Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

PascalE

Het is trouwns de Panasonic 37C10 geworden, ik ben zeer tevreden over het beeld (zelfs analoog tv kijken is goed te doen).
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

donaldk

Ik heb even op de site van de Block gekeken en de 42" XGA plasma van Panasonic die deze week in het foldertje staat voor 495,- blijkt een C10 te zijn.

Ik wist niet dat er nog een actuele XGA serie onder de X10 serie was, maar nu ik hierboven lees over de 37C10, ging ik toch maar even kijken of het voor die prijs wel de X10 was, zoals ik eerder aannam. Die 37" versie is bijna net zo duur zeker?

PascalE

Citaat van: donaldk op oktober 10, 2009, 02:49:04
Ik heb even op de site van de Block gekeken en de 42" XGA plasma van Panasonic die deze week in het foldertje staat voor 495,- blijkt een C10 te zijn.

Ik wist niet dat er nog een actuele XGA serie onder de X10 serie was, maar nu ik hierboven lees over de 37C10, ging ik toch maar even kijken of het voor die prijs wel de X10 was, zoals ik eerder aannam. Die 37" versie is bijna net zo duur zeker?

De 37C10 heb ik gekocht voor 449 euro.

donaldk

En is het ontbreken van de anitireflectiecoating een probleem? Op avforums hebben veel mensen de C10 teruggestuurd, vanwege de erge spiegeling en reflecties.

PascalE

Citaat van: donaldk op oktober 12, 2009, 18:18:19
En is het ontbreken van de anitireflectiecoating een probleem? Op avforums hebben veel mensen de C10 teruggestuurd, vanwege de erge spiegeling en reflecties.

Dat kan ik me voorstellen als je hem in een huiskamer gaat zetten ja. Ikzelf heb hem op mijn studenten kamer staan en kan alles makkelijk donker maken. Overdag is het beeld wel te zien, maar ik kan me voorstellen dat de reflecties irriteren.

Vanadium

Ik ben op zoek naar een 40" LCD tv, nu is mijn oog gevallen op een van deze 3:

- Sony KDL-40Z5500  (voordeel 200hz en CI+ zit in ziggo-land)
- Samsung UE-40B7000 (CI+)
- Sharp 40le700e (heeft geen CI+ maar normale CI, daarintegen heeft Sharp wel de naam de beste panelen te maken)

Heeft iemand een idee welke tv van deze 3 eruit springt, zowel negatief als positief?

riwi

Citaat van: vanadium op oktober 18, 2009, 16:15:40

- Sharp 40le700e (heeft geen CI+ maar normale CI, daarintegen heeft Sharp wel de naam de beste panelen te maken)

Heeft iemand een idee welke tv van deze 3 eruit springt, zowel negatief als positief?

De Samsung heeft side led backlight. Bij felle scenes ziet dat er goed uit, maar in het donker raakt er detail kwijt. Bovendien is het automatische dim systeem (global) niet uit te zetten zonder het service menu.
Ik heb een Sony 40W5500, die bevalt mij prima.

Ik vind dat Samsung/Sony betere panelen maakt dan Sharp.

driesel

Citaat van: vanadium op oktober 18, 2009, 16:15:40

Wij krijgen morgen een 40Z5500 binnen.  Ik zal je zeker laten weten hoe het toestel me bevalt ;)

Snutchz

..ik vind dat nog geen één fabrikant 't voor elkaar heeft gekregen, een fatsoenlijk-naar-te-kijken LCD/LED scherm af te leveren  ::)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Vanadium

Citaat van: Snutchz op oktober 18, 2009, 20:28:08
..ik vind dat nog geen één fabrikant 't voor elkaar heeft gekregen, een fatsoenlijk-naar-te-kijken LCD/LED scherm af te leveren  ::)

tja... als je 40" of kleiner wilt kijkenzal je wel moeten, die ene kleinere plasma daar gelaten...

driesel

Citaat van: vanadium op oktober 18, 2009, 20:51:47
tja... als je 40" of kleiner wilt kijkenzal je wel moeten, die ene kleinere plasma daar gelaten...

Vind ik ook maar wat gezwets.  Toen ik ging kiezen had ik van thuis uit de strikte richtlijn meegekregen de 40" grens te respecteren.  En dan vallen inderdaad zo goed als alle 1080p plasmaschermen af.

Robbert54

Citaat van: driesel op oktober 18, 2009, 22:05:43
Vind ik ook maar wat gezwets.  Toen ik ging kiezen had ik van thuis uit de strikte richtlijn meegekregen de 40" grens te respecteren.  En dan vallen inderdaad zo goed als alle 1080p plasmaschermen af.
daarom is het nog geen gezwets. dat jij afhankelijk bent van een lcd, heeft niks te maken met het feit dat een lcd gewoon nog steeds ondermaats presteert
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PascalE

Citaat van: driesel op oktober 18, 2009, 22:05:43

Wat is er mis met 720p dan? Als je er niet te dicht op zit zie je toch geen verschil.

JCL

Zeker wel. Het verschil tussen 720P en 1080P is meer dan alleen de resolutie (schijnbare tegenstelling). Bij het omzetten van 1080P naar 720P gaat meer verloren dan alleen de resolutie. Dat zie je wel terug.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

JohnLocke

Beste allen,

Over zo'n 2 maanden zijn wij van plan om een nieuwe televisie te kopen.
Wat zouden jullie aanraden in het 46-50inch segment?

Ik twijfel tussen Plasma (Pioneer), LED (Samsung/Sharp) of LCD (bijv Loewe, hoewel wel zeer prijzig).
Belangrijkste voor mij is beeldkwaliteit. Voor m'n vriendin het uiterlijk, grootte etc. Wij zullen op ongeveer 3,5-4mtr van het scherm gaan zitten.
En hoe houdt de LED/LCD zich tegenover Plasma? Is er al apsrake van een duidelijke inhaalslag of is de Kuro gewoon nog steeds verreweg het beste?

Ik hoor graag en alvast hartelijk dank.

Snutchz

Er is maar één den beste.. nou ja, eigenlijk zijn dat er twee  :P >

Pioneer LX5090 / KRP-500M

:thumbs-up:

Ronin79

Ik mag mij geluk prijzen dat ik zowel een Pioneer LX5090H, als een Loewe Compose 40 Inch (slaapkamer) heb  :P
Qua zwartwaarden is de Pioneer zeker de betere. Qua features en design is Loewe de winaar.

Door bepaalde omstandigheden heb ik zowel de Loewe als de Pioneer in bezit, en het is heel moeilijk te vertellen welke nu echt
beter is. Alle twee de schermen hebben zo hun voor en nadelen. Maar wil jij puur op beeldkwaliteit en zwartwaarden en neem jij het zoemen
(ik ben gewoon eerlijk) wat plasma's doen, voor lief ... dan is de Pioneer de betere keus.

Met de LED technologie ben ik niet zo van op de hoogte. Daarmee bedoel ik ... ik heb hem nooit zelf mogen testen.
Wil jij een LED scherm kopen... let er wel op dat dit, Full LED is. De 7000 en de 8000 van Samsung schijnen ook erg goed te zijn,
maar kunnen niet op tegen de LX serie van Pioneer.

Robbert54

Citaat van: JohnLocke op oktober 21, 2009, 12:22:49
Beste allen,

Over zo'n 2 maanden zijn wij van plan om een nieuwe televisie te kopen.
Wat zouden jullie aanraden in het 46-50inch segment?

Ik twijfel tussen Plasma (Pioneer), LED (Samsung/Sharp) of LCD (bijv Loewe, hoewel wel zeer prijzig).
Belangrijkste voor mij is beeldkwaliteit. Voor m'n vriendin het uiterlijk, grootte etc. Wij zullen op ongeveer 3,5-4mtr van het scherm gaan zitten.
En hoe houdt de LED/LCD zich tegenover Plasma? Is er al apsrake van een duidelijke inhaalslag of is de Kuro gewoon nog steeds verreweg het beste?

Ik hoor graag en alvast hartelijk dank.
dat is echt appels met peren vergelijken..

ik zou dus  ook net als boventstaande overduidelijk voor een pioneer gaan.

samsung LED presteert imo nog erg ondermaats. gevoelig voor de kijkhoek, haperig bij snelle beelden. weinig nuances in het zwart. ik zou dus lekker voor pioneer gaan. en anders eventueel eerst nog kijken naar Panasonic. en laat je alsjeblieft niet aanpraten dat je geen plasma moet nemen, omdat plasma eruit gaat.. zoals steeds meer verkopers tegenwoordig aangeven..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: SillentWolf op oktober 21, 2009, 15:13:21
De 7000 en de 8000 van Samsung schijnen ook erg goed te zijn
da's natuurlijk volstrekte nonsens... want óók die presteren niet naar behoren  :sleep: ..'t wordt nóóit wat!

Het wachten is op den OLED.. die hoogstwaarschijnlijk al véél minder last zal hebben van kinderziektes  :plain:

JohnLocke

ik was echt benieuwd naar de led-televisies, maar deze blijven voorlopig dus nog erg achter????

Het si dus duidelijk..... Op dit moment is de kuro nog altijd de beste keus!!!!!

zijn er nog erg grote verschillen tussen de 5090/5090h/500??

Nooff

Citaat van: Snutchz op oktober 21, 2009, 19:20:07
da's natuurlijk volstrekte nonsens... want óók die presteren niet naar behoren  :sleep: ..'t wordt nóóit wat!

Het wachten is op den OLED.. die hoogstwaarschijnlijk al véél minder last zal hebben van kinderziektes  :plain:

De best presterende LED tv is de Sharp 600-700 serie. Deze heeft een kleurweergave die zich vrijwel kan meten met die van de Pioneer's. De zwart weergave is wel ietsje minder, maar als je dan toch LED wilt, dan zou ik eerder voor Sharp gaan dan Samsung  ;)

Snutchz

Robbert54

wat noof zeg klopt wel. eerder Sharp dan Samsung. maar kleurweergave is natuurlijk ook niet alles. ik vind dat de sharps ook nog veel te weinig nuances heeft in de kleuren. en het beeld is te gedigitaliseerd. een Kuro oogt wat dat betreft veel rustiger.

heb het al vaker gezegd maar, ik zou gewoon naar de winkel gaan en even met eigen oogjes vergelijken. neem dan alles rustig in je op en ga dan nog een keer terug. vaak zie je dan dingen die je de eerste keer niet zag.

Woonkamer HT
Stereo

jasjenl

Citaat van: The Vampire op oktober 22, 2009, 16:43:15
heb het al vaker gezegd maar, ik zou gewoon naar de winkel gaan en even met eigen oogjes vergelijken. neem dan alles rustig in je op en ga dan nog een keer terug. vaak zie je dan dingen die je de eerste keer niet zag.
Moet je alleen wel in de gelegenheid zijn om de settings van de tv in de winkel een beetje fatsoenlijk in te stellen. Ik heb dan zo'n hierboven 'vervloekte' Samsung LED tv (7020 serie), die zeker verre van perfect is, maar als je de out-of-the box settings vergelijkt met het beeld dat ik nu heb (na calibratie door Frank, dat wel) is dat echt alsof je naar 2 verschillende tv's zit te kijken. Standaard staan de kleursettings compleet fout, de helderheid veel te hoog, verscherping staat aan, etc. etc. Dat alles maakt het beeld verschrikkelijk over the top en onnatuurlijk. Stel je dat echter fatsoenlijk in, dan kun je pas echt zien wat het scherm kan en een goede vergelijking met andere tv's maken. Dan nog zal overigens zo'n Pioneer Kuro op de meeste punten wel beter blijven, als je tenminste plasma kunt verdragen.

Die nieuwe Sharp LED tv's heb ik zelf nog niet gezien, wellicht dat die op sommige punten beter zijn dan de Samsung LEDs, maar wat ik bij die Sharp modellen wel jammer vind is dat ze aan de ene kant wel backlit LED zijn (dus niet edgelit zoals de Samsung) maar dat ze toch geen gebruik van local dimming gebruik maken. Ik denk dat dat ze met local dimming nl. nog wel wat beter zouden scoren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5