Lelijke speakers!

Gestart door WickedGame, september 9, 2006, 20:41:35

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: Peppi op oktober 14, 2006, 21:08:31
Ik vind zo ook niet echt lelijk, ze zullen wel al redelijk oud zijn en in hun tijd wellicht zeer modern.

Je spreekt hier wel over Pied Pipers, beetje respect, is toch een van de klassieke Nederlandse luidsprekers.
al sinds mensenheugenis op de markt.

Peter

Respect, voor die vissekommen? kom op zeg, lelijke pisbakken zijn het ;D
JBL PRX Power!

El Penumbra

Citaat van: Davy.P op oktober 13, 2006, 21:14:35
De Pied Pipers zullen wel goede speakers zijn, maar 350€ voor deze vind ik toch duur :-\(voor 350€ heb je ook een mooi afgewerkte set Pied Pipers, dan is mijn keuze snel gemaakt :P).
En ik kan ook niet geloven dat dit origineel is, want de kabels liggen binnenin maar slordig :-X.
Smaken verschillen natuurlijk heel sterk(gelukkig :P).

Maar terug on-topic, het gaat over het uiterlijk van speakers ;D

Volgens mij heeft Pied Piper zelf een demomodel gemaak van plexiglas en maakte ze die niet voor de productie omdat ze er geen goed geluid uit kregen. Ook gezien de plaatsing van de speakerunits denk ik dat deze zelfbouw zijn.

Deze vind ik wel mooi maar die zullen dan ook veel mensen lelijk vinden:

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

mikeske

Deze vallen wel nog mee  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Peerless Monster

Citaat van: El Penumbra op oktober 15, 2006, 09:50:33
Volgens mij heeft Pied Piper zelf een demomodel gemaak van plexiglas en maakte ze die niet voor de productie omdat ze er geen goed geluid uit kregen. Ook gezien de plaatsing van de speakerunits denk ik dat deze zelfbouw zijn.

Ik heb deze gehoord en dat klinkt toch een stuk beter dan een B&W 603 oid.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Sjors

El Penumbra

Citaat van: Peerless Monster op oktober 15, 2006, 10:40:03
Ik heb deze gehoord en dat klinkt toch een stuk beter dan een B&W 603 oid.

Ze klonken inderdaad opvallend goed voor een 'design speaker' maar ze zijn ook wel wat duurder dan die 603.

tiptop

Die Waterfalls vind ik ook erg mooi  8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Draiz

Mijn vader heeft ze, zien er goed uit inderdaad! Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen gezien de verder gebruikte componenten en opstelling.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Sjors

Citaat van: El Penumbra op oktober 15, 2006, 09:50:33

Prachtig  8) 8) 8)

Groet, Sjors

B.J.

Die waterfalls vind ik ook wel ok. Heb ze in rotterdam op de hifibeurs eens gehoord. Klonken zelfs in die koude harde gang nog wel ok.

Peerless Monster

Citaat van: El Penumbra op oktober 15, 2006, 11:29:45
Ze klonken inderdaad opvallend goed voor een 'design speaker' maar ze zijn ook wel wat duurder dan die 603.

De 603 kent iedereen zo'n beetje van klank dnek ik, dus ik dacht ik maak het vergelijk maar even.
Ik weet niet hoe duur ze zijn...
Ik vind ze lekker klinken. Zit verdacht strakke bas in en lekker ruimtelijk.
Als ik zou moeten downgraden dan zou ik zeker aan zulke denken...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

Waterfall een aantal keer beluisterd.

Kunnen echt muzikaal klinken. Hebben wel wat stevige versterker nodig.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peppi

CiteerRespect, voor die vissekommen? kom op zeg, lelijke pisbakken zijn het

Nou die "pisbakken zouden bij jou wellicht snel vol zijn ;D

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Sjors

Citaat van: Peppi op oktober 15, 2006, 21:46:45
Nou die "pisbakken zouden bij jou wellicht snel vol zijn ;D

Peter

Ja ho maar.. we dwalen af  ;D ;D

Groet, Sjors

kid

Grote kamer nodig voor dit wandmeubel van infinity.   :o   ;D

Berserker

Damn! Ik heb zelf geen bijdrage voor dit topic, maar wat een hoop zieke speakers hier zeg  :P

Alleen die glazen speakers (waterfall) vind ik wel mooi, maar voor de rest vind ik ze bijna allemaal lelijk  ;D
Momenteel thuisbioscoop-loos.......Slechts enkele componenten over: NAD M25 | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

El Penumbra

Dat wandmeubel maakt ook kans op een hoge notering.

fca

Ik kan alleen maar laten zien wat ik mooie speakers vind.

Deze zijn mijn favo als het om SF gaat.

De allermooiste speakers.

Berserker

Citaat van: El Penumbra op oktober 22, 2006, 14:08:27
Dat wandmeubel maakt ook kans op een hoge notering.

Ja vreselijk he  :P Ik vind Infinity helemaal geen slecht merk. Ze hebben echt geweldige speakers gemaakt. Wel altijd vrij groot en bombastisch, maar toch nog redelijk stijlvol. Maar dit wandmeubel is vreselijk.

:o
Momenteel thuisbioscoop-loos.......Slechts enkele componenten over: NAD M25 | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

El Penumbra

Voor de VAD gangers:

Die Klipsch hoekspeakers vond ik ook verre van mooi.

kid

Wat te zeggen van deze speakers, het kost wat maar dan heb je toch wel iets heel lelijks.   ;)

kid

Of deze.   :o

kid

Dit mag er ook wezen.   :P

Peerless Monster

Citaat van: kid op oktober 22, 2006, 17:10:58
Dit mag er ook wezen.   :P

Paar maanden geleden op audiomarkt.de gezien, daarna voor iets duurder bij High end broker Johan...
Maar is idd wel leuk design...

only1nékes

@fca : welke zijn die achteraan staan ? die zien er echt mooi uit
sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)