Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Citaat van: SillentWolf op juni  1, 2014, 03:07:47
Maar waarom zag ik op een site € 8500 ?

jij vergelijkt zoveel....dat je 't door elkaar haalt.......das een lijn/typenummer van Samsung  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Snutchz

Citaat van: bert888 op juni  2, 2014, 17:09:47
De aankoop is gedaan.

Na deze zal het wel een 65inch 8K gaan worden ;D
Zo lang gaat het scherm nou ook weer niet mee  ;D ..of ben je bereid de absolute hoofdprijs te betalen?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

millon

Citaat van: Snutchz op juni  2, 2014, 18:14:46
Zo lang gaat het scherm nou ook weer niet mee  ;D ..of ben je bereid de absolute hoofdprijs te betalen?

Ik had gelezen dat de 8K eind volgend jaar op de markt komt.

Dus over circa 5 jaar moet mogelijk zijn ;D

Ronin79

Citaat van: MechanicalAnimal op juni  2, 2014, 18:00:51
jij vergelijkt zoveel....dat je 't door elkaar haalt.......das een lijn/typenummer van Samsung  :D

Dat zal het inderdaad wezen  ;D

Snutchz

Citaat van: bert888 op juni  2, 2014, 18:36:55
Ik had gelezen dat de 8K eind volgend jaar op de markt komt.

Dus over circa 5 jaar moet mogelijk zijn ;D
Ik ben bang dat we tegen die tijd nog altijd met 'n native motion reso zitten van 300.. tenzij ze die beeldtussenplaatsverbeteraarsoftware nou eindelijk eens toegevoegde waarde kunnen geven, ben ik nog altijd niet overtuigd :sleepy: ..zal wel 'n projector worden.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

escarabajo

wil even melde dat de LG  60PB560V te koop is voor 599 en dat voor een 60"

millon

Citaat van: escarabajo op juli  4, 2014, 15:26:54
wil even melde dat de LG  60PB560V te koop is voor 599 en dat voor een 60"

Waar?

donaldk

Tweakers 760, 798 bezorgt, kieskeurig 749 inclusief bezorging, dus geen idee waar ze zo goedkoop zijn, Saturn vraagt gewoon 900.

escarabajo

pm me even, 599 is inc verzending.
en weet niet waarom, maar met  :google: kom je er deze keer niet.

millon

escarabajo

lol, er staat idd gratis levering. hebben er al een staan hier.

naar nl weet ik niet. maar als je wil stuur ik hem wel voor je op  :laugh:

dacht dat hier links van niet sponsors verboden was.

donaldk

Gratis Levering
Deze producten worden GRATIS geleverd door Krëfel

Voorwaarden bezorging, staat niks over beperking van het bezorggebied (in NL staat bijna altijd exclusief de Wadden Eilanden, bijvoorbeeld).

* 3.1.5 Voor Multimedia, Fotografie en Telecom:
- Gratis levering voor bestellingen van desktop PC's en notebooks voor een totaal bedrag gelijk aan of hoger dan €20,00 (incl. BTW).

- Gratis levering voor bestellingen van Informatica-toebehoren, Fotografie- en Telecom-apparaten (uitgezonderd desktop PC's en notebooks) voor een totaal bedrag gelijk aan of hoger dan € 20,00 (incl. BTW).

- € 3,95 (incl. BTW) leveringskosten voor bestellingen van Informatica-toebehoren, Fotografie- en Telecom-apparaten (uitgezonderd desktop PC's en notebooks) voor een totaal bedrag lager dan €20,00 (incl. BTW).

millon

Dus gewoon gratis levering in Belgie :tounge:

anwa

Dit is wel erg goedkoop voor een 60" plasma...
Iemand ervaring met deze TV? Kan op internet maar weinig vinden.
Zie dat ie geen 3D of SMART functies heeft maar dat heb ik ook niet nodig, moet alleen aardig beeld geven.
Ook slechts 1 HDMI ingang aan de zijkant (?) maar alles loopt bij mij via de receiver en dan 1 HDMI kabel naar de TV dus dat is ook OK.

Iemand die iets kan zeggen over de beeldkwaliteit?  :lookaround:

millon

Citaat van: anwa op juli  8, 2014, 17:35:23
Dit is wel erg goedkoop voor een 60" plasma...
Iemand ervaring met deze TV? Kan op internet maar weinig vinden.
Zie dat ie geen 3D of SMART functies heeft maar dat heb ik ook niet nodig, moet alleen aardig beeld geven.
Ook slechts 1 HDMI ingang aan de zijkant (?) maar alles loopt bij mij via de receiver en dan 1 HDMI kabel naar de TV dus dat is ook OK.

Iemand die iets kan zeggen over de beeldkwaliteit?  :lookaround:

Ook de 50inch

http://tvexp.com/reviews/LG_50PB560V-tv-review

https://www.youtube.com/watch?v=_Ql3nPOJ6pE

buizesmurf

De 50 inch HD ready,de 60 inch full HD.

sebassie

hoi,

wij gaan verhuizen en willen een nieuwe tv kopen. nu is een tv iets waar ik nooit erg veel naar omkeek/aan uit gaf. en dat geldt eigenlijk nog steeds. maar ik heb gehoord dat er nu tv's zijn die via wifi films kunnen 'plukken' van mijn nas. en dat lijkt me wel praktisch. verder zie ik dat veel tv's bijna geen omlijsting meer hebben, of slechts een super smalle.

diaameter circa 1m (alhoewel dat misschien wel erg groot is, we kijken vanaf 5m afstand). tv moet mooi beeld hebben, maar hoeft niet meteen met alle toeters en bellen te komen. daarvoor kijken we te weinig. kan iemand mij een merk, type aanbevelen? nieuwe of 2ehands?

gr
sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Deleted member

Een schermdiameter van 1 meter is bij een kijkafstand van 5 meter niet overdreven hoor. Sterker nog, ik zou kijken naar wat groters als ik jou was, zeker bij die kijkafstand!

Films streamen over wifi kan, maar dan ben je beperkt in resolutie. Bluray streamen over wifi is niet mogelijk, bijvoorbeeld. Kijk liever naar een simpele bekabelde streamer. Deze presteren vaak veel beter dan draadloze alternatieven.

Nog een laatste tip: koop geen al te duur scherm. Duurder is niet altijd beter. Steek de centjes die je bespaart door een goedkoper scherm te kopen in een calibratie en je speelt mooier dan alle duurdere schermen bij elkaar. Via het forum kun je tegen een redelijke prijs je scherm laten kalibreren. Succes!
Stereo-fan for life!

sebassie

technative, dank voor de info.

voor wat betreft de diameter: ik wil ook niet zo'n giga scherm in de woonkamer hebben hangen... vwb wifi: je hebt gelijk, maar kan ik mijn nas niet (behalve aan mijn naim streamer ook) aan de tv vastknopen?

en wat is een goed merk? ik hoorde laatst dat samsung bekend staat.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Deleted member

Als je al een kabel hebt liggen zou ik daar een simpele 5 poort switch aan hangen, zodat je op die manier zowel de streamer als de tv kunt aansluiten.

Ikzelf heb een Samsung tv. Toen deze net hing zag het beeld er heel slecht uit. Alles zag er heel nep uit. Pas na de calibratie zag het er heel goed uit. Iedere nieuwe tv heeft een verkeerde instelling af fabriek. En iedere tv kan een prachtig beeld geven mits goed gecalibreerd en afgesteld. Natuurlijk zijn er nuanceverschillen tussen de verschillende merken, maar in het algemeen kan ieder scherm een prachtig beeld geven.
Stereo-fan for life!

Hoekstra

Goedenavond.
Ook ik moet een nieuwe tv aanschaffen omdat de ex de TV heeft meegenomen.

Nu twijfel ik tussen de Sony W955B (full hd) of de LG 55UB850V (ultra hd)
Laatst genoemd komt wat betreft prijs overeen met de Sony omdat er nu ook een 150 euro cashback is bij LG.

Wat zouden jullie doen?

Loondijke

Laat je niet leiden door de resolutie.

Een GOED FHD paneel geeft een beter beeld dan een MATIG UHD paneel. Resolutie is niet alles. Ga de panelen beide bekijken in de winkel!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Lucky.L

Citaat van: Hoekstra op oktober 20, 2014, 20:49:40

Ook ik moet een nieuwe tv aanschaffen omdat de ex de TV heeft meegenomen.

Dat doe je niet goed,jij de tv en zij de naaimachine en niet andersom!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Hoekstra

haha, je hebt een punt ;)
Het was een 42 inch en ik wil toch wel minimaal een 55 inch nu ..

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord :P

LittleNinja

Hier nog iemand die overweegt een ander beeldscherm op te gaan hangen..

En ook hier mijn vraagtekens bij resolutie, formaat, hertz, enz. Ik heb nu een 40" full HD Samsung en ik wil minimaal 55", al neig ik liever nog naar 65".
Als het UHD wordt, zal ik blijven steken op 55", bij 65 zal ik gewoon met full HD gaan werken.

Waar vind je goede reviews of zijn ze allemaal gekleurd door commerciële belangen of emotionele invloeden?