Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

JANJWJMC

Dit is de showtopic van Frank hij beschrijft hier zijn mening en ervaringen met zijn set.
persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als ik steeds maar weer de zelfde verwijten zou krijgen
in mij showtopic.
Laat Frank2 lekker van z'n hobby genieten en ik ben blij dat hij dat met ons deelt ongeacht mijn eigen mening.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

frank2

Het gaat stukken beter, ben bijna genezen, dank.
mvgrt Anita
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

daanvanduif

Verbaast me wel hoe "naar" discussies in dit forum kunnen lopen.

Als je je er aan irriteert zou ik het lezen van dit topic gewoon overslaan, beetje zonde om je daar druk om te maken toch?
Corazón

frank2

Citaat van: chansig op november 19, 2013, 22:43:38
Misschien eens doen..zal nu toch wel zichtbaar moeten zijn als het gaat om meer dit en meer dat.

Gr Hans

Ik heb vandaag de nieuwe meting gedaan met de ARC en er zijn verschillen te zien. Nu meet ik altijd op precies dezelfde plaatsen en weer zoals altijd 5x.
Er zijn verschillen te zien voornamelijk in mid laag waar een dip van ongeveer 400 tot 500 Hz opeens 3 db omhoog gaat, het hoog rond 5 Khz opeens -1 db geeft, (tov de oude meting) en ook het midden is veranderd.
Nu heeft de ARC altijd een blauwe lijn wat als optimaal gezien wordt en bij het hoog staat hij er nu nog steeds +1 db boven ipv 2 db.

Je hoort het dus vooral en dat laat ik eerst eens rustig op mij inwerken.

Bijgaand de grafieken van de linker speaker, de rechter geeft weer een iets ander beeld wat door plaatsing/akoestiek hier thuis veroorzaakt wordt. (het zijn wel marge verschillen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Heb je de meting van de een na laatste keer nog ?

Ik ben wel jaloers op je lijntje...tenminste als ik het zo zie.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Die staat er onder. De belden is de meting van de een na laatste keer, de Draka is de laatste meting zoals het nu is.

Rood is de meting zonder DSP, groen na correctie vande DSP, blauw is de ideale lijn. De blauwe lijn loopt op van 400 naar 20 Hz, dat heb ik zelf bewust gedaan en is manual instelbaar. De ARC geeft in stereo mode in dit geval een lijn aan van 0,15 db, die heb ik gezet op 2,85 db. Hierdoor worden de lagere tonen iets versterkt.

Staaled

Uit je meting maak ik op dat je tot 600 Hz laat corrigeren?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ja, daarna is geen correctie meer nodig, daarna heb ik geen "dips" meer. Bovendien vind ik het slechter klinken als hij verder corrigeert, hij kan tot 5000 Hz.

Staaled

Citaat van: chansig op november 20, 2013, 18:44:41
Heb je de meting van de een na laatste keer nog ?

Ik ben wel jaloers op je lijntje...tenminste als ik het zo zie.

Gr Hans
Zeer waarschijnlijk 1/12 th oct smoothing , dan ziet het er rustiger uit.
Maar idd geen rare zaken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Yep ik snap hem. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat het door de kabels komt...maar ik vind dat erg lastig om zo aan te nemen. Zeker als je zegt dat het zorgt voor een toename van 3 dB...mijn idee is dat er dan wat anders aan de hand is.

Maar bedankt voor het nemen van de moeite.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

De draka kabel geeft voor je gehoor meer mid bass en dat zie je in de grafiek terug. Gehoormatig is dat beter te horen dan op de grafiek te zien is. Dit is niet mijn eerste meting, Anita wordt er knettergek van, ondertussen weet ik wel wat ik kan verwachten, en nu met de nieuwe kabel ertussen zie ik meer verschil dan bij andere metingen met alleen een stekker wissel bijvoorbeeld.

chansig

3 dB is gewoon erg veel en strookt niet met mijn ervaringen met wat kabels doen. Je hoeft het verder ook niet uit te leggen. En onze vrouwen kunnen elkaar een hand geven... :D

Gr Hans

twani

Citaat van: frank2 op november 20, 2013, 08:14:45jongen grow up.

mvrgt  anita.
Je gaat voorbij aan het feit dat ik het de eerste keer wel degelijk keurig vroeg. Mij maakt het verder niet uit, maar misschien wilde Frank er wel over praten. Je weet nooit toch?

Het is een openbaar forum en als daar in iemands topic ter sprake komt dat hij werkeloos is geraakt is het niet vreemd dat daar naar geïnformeerd wordt. Ik verzon het zelf niet, het stond er al.

Grow Up, tja...is dat dan hetgeen waarnaar we op zoek zijn in het leven? Ik niet persé hoor, liever niet zelfs.

frank2

@ Chansig:Kan het ook niet uitleggen, maar aangezien al het andere gelijk gebleven is, de plaatsing weer precies hetzelfde is als altijd, er 5x gemeten wordt waar een gemiddelde uit gedestileerd wordt, moet het wel de kabel zijn. Ik schrik daar niet van, als je een oudere meting ziet .... 

Bijgaand een voorbeeld, de oudere meting heeft al wel de nieuwe interlinks, en de positie van de bank is hetzelfde evenals de plaatsing v.d. speakers. Heeft wel Belden en Iego gold interlinks en de Plinius is uit fase.
Als laatste een oudere meting, speakers op bijna dezelfde plaats en de bank stond nog iet verder naar achteren, Johan interlinks, wel Vicol ls snoer.

chansig

De onderste kan je weglaten als het gaat om vergelijken. Speakers op een andere plek, bank op een andere plek. Dan krijg je andere resultaten. Logisch.

Tussen de eerste en de 2e zie ik nauwelijks verschillen of kijk ik dan verkeerd ?

Gr Hans

frank2

Nahpets

Kun je de stukjes grafiek bij 400 Hz waar het verschil uit blijkt uitvergroten? Ik zie ze niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

chansig

Je kan ook niet inzichtelijk maken wat de dB verschillen zijn ? Bij de anti mode kan je een streep over de ferquentie heen laten lopen en dan zie je wat de verschillen zijn in dB op de verschillende frequentie's.

Heb je een identieke situatie (qua setup) wel eens 2 keer gemeten ? Bijvoorbeeld de ene keer op donderdag en de volgende keer op vrijdag (mogen ook andere dagen zijn hoor.. :D) ?

Gr Hans

frank2

Nee de laatste tijd niet, vroeger wel eens gedaan, maar je ziet geen verschil. Meerder mogelijkheden om te laten zien zijn er niet. Het is tenslotte ook een hulpmiddel. Voor mij ruim voldoende. Maar laten we eerlijk zijn gehoormatig is belangrijker dan een grafiek, het kan soms bevestigen wat je hoort.
Maar 1 DB verschil in de grafiek, is een verschil wat hoorbaar is.

Nahpets

OK. Even aan de gang geweest met SnagIt (heerlijke tool overigens).

Linksboven = 200Hz, 80dB
Rechtsonder = 1 kHz, 70dB
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

Frank, 1db is niet hoorbaar,
ik zal straks even 3 files uploaden waarvan er één 1db verschil heeft, kijken of je de juiste eruit pikt
nog voorkeur voor een track die je extreem goed kent?
JBL PRX Power!

chansig

Mogelijk dat een verschil van 1dB bij 1 frequentie wel hoorbaar is. Maar een verschil van 1 dB op een bepaalde ferquentie. Dus binnen een muzieknummer de 500 Hz iets aanzetten....lijkt mij verdomd lastig om dat waar te kunnen nemen.

Gr Hans

Raphie

maar laten we de proef op de som nemen, ik laat me graag verrassen, welke track Frank2?
JBL PRX Power!