Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

De kabels zijn alle al ingespeeld, anders is het niet te vergelijken. Grappige is dat soms een kabel ook goedkoper en mooi kan klinken ipv een dure. Dat heb ik nu ondervonden.

@rens: je bent altijd welkom, mijn set ken je sinds je laatste bezoek toch al niet meer terug, de klankkleur is behoorlijk veranderd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april 25, 2009, 14:48:36
De kabels zijn alle al ingespeeld, anders is het niet te vergelijken. Grappige is dat soms een kabel ook goedkoper en mooi kan klinken ipv een dure. Dat heb ik nu ondervonden.

@rens: je bent altijd welkom, mijn set ken je sinds je laatste bezoek toch al niet meer terug, de klankkleur is behoorlijk veranderd.

Ja dat geloof ik best Frank.
Maar dat is idem hier ;).
Rackje van Finite, Heavens Gate bekabeling, BE-tweeters en de PS500.
Je herkent het niet meer terug.

Ah we gaan gewoon weer wat plannen Frank.
Lijkt me fun. Ik ben vooral benieuwd naar de Belles.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

mar antz

>>>>>>De kabels zijn alle al ingespeeld, anders is het niet te vergelijken.<<<<<<<
Toch merk ik dat kabels (en dan in het bijzonder bij de VD david xlr die ingespeeld uit een set werden gehaald)dan toch weer een tijdje moeten wennen.
Deze kabel heeft van zichzelf al een lange inspeeltijd nodig om volledig tot zijn recht te komen maar gaat zich ,ondanks dat dit ruimschoots gebeurd is bij de vorige eigenaar, steeds beter ontwikkelen en komt steeds losser.

frank2

Citaat van: mar antz op april 25, 2009, 15:18:30
>>>>>>De kabels zijn alle al ingespeeld, anders is het niet te vergelijken.<<<<<<<
Toch merk ik dat kabels (en dan in het bijzonder bij de VD david xlr die ingespeeld uit een set werden gehaald)dan toch weer een tijdje moeten wennen.
Deze kabel heeft van zichzelf al een lange inspeeltijd nodig om volledig tot zijn recht te komen maar gaat zich ,ondanks dat dit ruimschoots gebeurd is bij de vorige eigenaar, steeds beter ontwikkelen en komt steeds losser.

ben het volledig met je eens, als een VD uit een set is gehaald en weer teruggeplaatst wordt dient er weer een inspeeltijd van 400 uur plaats te vinden. Ik heb 1 van mijn speakerkabels andersom aangesloten, ze zijn nu bijna weer op klankkleur. (3 weken spelen a 15 uur p/dag)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2009, 14:52:59

Ah we gaan gewoon weer wat plannen Frank.
Lijkt me fun. Ik ben vooral benieuwd naar de Belles.

De Belles wordt vergeleken met een CAT buizenversterker, maw: een transistor voor de minderbedeelden. Diverse audiofielen bij wenw loven deze versterker, hij lijkt op een CAT versterker zeggen ze.

Plan maar een datum, ben nog werkeloos, dus heb tijd zat.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april 25, 2009, 15:35:53
De Belles wordt vergeleken met een CAT buizenversterker, maw: een transistor voor de minderbedeelden. Diverse audiofielen bij wenw loven deze versterker, hij lijkt op een CAT versterker zeggen ze.

Plan maar een datum, ben nog werkeloos, dus heb tijd zat.

Hahaha ik niet Frank ;).
Voorlopig ben ik onder de pannen.
Woensdagavond 20 mei?
De 21 is het hemelsvaartdag zo uit mijn hoofd.
Dan kom ik op en neer gereden...
Is dat goed?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

woensdag 20 mei is uitstekend s'-avonds, er is een maar, bij mijn schoonmoeder is opnieuw kanker geconstateerd, zij is gisteren door de scanner gehaald, mocht er iets gebeuren is de kans dat ik moet afzeggen, maar ik zet deze datum in de agenda.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april 25, 2009, 16:30:56
woensdag 20 mei is uitstekend s'-avonds, er is een maar, bij mijn schoonmoeder is opnieuw kanker geconstateerd, zij is gisteren door de scanner gehaald, mocht er iets gebeuren is de kans dat ik moet afzeggen, maar ik zet deze datum in de agenda.

Ai.
Alle begrip Frank.
Als het niet doorgaat, dan ga ik mijn eigen luisteravondje creeeren ;).
Tot de 20e dan. Tijd spreken we dan wel af.

frank2

Ben vandaag flink aan het tweaken, heb diverse DIY stroom en interlinks plus nog 2andere interlinks.
Resultaten zien er veelbelovend uit, laat ik zo zeggen: ik sta steeds weer versteld wat 1 stroomkabel of interlink doet in je set. Het eindresultaat : strak geluid, goede dynamiek, zeer natuurgetrouw. en het mooiste is mijn speakers geven alles weer wat je ze geeft, verdomd goede speakers al zeg ik het zelf.
De eerste testen zijn gedaan, er gaat zeker wat veranderen qua bekabeling, maar ik ben er nog niet, heb nog 2 kabels te gaan....

frank2

De interlink tests zijn afgelopen; een DIY interlink komt tussen de cd speler en tussen de vv>ev.
Het resultaat is een aanmerkelijk betere definitie, een groter bereik, dus diepere bas, een natuurlijk mooier hoog. Deze kabel is in staat om het geluidsbeeld "op te rekken". het gaat dieper en bekkens of percussie instrumenten lopen in het hoog hoger door.

Hierna ben ik begonnen met stroomkabels, 2x DIY en 1x Virtual Dynamics David. 1 stroomkabel DIY was niet mijn smaak, het verkleinde het geluidsbeeld, verminderde bas en hoog, de andere DIY deed het tegenovergestelde, vergrote het geluidbeeld zoals hierboven omschreven. De VD david (hiervan heb ik er 2 hier liggen) zat hier precies tussen in.
Het verwonderde mij zeer dat er zo'n grote verschillen waren tussen stroomkabels en dat je dat zo goed kon horen.

Doordat de DIY (de goede) zo ontzettend open is, bellen/precussie worden glashelder neergezet wordt het in combinatie met de birrylium tweeter bij iets mindere opnames soms teveel, daarom heb ik de VD David die op de VV zat in combinatie met de DIY verwisseld met een power 3. Deze stroomkabel is minder open waardoor een beter evenwicht ontstaat.

Ook wil ik nog even vermelden dat er een duidelijk verschil is waar je een stroomkabel op aansluit. Op mijn cd speler is het verschil groter/gemakkelijker te horen dan op mijn vv.

tiptop

Leuk he, zo experimenteren :bigsmile:

Het kan idd per apparaat heel erg verschillen. Maar welke of wat voor soort is ook weer afhankelijk van merk, model of type. ;)

:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

ja zeker erg leuk, maar dat de verschillen zo ontzettend groot zijn in geluid had ik echt niet verwacht.
Je kunt met alleen kabels!! je set heel erg middentoon achtig laten klinken of met andere kabels heel natuurgetrouw waarbij belletjes of percussie instrumenten zo zuiver worden weergeven zo natuurgetrouw dat het bijna schrikken is. En dit alleen door kabels.......

(nu maar hopen dat Jacco dit niet leest...)

chansig

Die lacht zich helemaal suf..maar mag alleen in dat andere draadje zijn opmerkingen plaatsen...Ik heb gister een vd hul kabel erachter geprikt ik zal binnenkort eens luisteren wat ik aan verschillen denk te horen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

laat ik het maar zeggen: v.d. hul is een van de kabels die ik bijna beschouw als een iets duurdere versie van een standaard snoer, ik heb de bekende interlink en ls snoer van gehad, niets klopte aan deze kabel.
Kun je beter eens een beter taralabs interlink air 3 lenen en die vergelijken dan hoor je tenminste ook verschillen.

chansig

De interlink die hij heeft vervangen had niet echt lekkere pluggen, deze wel. Voor de rest verwacht ik er weinig goeds/slechts van. Maar wanneer het minder gaat worden dan gaat hij er uiteraard tussen uit.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

tiptop

Citaat van: chansig op april 28, 2009, 22:02:03
Die lacht zich helemaal suf..maar mag alleen in dat andere draadje zijn opmerkingen plaatsen...Ik heb gister een vd hul kabel erachter geprikt ik zal binnenkort eens luisteren wat ik aan verschillen denk te horen.

Gr Hans
VDH vind ik vrij duf. meerdere modellen aan de tand gevoelt gehad. Probeer eens een crystalcable uit, Hans ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Misschien ten overvloede ik geloof niet zo in fine tunen met kabels.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op april 28, 2009, 11:50:58

Ook wil ik nog even vermelden dat er een duidelijk verschil is waar je een stroomkabel op aansluit. Op mijn cd speler is het verschil groter/gemakkelijker te horen dan op mijn vv.

Dit punt wat jij hier aanhaalt dat herken ik ook heel goed. Alleen is het bij mij andersom  ;) .Even voor de goede orde.Bij mij is het verschil in de voorversterker groot en de cd-speler minder.
Ik heb al aardig wat netkabels geprobeerd op mijn cd-speler maar er zit niet echt groot verschil in tussen een standaard netkabel en mijn Groneberg Quattro reference. De Groneberg hangt er nu aan. Maar zodra ik de netkabel naar de VV duw(Lindemann 832) dan is bij sommige kabels een enorm verschil  :o
Heb nu een NordOst Vishnu op proef en deze kabel gaat op beide heel goed.Dit is de eerste netkabel die op mijn cd-speler uitstekend werkt.Alleen de prijs is niet bepaald uitstekend  ;D.Op de VV werkt hij nog beter.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

De stroomkabel die ik nu op m'n cd speler heb zitten, is een DIY kabel gemaakt door een echte "freak" op audiogebied, maar dit kabeltje overtreft met gemak een virtual dynamics david, van 390 euro en kost zo rond de 130 euro.(ik schat in dat de kabel gelijkwaardig is aan een VD master van 800 euro) Het verschil heb ik hierboven omschreven, groot en met kabels nogmaals kan ik op mijn set in ieder geval veel doen.

Koen K

Citaat van: chansig op april 29, 2009, 20:50:45
Misschien ten overvloede ik geloof niet zo in fine tunen met kabels.

Nee, precies. Ik heb er helaas ook nog nooit resultaat mee mogen bereiken.

frank2

laten we in dit topic geen welles/nietes discussies gaan houden over kabels, daarvoor verwijs ik naar onderstaande link:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67028.1750

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 29, 2009, 23:06:27
Dit punt wat jij hier aanhaalt dat herken ik ook heel goed. Alleen is het bij mij andersom  ;) .Even voor de goede orde.Bij mij is het verschil in de voorversterker groot en de cd-speler minder.
Ik heb al aardig wat netkabels geprobeerd op mijn cd-speler maar er zit niet echt groot verschil in tussen een standaard netkabel en mijn Groneberg Quattro reference. De Groneberg hangt er nu aan. Maar zodra ik de netkabel naar de VV duw(Lindemann 832) dan is bij sommige kabels een enorm verschil  :o
Heb nu een NordOst Vishnu op proef en deze kabel gaat op beide heel goed.Dit is de eerste netkabel die op mijn cd-speler uitstekend werkt.Alleen de prijs is niet bepaald uitstekend  ;D.Op de VV werkt hij nog beter.

De quattro reference heb ik aan een verdeeldoos zitten die ik lange tijd gebruikte. Een kleien verbetering tov gewoon. De Visnhu heb ik nu op mijn isotek zitten van wcd naar de isotek en nog een van de isotek naar de vv, Die geeft wel een hele grote verbetering (is de prijs ook naar ;))
Ook nog twee siltechs en twee xindaks er tussen. Allemaal een vooruitgang tov gewone.
Maar de meeste "goedkopere"betere stroomkabels doen in mijn beleving maar weinig.

O

frank2

Ga straks weer naar WenW om de overgebleven kabels in te ruilen kijken of er nog geld " overblijft" als het goed is wel, dan zijn er twee mogelijkheden; waarvan er een realistisch is, misschien een Vibex blok.
wordt vervolgd....

Kabels worden verkocht.......

Kan binnenkort ook eens andere speakerkabels proberen, niet dat ik nu ontevreden ben, maar eens kijken wat dat doet.....

Harmonix speakerkabels zouden goed zijn.
Vibex (niet de rodium) zou voor mijn set een aanwinst zijn.

Dus nog genoeg te testen, kijken of ik de set nog mooier kan krijgen, want zoals het nu klinkt ben ik al zeer tevreden. Heb de laatste tijd zeer veel cd's gedraaid die ik al jaren niet mer gehoord/beluisterd had. (cd speler maakt overuren!)

frank2

twee overzichtfoto's van de huiskamer:
1 vanaf de surroundluidspreker, 1 vanaf de frontluidspreker.
1 tegel is 30 cm. Dat bruine kussen is voor de hond.

tiptop

Leuke foto's :bigsmile:

Succes met je kabelavontuur. :)