LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

Vorige topic - Volgende topic

SpaceJS en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Nog even wat foto's om indrukken uit te breiden...

De Sony wordt waarschijnlijk komend weekend onder handen genomen door Frank. ( Misschien neemt hij zijn camera mee en kan hij wat mooiers maken... Hahaha!! )

LittleNinja

Citaat van: hometheatrerulezz op november 13, 2006, 12:11:47
netjes! heb je mooi bouwwerk van gemaakt, en is niet te ver de kamer in getrokken, netjes! O0

Hey Steef!!

Bedankt voor je reactie.

Klopt. Het is in totaal zo'n 10 cm de ruimte in gekomen ( dressoir niet meegerekend uiteraard ).

Groet,
D

R

Mooi gedaan hoor!!. Mooi scherm ook ;). Zelf zou ik wel een anders behangetje hebben gekozen, maar dat is nu een verschil in smaak. Wel een heel gaaf meubel trouwens ;)

LittleNinja

Citaat van: Ruben op november 13, 2006, 12:16:27
Mooi gedaan hoor!!. Mooi scherm ook ;). Zelf zou ik wel een anders behangetje hebben gekozen, maar dat is nu een verschil in smaak. Wel een heel gaaf meubel trouwens ;)

Thanks!  ;D Van dat behang heb ik al eens eerder gehoord. In werkelijkheid ziet het er wel mooi uit ( vinden ook de meeste bezoekers, of ze zijn niet eerlijk tegen me :-X ), maar ik krijg het niet mooi op de foto...  :'(

Maar goed, daarnaast kunnen smaken ook verschillen natuurlijk.

HailStorm

Zeer netjes geworden LittleNinja :)

En ik geloof dat dat behang best mooi is hoor .. Volgens mij staat het heel goed bij de rest van je interieur.

LittleNinja

Citaat van: HailStorm op november 13, 2006, 14:42:34
Zeer netjes geworden LittleNinja :)

En ik geloof dat dat behang best mooi is hoor .. Volgens mij staat het heel goed bij de rest van je interieur.

Thanks for the support!!  ;)

Hopelijk lukt het me om ooit een betere foto te posten, zodat ik meer mensen weet te overtuigen!! ;D

Citaat van: Ruben op november 13, 2006, 12:16:27

Hey, leuk trouwens!! Jij hebt "Boo" geadopteerd uit Monster & Co!! Mijn kleine meisje lijkt een beetje op haar... Ook kwa karakter!!  :P  ;D

Dracoplasm

Erg netjes gedaan, ziet er mooi uit!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Marcel_T.

Mooie set hoor! Ben benieuwd wat een calibratie nog voor je beeld gaat doen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

LittleNinja

Citaat van: Marcel_T. op november 15, 2006, 13:25:32
Mooie set hoor! Ben benieuwd wat een calibratie nog voor je beeld gaat doen.

Ik ook... Ben er best "nerveus" over. Het gaat toch wel om een aardig bedrag..  :-X
Zondag zal ik de kunsten van de heer Doorhof kunnen aanschouwen!  ;D

Rob Eric Blank

Ziet er gaaf uit en hopelijk helpt de behandeling! 8)

LittleNinja

Citaat van: Rob Eric Blank op november 15, 2006, 14:06:41
Ziet er gaaf uit en hopelijk helpt de behandeling! 8)

Arigatou ( bedankt )!!  8)

Ik hou jullie op de hoogte van de ISF calibratie.

Marcel_T.

Heb je ook foto's van de zithoek en de surrounds?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

LittleNinja

Citaat van: Marcel_T. op november 15, 2006, 17:10:55
Heb je ook foto's van de zithoek en de surrounds?

Zal ik gaan maken.  ;)

LittleNinja

Al een tijdje denk ik erover om mijn naam hier op de site te wijzigen.. Je verliest dan natuurlijk een beetje herkenbaarheid en dat is een nadeel. Maar al een aardige poos wil ik de toevoeging "Little" van "LittleNinja" afhalen.. Ik ben tenslotte de 30 al gepasseerd.

Gisteren gebeurde het. Het was al een beetje een donkere dag. Ergens in de middag werd het plotseling donkerder in het huis... Het licht werd geblokkeerd om van buiten naar binnen te schijnen. De deurbel luidde. Ik loop naar de deur, open hem en sta oog-in-oog met Frank Doorhof..  ::) Wat een boom van een kerel is dat!!  :o Had niemand me kunnen waarschuwen??  ;D  :P

Frank en zijn bijna even lange vrouw komen binnen om de Sony LCD eens onder handen te nemen. 8) Nu weet ik weer waarom ik Little aan Ninja had toegevoegd.

Eenmaal binnen kreeg ik de schrik van mijn leven.. "Oh, het is een Bravia. Die kan misschien die niet gecalibreerd worden...".  :o  :-X *Slik* Gelukkig bleek al snel dat deze wel mogelijk was. Het werk kon beginnen.  ^-^

Computer, kabels en sensor tevoorschijn halen, aansluiten en meten maar. Het lijkt alsof hij een "simpele room EQ" doet voor de LCD, alsof je het zelf zou kunnen. Al snel blijkt dat ik een nieuwe dvd speler nodig heb of minimaal snel de boel moet aansluiten middels een andere kabel!  :-[ Er is duidelijk "onrust" zichtbaar in het testbeeld. Een nieuwe dvd speler past momenteel  niet in het budget, dus die kabel moet er wel snel komen!!  ;)

Een krappe 40 minuten verder is de "koning van de beeldkwaliteit" klaar. Hij toont me het rapport waarin de verschillende meetwaarden zijn genoteerd. De afwijkingen zijn op sommige vlakken enorm te noemen. Uiteraard zeggen de meetwaarden zelf mij nagenoeg niets... Dan maar het beeld bekijken.

Ice Age erin... Ja. Je ziet het wel! Je kunt niet meteen je vinger erop leggen.. maar je ziet absoluut dat er dingen gewijzigd zijn. Frank noemt het "rustiger". Dit klopt.. Je probeert alleen aan te wijzen wat het is. Na even kijken valt me op dat het "blauw" en het "wit" ( ruim voldoende aanwezig in Ice Age ) anders zijn. Mooier. Beter in balans en op één of andere wijze realistischer.

Ook nog even "Gladiator" proberen. HEY!! Nu zie ik het meteen!!! Zwart en grijs, er zit veel meer detail in!! Wat een verschil maakt dit!! Dit verwachtte ik al en hoopte ik op!!!  O0

Inmiddels maakt de familie Doorhof zich op voor het vertrek. Even afrekenen en ze kunnen weer verder met de reis..

Uiteraard nog even een paar dvd's proberen.. Na het aanzetten van Crying Freeman ( de avond vooraf nog gekeken ) valt me op dat hier nog steeds veel onduidelijkheid bestaat in de zwartwaarden. Balen, maar eigenlijk is dit heel logisch! De opnamekwaliteit van de film zelf is "ondermaats". Een calibratie van de LCD kan het gebrek aan opnamekwaliteit uiteraard niet weghalen!  :-\

Dan nog even "felle" kleuren testen. Hier is het moeilijker te herkennen dan bij de zwartwaarden en de blauwtinten. Wat er in ieder geval opvalt is dat het overdreven rood van bijvoorbeeld een Ferrari formule 1 wagen, niet meer overdreven wordt weergegeven. De kleurechtheid is dus absoluut verbeterd.

De komende dagen zullen er vast nog meer dingen gaan opvallen. Tenslotte heb ik geen "getrainde ogen" en zal ik dus niet meteen kunnen aanwijzen wat er allemaal is aangepakt.

Wel speelt er even het gevoel dat € 200,00 erg veel geld is voor die "45 minuten aktie".  :-\ Maar als ik dit goed beredeneer is dat gevoel onterecht!!

Stel dat je in de winkel twee verschillende TV's ziet hangen. Ze spreken evenveel aan wat betreft het design alleen heeft de één een mooier beeld dan de ander. Beter, zoals beschreven in de tekst hierboven. Die TV is € 200,00 duurder.... Welke van die twee TV's koop je dan?? Voor die geringe € 200,00 is er eigenlijk geen twijfel mogelijk... Je pakt die met het mooiere beeld!!  ::)
En als ik er op die wijze naar kijk... is die calibratie simpelweg het geld gewoon waard!!   8)  8)

Mijn dank aan de familie Doorhof is daarom ook groot!!  O0

( Nu nog snel een nieuwe kabel halen!!  ;D )

EDIT: even voor de duidelijkheid.. het geld wat je betaald voor de calibratie leek dus veel, maar je TV wordt hiermee opgewaardeerd tot een duurdere klasse!! Het beeld wordt er echt zoveel beter van. Mijn verhaal is natuurlijk vanuit de beleving van de klant. Er wordt dus niet verteld wat er allemaal moet worden gedaan voordat het zover is! Dus ontwikkeling bij ieder nieuw type scherm, de reistijden enz... zie je dan niet terug!

J.A.F._Doorhof

Over de prijzen is al veel gepraat op het forum en ik verdedig het altijd netjes omdat sommige mensen niet alles lezen.
De prijs is inclusief 19% BTW en de voorrijkosten.
Als je de reistijden meerekent en de calibratie ben ik gemiddeld tussen de 90-120 minuten met iemand bezig (beetje afhankelijk van de reistijden, maar meestal moet ik per persoon 25-30 minuten rijden naast de aan en afrij route om in het gebied te komen :D

En dan hebben we natuurlijk nog een flink deel dat naar de lieve jongens van de belasting gaat :(

De prijzen LIJKEN hoog, maar om een simpel voorbeeld te geven.
Laatst moest een kennis van mijn ouders een aan/uit schakelaar van de wasmachine laten vervangen:
Onderdeel 2.50
Voorrijkosten 95,00
Arbeidsloon 75,00 (30 minuten)
Order en administratie kosten 35,00
En dat was allemaal EX BTW.

Of ga voor de grap een lampje wisselen in de garage, je bent dan ook een sloot geld kwijt.

We hebben de tours voornamelijk op de zondagen gezet omdat we door de weeks bijna niet meer door het verkeer komen.
Dit scheelt je in ieder geval een vrije dag als we op zondag komen.
Verder zijn de kosten echt zo laag mogelijk gehouden.

Wil je echt goedkoop uitzijn is de optie om naar Emmeloord te komen altijd handig, je betaald dan 80,00.
De 120,00 extra is puur voor ons de reiskosten, hotel, eten, oppas thuis (of op de zaak extra personeel of kinderopvang) en natuurlijk simpelweg de extra tijd.
Op de zaak kan ik meerdere calibraties op één dag doen, op tour maximaal 5-6 op een dag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

R

Denk niet dat je je prijs hoeft te verdedigen Frank. Het is gewoon een service die vrij zeldzaam is. Prijstechnisch vind ik het best netjes in elkaar zitten. Daarnaast is er een stuk kennis + ontwikkeling bij je aanwezig wat meegenomen in de prijs dient te worden. Al met al prima in verhouding denk ik.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2006, 15:31:07
Over de prijzen is al veel gepraat op het forum en ik verdedig het altijd netjes omdat sommige mensen niet alles lezen.
De prijs is inclusief 19% BTW en de voorrijkosten.
Als je de reistijden meerekent en de calibratie ben ik gemiddeld tussen de 90-120 minuten met iemand bezig (beetje afhankelijk van de reistijden, maar meestal moet ik per persoon 25-30 minuten rijden naast de aan en afrij route om in het gebied te komen :D

En dan hebben we natuurlijk nog een flink deel dat naar de lieve jongens van de belasting gaat :(

De prijzen LIJKEN hoog, maar om een simpel voorbeeld te geven.
Laatst moest een kennis van mijn ouders een aan/uit schakelaar van de wasmachine laten vervangen:
Onderdeel 2.50
Voorrijkosten 95,00
Arbeidsloon 75,00 (30 minuten)
Order en administratie kosten 35,00
En dat was allemaal EX BTW.

Of ga voor de grap een lampje wisselen in de garage, je bent dan ook een sloot geld kwijt.

We hebben de tours voornamelijk op de zondagen gezet omdat we door de weeks bijna niet meer door het verkeer komen.
Dit scheelt je in ieder geval een vrije dag als we op zondag komen.
Verder zijn de kosten echt zo laag mogelijk gehouden.

Wil je echt goedkoop uitzijn is de optie om naar Emmeloord te komen altijd handig, je betaald dan 80,00.
De 120,00 extra is puur voor ons de reiskosten, hotel, eten, oppas thuis (of op de zaak extra personeel of kinderopvang) en natuurlijk simpelweg de extra tijd.
Op de zaak kan ik meerdere calibraties op één dag doen, op tour maximaal 5-6 op een dag.

MvrGr.
Frank

LittleNinja

Precies!! Het is nu gewoon een betere TV voor slechts € 200!!

Zou je een dergelijk kwaliteitsverschil in de winkel zien, zouden mensen er duidelijk meer voor over hebben!! Een TV van € 500,- tot € 1000,- meer bijvoorbeeld!! In verhouding is die € 200 dus een schijntje!!

Maar zoals iedereen al kan lezen: Ik ben meer dan tevreden met de ISF calibratie!!!

Met dank aan Frank!!  8)

daxie

Ik heb er al even mee zitten spelen om ISF-calibraties te leveren voor de Belgen...aangezien Frank nog heel weinig in Belgie komt...

Maar het is een idee, qua praktische invulling heb ik er nog niet naar gekeken.

Coloranalyzer aankopen, opleiding,...

LittleNinja

Citaat van: daxie op november 20, 2006, 16:12:51
Ik heb er al even mee zitten spelen om ISF-calibraties te leveren voor de Belgen...aangezien Frank nog heel weinig in Belgie komt...

Maar het is een idee, qua praktische invulling heb ik er nog niet naar gekeken.

Coloranalyzer aankopen, opleiding,...

En een goede leermeester voor de broodnodige ervaring??  ;D

J.A.F._Doorhof

We gaan in het nieuwe jaar wel weer naar België don't worry :D
Ben hard aan vakantie toe namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2006, 18:40:35
Ben hard aan vakantie toe namelijk.

Zo kwam je verder niet over.. Gewoon relaxed!  ;)

Maar je hebt het verdiend!  ;D

mikeske

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 20, 2006, 18:40:35

Super  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

Een dag verder... een dag wijzer...  :P

Inmiddels weer wat TV ervaring erbij. Tears, je hebt helemaal gelijk!! Je gaat het resultaat van calibratie steeds meer waarderen omdat je de verschillen beter begint waar te nemen!!  :o  ;D

Het is ook eigenlijk heel "simpel"! Alle kleuren die de TV weergeeft worden opgebouwd uit de drie basis kleuren rood , blauw en groen.

Uit de metingen bleek dat groen al redelijk goed weergegeven werd. Rood had echter wel wat afwijking maar blauw had zelfs geen raakvlak met de juiste marges!!! Stel dat je een homogeen verdeeld kleurenbeeld weergeeft op het scherm met de waarden zoals voor de calibratie... Dat betekent dat minimaal 33% van alle weergegeven kleuren incorrect worden weergegeven!! Dan hebben we het alleen over "het blauw". Tel daarbij de afwijkende roodwaarden bij op dan heb je in eenzelfde homogene kleursituatie 66% incorrecte kleurweergave!!!  :o

In de praktijk merk je dus dat je nooit een homogene kleurspreiding hebt. De ene shot heeft een andere kleurverdeling dan de andere shot.. Vandaar dat je het effect van de calibratie beter waarneemt naarmate je meer uitzendingen/films hebt gezien met varierende kleurenspreiding.

Inmiddels heb ik al wat meer TV's zien spelen de afgelopen dagen en het verschil wordt me dan steeds duidelijker!!! Geweldig gewoon!!  :-*  ISF  :-*

ps. Heeft iemand nog een goede S-VHS kabel liggen??  :D

jaco

Helaas willen mensen het nog steeds niet geloven van horen zeggen.

Ik heb ook nooit spijt gehad van de calibratie van mijn CRT projectoren. Verder heb ik ook een ISF diploma zelf dus ik weet de theorie erachter ook nog. Het is simpel te zeggen de enige juiste manier om naar een beeldscherm te kijken omdat het volgens de norm afgesteld is.

LittleNinja

Citaat van: jaco op november 21, 2006, 14:37:17
Helaas willen mensen het nog steeds niet geloven van horen zeggen.

Ik heb ook nooit spijt gehad van de calibratie van mijn CRT projectoren. Verder heb ik ook een ISF diploma zelf dus ik weet de theorie erachter ook nog. Het is simpel te zeggen de enige juiste manier om naar een beeldscherm te kijken omdat het volgens de norm afgesteld is.

Kun je dan ook zelf calibreren? Frank kan volgens mij op het blote oog zien wat er mankeert aan een scherm!!

Op zich is dat wel te verklaren.. Mensen zijn vaak redelijk tevreden met hun TV en weten ook niet beter. Mensen verwachten ook een constante kwaliteit van de fabrikant.. Dus dat alle schermen ( even ) goed zijn. Ik denk dat er weinig mensen in geloven als je ze verteld dat er "standaard in elke TV" een afwijking zit in het kleuren patroon en de grayscale.. Sowieso nemen ze aan dat elke TV van hetzelfde merk & type gelijk is.

Als ze proefrijden met een bepaald type auto, gaan ze er vanuit dat de auto die ze kopen ook exact hetzelfde rijdt. Probeer het ze maar te verkopen dat de auto die zij dan gaan kopen waarschijnlijk anders rijdt....  ??? ::)
Een onzekerheid waar mensen niet snel voor zullen kiezen.... lijkt me.

Hoe kun je die mensen overtuigen? Pfff... Voorbeelden? Vergelijk mogelijk maken? Eerlijk gezegd denk ik dat het "nooit" gaat lukken. Mensen weten niet dat ze naar "niet natuurgetrouwe" beelden zitten te kijken.. Ze ervaren hun huidige beeld als mooi en missen niets... voor zover zij weten.

Misschien is het een idee om op de site van de ITC groep een "screenshot" of een herhalend filmpje weer te geven, waarin het mogelijk is om zelf een afwijking te creëren op basis van de drie basis kleuren ( denk aan een schuifbalk waarmee de afwijking versterkt zou kunnen worden )... Daarnaast is het misschien mogelijk om de statistisch gemiddelde afwijkingen aan te geven..

Ik doe dezelfde uitspraak als een aantal andere tevreden klanten van Frank: voortaan altijd een ISF calibratie!!