LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Nog even een vraag...

Zoals de meeste topic volgers al hebben waargenomen is het dus tijd voor een nieuwe dvd speler..  :-\
Aangezien daar de financiĆ«n hiervoor ontbreken wil ik hierbij een collecte houden...  :P Grapje natuurlijk!

Voorlopig moet ik dus maar beginnen met een betere aansluiting middels een S-VHS kabel. Aangezien het tijdelijk is wil ik er geen belachelijke bedragen aan uitgeven. Heeft iemand een goed advies voor me?

Bij voorbaat "arigatou"!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marcel_T.

Is een Scart-RGB kabel niet het beste?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

J.A.F._Doorhof

Dat ondersteund zijn speler niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#153
Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 22, 2006, 18:23:17
Dat ondersteund zijn speler niet.

:'(  :'(  :'(

Triest maar waar.... T'is al een oud beestje. Voorlopig moet me dus maar even redden met een S-VHS kabel.  :-\

Frank, was het idee voor op de site iets of uberhaupt uitvoerbaar?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: TearS op november 23, 2006, 10:37:51
Is dit misschien niet tijdelijk iets voor je:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52256.0

Of net als ik eventjes ECHT platzak.  ;)

Er moeten inderdaad nog wat belangrijke uitgaven gedaan worden voor ons huis.. Dus het budget dient aangewend te worden voor andere zaken.

Ach.. Hij speelt verder prima. Ik wacht dus nog even totdat ik weer wat ruimte heb.  ;)

Bedankt voor de tip trouwens!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: Marcel_T. op november 15, 2006, 17:10:55
Heb je ook foto's van de zithoek en de surrounds?

De zithoek... en ieder geval 1 surround...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#156
Ook nog een paar "naaktfotos"...

Je ziet... er moet nog wat aan de afwerking gebeuren, zoals een kabeltje hier en daar.  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marcel_T.

Leuke foto's, originele invalshoek!

Mogelijk zou je je geluid nog verder kunnen verbeteren door de CDM9's ietsje verder naar voren te halen en de center op spikes of cones te zetten (en liefst ook nog iets verder van de muur). Mijn ervaring is dat deze speakers erg van ruimte houden en dan nog vrijer spelen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

R

Mee eens. Dat kwam mijn 7 NT's toen ook ten goede.

Citaat van: Marcel_T. op november 28, 2006, 12:56:45
Leuke foto's, originele invalshoek!

Mogelijk zou je je geluid nog verder kunnen verbeteren door de CDM9's ietsje verder naar voren te halen en de center op spikes of cones te zetten (en liefst ook nog iets verder van de muur). Mijn ervaring is dat deze speakers erg van ruimte houden en dan nog vrijer spelen.

LittleNinja

Citaat van: Marcel_T. op november 28, 2006, 12:56:45
Leuke foto's, originele invalshoek!

Mogelijk zou je je geluid nog verder kunnen verbeteren door de CDM9's ietsje verder naar voren te halen en de center op spikes of cones te zetten (en liefst ook nog iets verder van de muur). Mijn ervaring is dat deze speakers erg van ruimte houden en dan nog vrijer spelen.
Citaat van: Ruben op november 28, 2006, 13:08:12
Mee eens. Dat kwam mijn 7 NT's toen ook ten goede.


Dat gaan we vanavond meteen proberen!!  ;)

De spikes onder mijn CNT ( en dus in mijn dressior ) wordt iets lastiger.  :-\
Ik denk dat ik "nylon-pootjes" moet gaan bestellen ( deze zaten er niet bij af fabriek... vreemd genoeg ).

Ik hoop alleen dat de kids met hun tengelstjes van de CNT af blijven...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marcel_T.

Als spikes een probleem wordt, kun je dus cones gebruiken. Die staan als het ware net andersom, en kun je dus veilig op je dressoir zetten.

Succes met uitproberen en hou ons op de hoogte!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

LittleNinja

Citaat van: Marcel_T. op november 28, 2006, 23:55:03
Als spikes een probleem wordt, kun je dus cones gebruiken. Die staan als het ware net andersom, en kun je dus veilig op je dressoir zetten.

Succes met uitproberen en hou ons op de hoogte!

Ik heb al even kunnen experimenteren. Zelf had ik al gehoord dat meer ruimte een betere  acoustiek gaf. Voorheen stonden de CDM NT9's ongeveer 20 cm van de muur vandaan. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een 50 cm.

Gisteren even de fronts voorbij het dressoir geplaatst... ( +/- 100 cm van de muur )
Je merkt dit inderdaad. Vooral bij normale muziek weergave ( daar ging het ook om, toch? )..  ::)

Ik heb ze snel op "hun plek" teruggezet om ruzie met de baas te voorkomen...  :D
Waarschijnlijk ga ik op dezelfde wijze als The SpeedSkater aan de slag... telkens een klein stukje verder van die muur...  :P  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#162
Zo... inmiddels heb ik via een goede vriend electronische TL armaturen op de kop weten te tikken. De huidige goedkope armaturen maken een hoop start- en zoemgeluiden.. Heel storend. De electronische zijn geluidsarm en dus HT vriendelijk!!   ;)   Binnenkort monteren dus!

Nu nog deze maand een stekkerblok regelen en de S-VHS kabel.

Oh ja.. ik moet ff een poll plaatsen ( weet nog niet hoe.. )..  :)

EDIT: poll geplaatst... "kind kan de was doen"!  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik zie dat er al wat mensen gestemd hebben.. Thanks!

Misschien is het leuk om even aan te geven wie wat heeft gestemd en waarom.. ( net zo vrijblijvend als stemmen uiteraard ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

Wat je nodig hebt moet je toch echt helemaal zelf uitzoeken/weten dus geen stem van mij maareh


Citaat
Waarschijnlijk ga ik op dezelfde wijze als The SpeedSkater aan de slag... telkens een klein stukje verder van die muur...
Als jij denkt dat de baas dat niet door krijgt heb je nog een hoop te leren ;) ;D

LittleNinja

Citaat van: HailStorm op december  7, 2006, 11:59:18
Wat je nodig hebt moet je toch echt helemaal zelf uitzoeken/weten dus geen stem van mij maareh

Als jij denkt dat de baas dat niet door krijgt heb je nog een hoop te leren ;) ;D

Een upgrade beslissing zal ook niet gebaseerd worden op de poll... Het is meer om te kijken waar mensen verder zullen gaan, gezien vanuit dit HT.  ;)

En wat betreft de baas.... Ik ben nog lang niet uitgeleerd!  ;D  ^-^
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: LittleNinja op december  7, 2006, 10:07:38
Zo... inmiddels heb ik via een goede vriend electronische TL armaturen op de kop weten te tikken. De huidige goedkope armaturen maken een hoop start- en zoemgeluiden.. Heel storend. De electronische zijn geluidsarm en dus HT vriendelijk!!   ;)   Binnenkort monteren dus!

Zo... op eerste kerstdag lekker bezig geweest om de armaturen te plaatsen. Leuk werk trouwens... De ruimte tussen de muur en de voorzetwand is ongeveer 7 cm en de balk waarop de armaturen geplaatst zijn zit ongeveer 30 - 35 cm "naar binnen".. Gelukkig heb ik niet al te dikke armen. Wel sneu dat ik zoveel heb lopen vloeken op eerste kerstdag!!  ::)

Maar goed. Ze zitten en ze zijn perfect!! Geen start- en/of zoemgeluiden meer!!! Had ik uiteraard meteen moeten doen!! Toen Frank bezig was met de calibratie schok hij zich wezenloos toen die verlichting aan ging...  :D

Probleem opgelost!! Weer geruisloos genieten van mijn HT'tje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

hoy,

Dit is echt een hele mooie woonkamer HT geworden.
De wand met indirekte verlichting is heel sfeervol.

Tipje,
Sommige mensen vinden TL verlichting (zelfs indirekt) te koud.
Nu heb je ook in TLd buizen een heel gamma aan kleurtemperaturen.

In extremis (heb ik op kinderkamer) is er de TLD philips 926 58W .
Zijn lichtrendement is een stuk lager, hij kost bijna dubbel. Maar zijn kleurtemperatuur is heel warm en vol en benadert heel erg die van een gloeilamp (met bijna ideale kleurweergave).

Groetjes
Geert

LittleNinja

Citaat van: gvy op december 27, 2006, 14:04:41
hoy,

Dit is echt een hele mooie woonkamer HT geworden.
De wand met indirekte verlichting is heel sfeervol.

Tipje,
Sommige mensen vinden TL verlichting (zelfs indirekt) te koud.
Nu heb je ook in TLd buizen een heel gamma aan kleurtemperaturen.

In extremis (heb ik op kinderkamer) is er de TLD philips 926 58W .
Zijn lichtrendement is een stuk lager, hij kost bijna dubbel. Maar zijn kleurtemperatuur is heel warm en vol en benadert heel erg die van een gloeilamp (met bijna ideale kleurweergave).

Groetjes
Geert

Mijn dank!! Zelf denk ik vaak "Ach, ik vind het wel mooi, maar wellicht ben ik de enige ( op het forum ) die er zo over denkt". Het is toch wel leuk als mensen het uiteindelijk zo positief ontvangen!!  :D  :)

Ik heb geen standaard kleur TL genomen. Inderdaad een duurdere van Philips. Het is een vrij zachte tint. Eerlijk gezegd weet ik niet uit mijn hoofd de kleurcode... 84 of 83 ofzo... kan dat??

Diezelfde vriend van me neemt binnenkort een bergje TL'en mee om te experimenteren. We zullen zien.  ;)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Eriks

Mijn center en L&R staan ook binnen het bereik van de kinderklauwtjes, gewoon erg goed opletten meer kan jeniet doen denk ik.

Over je Poll, ik heb gestemd op de beamer, omdat ik denk dat de bigger bang optie is ten op zichte van de rest. En wat betreft de kleine zaken die je nog moet afmaken, ik volg je met intresse

Gr

LittleNinja

Citaat van: Eriks op december 27, 2006, 15:26:57
Mijn center en L&R staan ook binnen het bereik van de kinderklauwtjes, gewoon erg goed opletten meer kan jeniet doen denk ik.

Over je Poll, ik heb gestemd op de beamer, omdat ik denk dat de bigger bang optie is ten op zichte van de rest. En wat betreft de kleine zaken die je nog moet afmaken, ik volg je met intresse

Gr

De kids zijn inmiddels redelijk gedrilled.  ;)  Heel af en toe voelen ze zachtjes aan het speakerdoek. Uiteraard dan nog even laten weten dat dit niet de bedoeling is en dan is alles weer in orde. Het zijn best schatjes!  8)

Precies! Daarnaast wil ik voorlopig wachten met een nieuwe amp e.d. tot bepaalde zaken er zeker op zitten, zoals de HD formaten op gebied van geluid enzo. Mocht de dvd speler het in de tussentijd opgeven, ga ik voorlopig voor een "goedkope" versie ( lees: een gangbaar bekend merk ipv een relatief dure Arcam ofzo ).

Het liefst zou ik zelfs een full HD beamer willen, maar die zijn al helemaal niet te betalen ( op dit moment ). Dus voorlopig denk ik aan een leuke gebruikte vanaf het forum.. alleen eerst sparen. Wordt ergens volgend jaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Citaat van: LittleNinja op november 29, 2006, 09:51:23
Waarschijnlijk ga ik op dezelfde wijze als The SpeedSkater aan de slag... telkens een klein stukje verder van die muur...  :P  ;D

hahahaha, ik lees het nu pas..  ;D Het werkt wel hoor!
Mooie opstelling ook. !
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

#172
Owja, mijn stem advies; Een nieuwe versterker! :) AVR350 ofzo?  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

#173
Citaat van: TheSpeedSkater op december 27, 2006, 19:51:29
hahahaha, ik lees het nu pas..  ;D Het werkt wel hoor!
Mooie opstelling ook. !

Ik weet het..  ;)  De boel staat inmiddels net iets voorbij het dressoir!  :D Ik denk wel dat het maximum nu bereikt is. Of ik moet het dressoir nog naar voor toe brengen...  :-X

Citaat van: TheSpeedSkater op december 27, 2006, 19:53:33
Owja, mijn stem advies; Een nieuwe versterker! :) AVR350 ofzo?  ;D

Die staat eerlijk gezegd boven aan mijn wenslijstje....  ::)  ( Als het om een amp upgrade gaat. )
Alleen denk ik dat ik even de ontwikkelingen afwacht m.b.t. de HD audio formaten. Maar goed... Hoelang gaat dat nog duren voordat Arcam zich hieraan waagt...  ::)

Even off topic....
Weet iemand waar de A en de R voor staan bij ARCAM ( A&R Cambridge Ltd )??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marcel_T.

Audio & Research misschien? (wat kan ik winnen trouwens  ;D)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650