Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Je bent hier nog nooit geweest en je weet niets mijn akoestiek ....   en er zijn zeker mooie sets op het forum te vinden, ik beweer ook nooit dat ik de beste heb, dat maak jij ervan. Maar in mijn topic schrijf ik over mijn ervaringen die ik opdoe in mijn set en daar is niets aan gelogen. Bovendien weet ik heel goed hoe instrumenten moeten klinken, dus waar je dat weer vandaan haalt dat ik dat niet zou weten....

en zeker als je gewoon normale kritiek of vragen stelt krijg je ook een normaal antwoord, maar kraaltjes en spiegeltjes..... 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Midcall op november 19, 2013, 16:40:08
Het moet bij Frank ondertussen mega saai/duf klinken.... 400 pagina's lang met vele tientallen tweaks die het allemaal (steeds weer opnieuw) minder fel laten klinken, het hoog verminderen etc. Het zal zo onderhand niet meer boven de 6 khz uitkomen als je alles zo bij elkaar optelt  ;D.

klopt, geen hoog meer nog een beetje mid en wat bas. Tsja dat heb je als je Ushers hebt.....

Gelukkig weet Onder13 nu wel precies hoe het nu klinkt..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Wellicht een raar voorstel: nodig raphie eens uit om bij jou te komen luisteren en je te adviseren hoe het beter kan.

Hij biedt het zelfs aan als ik mij niet vergis in één van zijn laatste postings

In werkelijkheid kunnen zelfs htforum-leden best mee vallen hoor.

Groet

Henk

Raphie

Citaat van: Onder013 op november 19, 2013, 16:54:01
Wellicht een raar voorstel: nodig raphie eens uit om bij jou te komen luisteren en je te adviseren hoe het beter kan.

Hij biedt het zelfs aan als ik mij niet vergis in één van zijn laatste postings

In werkelijkheid kunnen zelfs htforum-leden best mee vallen hoor.

Groet

Henk
wij vallen beide ook wel mee, frank lijkt me echt wel een aardige vent
JBL PRX Power!

frank2

Ralphie mag hier altijd langs komen, maar adviezen over akoestiek aanpassingen in de vorm van panelen e.d. zal hier niet kunnen ivm de WAF commissie.

frank2

Citaat van: Raphie op november 19, 2013, 17:31:22
wij vallen beide ook wel mee, frank lijkt me echt wel een aardige vent

Eigenlijk twijfel ik daar niet aan, maar je bent welkom..

Deleted Member 2

chansig

Als ik hier een gordijn dicht doe, een speaker verplaats, een woofer op een andere plek neer zet dan zijn al deze zaken direct zichtbaar door en in een meting. Wat mij oprecht verbaast is de afname/toename van hoog/laag etc en dat dit vervolgens niet te zien is op de meting van een ARC.

Frank heeft al eens aangegeven dat bepaalde tweaks niet in het frequentiegebied zitten en laat ik daar nu net wel gevoelig voor zijn.  Ik ben namelijk van mening dat er iets meelift in een opname wat niet te vatten is een meting. Ik verwoord dat dan vaak als natuurlijkheid.

Bij Kwabber meende ik het te ervaren dat de Behringer op dit (niet bewezen, vast te stellen middels metingen en dus zweefteef gedoe) gebied iets deed met het geluid. Dit iets heeft Keyser vervolgens proberen te vangen middels een test. Helaas hoorde ik daarin ook geen verschillen. Maar dat kan ik dan vervolgens niet verwoorden als meer hoog/laag oid.

Mogelijk dat de effecten van tweaks van Frank ook in dit gebied zitten. Zelf denk ik van.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

chansig

Misschien eens doen..zal nu toch wel zichtbaar moeten zijn als het gaat om meer dit en meer dat.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

twani

Citaat van: frank2 op november 19, 2013, 16:43:57

en zeker als je gewoon normale kritiek of vragen stelt krijg je ook een normaal antwoord,

Dat waag ik zeer te betwijfelen...Aan de hand van je nieuw verworven status als "werkeloze" vroeg ik heel keurig wat eigenlijk jouw reguliere professie is. Daar moet je nu al meer dan een week over nadenken.

frank2

Verworven status? Dat is niet keurig maar denigrerend.

frank2

Citaat van: twani op november 19, 2013, 23:10:47
Dat waag ik zeer te betwijfelen...Aan de hand van je nieuw verworven status als "werkeloze" vroeg ik heel keurig wat eigenlijk jouw reguliere professie is. Daar moet je nu al meer dan een week over nadenken.

frank hoeft niet aan jouw of wie dan ook te  vertellen wat zijn verleden is. de manier hoe jij mensen te kijk zet hier op dit forum vind ik niet meer als grappig bedoeld. moet je lekker in je eigen topic doen. daar kun je nog wat leuke plaatjes plaatsen.  jongen grow up.

mvrgt  anita.

evilniek

Anders laat je moeder de vrouw voortaan lekker thuis joh, of is dat vrouwonvriendelijk?

Mvgrt, mezelf.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

wat zijn we weer lekker volwassen bezig, nog even en ik laat het topic sluiten. Bullshit antwoorden heb ik geen zin in.

chansig

Lekker sluiten Frank. Kan je elders weer gaan mopperen en over 2 weken het topic weer openen omdat men het graag wil (gezien de vele pm's die je krijgt) en dan kan het circus weer opnieuw beginnen.

Begint een beetje saai te worden...er moet iets verrassends gebeuren. Topic blijft dicht, jij gaat je set verkopen of gewoon wat anders, je verandert van dealer, stroom is gewoon stroom...of anderen gaan ook tweaken en begrijpen helemaal waar je het over hebt.

Gr Hans

evilniek

Het is ook lekker volwassen om iemand anders gebruik te laten maken van je account.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Citaat van: evilniek op november 20, 2013, 09:56:56
Anders laat je moeder de vrouw voortaan lekker thuis joh, of is dat vrouwonvriendelijk?

Mvgrt, mezelf.

:clapping:

mvgrt  anita.

frank2

Citaat van: chansig op november 20, 2013, 10:44:18
Lekker sluiten Frank.

Begint een beetje saai te worden...er moet iets verrassends gebeuren.

Gr Hans

ik kan het ook geheel weg laten halen zoals Antione gedaan heeft.

Raphie

Citaat van: frank2 op november 20, 2013, 11:09:35
dat kan I.D.D. ook, scheelt wel een hoop irritatie over en weer
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: frank2 op november 20, 2013, 11:09:35

Dat kan ook. Ik hou je niet tegen.

Gr Hans

Raymond187

Als je je er zo aan stoort kan je ook lekker weg blijven. Volgens mij is er niemand die je dwingt dit topic door te lezen.

Je moet onderhand nu wel weten hoe Frank zijn mening over brengt op het forum. Daar kan je je aan storen of er door heen kijken.

Raphie

Als beide kanten er plezier aan beleven is dat i.D.D. prima.
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Raymond187 op november 20, 2013, 11:59:41
Daar kan je je aan storen of er door heen kijken.

En dat is andersom natuurlijk ook zo en dat bedoel ik dan meer in het algemeen.

Gr Hans

AbZ

Citaat van: Raphie op november 19, 2013, 16:08:06
maar jij weet helemaal niet hoe een instrument klinkt, en sowieso klinkt een instrument anders in iedere ruimte. Echt ONZIN Frank, laten we het over opname technieken maar helemaal niet gaan hebben.
Citaat van: frank2 op november 19, 2013, 16:43:57Bovendien weet ik heel goed hoe instrumenten moeten klinken, dus waar je dat weer vandaan haalt dat ik dat niet zou weten....
Hoe ze "moeten" klinken??  Da's weer echt iets voor de leunstoelartiest.
Kan er wel inkomen dat men zich soms ergert aan dit soort uitingen.
Punt van Raphie is juist dat het ook afhankelijk is van de ruimte en de opname
(en niet te vergeten de keuzes die een muzikant kan maken).