Jenkins' 2 kanaals luisterruimte

Gestart door Jenkins, augustus 3, 2006, 13:33:57

Vorige topic - Volgende topic

Jenkins

Lekker!
Zou ik die 130 euro voor de plafondbeugel na 1 dag alweer moeten weggooien, omdat ie toch niet geschikt is???

Zoals ik al zei; key stone staat om -30 en is nog te min correctie om het beeld recht te krijgen.
Heb ik de verkeerde beugel gekregen/besteld?

Please help.

???

Joep

Citaat van: Jenkins op augustus 25, 2008, 21:56:14
Lekker!
Zou ik die 130 euro voor de plafondbeugel na 1 dag alweer moeten weggooien, omdat ie toch niet geschikt is???

Zoals ik al zei; key stone staat om -30 en is nog te min correctie om het beeld recht te krijgen.
Heb ik de verkeerde beugel gekregen/besteld?

Please help.

???

Ik denk gewoon dat je óf je scherm te laag hangt, of je beamer te hoog, óf je plafond is te hoog. Het zal wel een combi van die drie zijn.

Bij BB&G hebben ze het mooi opgelost, achter de stoelen staat een sokkel met daarop de beamer. Staat-ie mooi net boven je kruin rechtuit te stralen.  :D

Het moge duidelijke zijn dat een projector met de minste keystone (of andere beeldverplaatsers) het mooist is.

denoontje

je hebt wel met de lensshift gespeeld?

Eerst alles zoveel mogelijk shiften, dan pas aan de keystone komen.
Red je het niet, inderdaad scherm omhoog of projector naar beneden.
Zo te zien hangt scherm vs/en projector ook niet volledig waterpas.... (links projecteer je verder op het zwart als rechts)

suc6

Jenkins

Citaat van: Joep op augustus 25, 2008, 23:02:23Ik denk gewoon dat je óf je scherm te laag hangt, of je beamer te hoog, óf je plafond is te hoog. Het zal wel een combi van die drie zijn. Het moge duidelijke zijn dat een projector met de minste keystone (of andere beeldverplaatsers) het mooist is.

Of... een vierde factor; ik bedenk me net dat de beamer eigenlijk helemaal scheef, naar beneden gedraaid dus, hangt.
En dat ik eigenlijk nauwelijks lens shift heb benut om het beeld naar beneden te krijgen...
(Edit; zo als denoontje hier net voor al opperde...)
Hopelijk wringt hier de schoen en moet ik de beamer gewoon horizontaal hangen en dan met lens shift het beeld naar beneden schroeven,
daarna pas eventuele keystone correctie toepassen....

Right?

Morgen vroeg meteen uitproberen.

Stay tuned for more.

En bedankt voor je snelle reacties, Joep!
  8)

denoontje

Jenkins

Inmiddels heb ik een half uur op de trapladder gestaan.
Blijkt inderdaad dat ik veel te weinig met lensshift had gewerkt.

Doek omhoog, beamer vlak, keystone terug naar nul en beamer uitrichten middels de zoomlens + beamer ophanging.
Daarna doek naar beneden, lensshift bijna maximaal naar beneden en keystone bleek maar tot -8 nodig om randen vertikaal te krijgen.

Tot zo ver het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat ik de randen nu parallel heb, maar dat er links en rechts een gelijk deel NIET door de beamer wordt beschenen.
Ik hou dus links en rechts 2 smalle strookjes onbeschenen wit over, totdat de zwarte kaders beginnen dus.

Wat kan ik daar nog aan doen???  ???

denoontje

Citaat van: Jenkins op augustus 26, 2008, 09:04:03
Inmiddels heb ik een half uur op de trapladder gestaan.
Blijkt inderdaad dat ik veel te weinig met lensshift had gewerkt.

Daarna doek naar beneden, lensshift bijna maximaal naar beneden en keystone bleek maar tot -8 nodig om randen vertikaal te krijgen.

Zou ik niet doen..als je geen keystone nodig hebt, niet doen, liever scherm iets omhoog

mbt links/recht: is doek precies 16/9,? ook projector zou kleine afwijking kunnn hebben.

check in de beamer even of je scan/overscan/zoom nog wat wat verbeteren: ander kiezen: of op zwart projecteren of iets wit....

Jenkins

Ik zal eens proberen wat het uithaald als het scherm een of twee stops omhoog staat.
Wat dat nog in keystones scheelt.

blue-eyes

In hoeverre kan je de beamer nog verplaatsen in hoogte en lengte?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Jenkins

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 26, 2008, 11:19:54
In hoeverre kan je de beamer nog verplaatsen in hoogte en lengte?
?
De plafondbeugel zit goed vast en beweegt in geen enkele richting.
Zakken kun je met de Quadrofix niets.
Kan m wel nog anderhalve meter naar achteren monteren als je dat bedoeld?!?

Jenkins

Goh... Het is alweer 'n paar jaar geleden dat ik in m'n eigen topic wat gepost heb...
Nou, in die tijd is er best wel wat veranderd!
Zo heb ik mijn 2-kanaals kamer omgebouwd tot een klein bioscoopje.

Frontspeakers, sub, beamer, scherm, DVD en surroundversterker zijn hetzelfde gebleven.
Surroundspeakers zijn Mirage OS2Sats en de geïntegreerde versterker is een Electrocompaniet ECI 5 geworden.

Het meeste veranderd is de kamer; donker plafond, donkere wanden, donkere vloerbedekking, donkere verwarming, donkere WaveWeavers...

Om een indruk te geven plak ik wat fotookes:

Achterwand:

Voorzijde:

:thumbs-up:

Maaruhm... Moet ik mijn topic nu verplaatsen?
;)

Joep

Hey Roy! Long time no see! Je hebt het mooi gemaakt. Vertel ook eens wat over die twee platenspelers? :)

Jean Sibelius

Hey Roy,

Leuk om weer wat activiteit van jou hier op het forum te bespeuren! :) Goed om te lezen dat je tegenwoordig ook wat filmpkes bekijkt ;)
(er is behoorlijk wat veranderd sinds de laatste keer dat ik bij jou thuis was)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Ha die Joep,
Het verhaal achter de platenspeler is als volgt.
Mijn schoonvader heeft het meeste schilder- en behangwerk gedaan, maar is daarbij eens van het trapje gevallen.
Gelukkig mankeerde hem daarna niets, want zijn val werd gebroken door mijn zwarte Rega P25... :-\
Een total loss-je...

In afwachting van de reactie van mijn verzekeraar ben ik al op zoek gegaan naar een vervangende platenspeler.
Vorige week kwam ik een advertentie tegen van iemand die zijn P25 weg deed. Heb toen niet lang geaarzeld en die aangeschaft.
(Wilde in 1e instantie een Pro-Ject van een van de HT-leden overnemen, maar dat liep spaak)

@ Jan: we hebben inderdaad niet stil gezeten!
De metamorfose is ons erg goed bevallen. De kamer doet nu veel warmer aan en de diffusers doen ook erg goed werk.
Helemaal nu ze zo goed opgaan in het design (vinden wij dan).

:)

mtissink

Gave ruimte! Mn vriendin heeft normaal een hekel aan basstraps en diffusors, maar hier vond ze ze toch wel erg mooi weggewerkt  :pompom:
(biedt mogelijkheden  :angel:)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Jenkins

Het is niet voor te stellen wat voor een bijdrage die diffusers leveren aan geluidsverbetering!
M'n enorm hard klinkende ruimte knapte op met elke WaveWeaver die werd opgehangen.
En die bass traps zijn zo groot uitgevallen, omdat ik enorme pieken moest bestrijden (=35 dBA!).
In gunstigere kamers kunnen die dus aanzienlijk kleiner / smaller uitvallen dan in dit geval.

Laat je vriendin maar 'ns goed die foto's in zich opnemen!
Succes!
;)

Jenkins

Inmiddels zijn we alweer een paar jaar verder.
Het houtwerk houdt het goed; nergens barsten of andere narigeheid.
Alleen goede akoestiek!  :)

In mijn A/V-room is weinig veranderd.
Mijn beschadigde P25 is inmiddels vervangen door een andere P25 waarbij ik de motor + arm van mijn ouwe P25 heb overgezet op de 2e hands aangeschafte P25. Die had een Incognito bekabeling in een RB250 arm welke is overgezet in mijn RB600 arm.

Vorige week heb ik een Nordost Quattro Fil tussen mijn Harman Kardon HD970 en Stax versterker gehangen.
WAT een GEWELDIGE kabel!!!  :worship:

Daarnaast heb ik van dezelfde aanbieder (eindelijk) een Electrocompaniet EMC 1 UP overgenomen.
Staat leuk bij mijn ECI-5 en ECP-1.  :smile:
En wat een grote verbetering is die EMC1!
De 970 was niet beroerd, maar met deze Noor is mijn geluidsbeeld toch wel weer flink verbeterd.

Ik ga me nu concentreren op het op niveau brengen van de bekabeling.
De Anti-Cables ga ik vervangen voor Nordost. Net als de netsnoeren.

Wordt vervolgd.

Jean Sibelius

Hoi Roy,

Mooie plannen! Nordost maakt inderdaad mooie kabels, maar helaas zijn ze ook nogal prijzig :-\.
Gelukkig laat je set de verschillen duidelijk horen, dus ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op november  6, 2011, 18:46:30
Hoi Roy,

Mooie plannen! Nordost maakt inderdaad mooie kabels, maar helaas zijn ze ook nogal prijzig :-\.

Klopt. Daarom is het zo fijn dat er af en toe Nordost-klanten aan upgraden doen.
Er is een Tyr XLR onderweg van mede-HTForumer Fireman.

8)

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op november  6, 2011, 18:46:30
Hoi Roy,

Gelukkig laat je set de verschillen duidelijk horen, dus ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Groeten, Jan

Beste mensen,

Na 7 trouwe jaren gaan mijn MG12 panelen in de verkoop.
Zie "De Markt" voor mijn advertentie.

Jenkins

:yawnee:

Goeiemorgen zeg...
Wat hééft dat lang geduurd eer;

a) m'n MG12 speakers verkocht waren en
b) de 1.7s in zwart doek en alu strips in Nederland waren aangekomen.

Maar gisteren kon ik ze eindelijk bij Rob ophalen.  :pompom:
Inclusief een flesje wit uit Suid Afrika voor het lange wachten.
:thumbs-up:

's Avonds aangesloten, inclusief de extra weerstandjes om het hoog nog wat te temmen.
Maar ik was aangenaam verrast; het midden en hoog waren helemaal niet schel, kil of schreeuwerig!
Hoe ontzettend aangenaam anders t.o.v. mijn verse MG12s, destijds!
Koud uit de doos spelen de 1.7s nagenoeg op hetzelfde niveau als een paartje MG12s mét veel ervaring!
8)
De weerstandjes gingen er dus gauw uit. Voorlopig nog de brugjes.
's Nachts met FM ruis warm gehouden en vanmorgen weer muziekjes.

Het laag is nog wat terughoudend, maar veel belovend.

Heb er een paar maanden op moeten wachten, maar het heeft geloond.

:wub:

advr

Leuk allemaal die ervaringen maar wij willen foto's van die beaty's :music: :music:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jenkins

Mee eensch!
Jullie vergeven me de lage lichtgevoeligheid van mijn telefoon?
:blush:

:inlove:

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A