Jenkins' 2 kanaals luisterruimte

Gestart door Jenkins, augustus 3, 2006, 13:33:57

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Jenkins op mei 25, 2007, 08:22:23
Enne, die Nespresso is ECHT wel beter dan Senseo, he?
;D

je gaat er wel dubbel door posten ;D ;D

leuke review 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jenkins

Citaat van: advr op mei 25, 2007, 15:23:04
je gaat er wel dubbel door posten ;D ;D leuke review 8)

Damn!

Hieppurrr aktief wordt je d'rvan!!!!! 

advr

net een paar nespressootjes (ristretto) op maar ik word er niet hieper van gelukkig.  ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jenkins

advr

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op mei 25, 2007, 08:21:53
Hartelijk dank voor je uitvoerige en eigenlijk alles omvattende review.  :D
Het was inderdaad een gezellige en leerzame avond.
Sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren op jouw posting. Het is hier even ERG druk geweest :-[

Graag gedaan natuurlijk, ik vond het óók leuk en interessant!

Het was wel duidelijk dat je van dynamiek houdt. Mijn set, maar ook mijn muziekale voorkeur is meer op subtielere muziek gericht. Veel vrouwenstemmen ook.
En de Electrocompaniet levert dan ook voldoende vermogen, maar 't houdt zeker niet over.
Magnepans doen het uitstekend op een goede 30 Watt versterker.
Maar ze spelen pas de sterren van de hemel met een goede 300 Watter!
Dat subtiele muziek op jouw set subliem klinkt was wel duidelijk! Dat was inderdaad genieten...

Ik denk inderdaad dat een iets zwaardere versterker zeker nog wat extra's kan bieden, maar als het niet nodig is (voor de muziek waar jij van houdt), waarom zou je ;)

De punch die jouw set weet te genereren, kan mijn set slechts van dromen.
Alleen al je linker kanaalversterker levert zo'n 2 tot 3 keer meer continue vermogen dan al mijn kanalen opgeteld. En dat is inclusief subje.  :)
Soms denk ik inderdaad wel eens dat het een beetje overkill is, maar de set staat zo heerlijk makkelijk te spelen :)

Ondanks dat ik met instap-apparatuur speel;
kleinste Electrocompaniet versterker,
op 1 na kleinste Magnepan,
El Cheapo cd-speler en bekabeling (naar high end begrippen),
El Cheapo subwoofer (absoluut gezien),
wordt er toch een acceptabel stukje muziek gemaakt.
Absoluut! Toen dat 'pressure zone spook' in de hoek zat was het genieten geblazen!

De tekortkomingen van mijn set accepteer ik, zoals ze nu zijn.

Voorlopig... ::)
Alles op zijn tijd... Al enig idee wat je t.z.t. als eerste aan wilt pakken?

Enne, die Nespresso is ECHT wel beter dan Senseo, he? ;D
ECHT wel. Als de Senseo ooit kapot gaat, dan komt er hier óók eentje 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op mei 27, 2007, 22:56:18Toen dat 'pressure zone spook' in de hoek zat was het genieten geblazen!

;D
Cool he? Om akoestiek zó dichtbij en met instant relief te ervaren!!!

Citaat van: Jean Sibelius op mei 27, 2007, 22:56:18Alles op zijn tijd... Al enig idee wat je t.z.t. als eerste aan wilt pakken?

Kweet nog niet. Twijfel tussen een snelle, hoogwaardige sub, zoals de Velodyne 10.
Of misschien toch die kleinere diffusers van Toine. Want die diepte is toch wel merkbaar minder, zonder die panelen!
Maar voorlopig moeten er eerst andere ribben uit lijven & aders gelaten worden...
::)

Citaat van: Jean Sibelius op mei 27, 2007, 22:56:18Als de Senseo ooit kapot gaat, dan komt er hier óók eentje 8)

Waarom wachten? Die Senseo hou je gewoon aan, voor als je veel bezoek hebt!
De Nespresso voor jezelf!
;)

Jenkins

Even een upje.

Ik heb besloten om toch maar de WaveWeavers van SoundScapeS aan te schaffen voor aan de front wall.
Het is gewoon waar; eens gehoord wat die dingen doen en je wilt niet meer zonder.
Dacht, dat ik ze niet nodig had, maar weet hoeveel winst ze bieden.

Dus Toine heeft mijn order inmiddels ontvangen. :D

Zodra ze binnen zijn (kan effe duren, want Toine heeft het druk), zal ik foto's en commentaar posten.

Het schijnt dat Audiofreak nu langer moet wachten op zijn bestelling...
>:D

Jenkins

Beste mensen,

Ik loop er ernstig over te denken om uit te breiden met een paar kanalen en een beamer.
Waar moet ik op letten als ik voor mijn kamertje een beamer wil aanschaffen?
Budget rond de € 1.000, kamer kan volledig worden verduisterd, scherm heb ik ook nog niet.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
:)

Jean Sibelius

Hey Roy,

Verrassende uitbreiding! Voor dat bedrag zijn er voldoende leuke projectoren te krijgen.

- heb je al een speler?
- let op de maximale afstand van projector tot scherm
- totaal verduisteren is eigenlijk toch wel een grote pre
- ik neem aan dat je een vast scherm wilt?
- stroom / kabels via plafond?
- ...

Er schiet me straks vast nog wel wat te binnen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

Hoi Jan,

Tja... Gisteren met Patrick Rosenboom gebeld.... En van 't een komt 't ander.  ::)

Eigenlijk heb ik nog niks.
Ja, kan m'n Sony pretset naar boven verhuizen, maar die is zo basic; alleen een scart-uitgang...

Afstand; de kamer is 5,5 meter lang.

Geen vast scherm, maar een dat opgerold kan worden!

Dankzij het rolluik kan de kamer bijna volledig verduisterd worden. (weet je dat niet meer?  ;D)

Kan via de lamp aan het plafond wel stroom aftappen. (Die lamp hangt ook keurig in het midden.)

Joep

Wil je niet liever een beter geluid, dan beeld erbij?

ivo1986

Citaat van: Jenkins op januari 11, 2008, 21:21:45
Even een upje.

Ik heb besloten om toch maar de WaveWeavers van SoundScapeS aan te schaffen voor aan de front wall.
Het is gewoon waar; eens gehoord wat die dingen doen en je wilt niet meer zonder.
Dacht, dat ik ze niet nodig had, maar weet hoeveel winst ze bieden.

Dus Toine heeft mijn order inmiddels ontvangen. :D

Zodra ze binnen zijn (kan effe duren, want Toine heeft het druk), zal ik foto's en commentaar posten.

Het schijnt dat Audiofreak nu langer moet wachten op zijn bestelling...
>:D

En was je tevreden over het effect?
Welke had je besteld?

Zelf vond ik het verschil ongelooflijk.

Jenkins

Citaat van: Joep op juli  2, 2008, 16:41:42Wil je niet liever een beter geluid, dan beeld erbij?

Nee; omdat mijn luisterkamer slechts een one-man-show is, is me de lol aan het opsluiten vergaan. Samen kijken we graag een film.
Mijn luisterkamer klinkt erg goed, laat zich helemaal verduisteren, kan apparatuur tamelijk belangeloos worden neer gezet...
Films kijken kunnen we samen doen.
Nog beter geluid zou ik alleen moeten blijven genieten.
En alleen is maar alleen.
:-\

Citaat van: ivo1986 op juli  2, 2008, 16:45:55En was je tevreden over het effect? Welke had je besteld? Zelf vond ik het verschil ongelooflijk.

Euhm...  :-[ Ik zou moeten zoeken hoe ze nog 'ns heetten...
Maar over het effect ervan kan ik kort zijn; WAUW!  :D
Ruimtelijkheid, diepte, verdwijnen van speakers, strakker laag (!!!)....
Jaja, die QRD's zijn hele fijne dingen gebleken.
Voor een luisterruimte bijna "must have's".
8)

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op juli  2, 2008, 15:33:32
Tja... Gisteren met Patrick Rosenboom gebeld.... En van 't een komt 't ander.  ::)
Gevaarlijk die connecties... uiteindelijk kosten ze alleen maar geld :)

Eigenlijk heb ik nog niks.
Ja, kan m'n Sony pretset naar boven verhuizen, maar die is zo basic; alleen een scart-uitgang...
Er zijn natuurlijk meer dan voldoende goede bronnen tegenwoordig.
Wil je iets nieuws of tweede hands? (DVD / Blu-Ray?)

Afstand; de kamer is 5,5 meter lang.

Kan via de lamp aan het plafond wel stroom aftappen. (Die lamp hangt ook keurig in het midden.)

Zeker niet aan het einde van de ruimte hangen, die lengte ga je niet fatsoenlijk overbruggen met een 'gewone' beamer.
Alleen dus lastig met de HDMI?-kabel

Geen vast scherm, maar een dat opgerold kan worden!
Mooi compromis en wel zo handig. Een vast scherm tegen de achterwand vind je niks?

Dankzij het rolluik kan de kamer bijna volledig verduisterd worden. (weet je dat niet meer?  ;D)

Al dat soort informatie heeft plaats moeten maken voor octrooirecht gerelateerde zaken :P

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op juli  2, 2008, 20:22:25Er zijn natuurlijk meer dan voldoende goede bronnen tegenwoordig.
Wil je iets nieuws of tweede hands? (DVD / Blu-Ray?)

Gezien de manier hoe de meeste mensen met hun goede A/V-spulletjes omgaan schuw ik het tweedehands circuit zeker niet!
BluRay zegt me nog niks, heb nul BR disks. Is een fatsoenlijke dvd speler alweer hopeloos verouderd???

Citaat van: Jean Sibelius op juli  2, 2008, 20:22:25Zeker niet aan het einde van de ruimte hangen, die lengte ga je niet fatsoenlijk overbruggen met een 'gewone' beamer. Alleen dus lastig met de HDMI?-kabel

Halverwege aan het plafond, of op een laag tafeltje voor de stoelen geen goed idee???

Citaat van: Jean Sibelius op juli  2, 2008, 20:22:25Mooi compromis en wel zo handig. Een vast scherm tegen de achterwand vind je niks?
Nee, geen vast scherm, want dat zou m'n diffusers van Toine nutteloos maken.

Citaat van: Jean Sibelius op juli  2, 2008, 20:22:25Al dat soort informatie heeft plaats moeten maken voor octrooirecht gerelateerde zaken :P

Tja, vol is vol ja...

Laat maar komen die vragen/ tips!
:D

Joep

Ik begrijp je verhaal voor wat betreft de "one-man-show", daar heb je het vaker over gehad. Muziek is inderdaad leuker als je het kan delen. Maar je hebt er destijds wel zelf voor gekozen, namelijk toen je de Magnepans nam. Die hebben toch een extreem kleine sweetspot?

Als je wilt kan je die vervangen door luidsprekers die een bredere spreiding hebben. Er zijn er genoeg waar het niet nodig is om in het midden te zitten om optimaal te genieten. Bijna alle conus-luidsprekers hebben een bredere sweet-spot dan paneelspeakers.

Maar als je graag film kijkt, houd ik je niet tegen. Maar er is nog genoeg mogelijk in muziekweergave, meer dan je wellicht in kan schatten. Muziek die zo mooi wordt weergegeven, dat je het gevoel krijgt, naar een televisie zit te kijken, zo duidelijk is de weergave. Zo heb ik het wel eens gehoord.

Ga je ook voor surround bij de film? Of blijf je bij je huidige set? Bedenk je namelijk dat je veel moeite moet doen om op hetzelfde niveau te komen waarop je nu zit.

Jenkins

Citaat van: Joep op juli  2, 2008, 20:28:47Ik begrijp je verhaal voor wat betreft de "one-man-show", daar heb je het vaker over gehad. Muziek is inderdaad leuker als je het kan delen. Maar je hebt er destijds wel zelf voor gekozen, namelijk toen je de Magnepans nam. Die hebben toch een extreem kleine sweetspot?

Klopt allemaal.
Ook v.w.b. de grootte (...) van de sweetspot van Maggies.
::)

Citaat van: Joep op juli  2, 2008, 20:28:47Als je wilt kan je die vervangen door luidsprekers die een bredere spreiding hebben. Er zijn er genoeg waar het niet nodig is om in het midden te zitten om optimaal te genieten. Bijna alle conus-luidsprekers hebben een bredere sweet-spot dan paneelspeakers.

:o
M'n Maggies weg doen???  :'(
Dat heb ik al eens gedaan. En ik voelde me als 'n klein kind zo blij toen ik me weer een paartje terug gekocht had.
Nee... daar gaat m'n voorkeur zeker niet naar uit!

Citaat van: Joep op juli  2, 2008, 20:28:47Maar als je graag film kijkt, houd ik je niet tegen.
Oh, gelukkig!

;)

Citaat van: Joep op juli  2, 2008, 20:28:47Ga je ook voor surround bij de film? Of blijf je bij je huidige set? Bedenk je namelijk dat je veel moeite moet doen om op hetzelfde niveau te komen waarop je nu zit.

De spijker op de kop, Joep!
Gezien m'n huidige geluidskwaliteit en budget is het verstandig om van een 2.1 cinema uit te gaan en me te concentreren op een beamer + scherm + speler.
Uitbreiden naar surround kan altijd nog.
M'n vrienden in Amerika willen me best wel een setje MMGW's opsturen.  ;)

Joep

Als je je Maggies niet wilt wegdoen (of ze iets minder indraaien), dan houdt je nog steeds de kleine sweet-spot waardoor je zegt dat het een one-man-show is. Dat snap ik niet helemaal. Een beamer erbij lost je sweet-spot probleem geenzins op. Film heeft toch ook geluid?

Kortweg: Hoe ga je van je huidige 'one-man-show' een 'man-wife-show' maken?

Jenkins

Hoe ik 't me het nu voorstel is als volgt:

Een oprolbaar scherm aan de front wall ophangen,
Een beamer aan het plafond of op een tafeltje voor ons,
Stoelen eruit en een 2-zittertje in de plaats.
(Die stoelen maken het immers ook onmogelijk om met z'n tweeën in de sweetspot te zitten).

Zo iets?

Jean Sibelius

Hoi Roy,

Je kunt inderdaad altijd beginnen met het tafeltje. Als je zeker weet dat de afstand goed is en je tevreden bent over het resultaat, dan kan de beamer vast naar het plafond verhuizen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het uiteindelijk lastig wordt om 5.1 full Maggie te realiseren (tevens gezien de grootte van jouw ruimte), maar persoonlijk heb ik een hele tijd zelf 2.1 + projector gedraaid en dat was meer dan prima!

Je zou kunnen overwegen om een PS3 te kopen. Dan heb je zowel een goede DVD-speler als Blu-Ray speler voor weinig geld. Ik weet even niet hoe het zit met de aansluitingen op je receiver, want de PS3 heeft optisch en HDMI uit voor audio.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jenkins

Even een kleine update.

Van 't weekend heb ik eindelijk eens de diffusers opgehangen, zoals het eigenlijk ook bedoeld was.  ::)

Tjonge... eindelijk is dat laatste greintje hardheid weg uit m'n kamer.  :D
En dat, zonder demping middels gordijnen, dikke vloerbedekking,
maar met kundig ontworpen (en geplaatste) diffusers van Toine!

Nu nog een verfje geven en dan op naar m'n beamer-projekt!  8) Zal vanavond wat foto's uploaden.

Jenkins

Hoi Joep,

Zoals beloofd: de volgende stap.  ;D en een foto van mijn WaveWeavers.

Ik heb ze aan een haakje opgehangen. Aan de achterkant heb ik de twee schroefgaten gebruikt om een kort ketting aan te schroeven.
Voordeel van de ketting: Stevig en, dankzij de schakels, altijd even lang en daarmee gemakkelijk om ze allemaal recht te hangen.

ivo1986

Dat is een indrukwekkend rijtje diffusers :D

Jean Sibelius

Citaat van: ivo1986 op juli 14, 2008, 22:35:44
Dat is een indrukwekkend rijtje diffusers :D
Dan heb je de achterzijde van de ruimte nog niet gezien >:D

Ziet er goed uit Roy! Wil je het hier bij houden qua akoestische aanpassingen of zie/hoor je nog ergens verbeterpunten?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion