Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mar antz

quote>>geen, totaal geen hardheid/scherpte<<unquote

Had jij het idee dat de david wat scherp was dan Frank?
Hier doet de david (op xlr dan) echt ZEER goede zaken tussen cd en pre (systeem afhankelijk natuurlijk)
Deze vervangt sinds een aantal dagen een harmonic technology pro silway II xlr en ik moet zeggen dat dit een stapje verder is.
Opvallend: de dynamiek is er met sprongen vooruit gegaan en het ademd meer (opener/losser kortom echter) en ook de druk in het laag is toegenomen.
Die DIY kabel van w&w moet inderdaad van goede huize komen ;)

frank2

Nee de david heeft geen last van scherpte, maar door de grote openheid van Virtual Dynamics (en ja een grote dynamiek) heeft mijn set wel eens last van slechtere cd opnames waardoor vooral vrouwenstemmen soms nogal hard overkomen. Mijn speakers laten nl. alles erg goed horen.

Helaas zijn er nogal veel slechte cd opnames waardoor de muziekbeleving sterk verminderd wordt. Het klinkt dan net niet meer goed. Bij goede opnames klinkt alles ook met VD david en Nite2 goed, zoals het hoort te klinken.

De johan kabel zorgt voor een geluid wat zich kenmerkt door een diepere bas, mooier transparanter hoog, natuurgetrouwer geluid. Er zit meer diepte in het beeld. De master van VD heeft dit ook, maar die vind ik te duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik zit er aan te denken om de david interlink van 1 meter te gaan verkopen.

Maar zover is het nog niet, David van VD is een goede kabel. In ieder geval de J. interlink is weer terug en ik krijg nog 2 interlinks om te proberen, een naamloze en hoogstwaarschijnlijk nog een taralabs.

Nu nog een powercord van david ook van VD. en dan ben ik er bijna (of helemaal)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

mar antz

>>>>Nu nog een powercord van david ook van VD. en dan ben ik er bijna (of helemaal)<<<<<
Denk aan de synergie die je krijgt met de david powercord en interlink.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen  :).

frank2

Citaat van: mar antz op april 22, 2009, 16:28:13

Denk aan de synergie die je krijgt met de david powercord en interlink.

Dat heb ik nu ook al, alles met nite 2, power cords ook van VD, de power 3 en na beluisteren van een andere niet VD interlink was er juist ook een goede synergie, het matste perfect. Maw. ik hecht er waarde aan maar niet zoveel dat ik perse met VD blijf werken, het wordt hoogst waarschijnlijk een combinatie. VD is erg open, dynamiekrijk en dat waardeer ik zeer, dus als er een ander merk interlink bij komt moet deze dat dus ook kunnen, en nog meer anders hoef ik immers niet te wisselen van interlink.

frank2

hopelijk vanavond krijg ik een 2e netkabel te leen, de virtual dynamics david powercord. Ik heb er al een te leen tbv van de cd speler en deze zou dan achter de VV gaan. Ben erg benieuwd of dat net zo'n verschil geeft als bij de cd speler.

Als dit geheel klaar is (interlinks en netsnoeren) komt er tzt nog een keer een taralabs ls snoer, kijken of dat nog een verbetering is (tov VD Nite 2, en die is ook al erg goed)

Daarna vlg jaar misschien een vibex blok, dan is de set af.

tiptop

Denk je ;D

Ik hoop het voor je. Geeft wel veel rust. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

M

Citaat van: frank2 op april 24, 2009, 16:41:56
Daarna vlg jaar misschien een vibex blok, dan is de set af.
Dan ben jij de eerste die zijn set af heeft, je hebt nooit alle bekabeling gehoord die er te koop is. Dus waarom zou die van jou de beste/meest compleet zijn? Zelfde als met cd spelers, die van jou is misschien wel goed, maar er zijn nog wel 20 die een stuk beter zijn. Dus wanneer is je set af..... :P

NOOIT DUS >:D
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

mar antz

Mijn voorversterker laat goed zijn voorkeur horen welke powercable hij het liefst aan zijn staart heeft hangen (classe cp45)
Terwijl mijn cdspeler (plinius cd101) zich daar veel minder van aantrekt
Een nordost shiva had daar niet veel voordeel op een diy lappkabel.
uiteindelijk brengt een lat acII iets meer dynamiek hier.
De testament ac cable van VD schijnt ook erg goed te zijn.
Wat kost zo'n david ac cable nou?,want je ziet ze niet veel voorbijkomen
De set is AF zou ik ook niet zo gauw zeggen, er blijven altijd wensen ;)

frank2

Citaat van: Mayko op april 24, 2009, 18:43:03
Dan ben jij de eerste die zijn set af heeft, je hebt nooit alle bekabeling gehoord die er te koop is. Dus waarom zou die van jou de beste/meest compleet zijn? Zelfde als met cd spelers, die van jou is misschien wel goed, maar er zijn nog wel 20 die een stuk beter zijn. Dus wanneer is je set af..... :P

NOOIT DUS >:D

mijn set is af als ik tevreden ben, ik heb niet de intentie om alle cd spelers te gaan proberen en heb ook niet de intentie om een versterker van 24000 euro te kopen, die ik pas geleden gehoord heb en die uitmuntend klonk.

frank2

Citaat van: mar antz op april 24, 2009, 18:45:54
Mijn voorversterker laat goed zijn voorkeur horen welke powercable hij het liefst aan zijn staart heeft hangen (classe cp45)

Ik laat mijn wensen er gauw in vervulling gaan. De david powercord kost rond de 450 euro. Ik heb nu de power 3 er aan hangen. Overigens ben ik niet enthousiast over nordost, deze hebben de vervelende neiging iets minder bas te geven en een ielig mid-hoog te geven.
mbt. cd speler; zo zie je maar dat elk merk weer anders is. Bij mij was/is het juist een groot verschil.

M

Citaat van: frank2 op april 24, 2009, 18:47:40
mijn set is af als ik tevreden ben,
En je zal NOOIT tevreden zijn, let maar eens op. Er is altijd wel wat.
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

Stefan S.

Citaat van: Mayko op april 24, 2009, 19:02:16
En je zal NOOIT tevreden zijn, let maar eens op. Er is altijd wel wat.

Goh, het lijkt wel of Frank's vrouw is ingelogd op Mayko's account   ;D ;D ;D

mar antz

Citaat van: Stefan S. op april 24, 2009, 19:05:44
Goh, het lijkt wel of Frank's vrouw is ingelogd op Mayko's account   ;D ;D ;D
;D ;D LOL  ;D ;D

M

Citaat van: Stefan S. op april 24, 2009, 19:05:44
Goh, het lijkt wel of Frank's vrouw is ingelogd op Mayko's account   ;D ;D ;D
Haha wie weet ;D Maar als dat zo was, zou ik willen dat hij mij wat meer diepte :tongue2: gaf als die (K) kabels >:D
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

Peerless Monster

Citaat van: mar antz op april 24, 2009, 18:45:54

Sorry Frank voor het even topic!
Maar welke kleur heeft jouw Plinius?
Is het de aluminiumkleur versie?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

mar antz

Ha mister plinius :)
Wat zou je over hebben voor een zilvere, Rens? ;D
De heavens gate ultra silence doet het hier ook nog steeds goed hoor!

frank2

Gisteren was ik weer "even" bij wenw; helaas had hij de powercord david nog niet binnen maar gelukkig brengt hij deze vanavond. Wel kreeg hij de Taralabs air 3 interlink binnen, dus die heb ik maar meteen meegenomen. Ga ik vandaag testen.

Peerless Monster

Citaat van: mar antz op april 25, 2009, 00:25:40
Ha mister plinius :)
Wat zou je over hebben voor een zilvere, Rens? ;D
De heavens gate ultra silence doet het hier ook nog steeds goed hoor!

Een Classe CD-speler? ;D

Hahaha das een mooie combi ook ;)
Plinius met Heavens Gate.

Ik heb gisteren ook een prachtige tweak ontdekt.
Mijn gordijnen zijn altijd open en ik had ze nog nooit dicht gedaan.
Maar jeetje wat een verschil zeg met gordijnen dicht.
Schrok er echt van en heb gisteravond een geweldige avond daardoor gehad.
Lekker genieten met zijn tweeen van de muziek.
Het was 80's night in huize Rens en Maartje...

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2009, 09:13:59
Maar jeetje wat een verschil zeg met gordijnen dicht.

Klonk waarschijnlijk een stuk donkerder  ;D Maar inderdaad, verschil is hier ook duidelijk hoorbaar met gordijnen open of dicht.

mar antz

Ja, klopt........dat heb ik met de lamelletjes naast mijn luisterplek
Met de stand van de lamellen kan ik het geluid beinvloeden :o
Rens,..........het is een zwarte :P

frank2

De taralabs vanochtend aan de tand gevoeld, zeer goede kabel. Het wordt nu puur een smaakverschil. De taralabs klinken open, lucht, iets minder hoog en bas dan de J. interlink. Maar deze geeft weer iets minder lucht. Vooralsnog blijft de J. interlink. Ik vind het geluid wat via deze interlink naar de VV gaat toch lekkerder klinken. Ook de Taralabs nog even tussen de VV>EV gehad. Meteen komt deze sound terug, en dat doet tekort aan de J. interlink. Gelukkig heeft de VD Nite 2 hier geen last van.

Vanmiddag nog een 2e set J. interlinks lenen en die tussen de VV>EV zetten kijken of er dan nog iets veranderd, denk van wel. Mag deze 2e set interlinks slechts kort lenen komt van zijn eigen set af, hij heeft nog geen nieuwe gemaakt.

Peerless Monster

Citaat van: mar antz op april 25, 2009, 10:42:10
Ja, klopt........dat heb ik met de lamelletjes naast mijn luisterplek
Met de stand van de lamellen kan ik het geluid beinvloeden :o
Rens,..........het is een zwarte :P

Volgens mij had ik dat al ooit gevraagd ;).
Ik had ooit bijna een zilveren op de kop weten te tikken, maar helaas net voor mijn neus weggekaapt.
Wel destijds een 9100 gewonnen. Een zilveren!!
Een oud-collega heb ik daar blij mee kunnen maken.
Pracht apparaat ook die 9100.

Maar back on topic voor Frank en zijn kabeltweakjes.
Is een zware klus, dat weet ik wel.
Ik denk dat ik eens met de heavens gate langs moet komen Frank ;).
Kan je weer verschillen horen...
Anders wordt het nog een duurdere hobbie dan het al is... ;)

Pjotr27

CiteerWel destijds een 9100 gewonnen. Een zilveren!!
Een oud-collega heb ik daar blij mee kunnen maken.
Pracht apparaat ook die 9100.

Ik heb nog een( mint) zwarte staan voor de liefhebber... ( even off topic)
Frank is het niet een beetje lastig zo vergelijken? Als ik zie hoe lang het duurt voor iets ingespeeld....
Of zijn alle kabels al 100% ingespeeld?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.