organiseren Frank :bigsmile:

frank2

zou kunnen maar vele forum members wonen nu eenmaal een eind buiten Twente. Bovendien als er meerdere mensen komen wordt het gauw teveel en kun je niet meer rustig luisteren.

tiptop

Bordje voor de deur met "stiltegebied" erop en luisteren maar ;D

Je hebt wel gelijk hoor. De M&G's waar ik over het algemeen ben geweest was meer een praatclubje dan een luisterclubje. Dat krijg je als je elkaar voor het eerst ziet. Dan wil iedereen van alles van elkaar weten. :baaa: ;D ;)