Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Laat maar, frank.  Veel plezier ermee...

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

twani

Citaat van: AbZ op november 16, 2013, 17:32:15
Laat maar, frank.  Veel plezier ermee...
Humor mag HIER niet, dat weet je nou toch wel Abel  ;)

Syphon

Iedere review blijft mij verbazen, zit steeds te bedenken wat de woorden betekenen.
Wat betekent eerlijk geluid?

frank2

natuurgetrouwe instrumenten, natuurlijk geluid, zoals een instrument klinkt. (binnen een kleine marge ivm opnametechnieken)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Syphon

Duidelijk. Ga jij nog je receiver upgraden naar de 710 versie?

frank2

Citaat van: Syphon op november 17, 2013, 18:52:06
Duidelijk. Ga jij nog je receiver upgraden naar de 710 versie?
Nee ben ik niet van plan, er zal weinig aan veranderd zijn, de ARC schijnt iets beter te zijn, maar je moet teveel geld laten vallen dus nee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

En wanneer is dat lullige zekeringhoudertje nu eens aan de beurt Frank? Ik denk dat dat nog veel meer doet 8)

frank2

Citaat van: Hifi Addict op november 19, 2013, 08:25:54
En wanneer is dat lullige zekeringhoudertje nu eens aan de beurt Frank? Ik denk dat dat nog veel meer doet 8)

Ha Emile, ik weet wat je bedoelt, ik geloof meteen dat zo'n zekering+houder nog meer zal doen. Maar voorlopig niet.

Hifi Addict

Ik begrijp overigens niet goed over welke 20 cm kabel je het hebt, ga je buiten de hoofdschakelaar om ofzo? Of zelfs buiten de hoofdstop?

frank2

Citaat van: Hifi Addict op november 19, 2013, 09:03:28
Ik begrijp overigens niet goed over welke 20 cm kabel je het hebt, ga je buiten de hoofdschakelaar om ofzo? Of zelfs buiten de hoofdstop?

nee, waar de stroom binnenkomt in de meterkast, waar hij op een rail zit, de stroomdraad van de hoofdstop, daar op vast maken een kabel en deze naar de zekeringhouder leiden.
Het is een industriële kabel van Draka. met 4 mm2 aders, hiervan 1 gebruikt.

Hifi Addict

Ohhh ok, nu snap ik het, was dat niet verzegeld? Of heb je de zegels er gewoon afgeknipt  :devil:

frank2

Vlgs mij snap je het nog niet, de hoofdader komt vanuit de hoofdzekering in het verdeelstation waar rals zitten. Op die rails wordt de hoofdader vastgezet, en van daaruit gaan diverse draden naar de diverse standaard zekeringhouders. Daar zitten geen zegels.

Hifi Addict

Ahhh ok het kwartje valt :) Ik heb daar momenteel een stuk cryogeen behandelde 16mm2 flexibele installatiekabel zitten.

frank2

Wij hebben ontdekt dat als dat draad ergens op de rail zit je meer hoog hebt en als dat stuk draad rechtstreeks op de hoofdkabel (in hetzelfde gat) dan is het geluid beter.

Tevens weten ik nu dat dat stukje kabel in meer of mindere mate je geluid beïnvloedt.

Hifi Addict

Hmmja dat kan ik helaas niet realiseren zonder ingrijpende modificatie. Ik heb een moderne meterkast en daar zit een strip in met kroonsteen achtige aansluitingen die maximaal 16mm2 accepteren. Hoofdstop naar deze "strip is 16mm2, strip naar stop is ook 16mm2. Ik heb wel overwogen de 16mm2 van de hoofdstop rechtstreeks naar de audiozekering te laten lopen (de schroefaansluiting daar accepteert 50mm2) en van daar terug te laten lopen naar die strip waar de rest van het huis opzit, maar erg netjes is dat niet  ::)

frank2

De strip kun je vervangen voor grotere, bij was dit niet nodig.

Hifi Addict

Nou nee dan moet ik echt gaan breken in mn 1.5 jaar oude meterkast, er zijn geen passende strippen waar b.v. 32mm2 in kan :ph34r:

frank2

Enige tijd geleden las ik ergens in een topic dat YamahaRV zijn Iego gold shuko stekkers had afgevijld zodat de goldplated laag verdwenen was en puur koper overbleef.
Vlgs hem zou dat wat hoog verminderen en een bepaalde felheid in geluid rustiger maken.

Aangezien ik meerdere Iego gold stekkers heb, dacht ik als het niet bevalt ruil ik ze om voor de Iego gold stekkers.Dus ben begonnen met de stekker welke naar de Anthem gaat. Beide zijden nu na behandeling (afschrapen van goldpalted en naschuren) naar Iego Koper; het deed wel iets, het werd iets minder hoog het geluid, is voller in de stemmen, minder nadruk van hoog op de stemmen, maar het was marginaal als je met de EV speelde, zonder EV, dus alleen de back speakers op stereo hoor de je wel duidelijk verschil.
Na enige tijd geluisterd te hebben heb ik ook maar de stekker welke naar de EV gaat gedaan, en dan hoor je precies hetzelfde verschil, minder nadruk op hoog, iets minder "fel" geheel klinkt wat rustiger, stemmen, vocalen klinken voller.

Nu maar eens een paar dagen gaan luisteren en beoordelen.

Vlgs mij is dit wel een van de laatste tweaks, weet nu echt niets meer te verzinnen. Al was deze tweak niet nodig, het is leuk om te proberen en het koste niets, want na opvraag van kosten voor 2 Iego koper stekkers moest/zou ik 105 euro moeten betalen en dat vond ik teveel. Na 10 min. had ik precies hetzelfde als de nieuwe stekkers, ik kan alleen niet meer terug tenzij ik mijn originele Iego Gold er aan zet, die aan andere stroomsnoeren zitten en welke minder belangrijk zijn.

Staaled

Citaat van: frank2 op november 19, 2013, 15:17:11
Enige tijd geleden las ik ergens in een topic dat YamahaRV zijn Iego gold shuko stekkers had afgevijld zodat de goldplated laag verdwenen was en puur koper overbleef.
Vlgs hem zou dat wat hoog verminderen en een bepaalde felheid in geluid rustiger maken.

Aangezien ik meerdere Iego gold stekkers heb, dacht ik als het niet bevalt ruil ik ze om voor de Iego gold stekkers.Dus ben begonnen met de stekker welke naar de Anthem gaat. Beide zijden nu na behandeling (afschrapen van goldpalted en naschuren) naar Iego Koper; het deed wel iets, het werd iets minder hoog het geluid, is voller in de stemmen, minder nadruk van hoog op de stemmen, maar het was marginaal als je met de EV speelde, zonder EV, dus alleen de back speakers op stereo hoor de je wel duidelijk verschil.
Na enige tijd geluisterd te hebben heb ik ook maar de stekker welke naar de EV gaat gedaan, en dan hoor je precies hetzelfde verschil, minder nadruk op hoog, iets minder "fel" geheel klinkt wat rustiger, stemmen, vocalen klinken voller.

Nu maar eens een paar dagen gaan luisteren en beoordelen.

Vlgs mij is dit wel een van de laatste tweaks, weet nu echt niets meer te verzinnen. Al was deze tweak niet nodig, het is leuk om te proberen en het koste niets, want na opvraag van kosten voor 2 Iego koper stekkers moest/zou ik 105 euro moeten betalen en dat vond ik teveel. Na 10 min. had ik precies hetzelfde als de nieuwe stekkers, ik kan alleen niet meer terug tenzij ik mijn originele Iego Gold er aan zet, die aan andere stroomsnoeren zitten en welke minder belangrijk zijn.
Na verloop van tijd zal er nu wel een oxide laagje ontstaan. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: frank2 op november 17, 2013, 15:32:05
natuurgetrouwe instrumenten, natuurlijk geluid, zoals een instrument klinkt. (binnen een kleine marge ivm opnametechnieken
maar jij weet helemaal niet hoe een instrument klinkt, en sowieso klinkt een instrument anders in iedere ruimte. Echt ONZIN Frank, laten we het over opname technieken maar helemaal niet gaan hebben. Wees gelukkig met je kraaltjes en spiegeltjes en kabel fetish, maar praat a.u.b. geen poep over wat het allemaal benaderd.
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Raphie op november 19, 2013, 16:08:06
maar jij weet helemaal niet hoe een instrument klinkt, en sowieso klinkt een instrument anders in iedere ruimte. Echt ONZIN Frank, laten we het over opname technieken maar helemaal niet gaan hebben. Wees gelukkig met je kraaltjes en spiegeltjes en kabel fetish, maar praat a.u.b. geen poep over wat het allemaal benaderd.

Gelukkig weet jij het allemaal wel beter met je giga set in je grote ruimte. Man houd toch eens op met zeiken eerst in dat andere topic nu hier, ga elders spelen.

Raymond187

Raphie

Citaat van: frank2 op november 19, 2013, 16:20:42
Gelukkig weet jij het allemaal wel beter met je giga set in je grote ruimte. Man houd toch een op met zeiken eerst in dat andere topic nu hier, ga elders spelen.
begrijp me niet verkeerd Frank, ik vind het fijn dat je plezier vind in je hobby en dat je kan genieten van je mooie set (want ja, je hebt leuke spullen) máár stop nou eens met al die statements die kant noch wal raken. Gewoon genieten is goed genoeg. Daar hoeven geen lalaland referenties tegenover te worden gezet.

Als laatste is het nogal vervelend hoe pedant je in andermans topics over hun spullen praat, alsof JIJ de referentie van het forum bent. WAKEUP CALL je hebt een leuk setje, maar niet meer dan dat, zijn veel mooiere sets op het forum. Je hebt geen drol aan akoustiek gedaan, maar schrijft alsof je de koningszetel in het Concertgebouw bezit. Anderen hebben ook wel eens gelijk Frank, er is hier een legio oudgedienden die uit respect je lekker laten aanklooien, maar men verwacht dat je dan op z'n minst, niet andermans ervaringen wegwuift en met je fetish op de proppen komt.
Think about it Frank, je bent geen nare vent, echt niet, maar er is meer dan alleen jouw ervaring van de hobby en ook in jouw set is er nog een hoop te doen om alles naar een echt hoger plan te tillen.
JBL PRX Power!

Midcall

Het moet bij Frank ondertussen mega saai/duf klinken.... 400 pagina's lang met vele tientallen tweaks die het allemaal (steeds weer opnieuw) minder fel laten klinken, het hoog verminderen etc. Het zal zo onderhand niet meer boven de 6 khz uitkomen als je alles zo bij elkaar optelt  ;D.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.