Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

millon

Ik zoek nu een vervanger voor mijn stroomverslindende en ingebrande 50inch Samsung plasma.

De kijkafstand is 4m
Iemand ervaring met deze 60inch?

http://www.amazon.de/Samsung-UE60F6370-LED-Backlight-Fernseher-200Hz-schwarz/product-reviews/B00BMKAIP4/ref=dpx_acr_txt?showViewpoints=1

65inch mag natuurlijk ook ;D

modde239

Citaat van: bert888 op mei 25, 2014, 23:57:33
Ik zoek nu een vervanger voor mijn stroomverslindende en ingebrande 50inch Samsung plasma.

De kijkafstand is 4m
Iemand ervaring met deze 60inch?

http://www.amazon.de/Samsung-UE60F6370-LED-Backlight-Fernseher-200Hz-schwarz/product-reviews/B00BMKAIP4/ref=dpx_acr_txt?showViewpoints=1

65inch mag natuurlijk ook ;D

Ik heb een iets duurdere versie zeg maar de Samsung UE65F8000 en in 1 woord top..... :D

djaxx

Bednakt voor de info alvast, maakt de keuze er niet makkelijker op.
Nog mensen met ervaringen met de vt60 reeks,naar verbruik bv. Ik weet dat dit hoger ligt maar hoeveel kan dit op jaarbasis gaan bedragen bv?

Midcall

Citaat van: SillentWolf op mei 25, 2014, 22:41:44
... en het feit dat Plasma's zoemen,
en soms de fans aanslaan.
Of je kiest gewoon de juiste plasma uit. Het is geen feit dat alle plasma's zoemen, ik heb sinds 2001 4 plasma's gehad, geen van die schermen (Philips, Samsung en 2x LG) vertoonden zoom gedrag. Geen van die plasma's hadden ventilatoren trouwen, dus ook daar geen problemen mee gehad.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Ronin79

Volgens mij zoemt elke Plasma, al is het zacht. Echter heb je ook Plasma schermen die hard zoemen.
In het ziekenhuis in Arnhem hadden / hebben ze Samsungs hangen. Die hoor je van 4 meter afstand nog.
Mijn Pioneer doet precies hetzelfde. Al kan dat laatste ook aan de recoils liggen van de voeding. PC voedingen hebben
hier ook vaak last van. De een stoort zich er niet aan, en hoort niets ,... of vind het niet erg. De ander irriteert
zich er enorm aan. Ik zelf in ieder geval wel (alle geluiden), zoals je je wellicht kan voorstellen. Echter nu zou je
kunnen denken dat het aan mij ligt, of aan de aankleding van de woning, wat ik al eens vaker aanhaalde ...
behalve het feit; dat mijn vriendin het ook hoort.

In het verleden heb ik ook wel eens over een Panasonic nagedacht, een Z60. Mocht je het zoemen nagenoeg niet horen van
die schermen, dan zorgen de fans er wel voor dat je wel wat hoort. Het is namelijk een vrij bekend probleem bij de Pana's.
Samsung noemde ik al eens, al zal niet elk model zoveel lawaai maken ... en LG als Plasma heb ik geen vertrouwen in.
Daar werd ik niet vrolijk van, als ik zoiets vergeleek met mijn Pioneer.

Hoe dan ook ... persoonlijk heb ik genoeg redenen om niet meer voor een Plasma te gaan. Daarom noemde ik al meerdere keren
een Panasonic AX800 / AX900, die de Z60 moet doen vergeten. In ieder geval wat de AX900 betreft. Ook heb je OLED. Nu weet
ik dat ik in verschillende post noemde, waarom ik een voorkeur voor 4K LED heb, en niet voor OLED. Echter; de prijzen zijn zo
hard gedaald, dat het een overweging waard zou kunnen zijn (mits bepaalde eigenschappen verbeterd zouden worden of al zijn),
als je toch al ergens voor zou gaan kijken. Al dan niet in de toekomst (al geloof ik nog steeds dat een 1080p OLED een beetje te
laat is gekomen. Mosterd na de 4K maaltijd, zoals je wilt) De top van 4K LED en OLED liggen nu qua prijzen bij elkaar.
Plasma is wat mij betreft daardoor overbodig geworden, hoe tevreden (afgezien van dat gezoem) ik ook met mijn Pioneer was en ben.

Kijk ik er afgezien van mijn persoonlijke mening na ... dan zou ik iemand wel een Plasma kunnen aanraden. Al zou ik er dan
wel bepaalde kanttekeningen bij-plaatsen wat betreft sommige eigenschappen van de schermen, dan wel bij de verschillende
merken. Echter zullen er niet zoveel mensen zijn, die zich aan die bepaalde mate storen aan geluid als dat ik zelf heb. Dus dan
is de vraag bij die eigenschappen; in hoeverre hoort men de fans, het gezoem, of stoort men zich bijvoorbeeld aan het
floating Black gebeuren, om maar wat te noemen. Dat is voor iedereen zelf om te bepalen, en er zelf achter te komen. Ondanks
het 4K en OLED geweld ... is een 50 - 55 inch Plasma voor bijvoorbeeld de eerder in een post aangegeven € 1400, geen slechte deal.

Ronin79

Overigens nog een video-review van een gebogen Samsung 4K scherm.
Ik heb wel eens betere reviews gezien, maar het geeft je een idee.

http://tweakers.net/reviews/3512/samsung-55-inch-curved-uhdtv-gebogen-blikvanger.html

Zelf heb ik het al eens genoemd; dat gebogen schermen niets toevoegen .. hier nog een citaat uit de
review:

Het gebogen scherm biedt eigenlijk geen voordelen en marketingpraat over betere kijkhoeken nemen wij niet serieus.
Sterker, de kijkhoeken van deze tv zijn niet zo goed. Onder een hoek van vijfenveertig graden is de backlight-bleeding
beslist hoog te noemen. Deze mate van backlight-bleeding verwachten we eigenlijk niet meer op een tv uit 2014, laat
staan op een tv in deze prijsklasse.

Met TV uit deze prijsklasse bedoelt men; een tvtje van € 2800.

djaxx

Had het blijkbaar verkeerd begrepen. De korting op de 50 inch vt60 gaat over een model dat in de winkel demo heeft gestaan. 1377 voor een demo model , al een pak minder aantrekkelijk natuurlijk.

Ronin79

Dan klinkt het inderdaad anders.

Persoonlijk zou ik geen demo model nemen. Vroeger (toen ik nog thuis woonde) heb ik dat wel eens bij een beeldbuis
TV gedaan ... en naar tig jaar deed hij het nog goed. Alleen heden ten dagen zou ik dat niet meer doen, of aanraden.
Maar de keus of een ander dit wel of niet gaat doen, ligt niet bij mij.

djaxx

Ik ga er niet op in gaan. Heb besloten om enkele jaartjes te wachten en de ontwikkelingen in tv land op te volgen. Zodra er een evenwaardige opvolger betaalbaar is koop ik een 65" . Deze past jammer genoeg niet in mijn budget vandaag.

Snutchz

Citaat van: djaxx op mei 27, 2014, 18:32:48
Zodra er een evenwaardige opvolger betaalbaar is koop ik een 65"
In dat geval zou ik mikken op 'n 4K OLED.. jaartje of 7 a 8  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

millon

Volgend jaar komt de 8K ook op de markt ;D

millon

Kunt u mij vertellen wat het verschil is tussen deze TV,s?
Samsung UE60F6300  en de  UE60F6370

Snutchz

Citaat van: bert888 op mei 28, 2014, 02:23:10

Kunt u mij vertellen wat het verschil is tussen deze TV,s?
Samsung UE60F6300  en de  UE60F6370
Volgens de site van Samsung zelf bezit de UE60F6300 'n Eco Wasprogramma.. handig  :tounge2:

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE60F6300AWXXN-spec
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

millon

Ben er achter.
De 6370 is de duitse versie.
Dus duitse app,s en geen UPC ondersteuning. :(

millon

Iemand al reviews gezien van deze LG.
In April op de markt gekomen.
En ziet er prachtig uit.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-60LB650V-smart-tv-web-os?gclid=CjgKEAjwkpacBRCNlprWw-u-nBwSJACwHiw-5OFqBKBHMX1vmGG8IcnCQhXzuWufbZcCYZ_ORaE0SPD_BwE

Ik wil hem vergelijken met de Samsung 6300.

3D vind ik niet belangrijk.

djaxx

Iemand een idee of deze SAMSUNG UE55F6320A 55" LCD EDGE LED 3D Smart  wat voorstelt?
Ben namelijk aan het denken om deze alsnog aan te schaffen voor mijn 40 inch sony lcd te vervangen in afwachting van een serieuze plasma opvolger? Wil graag in de tussenperiode toch al een groter model hebben.

Snutchz

Citaat van: djaxx op mei 29, 2014, 19:55:03
Iemand een idee of deze SAMSUNG UE55F6320A 55" LCD EDGE LED 3D Smart  wat voorstelt?
Ben namelijk aan het denken om deze alsnog aan te schaffen voor mijn 40 inch sony lcd te vervangen in afwachting van een serieuze plasma opvolger? Wil graag in de tussenperiode toch al een groter model hebben.
Niet echt bijzonder model.. Plasma gaat eruit, djaxx.. hoef je niets meer van te verwachten ..de Samsung UE55F6500 lijkt me 'n hele aardige keuze voor je  ;)

djaxx

Bedankt voor de hulp. De 6500 is blijkbaar niet erg voorradig meer :(

Hoe zou de ue55f6320 met 200 hz, zich verhouden tot mijn 5 jaar oude lcd sony bravia 50hz.
Typenr kdl40v4000 ?

millon

Citaat van: bert888 op mei 28, 2014, 11:38:14
Iemand al reviews gezien van deze LG.
In April op de markt gekomen.
En ziet er prachtig uit.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-60LB650V-smart-tv-web-os?gclid=CjgKEAjwkpacBRCNlprWw-u-nBwSJACwHiw-5OFqBKBHMX1vmGG8IcnCQhXzuWufbZcCYZ_ORaE0SPD_BwE

Ik wil hem vergelijken met de Samsung 6300.

3D vind ik niet belangrijk.

De LG valt af na een vernieigende review op Kieskeurig.

De keuze word steeds makkelijker.

Het lijkt dus een Samsung te gaan worden ::)

Ronin79

Niet zo heel groot verschil.

Mijn oude Loewe (Compose) LCD (ruim 8 jaar oud) die ik in de slaapkamer heb hangen, kan nog makkelijk mee
met modernere LCD / LED schermen. Sterker nog; ik vind dat de bewegingssnelheid beter als de 2 jaar oude
Toshiba van mijn ouders. Dat toe wel de Loewe net als jouw Sony 50 Hz heeft. Maar dat mag ook wel ...
de Loewe heeft mij toen der tijd 2 ribben gekost (was het nieuwste top model), en later aardig wat stress.
Voor zo'n prijs (al had ik door omstandigheden een goede deal met Loewe gesloten) koop je nu een LG OLED
en heb je geld over voor een goede Samsung 8000 serie / Pana VT60 voor op de slaapkamer. Dus dan mag je
natuurlijk ook wel iets qua beeld verwachten (afgezien van een zeer goede / brede kijkhoek).

Het moraal van dit .... niet alles wat nieuwer is, hoeft beter te wezen. 200 Hz, 3200 Hz, etc ... is vaak marketing praat.
Natuurlijk zijn de schermen van tegenwoordig goed. Maar ik heb het idee; dat de oudere 'high-end' LCD's .. met hun
TL balkjes achter het paneel, soms een beter plaatje geven qua beweging als LED. Maar je hebt tegenwoordig niets meer
te kiezen. LCD TV's hebben alle LED's, en dat heeft ook weer zijn voordelen.

djaxx

ik wil vooral dringend een maatje groter gaan en er voorlopig niet teveel geld aan besteden.
Ik ga uitkijken wat de markt doet en binnen enkele jaren mij een dikke 65 incher aankopen die echt top is. Tot die tijd zou ik graag een betaalbare  55 inch kopen die een toch nog beetje beter beeld geeft dan mijn 5 jaar oude sony waar ik zeker altijd tevreden over geweest ben.

Ronin79

Ik zou je een Sony of een Samsung aan kunnen raden, maar ik betwijfel het of die in
de sectie; betaalbaar vallen. Wel komen ze goed ut de testen. De Samsung 8xxx, en
de W905A van Sony. Wat Plasma betreft; zit je dan bijvoorbeeld op een; Panasoninc ST60.

Lagere serie nummers van zowel Sony als Samsung, weet ik zo niet genoeg van, zonder
Google raad te plegen.

millon

Ie mand al deze vergelijking gemaakt?
Of de reviews gelezen.

Ik ga tussen deze 2 kiezen.
Samsung UE60F6300   ( UE60F6370 )
Samsung UE60H6200   ( UE60H6270 )

djaxx

ik kan bij mediamarkt volgende tv kopen voor 1299 euro. Ue55f6640ssxxn a
Ik was van plan om de 55 inch 6320 te kopen voor 897 maar volgens de verkoper is deze echt een heel pak beter en meerprijs echt waard. is ook een koopje volgens hem.
Waarheid of verkoperspraat?

Horzel

Zou ook zeker naar de Sony W8 serie kijken.  In diverse review doet deze niet onder voor de W9 serie.  Zijn alleen erg veel uitvoeringen in, maar die schijnen elkaar nauwelijks te ontlopen.
Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7