LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Das een flinke upgrade :o Veel plezier ermee, maar dat moet helemaal goed komen! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Monsieur Dennis, heb je de beamer in je huiskamer? Heb je ook goed beeld als het schemerig is in de huiskamer ivm licht inval?

LittleNinja

Raymond,

De Epson siert inderdaad het plafond in de woonkamer. Ik vind dat de kwaliteit zeker goed is, zelfs bij restlicht. Ik zet wel alle verlichting uit en doe doorgaans de zonwering dicht. Maar ook met een lampje hier en daar aan levert de Epson voldoende licht om nog steeds van de presentatie te kunnen genieten. Een "die hard dedicated ht" fan zal waarschijnlijk nog steeds vinden dat er informatie verloren gaat en dat de zwartwaarden slechter worden. Mij kan het zeker niet storen en ik kan nog steeds vol genieten van de film of muziek. 8)

Ik moet nog steeds het e.e.a. afstellen ( heb pas twee of drie films gekeken tot nu toe ) want er mist toch nog steeds scherpte in het beeld. Kleuren, zwartwaarden en detail in het donker zijn verder top ( dankzij de kalibratie door Garmt ). Wat er nog moet gebeuren is de LCD allignment, maar ik moet me eerst even goed inlezen en de tijd nemen om dit te doen. Het is me nu nog niet helemaal duidelijk wat ik moet doen en hoeveel werk het is..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Weet iemand of het mogelijk is om een iPad te gebruiken als vervangend beeldscherm voor een (vaste) HTPC? Mijn HTPC staat nu redelijk dicht bij mijn TV waardoor een VGA kabel naar mijn TV de meest logische aansluiting is. De HTPC gebruik ik alleen voor downloads en streamen.

Nu wil ik de HTPC daar echter weghalen en elders neer zetten. Een beeldscherm is dus nauwelijks nodig dus ben ik benieuwd of je de iPad kunt gebruiken als scherm als je even wilt controleren of alles goed loopt. Een alternatief is een (heel) klein formaat LCD schermpje hiervoor gaan gebruiken..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

garmtz

Je kunt een VNC-client installeren op de iPad en zo de PC 'overnemen'.

Raymond187

Moet je niet betalen voor VNC? je hebt toch ook een gratis app aka remote desktop?

garmtz

Citaat van: Raymond187 op januari 28, 2013, 14:49:14
Moet je niet betalen voor VNC? je hebt toch ook een gratis app aka remote desktop?

Vast wel, help onze littleninja met een fijne link/tutorial!

Raymond187

https://itunes.apple.com/nl/app/gratis-remote-desktop/id394062949?mt=8

App openen en dan IP adres van het apparaat die je wilt bedienen.

Apparaat die je wilt bedienen heeft wel een username + password nodig. RDP werkt niet zonder password. Ik ken linux niet, maar als je mickeysoft aka windows gebruikt als OS dan dien je wel RDP aan te zetten. Rechtermuis mijn computer kies advanced system settings ga naar tap remote. en daar even de handel aanvinken.

quick user guide :D

LittleNinja

Bedankt voor de reacties heren. Ik ga eens even kijken of dit is wat ik nodig heb. Ik dacht dat bij een remote desktop dat je puur kon bedienen wat er op het scherm gebeurd, maar niet dat je daar je actieve desktop kon weergeven. Ik ga er eens mee aan de slag! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Als je op de HT PC geen wachtwoord hebt kan je met :
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000000


Er voor zorgen dat je er met remote destop toch (zonder password) naartoe kan.

http://superuser.com/questions/106917/remote-desktop-without-a-password

LittleNinja

Zojuist even bezig geweest met de LCD alignment. Eigenlijk had ik geen idee wat ik moest doen en hoop dan ook dat wat ik gedaan heb het juiste is..  Ik vond het overigens knap lastig om de veranderingen te zien in het beeld. Waar moest ik nou op letten? Wat moest er wel of niet gebeuren.. :eh:

Als ik nu het beeld vergelijk met daarvoor zie ik overigens wel heel duidelijk verschil. Het beeld is echt wel knap scherper geworden, alleen heb ik het idee dat ik nog niet alles er uit haal. Als je begint met de alignment zie je nog duidelijk de lijnen witter en scherper worden. Maar naarmate je langer naar die rastertjes aan het staren bent... begin je wat bijziender te worden. :blink:

Ik heb ook stevig het vermoeden dat mijn projectiescherm nu de beperkende factor is. Ik heb een behoorlijk eenvoudig scherm ooit op de kop getikt. Inmiddels buigt het aan de zijkanten al flink door. Kan een budget scherm ook zorgen voor een verslechterde scherpte? Ofwel, ga ik nog veel winst kunnen boeken door in een beter scherm te investeren?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Ik begrijp niet dat je de panel alignment nodig hebt bij een nieuwe projector. Dat hoort out of the box gewoon goed te zijn. En als het zo beroerd is dat je scherpte ervaring geimpact is dan is het echt fout volgens mij.

Als je een wit raster opzet moeten overal op het doek de lijntjes wit zijn. Dus geen schaduwen van rood groen of blauw, onder boven links of rechts. In de praktijk kan het er wel een subpixel naast liggen. Als de verschuiving over het gehele doek is dan kan je met de panel alignment wat helpen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het nodig was.
Ik begrijp dat de Epson een soort scaling en shift per kleur doet voor de 'panel-alignment' Als het niet echt nodig is zou ik het uit zetten.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/epson-eh-tw9100-201211242375.htm?page=Picture%20Quality

LittleNinja

Bedankt Riwi voor de aanvullende uitleg.

Kun je ook jou ervaring delen als het gaat om het projectiescherm ( zie mijn vraag )?

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2013, 19:18:25
Kun je ook jou ervaring delen als het gaat om het projectiescherm ( zie mijn vraag )?

Mijn indruk is dat een beter doek wel degelijk tot een betere scherpte en lichtopbrengst leidt.
Ik ging destijds van een goedkoop 1.90m breed 1.0 gain doek naar een 1.3 gain 'goed' doek dat 2.24m breed is en ik vond zowel de scherpte als de lichtopbrengst toegenomen. Terwijl je bij een 'groter' doek eigenlijk het tegenovergestelde verwacht. Deels verklaart uit de hogere gain, maar de scherpte werd dus ook beter.

Ik heb geen ervaring met de Epson panel alignment dus ik sprak niet uit ervaring. Als jij het met de alignment beter vindt moet je het natuurlijk gewoon gebruiken. Ik vind alleen dat 'af fabriek' de panelen correct uitgelijnd  zouden moeten zijn.

LittleNinja

Dan vermoed ik dat ik ook eens een schermpje moet gaan kopen. Even de belasting afwachten.

Ik had al begrepen dat er ruimte voor verbetering bestond bij de alignment van de panelen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vandaag een cadeau gekregen van mijn lieve vrouw.. De Apple TV. Komende dagen maar eens lekker mee spelen. 8)



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Zeker lief van de vrouw. Ze verdient wel een massage  :headbanging:

RubenV.

Citaat van: LittleNinja op januari 28, 2013, 17:41:20
Bedankt voor de reacties heren. Ik ga eens even kijken of dit is wat ik nodig heb. Ik dacht dat bij een remote desktop dat je puur kon bedienen wat er op het scherm gebeurd, maar niet dat je daar je actieve desktop kon weergeven. Ik ga er eens mee aan de slag! 8)

Ik weet niet of je er inmiddels al uit bent, maar ik gebruikte vroeger altijd Teamviewer om andere pc's op afstand te bedienen. Dit is er ook voor het Mac OS, Linux, Android en ook voor de iPad.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LittleNinja

Thanks. Nee, ik was er nog niet uit maar ik was mijn pogingen wel gestaakt.. De app die ik als eerste probeerde wilde niet werken ( RDesktop ).

Teamviewer heb ik wel op mijn iPhone gezet maar nog niet mee bezig geweest.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Zeker lief van je vrouw! :wub: Heb je al kunnen ontdekken hoe je die op je Arcam aansluit?

Ik gebruik teamviewer om problemen bij mijn moeder en schoonvader van afstand op te lossen. Werkt ook vanaf de iPad en sinds de laatste versie een stuk prettiger. Het werkt via internet met een eigen authenticatie, dus je hebt ook geen last van firewalls. Binnen je eigen huis kan het natuurlijk ook, maar het apparaat moet dacht ik wel via internet benaderbaar zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Yep. Ik heb de TV decoder ontzien van diens digitale aansluiting aangezien ik nagenoeg nooit TV kijk via de audio.. De kwaliteit van Ziggo HD vind ik nu niet echt bijzonder te noemen. Maar goed, zal wel een tijdelijke oplossing zijn totdat ik een nieuw optisch kabeltje ga halen. 230V haal ik op dit moment uit een reguliere groep i.p.v. de dedicated AV groep die er ligt want mijn blokje van 8 was vol.. :-X

Klinkt goed. Ik zal die andere zooi even er af rukken en dan teamviewer installeren. Thanks allemaal.

Citaat van: HTip op februari 18, 2013, 07:29:47
Zeker lief van je vrouw! :wub: Heb je al kunnen ontdekken hoe je die op je Arcam aansluit?

Ik gebruik teamviewer om problemen bij mijn moeder en schoonvader van afstand op te lossen. Werkt ook vanaf de iPad en sinds de laatste versie een stuk prettiger. Het werkt via internet met een eigen authenticatie, dus je hebt ook geen last van firewalls. Binnen je eigen huis kan het natuurlijk ook, maar het apparaat moet dacht ik wel via internet benaderbaar zijn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Ziggo HD kanalen vind ik best mooi. History of discovery animal planet HD. Die zenders zijn zeker een stuk mooier qua beeld dan een DVD. Zelfs RTL4 en net5  :thumbs-up:
Wat is je signaal sterkte

LittleNinja

Signaal sterkte is goed evenals het beeld. Het probleem vind ik het geluid. Dat is niet in verhouding tot andere bronnen zoals BD, downloads etc..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RubenV.

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2013, 14:40:53
Signaal sterkte is goed evenals het beeld. Het probleem vind ik het geluid. Dat is niet in verhouding tot andere bronnen zoals BD, downloads etc..

Dan begin maar nooit aan interactieve tv via glasvezel. Ivm. digitale tv van Ziggo met een Humax 5050c is de kwaliteit van interactieve tv echt om te janken hier. Zo erg dat ik het Ziggo abo voor tv maar door heb laten lopen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie