Cinema PG

Gestart door Draiz, februari 21, 2006, 06:28:51

Vorige topic - Volgende topic

Draiz

Hoi allemaal,

Ik vind het altijd leuk om te zien hoe mede liefhebbers hun HT er uit ziet. Bij deze dus wat meer info over mijn eigen Cinema PG. Ik speel met een Denon AVC-A1SE (SR update) en een Denon 3910. Cd's worden ook afgespeeld via de harddisken van mijn HTPC.

Het visuele gedeelte wordt verder verzorgd door een Sony HS10-Cineza en een krachtige PC voor het HD geweld.
Verder nog een 2.80 meter breed electrisch doek van Projecta. Op de foto is de show van Madonna en Gorillaz tijdens de laatste Grammy awards te zien en een foto van diverse soorten rum. Ik krijg zelfs verstokte whisky liefhebbers aan de rum, haha.

De speakers zijn 5 maal een hele bijzonder uitgave van JBL; de Century Gold. Uitgebracht als hommage aan de monitoren waar JBL in de jaren 70 beroemd mee is geworden. Ik heb ze hoogglans wit laten schilderen zodat ze wat meer met mijn interieur blenden :)
http://www.lansingheritage.org/html/jbl/specs/home-speakers/1996-century-gold.htm

Ik heb gelijke versterking (denon is 7 kanaals, 170wrms 8ohm) op gelijke boxen via gelijke kabels, namelijk QED Xt300. Alleen de afstand wil niet helemaal lukken, maar ik heb me toch zoveel als mogelijk aan de 4g's gehouden. Ik zit ruim 1.5 meter van de speakers aan de achterkant en ruim 4 meter aan de voorkant.

Bij Garmt had iedereen het over zijn behang ipv de set en nadat iedereen uitgescholden is over het schilderen van speakers kan ik hier ook nog wel wat dingen bedenken die de aandacht wat van de set gaan afleiden :)

Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Draiz

en nog wat foto's
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Draiz

En nog wat foto's zoals het er zonder scherm uitziet

jaco

Je hebt je achter luidsprekers zo staan al was het een 7.1 opstelling.
De deuren zullen je wel in de weg zitten voor een 110 graden opstelling van de achter luidsprekers lijkt me zo.

Draiz

Klopt, 7.1 was ook de bedoeling oorspronkelijk maar ik vond het al redelijk vol staan. Daarvoor heb ik de ti2k gekocht maar nooit opgehangen. Zie je trouwens eens hoe het er hier uitziet haha.

HJ

heb je geen last dat je tweeters zo laag zijn ???
gr,
hans

Draiz

Speakers stonden eerst plus minus 40 cm hoger, maar dat creeerde in mijn ruimte een heel vreemd effect. Uiteindelijk op advies van een kennis (die een eigen studio heeft) toch maar zo neergezet om dat het veel beter klonk. Binnenkort komt mijn dealer toch maar een keer langs om alles af te stellen en dan kijk ik weer verder. Hoewel het upgrade virus heeft toegeslagen dus je weet het niet :)

Draiz

Draai nu dus 5.1 met twee losse QED xt300's aan de wand  ;D
Mijn ruimte is waarschijnlijk wel veel geschikter voor 7.1 dus ben met BBG in overleg...
Op deze foto zie je nog net de kabel haha.

Dracoplasm

Mooie ruimte, mooie apparatuur, maar al dat wit he  ;D Nee erg mooi, strakke indeling, ik hou er wel van.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Draiz

henkt1

als je toch last hebt van het upgrade virus (en wie niet :D) koop dan een scherm met een flinke zwarte rand. Zal al veel schelen omdat het verder toch wel erg wit is.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Draiz

Zal daar eens over nadenken. Wel heb ik electrische zonwering dus ik kan het echt donker maken.
Is het trouwens mogelijk in mijn eigen scherm alleen het doek te vervangen?