Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Ok duidelijk, dus voor jouw smaak, maakte of brak de DAC de set? dus buiten de DAC om sowieso imposante set?
Is de OPPO zo slecht dan? want de verschillen zoals beschreven zijn niet gering?

Citaat van: Onder013 op maart 31, 2012, 11:23:25
Ik ben niet doof en het is vooral een kwestie van smaak. De set van frank klonk heel mooi, maar naar mijn smaak te rustig en de 3D weergave kan beter. Met het koppelen van de metrum aan de Oppo verhuisde het geheel naar wat mijn smaak is. Met veel detail, geweldige plaatsing en 3D zonder analytisch en kil te zijn. Frank beaamde dat ook met de opmerking dat het verschil afhankelijk was van de muziekkeuze. Met de Metrum kwamen - naar mijn smaak - de luidsprekers echt goed tot hun recht: strak laag, brilliant, zeer gedetailleerd, geen scherpte tenzij de opname dat ook bevatte.
Het is uiteraard aan Frank of hij de investering in een extra dac wil doen om het geluidsbeeld van de set te kunnen switchen van aangenaam warm met wat achterblijvende 3D naar een set met het andere en beschreven karakter.

Groet,

Henk
JBL PRX Power!

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

Citaat van: dre73 op maart 31, 2012, 12:01:26
jij maakt het wel heel erg zwart/wit! :D
Maar wil het wel graag weten, als het e.e.a. geschreven is met de bekende grote korrel zout, dan praten we dus over nuances. En op zich is dat prima.
Is het echter in orde van grootte van de verwoordingen, dan snap ik dus niet dat mensen nog een TUC OPPO kopen als deze als een wollen deken over je set klinkt, in vergelijk met een simpele METRUM. dus ik zoek even perspectief en het juiste gewicht van de woorden van Onder13.
JBL PRX Power!

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 12:03:36
Maar wil het wel graag weten, als het e.e.a. geschreven is met de bekende grote korrel zout, dan praten we dus over nuances. En op zich is dat prima.
Is het echter in orde van grootte van de verwoordingen, dan snap ik dus niet dat mensen nog een TUC OPPO kopen als deze als een wollen deken over je set klinkt, in vergelijk met een simpele METRUM. dus ik zoek even perspectief en het juiste gewicht van de woorden van Onder13.

Ik zou het verschil absoluut niet willen aanduiden als een nuance of subtiel verschil. Het maakte een groot verschil. Anders geformuleerd dan al eerder beschreven zou ik met de set van Frank zonder de metrum geen genoegen nemen en met de Metrum heel erg gelukkig en tevreden zijn. Mijn persoonlijke conclusie was dat ik voor audio of een andere speler met meer levendigheid en 3d zou willen of een andere dac.

Maar nogmaals en voor alle duidelijkheid, is het een kwestie van persoonlijke smaak. De Oppo laat het allemaal wel horen, maar niet pittig genoeg en de 3D/ruimtelijkheid laat te wensen over. het aardige is dat de set van frank blijkbaar zodanig is dat deze de verschillen zo duidelijk neer zet.

Raphie

Duidelijk en dat bevestigd mijn vermoeden (ik ken de standaard OPPO en METRUM goed) dat TUC er dus een beetje te zijdige/romige/wollige smeerboel van maakt.
te veel "hardheid" (5<>10Khz) weghalen gaat op een gegeven moment ten koste van detail
JBL PRX Power!

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 12:23:40
Duidelijk en dat bevestigd mijn vermoeden (ik ken de standaard OPPO en METRUM goed) dat TUC er dus een beetje te zijdige/romige/wollige smeerboel van maakt.
te veel "hardheid" (5<>10Khz) weghalen gaat op een gegeven moment ten koste van detail

Te romig is de aanduiding die ook ik gebruikt heb.

Raphie

Frank2, pleur die OPPO er maar uit, en koop een versie zonder TUC word je veel gelukkiger van TUC knijpt alleen maar op bepaalde frequencies, doet daar heel geheimzinnig over en vraagt er een hoop geld voor. Je zal horen dat een standaard OPPO VEEL dichter bij de METRUM klinkt
JBL PRX Power!

Maro

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 12:35:44
Frank2, pleur die OPPO er maar uit, en koop een versie zonder TUC word je veel gelukkiger van TUC knijpt alleen maar op bepaalde frequencies, doet daar heel geheimzinnig over en vraagt er een hoop geld voor. Je zal horen dat een standaard OPPO VEEL dichter bij de METRUM klinkt

Die raak je hier op het forum trouwens na deze 'reclame' aan de straat stenen niet meer kwijt...ben ik blij dat ik de goede standaard Oppo heb staan.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

jammer van alle irritante onzin van bepaalde mensen die nooit iets hebben gehoord van wat ik heb staan en alles denken beter te weten
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 12:35:44

Tenzij je van room houdt.
Serieus bedoeld. frank houdt echt van het karakter van de oppo met tuc voor sommige opnames en momenten.
Ik denk niet - maar hij kan dat zelf uiteraard veel beter beoordelen - dat hij zou kiezen voor een pittig en dynamisch klinkende set.

Raphie

klopt, maar met het vervangen van de furutech stekkers door goedkopere exemplaren met minder dynamiek, is het misschien gezamelijk allemaal een beetje te veel weinig van het goede?
JBL PRX Power!

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 12:54:52
klopt, maar met het vervangen van de furutech stekkers door goedkopere exemplaren met minder dynamiek, is het misschien gezamelijk allemaal een beetje te veel weinig van het goede?

Neen. want met de metrum klonk het fantastisch. Daarbij zag ik dat er Iego stekkermateriaak is gebruikt. Zijn geen goedkope stekkertjes hoor.

Vik

Nou nou mannen.... nou niet overdrijven.

Het is absoluut kant en klare onzin dat een standaard Oppo op het niveau van een Oppo Nuforce SE TUC speelt.

Wel kan ik mij vinden in de woorden van Onder013 :

Maar nogmaals en voor alle duidelijkheid, is het een kwestie van persoonlijke smaak. De Oppo laat het allemaal wel horen, maar niet pittig genoeg en de 3D/ruimtelijkheid laat te wensen over. het aardige is dat de set van frank blijkbaar zodanig is dat deze de verschillen zo duidelijk neer zet

Ik heb dit zelfde ongeveer ervaren in de tijd dat ik bij Frank was met mijn Oppo 95 (getunde variant en een vernieuwde Oppo) De set van Frank werd meteen een stuk volwassener en kreeg veel meer body en 3D soundstage, en het laag was flink verbeterd.

Maar een standaard Oppo (maakt niet uit welke variant in de 83 serie) heeft niet de kwaliteiten van de 83 TUC. Ik heb deze zelf in bezit gehad en ben begonnen met een Oppo BDP 83.

Beetje jammer dat hij zo wordt neergezet als een slecht produkt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Deleted Member 2

Citaat van: vik op maart 31, 2012, 13:00:12

Het is absoluut kant en klare onzin dat een standaard Oppo op het niveau van een Oppo Nuforce SE TUC speelt.

Maar nogmaals en voor alle duidelijkheid, is het een kwestie van persoonlijke smaak. De Oppo laat het allemaal wel horen, maar niet pittig genoeg en de 3D/ruimtelijkheid laat te wensen over. het aardige is dat de set van frank blijkbaar zodanig is dat deze de verschillen zo duidelijk neer zet

Ik heb dit zelfde ongeveer ervaren in de tijd dat ik bij Frank was met mijn Oppo 95 (getunde variant en een vernieuwde Oppo) De set van Frank werd meteen een stuk volwassener en kreeg veel meer body en 3D soundstage, en het laag was flink verbeterd.

Maar een standaard Oppo (maakt niet uit welke variant in de 83 serie) heeft niet de kwaliteiten van de 83 TUC. Ik heb deze zelf in bezit gehad en ben begonnen met een Oppo BDP 83.

Dat onderschrijf ik volkomen. Nogmaals: het is zeker en vooral een kwestie van smaak.

Maro

Als door beide mannen wordt geconcludeerd dat de Oppo van Frank veruit de mindere speler is tov de Metrum, kun je je afvragen wie er nou overdrijft wbt al die dure Oppo mods. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raphie

Ok , maar als ik jou nou zo hoor, vond je de TUC ook geen goede "match" in Frank2 z'n set (laten we het daar dan maar even op houden) en beschrijf je exact hezelfde als Onder013 met z'n METRUM.
dat geeft toch duidelijk aan de TUC er een timide bakkie van maakt. (zo ervaarde ik zet zelf ook)
ik vond de standaard OPPO wel beter dan de TUC, lag qua klank veel dichter bij de METRUM en de standaard NUFORCE
niets voor niets dat iedereen behalve Frank2 z'n TUC inmiddels weer heeft doorgeschoven.

JBL PRX Power!

Vik

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 13:15:38
Ok , maar als ik jou nou zo hoor, vond je de TUC ook geen goede "match" in Frank2 z'n set (laten we het daar dan maar even op houden) en beschrijf je exact hezelfde als Onder013 met z'n METRUM.
dat geeft toch duidelijk aan de TUC er een timide bakkie van maakt. (zo ervaarde ik zet zelf ook)
ik vond de standaard OPPO wel beter dan de TUC, lag qua klank veel dichter bij de METRUM en de standaard NUFORCE
niets voor niets dat iedereen behalve Frank2 z'n TUC inmiddels weer heeft doorgeschoven.

Die post heb ik hier al eerder geplaatst in dit topic.

Mijn mening is inderdaad dat zijn set een flinke boost kreeg op het moment dat mijn Oppo 95 werd aangesloten. Ik denk inderdaad dat als hij zou overstappen op bijvoorbeeld deze Oppo BDP 95 hij een flinke vooruitgang zou boeken.

Maar hij heeft al zo vaak aangegeven dat hij niet van plan is om zijn bron te gaan upgraden dus dan ga ik hier niet op door.

Wie is iedereen ? niets voor niets dat iedereen behalve Frank2 z'n TUC inmiddels weer heeft doorgeschoven upgraden misschien?

Een andere tevreden gebruiker van deze TUC Oppo's is Fugazi (Jack) die is inmiddels overgestapt op de Oppo 95 TUC.

Ik ben zelf bij de demo dag geweest bij W&W audio waar deze TUC 83 werd vergeleken met andere bronnen (ook standaard modellen) en hij kwam er verdomd goed uit. Toen is mijn keuze ook gevallen op deze Nuforce TUC.

Alleen ik ben een andere route opgegaan en bij een tuner terecht gekomen die ik beter vind.  Ik heb deze zelfde Oppo 83 TUC toen meegenomen naar Duitsland om hem daar eens te vergelijken. En die vond het zeker geen slechte speler. En ik ga de TUC ook zeker de grond niet intrappen.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

niemand vraagt je ook hem de grond in te trappen, maar de reviews spreken voor zich "METRUM beduidend beter" "Cinemike beduidend beter" (ofwel OPPO TUC is gewoon dof en wollig)
JBL PRX Power!

Vik

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 13:41:32
niemand vraagt je ook hem de grond in te trappen, maar de reviews spreken voor zich "METRUM beduidend beter" "Cinemike beduidend beter" (ofwel OPPO TUC is gewoon dof en wollig)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96543.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96543.275

Dit is ook wel leuk leesvoer.

Hier staat mijn Oppo 83 (standaard editie met TUC ) bij. Een aantal mensen vonden in stereo mijn 83 TUC net even wat fijner klinken als een standaard Nuforce editie.

Vik

Mijn Oppo is pas geleden ook vergeleken met een DAC :

Stereo analoog
Nog een leuke bonustest was het luisteren naar de de Oppo 95CM als stereo bron via zijn XLR-uitgangen op mijn stereoset. Hierbij gebruiken we de Classé Omega Pre op de CAM-350 mono's die de Acoustat 1+1 aansturen. Als alternatieve speler zetten we er de Rega Planet (met Tent klok) naast die via de Digital Lens en de Classé DAC-1 aangesloten wordt. Alles gebalanceerd aangesloten met Madrigal HPC XLR-kabels.

Het grappige is dat alle 3 de luisteraars geruime tijd bezig waren om de verschillen aan te geven. Ondergetekende had als eerste een (niet publiekelijk uitgesproken) voorkeur voor de Rega, korte tijd later had Jos zijn keuze (voor eveneens de Rega) gemaakt. Viktor koos als laatste (voor de Oppo). Alledrie vonden we dat ze erg dicht bij elkaar lagen. Dat is zowel een groot compliment voor de Oppo 95CM als voor de simpele Rega met de Lens+DAC-1. Een goede score voor een allesspeler om zo mee te komen met een CD-only loopwerk met een goede DAC er achter.

Dit was thuis bij forum lid Audiofiel.

frank2

Laat ik het er maar op houden dat de sommigen onder ons nog nooit een Oppo+TUC hebben gehoord en daar toch alles over weten. Laat ik verder maar vast vermelden dat ikzelf bijzonder tevreden ben met het huidige geluid, wat door aanmerkelijk duurdere cd spelers niet geëvenaard wordt, behalve 1 dac die iets bijzonders is wat ook regelmatig geschreven is in reviews.

Wel ben ik er nu al van overtuigd dat er uit mijn Oppo meer dynamiek uit te halen is, en dat zal tzt ook wel gebeuren.(ik weet zelfs hoe ik dat doen moet)  Dat hij niet geheel het nivo van de Oppo 95 + cinemike upgrades zal bereiken is bekend maar daar hangt ook een fors prijskaartje aan wat ik nu niet wil uitgeven.

Alles kan beter en de techniek schrijdt ook voort.

aanvulling: het rustige gedrag van de Oppo wordt tevens veroorzaakt door het Vibex blok, bij het furutech blok klonk de Oppo ook dynamischer. (al was de Oppo 95CM beter)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Da's prima Frank2, maar mijn punt was meer dat de TUC TE DUUR is ipv goedkoop. Dus ik zou zeker niet duurder gaan, maar gaan kijken voor een goedkoper en beter alternatief. Zonde als hij nu je middengebied en dynamiek knijpt.
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Raphie op maart 31, 2012, 14:22:11
Da's prima Frank2, maar mijn punt was meer dat de TUC TE DUUR is ipv goedkoop. Dus ik zou zeker niet duurder gaan, maar gaan kijken voor een goedkoper en beter alternatief. Zonde als hij nu je middengebied en dynamiek knijpt.

Als een apparaat van 2500 euro spelers eruit speelt van 6 tot 8000 euro is hij niet te duur
Waar je het idee vandaan haalt dat hij ergens knijpt in het middengebied is mij onbekend. Hij knijpt ook geen dynamiek. Hij geeft net zoveel dynamiek als vele cd spelers. De Metrum dac geeft nog iets meer, net als de Oppo CM.

Raphie

volgens de heren hierboven aanzienlijk meer  ;)
maar goed als jij blij bent met die sound, ik vond hem ook te donker, bedompt en wollig
JBL PRX Power!

frank2

Nog even als laatste een belangrijk punt waar ik naderhand pas aan dacht. Ik heb hier eerder een dac gehad die toen nauwelijks beter speelde dan de dac v.d. Oppo. Gisteren met de Metrum Octave was in alle gevallen het geluid strakker, dynamiek was iets meer behalve bij klassiek, het schoot me net te binnen dat dat toen bij die andere dac ook zo was, bij het klassiek nummer wat ik toen liet horen, de dacs spelen opeens een klasse beter als de opname HDCD is wat het klassieke stuk was, bij de rest valt het dynamiekverschil tov. die HDCD opname bijna in het niet. Op een of andere manier pakt de Oppo dat stukje kwaliteit niet mee maar stuurt het wel uit.

Blijft wel dat de Octave een zeer goede dac is, maar tov. het geluid van de Oppo+TUC is het verschil geen 1300 euro waard. Misschien ooit een keer tweedehands, maar anders blijft alles zoals het hier is, wat absoluut geen straf is. En behalve Raphie heeft nog niemand mijn Oppo als dof betiteld, en dat vind ik zelf ook niet, even een andere kabel eraan en het klinkt zelfs teveel in het hoog. Ik kies voor een evenwichtig homogeen beeld met definitie en dat heb ik nu.