LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Started by LittleNinja, August 20, 2006, 22:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

De tip kan ook zijn, neem een blok wat past bij de rest van je spullen. Is het echt zo'n simpele set, dan kun je ook een simpel verlengsnoer nemen.

Ik reageerde dus direct op de suggestie dat je alleen maar een verlengsnoer van 100,- euro of meer als tip kunt geven. Kan wel heel goed spul zijn, maar niet passend.

"Huh? Serieus of zit je me te stangen?"

LittleNinja

Quote from: donaldk on September 21, 2006, 12:50:07
De tip kan ook zijn, neem een blok wat past bij de rest van je spullen. Is het echt zo'n simpele set, dan kun je ook een simpel verlengsnoer nemen.

Ik reageerde dus direct op de suggestie dat je alleen maar een verlengsnoer van 100,- euro of meer als tip kunt geven. Kan wel heel goed spul zijn, maar niet passend.

"Huh? Serieus of zit je me te stangen?"

Duidelijk. Thanks!  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

Maar het staat nu even stil omdat je op je TV moet wachten ?
(Hoe zit het met een tv-audio meubel? )

LittleNinja

Quote from: HailStorm on September 24, 2006, 11:16:08
Maar het staat nu even stil omdat je op je TV moet wachten ?
(Hoe zit het met een tv-audio meubel? )

Nee hoor... Maar de tijd begint nu te dringen.  :-\

We gebruiken een bestaand dressoir. Binnenkort zal ik een fotootje posten.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even de levering van de LCD uitgesteld.. Wordt vrijdag.  8)

Vraagje... Er is iemand op het forum die een prachtig mooie ( alu of titan ) gootje heeft voor zijn kabels. Ik kan het alleen niet meer vinden!! Wie helpt me?!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"


LittleNinja

Quote from: HailStorm on September 27, 2006, 14:58:03
Rond ? Vierkant/rechthoekig?

zoiets?
http://www.foka.nl/pages/bulk_v2/s1/10010000000001-10010000000512/10010000000533-2-10000000002134.aspx


Kijk! Alternatieven... Heel mooi!

Overigens leek het een ovale goot te zijn. De foto's op het forum zie ik nog letterlijk voor me.. De poster helaas niet!!  :'(
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

De Sony is binnen sinds vrijdag!! Zaterdag even tegen de muur geplakt. Helaas nog geen foto kunnen maken..  :'(

Ik moet zeggen dat ik ( tot dusver ) SUPER tevreden ben met de Sony!! Erg mooi beeld. Geluid viel me ook niet tegen ( voor een platte ), maar uiteraard niet voldoende om zo mijn films te bewonderen!!

Ook is de Sharp binnen gekomen. Deze heb ik zondag aan de muur gehangen. Wel een signaal versterker nodig!! Bij het testen beneden had ook de Sharp een heel goed beeld. Eenmaal boven was het echter huilen met een pet op!! Wat is een aardige signaalversterker? ( Niet te duur, het gaat om de slaapkamer.  :P )

Ook zou er een koelkast ( Samsung ) worden afgeleverd.. Helaas bleek die niet op voorraad. ( Toch al meer dan 1,5 maand geleden besteld! ) Ze kunnen me niet precies vertellen wanneer die gaat komen.. kan tot 3 weken duren...  :-X  :(   Inmiddels onze spullen kunnen weggooien!!  >:(  Nog even kijken hoe ze me gaan compenseren voor dit ongewenste leed!!  >:D  ^-^

Fotootjes zullen hopelijk snel volgen.

De audio moet echter wel nog aangesloten worden...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Feli met je sony... mooie tv ;)

LittleNinja

#109
Quote from: Ruben on October  2, 2006, 13:14:21
Feli met je sony... mooie tv ;)

Dank je! Ik ben er erg blij mee. Hoge WAF ook. Behalve dat de dame hem nu al te groot schijnt te vinden... ( Ze heeft last van misselijkheid bij snel bewegende beelden op een groot scherm. Ook in de bios kan ze hier last van hebben. ) 40" te groot?? Ik twijfelde meer aan te klein! Maar goed. Dit is wat het budget toe liet.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even iets anders.

Tot op heden kijk ik naar de analoge uitzendingen van Casema. Inmiddels is de digitale ontvanger van Samsung binnen ( Nee, geen HD. Da's de moeite en de problemen nog niet waard. ).

Wat mij erg opvalt is dat de kwaliteit van de analoge ontvangst drastisch achteruit gaat als ik een "loop" maak via de Samsung decoder!! Is het intern in het apparaat zo slecht geregeld dat het signaal nagenoeg om zeep geholpen wordt?? Of is dit een stukje schijnmarketing.. Door de analoge ontvangst zodanig weer te geven, zal het verschil met de digitale ontvangst natuurlijk erg groot zijn!!  :-\

( De analoge aansluiting wil ik waarschijnlijk er naast aanhouden voor de zenders die niet digitaal aangeboden worden. Of zijn die er niet?? )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Was bij videorecorders ook meestal het geval.

LittleNinja

Quote from: donaldk on October  3, 2006, 17:05:42
Was bij videorecorders ook meestal het geval.

Is die techniek van die Samsung dan ook zo oud??  ;)  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Eriks


LittleNinja

Quote from: Eriks on October  4, 2006, 17:33:00
Erg gave beelden joh!

Ik neem aan dat je de chinezen bedoeld? Thanks! Het is moeilijk om een "net" formaat te vinden, waarbij er ook rekening is gehouden met de details. Ze hebben overigens nog geen vaste plaats gekregen. In het vorige huis stonden ze meteen in de hal je op te wachten. Dat is helaas niet mogelijk in het nieuwe huis..

Binnenkort weer wat meer foto's posten.. als ik eindelijk de camera heb kunnen vinden tussen de verhuisdozen...  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

Alle verhuisdozen nog ingepakt ? :P

LittleNinja

Hi..

De meeste zaken zijn inmiddels uitgepakt. Afgelopen week ben ik even non-actief geweest omdat ik op Corfu heb gezeten met het gezin.

In ieder geval zijn de werkzaamheden wel doorgegaan dankzij mijn altijd behulpzame ouders.  :-*

De Sony hing gelukkig al. Inmiddels is ook de rest aangesloten. De stroom voorziening is nog niet op de gewenste manier is aangesloten en ook de verlichting van achter de wand moet nog van stroom en een afstandbediening voorzien worden.

In de basis ben ik uitgegaan van een bepaalde setting voor de Sony ( overgenomen uit een topic van het forum ). Een paar aanpassingen naar eigen smaak heb ik ook al gedaan. Ik ben een tevreden mens!!

Ook heb ik de Samsung digitale TV decoder aangesloten en de SmartCard geactiveerd. Een paar dingen vallen me op.

In eerste instantie vond ik het beeld van "grainy" in de digitale uitzendingen. Dit lijkt te verdwijnen of je raakt er aan gewend, want het valt me nu minder op?!

Daarnaast had ik goede hoop dat als ik de optische aansluiting van de Samsung zou gebruiken, dat je dan ook DD of DTS soundtracks zou krijgen, maar het blijkt gewoon als 2 kanaals Dolby Pro Logic binnen te komen. Klopt dit?

Het laatste waarmee ik aan het vechten ben is de dubbele scart aansluiting op de achterzijde van de Samsung ( model DCB-9401R ). De PS2 heb ik op de achterzijde van de Samsung aangesloten, zodat ik via de decoder de PS2 kan aansluiten op de Sony. Echter lukt het me niet om over te schakelen op het signaal van de PS2... Wat doe ik of wat gaat er verkeerd?

Verder zit ik er aan te denken om mijn speakerset ( 5x ) te verkopen en een stel ( 2 ) gebruikte Nautilussen 803 of 804 aan te schaffen. ( Even afhankelijk van de prijzen van deze speakers. ) Voorlopig even stereo dus en dan later aanvullen met een stel N805's en een HTM center.

De CDM NT9 lijkt zo'n beetje opgebouwd te zijn uit dezelfde componenten als de N804 ( o.b.v. maten ), echter met de mooie Nautilus behuizing. Iemand ervaring of dit een grote verbetering is of moet ik echt voor de N803 gaan??

Wat waren de nieuwprijzen van de N804 & N803 en wat is de huidige schatting?

Waar moet ik op letten? Wie adviseert me.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Vraagt wel om een foto natuurlijk.

Tja de nautilus serie is erg mooi, maar is nog zoveel meer moois. Waarom niet eens wat rondkijken.

Wat heb je nu precies aan apparatuur?

LittleNinja

Quote from: Ruben on October 17, 2006, 14:51:40
Vraagt wel om een foto natuurlijk.

Tja de nautilus serie is erg mooi, maar is nog zoveel meer moois. Waarom niet eens wat rondkijken.

Wat heb je nu precies aan apparatuur?

De foto's zijn genomen.. echter is het lastig om ze op de computer te krijgen. We hebben nog geen internetverbinding aangesloten. Ik ga trachten het e.e.a. op een USB stickje mee te nemen naar mijn werkgever. Morgen dus..

Ik weet het. Ik ben erg gecharmeerd van B&W, de vormgeving en het geluid dat ze produceren.. Welke kun je nog meer adviseren?

Dit staat er momenteel:
beeld
LCD Sony KDL 40V2000

electronica
AV amp: Yamaha DSP A2, DVD speler: Yamaha DVD S796, CD speler: Yamaha CDX 993, tuner: Yamaha TU 596 ( even uit mijn hoofd )

weergave
sub: REL Q400E, fronts: B&W CDM NT9, rears: B&W CDM NT1, center: B&W CDM CNT

kabels
o.a. vd Hull Goldwater, Clearwater, Optocoupler...

Er zijn heel wat upgrades en/of aanvullingen die ik wil gaan doen, waaronder veel in de electronica. ( Een Arcam versterker staat bijvoorbeeld hoog op het verlanglijstje, wellicht ook een Snazzio HD speler, een ISF calibratie van de LCD.. Nog genoeg ruimte voor verbetering dus.  :D )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Geen reacties meer... mensen afgeschrokken??  :D

Ik heb nog steeds geen foto om te posten. De kwaliteit was drastisch slecht!! Ik moet dus "even" nieuwe maken.

Vraagje. Kent iemand en heeft iemand ervaring met "Kemp" powercords en blocks?
http://www.kempelektroniks.nl

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

De produkten van Kemp gaan me iets te ver. Wordt waarschijnlijk een powerblock van Supra.

Inmiddels is het probleem met de Samsung decoder "opgelost". Ik heb vandaag contact opgenomen met Samsung. Ondanks dat er in de handleiding staat dat de tweede scart aansluiting is om een video recorder of een dvd speler aan te sluiten.. blijkt het te gaan om een uitgaand signaal. Mijn wens is dus niet mogelijk. Dan maar de PS2 met losse tulpjes aansluiten op de LCD.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#121
Eindelijk kan ik weer eens wat foto's posten.

Het slaapkamer projectje is ook al klaar. Het is een fijne TV en voldoet prima! De afstand tot de TV is ongeveer 2,5 meter ( van muur tot muur is 2,73 meter ) en dan is 15" groot zat voor ons.

De gordijnen zijn niet de juiste... Er komen beige/creme kleurige gordijnen te hangen, dat is een stuk mooier.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ook de boedha heeft zijn plek in huis gevonden...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#123
Gisteren heb ik ook wat foto's kunnen maken van de woonkamer. Helaas wel een beetje donker, maar het geeft wel een idee van de sfeer.

De eerste twee foto's even gespeeld met en zonder flits. De kleuren wijken aardig af van de werkelijkheid op deze beelden.. waarschijnlijk door de kwaliteit van de camera ( oude Sony Mavica ).

De foto zonder flits laat in ieder geval goed zien dat de ruimte meteen om het beeld goed donker is, ookal staat de verlichting er achter aan.

Wel moet ik snel zorgen voor een powerblock... Die stroomkabels zijn nu wel heel erg opzichtig!!  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

netjes! heb je mooi bouwwerk van gemaakt, en is niet te ver de kamer in getrokken, netjes! O0